Zdjęcia z Gorców i Bieszczadów.

Data: 2013-02-17 05:42:43
Autor: Szymek
Zdjęcia z Gorców i Bieszczadów.
Ostatnio wrzuciłem dwie nowe galerie z wyjazdów narciarskich.

Są tutaj:

https://picasaweb.google.com/SzymekKozlowski/BieszczadyLuty2013

https://picasaweb.google.com/SzymekKozlowski/GorceStyczen2013

pzdr.
Szymek

Data: 2013-02-19 02:34:43
Autor: tadekperek
Zdjęcia z Gorców i Bieszczadów.
Zdjęcia fajne szczególnie to z ogniskiem.
Nie chcę marudzić ale pomyśl o aparacie robiącym zdjęcia na cały ekran. (16/9)./;
Dużo lepiej się ogląda.

Data: 2013-02-19 03:45:41
Autor: Jacek G.
On 19 Lut, 11:34, tadekpe...@op.pl wrote:
Zdjęcia fajne szczególnie to z ogniskiem.
Nie chcę marudzić ale pomyśl o aparacie robiącym zdjęcia na cały ekran. (16/9)./;
A to są takie aparaty ? ;) Znaczy z taką matrycą ? Bo skadrować
zdjęcie do proporcji 16:9 to zawsze można, ale nie każde zdjęcie
będzie lepsze w takich proporcjach i nie każdy ogląda je na monitorze
panoramicznym.
--
Jacek G.

Data: 2013-02-20 11:50:04
Autor: tadekperek
Zdjęcia z Gorców i Bieszczadów.
Od ładnych paru lat są. Robiłem takie zwykłą małpką za ok. 300zet. Niestety utopiłem ją na Orzycu. .Nie wiem jak jest w lustrz., w cyfr. to normalka.
Teraz mam panasa lx5. Lekki poręczny i polecany, zobaczę jak się sprawdzi.

Data: 2013-02-20 22:05:52
Autor: Jacek G.
W dniu 2013-02-20 20:50, tadekperek@op.pl napisał(a)::
[...]
Odpowiedziałeś na mój post podpinając odpowiedź pod postem Szymka, ale nic to. Wiem, że kompakty mają czasem opcję panoramicznego formatu, ale robią to przez zwykłe obcięcie obrazu od góry i dołu matrycy. Może to być pomocne w komponowaniu obrazu panoramicznego, ale traci się część powierzchni matrycy. Lustrzanki (a Szymek jak łatwo sprawdzić robi lustrzanką) nie mają raczej takiego trybu zakładając, że zdjęcie będzie i tak jakoś obrabiane i wówczas można go skadrować do dowolnego rozmiaru i proporcji, więc po co obcinać obraz z matrycy. Ale jak wspomniałem, decyzja o formacie zawsze należy do autora zdjęcia bez względu na to czy dokona tego w trakcie robienia zdjęcia (kompakt) czy w trakcie obróbki (kompakt lub lustrzanka). Aparat nie ma tu znaczenia.
--
Jacek G.

Data: 2013-02-21 01:11:56
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Wed, 20 Feb 2013 22:05:52 +0100, Jacek G. napisał(a):

[...]

Mają, mają, nawet moja A700 ma, choć to już prawie sześcioletnia
konstrukcja... Czy to potrzebne, to już zupełnie inna bajka. Pozdrawiam Tomek

Data: 2013-02-20 23:27:11
Autor: Jacek G.
On 21 Lut, 01:11, Tomasz Sójka <nob...@gmail.com> wrote:
> [...]

Mają, mają, nawet moja A700 ma, choć to już prawie sześcioletnia
konstrukcja... Czy to potrzebne, to już zupełnie inna bajka.
Dlatego dla bezpieczeństwa napisałem "raczej" - jako, że ekspertem od
sprzętu foto nie jestem :)
--
Jacek G.

Zdjęcia z Gorców i Bieszczadów.