Zdjęcie obudowy manetek XT

Data: 2010-02-06 19:17:36
Autor: Rafał VFR
Zdjęcie obudowy manetek XT

Nie chcę ich rozbierać na części pierwsze, wystarczy żeby był dostęp do mechanizmu, tak aby można było go wyczyścić i nasmarować.

Witam
Moje stere alivio (7) jakis czas temu zaczęły mieć problemy z naciąganiem linki jak się robiło chłodno.
Popatrzyłem kiedyś i zauważyłem, że sprężynka która naciąga (umownie nazwijmy) kieł który dalej zazębia się z posotałymi elementami mechanizmu nie jest w stanie jej dostatecznie dopchnąć - wnioske był taki, że stary już smar o ile wogóle powinien tam być + brud zrobiły swoje.
Wyspikałem jakimś tam smarem, potem nawet odtłuszczaczem ale na wiele się to nie zdało. Niby lepiej ale pewności nie było nigdy.
Rozebrałem w końcu na czynnki (a wszystko to trwało jakieś 2 lata :-) i dziś wiem, że jeśli chce się to wyczyścić to trzeba rozebrać.
Wałka od owego kła nie smarowałem. Mineło nie wiem może 1,5 i jest ok - ale przecież jak było nowe też było ok. Rower z 94 roku :-).

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Zdjęcie obudowy manetek XT