Zdjęcie pracownika na stronie internetowej firmy

Data: 2015-01-27 14:56:53
Autor: Marek
Zdjęcie pracownika na stronie internetowej firmy
    Pewna firma ma zdjęcia swoich pracowników (każdego z nich indywidualne i grupowe) na swojej stronie internetowej.
Pracownik zwalnia się z firmy. Prosi byłego pracodawcę o usunięcie jego zdjęcia ze strony i opisu kompetencji pracownika.
   Jeśli z jakichś powodów pracodawca nie chce tego usunąć (żeby np. nie zmniejszać rangi firmy z powodu mniejszej
ilości pracowników widocznych na stronie), to czy jest jakiś przepis, który go do tego zmusi? Czy ma na to limit czasu?
    Czy musi też usunąć albo przynajmniej wyciąć pracownika ze zdjęcia grupowego, np. Photoshopem ;)? Z tego co
kojarzę, to wg ustawy o prawach autorskich, nie jest potrzebna zgoda na publikację zdjęcia, jeśli facjata delikwenta
jest częścią zbiorowości widocznej na fotce. Fotka była robiona w pomieszczeniu firmy, a nie np. w plenerze,
ale to chyba nie ma znaczenia, bo to i tak miejsce publiczne.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2015-01-27 21:14:51
Autor: Piotr

Użytkownik "Marek" <trele@fele.kuku.pl> napisał w wiadomości news:ma85f5$t7i$1node2.news.atman.pl...
[...]

Sprawa prosta w przypadku byłego pracownika.
Powołaj się na KC i ustawę o ochornie danych osobowych.
P.

Data: 2015-01-27 23:25:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 27 Jan 2015, Piotr wrote:

[...]

  Hm... chyba nie do końca i nie zawsze.
  Z opisu nie wynika np. gwarancja, że pracownik jest pewien, iż
dajmy na to nie przyjął zapłaty za pozowanie.
  Pracownika z pracodawcą mogą łączyć różne stosunki, nie tylko
stosunek pracy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-28 00:52:50
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1501272321340.1408quad...

[...]

No ale fakt, że taka informacja jest nieprawdziwa chyba pozostaje poza wszelką dyskusją.

Data: 2015-01-28 07:20:25
Autor: Marek
[...]

Nie przyjął.

 Pracownika z pracodawcą mogą łączyć różne stosunki, nie tylko
stosunek pracy.

Tylko stosunek pracy.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2015-01-29 12:50:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 28 Jan 2015, Marek wrote:

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał
 Pracownika z pracodawcą mogą łączyć różne stosunki, nie tylko
stosunek pracy.

Tylko stosunek pracy.

  No to w sprawie indywidualnego zdjęcia zgodziłbym się z prawem do
żądania usunięcia.
  Przy zdjęciu grupowym mam wątpliwości.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-29 13:24:05
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1501291248390.5488quad...
[...]

Usuwanie zdjęć grupowych oczywiście sensu nie ma. Opisujemy je, że to załoga naszej firmy przykłądowo w sierpniu 013 roku i jest OK! Pracował tam. Tylko bez sensu, jak jego forka wisi jako dyrektora d/s marketingu obecnie.

Data: 2015-02-04 02:01:18
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-01-28 o 07:20, Marek pisze:

[...]

Na wszelki wypadek sprawdź umowę o pracę. Może składnik 1 zł w pensji jest właśnie z tego tytułu.

Data: 2015-01-28 01:50:34
Autor: nkab
W dniu wtorek, 27 stycznia 2015 14:56:55 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
[...]

Trochę nie rozumiem ludzi, którzy najpierw nie mają
nic przeciwko fotce a potem ta sama fotka im przeszkadza.

Ta fotka nadal cię reklamuje, więc o co chodzi.

Andrzej.

Data: 2015-01-28 11:21:32
Autor: Marek

Użytkownik <nkab@toya.net.pl> napisał w wiadomości news:01887cc2-47ec-4992-84e2-59fd61f9f1fcgooglegroups.com...
[...]

  Co z tego, że reklamuje, skoro firma, w której pracownik już nie pracuje,
nie może rozdawać "namiarów" do byłego pracownika potencjalnym
jego klientom, bo to niezgodne z ustawą o ochronie danych osobowych.
  Klienci znając imię i nazwisko byłego pracownika mogą jedynie próbować
wyszukać dane kontaktowe na stronach typu GoldenLine, itp.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2015-01-28 11:44:13
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marek" <trele@fele.kuku.pl> napisał w wiadomości news:maad7k$7c7$1node2.news.atman.pl...

[...]

Przede wszystkim, jak to świadczy o firmie, skoro nie ogarnia własnego zatrudnienia.

Data: 2015-01-29 01:15:17
Autor: nkab
W dniu środa, 28 stycznia 2015 11:21:41 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]

  Klienci znając imię i nazwisko byłego pracownika mogą jedynie próbować
wyszukać dane kontaktowe na stronach typu GoldenLine, itp.

No to jest możliwość praktycznego sprawdzenia działania wspomnianych
przepisów prawa.

Prokurator? Oleje.
Sąd cywilny? Nie doszuka się niczego zdrożnego.
GIODO? Zajmuje się tylko firmami ze zbiorami danych osobowych.

A co z takim fajdzbukiem zrobić jak już ktoś nie życzy sobie
aby firma prezentowała tam fotki kogoś kto się na kogoś pogniewał..

Andrzej.

Data: 2015-01-29 13:09:07
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  W sprawie formalnej - JAKBY była to sprawa układu, w którym firma
chce "robić dobrze byłemu pracownikowi", to nie istniałyby przeszkody
aby to firma powiadamiała pracownika, ponadto aby pracownik
udzielił firmie zgody na "przetwarzanie" w tym celu :)
  Raczej wygląda na rozstanie z brakiem porozumienia ;)

  Jak rozumiem, Andrzej raczej argumentuje w tę stronę, że dopóty
były pracodawca nie znajdzie się w towarzystwie np. Amber Gold,
czy jakimś innym "źle kojarzącym się" towarzystwie, z korzyści
byłej firmy sam może jakieś korzyści próbować wyciągnąć.

pzdr, Gotfryd

Zdjęcie pracownika na stronie internetowej firmy