Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

Data: 2010-04-02 08:10:03
Autor: bikekowal@gmail.com
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa
Witam,

Mam taką zagwozdkę. Chodzi o zdjęcie z fotoradaru. Wykonano mi
zdjęcie, którego niestety osobiście jeszcze nie miałem okazji widzieć
(widział je współwłaściciel pojazdu), ale jest na nim tylko mój
samochód. Problem w tym, że jechałem dwupasmówką i wyprzedzałem w tym
momencie. Co mogę zrobić, żeby zakwestionować mandat?

Data: 2010-04-02 17:11:28
Autor: spp
W dniu 2010-04-02 17:10, bikekowal@gmail.com pisze:
[...]

Skoro jest _tylko_ Twój samochód ...

--
spp

Data: 2010-04-02 10:39:49
Autor: bikekowal@gmail.com
On 2 Kwi, 17:11, spp <s...@op.pl> wrote:
W dniu 2010-04-02 17:10, bikeko...@gmail.com pisze:

> [...]

> samochód. Problem w tym, że jechałem dwupasmówką i wyprzedzałem w tym
> momencie. Co mogę zrobić, żeby zakwestionować mandat?

Napisałem, że zdjęcie widział współwłaściciel, więc na zdrowy rozum,
to nie jest tylko mój samochód...

Data: 2010-04-02 20:16:59
Autor: live_evil
W dniu 02.04.2010 19:39, bikekowal@gmail.com pisze:
On 2 Kwi, 17:11, spp <s...@op.pl> wrote:
[...]

Skoro jest _tylko_ TwĂłj samochĂłd ...

--
spp

Napisałem, że zdjęcie widział współwłaściciel, więc na zdrowy rozum,
to nie jest tylko mĂłj samochĂłd...

Z twojej pokrętnej opowieści wynika, że tylko samochód, którego jesteś
współwłaścicielem jest na fotografii. Było jechać wolniej.

--
live_evil

Data: 2010-04-02 18:34:48
Autor: Maciek
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa
bikekowal@gmail.com napisał(a) w
<e914f36c-2930-4912-b7de-cd159cfa14e5@k13g2000yqe.googlegroups.com> :

[...]

Znaczy jechałeś prawidłowo, nie przekroczyłeś dozwolonej prędkości, a radar
i tak ci pstryknął zdjęcie z winy wyprzedzanego przez ciebie samochodu,
który za szybko jechał?

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2010-04-02 10:38:54
Autor: bikekowal@gmail.com
On 2 Kwi, 18:34, Maciek <free...@emti.one.nospam.pl> wrote:
bikeko...@gmail.com napisał(a) w
<e914f36c-2930-4912-b7de-cd159cfa1...@k13g2000yqe.googlegroups.com> :

> [...]

i tak ci pstryknął zdjęcie z winy wyprzedzanego przez ciebie samochodu,

Raczej nie przede mną, tylko obok mnie. Źle napisałem - nie
wyprzedzałem, ale byłem wyprzedzany...

Data: 2010-04-02 20:21:21
Autor: live_evil
W dniu 02.04.2010 19:38, bikekowal@gmail.com pisze:
bikeko...@gmail.com napisał(a) w
Problem w tym, że jechałem dwupasmówką i wyprzedzałem w tym
momencie. Co mogę zrobić, żeby zakwestionować mandat?

Raczej nie przede mną, tylko obok mnie. Źle napisałem - nie
wyprzedzałem, ale byłem wyprzedzany...

Z podobnym skutkiem możesz wnosić, że radar zmierzył prędkość
przelatującego obok ciebie F-16.

--
live_evil

Data: 2010-04-02 20:28:44
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "live_evil" <usame_niechcespamu@o2.pl> napisał w wiadomości news:hp5cj1$vfh$1newsfeed1.man.lodz.pl...
[...]

Raczej nie przejdzie. Nie wiem jaka jest minimalna prędkość lotu Jastrzębia, ale sądzę, ze grubo wyższa, niż maksymalna samochodu.

Data: 2010-04-02 20:38:58
Autor: qwerty
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hp5d0u$m0r$1@inews.gazeta.pl...
Raczej nie przejdzie. Nie wiem jaka jest minimalna prędkość lotu Jastrzębia, ale sądzę, ze grubo wyższa, niż maksymalna samochodu.

Chyba, że na drodze była poprzeczna nierówność (np. progi zwalniające) która zadziałała jak rampa. Dodaj do tego dużą prędkość i można już łapać nisko przelatujące samoloty. ;)

Data: 2010-04-02 12:08:30
Autor: bikekowal@gmail.com
On 2 Kwi, 20:38, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]

zadziałała jak rampa. Dodaj do tego dużą prędkość i można już łapać nisko

Petycja przeciw GMO:http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity

Nie chodzi mi o to o czym piszecie. Ważne jest, czy jeśli fotoradar
uchwycił hipotetycznie dwa samochody na zdjęciu, czy Policja może
takie zdjęcie wykorzystać?

Data: 2010-04-02 21:26:27
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-02 21:08, Użytkownik bikekowal@gmail.com napisał:

Nie chodzi mi o to o czym piszecie. Ważne jest, czy jeśli fotoradar
uchwycił hipotetycznie dwa samochody na zdjęciu, czy Policja może
takie zdjęcie wykorzystać?

Jeśli wykorzystała to może.
Gdybyś zdjęcie widział to zadał bym pytanie jak był ustawiony sprzęt,
na jeden pas czy na oba, jeśli na oba to który z dwu pojazdów
włączył aparat. Czy może jednak tekst "jest na nim tylko mój samochód"
potraktować dosłownie i wysłać Cię z takim opisem na drzewo ?

ps. ale na wszelki wypadek przygotuj się że osoba prowadząca pojazd
będzie nierozpoznawalna.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-04-02 13:09:59
Autor: bikekowal@gmail.com
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

ps. ale na wszelki wypadek przygotuj si e osoba prowadz ca pojazd
b dzie nierozpoznawalna.  :-)

Pozdrawiam

Jeżdzę w ciemnych okularach, więc z założenia jestem nierozpoznawalny
(zgodnie z tym, że do rozpoznania twarzy konieczny jest widok oczu).
Niemniej nie bardzo rozumiem Twojej sugestii... sugerujesz, że mam
próbować wykorzystać brak możliwości rozpoznania prowadzącego?

Data: 2010-04-02 22:32:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-02 22:09, Użytkownik bikekowal@gmail.com napisał:

[...]

Sugeruje że możesz spróbować.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-02 23:05:32
Autor: Maciek
<7c6252e9-efd4-4068-af3f-8603afb43fc7@i25g2000yqm.googlegroups.com> :

[...]

No ile ci dowalili? 200? A może 500?
Powstaje pytanie, czy warto. Przyjmij z godnością to, że przekroczyłeś
prędkość i ten obok ciebie też, na pewno dostanie drugi kawałek zdjęcia.
Dla 200 zł kombinować czy warto? Oznaczałoby to, ze przekroczyłeś dozwoloną
prędkość o jakieś 25 km/h. Jak dowalili więcej to znaczy, że posuwałeś
jeszcze szybciej.

Data: 2010-04-02 23:18:13
Autor: bikekowal@gmail.com
On 2 Kwi, 23:05, Maciek <free...@emti.one.nospam.pl> wrote:
bikeko...@gmail.com napisał(a) w
<7c6252e9-efd4-4068-af3f-8603afb43...@i25g2000yqm.googlegroups.com> :

> [...]

prędkość o jakieś 25 km/h. Jak dowalili więcej to znaczy, że posuwałeś

Nie jest ważne ile jechałem i ile mi dowalili. Chodzi o zasadę. Jeśli
mandat jest niezgodny z prawem to nie powinien zostać wystawiony.

Data: 2010-04-03 08:56:39
Autor: spp
W dniu 2010-04-03 08:18, bikekowal@gmail.com pisze:

Nie jest ważne ile jechałem i ile mi dowalili. Chodzi o zasadę. Jeśli
mandat jest niezgodny z prawem to nie powinien zostać wystawiony.

To samo prawo mówi że należy karać osoby łamiące prawo. :) I ile jechałeś naprawdę jest ważne.

--
spp

Data: 2010-04-03 09:15:18
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-03 08:18, Użytkownik bikekowal@gmail.com napisał:

Nie jest ważne ile jechałem i ile mi dowalili. Chodzi o zasadę. Jeśli
mandat jest niezgodny z prawem to nie powinien zostać wystawiony.

Ten mandat będzie zgodny z prawem.
Ale jeśli masz uzasadnione wątpliwości to powiedz to policjantowi,
wstępnie wytłumaczy, jak dalej będą wątpliwości to nie przyjmij
mandatu, sąd wytłumaczy.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-04-03 10:56:29
Autor: Ajgor
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości news:hp6pgj$s34$1node1.news.atman.pl...

[...]

Sądy w Polsce są omylne, olewające, tendencyjne itp. Sędziemu wisi, jaka jest prawda. Odwalić swoje, i iść do domu.
Gwoli ścisłości dodam, że tak postępuje ogromna większość Polaków. Nie tylko w sądach.
A najciekawsze, że jak sędzia ma coś zrobić, bo tak nakazują przepisy, jest bardzo zbulwersowany i bardzo go to boli. Sam widziałem, jak sędziowie byli obrażeni na cały świat, bo musieli robić badania okresowe (między innymi u okulisty) w przychodni, w której ja zawsze takie badania robię.
Siedziałem z nimi w kolejce (okresowe są poza kolejnością, ale jak przychodzi 15 osób na okresowe, to i tak mają własną kolejkę), i wysłuchiwałem marudzenia, jakie te przepisy są złe, bo po co im badania. Ot poczucie prawa sędziów. Każdy powinien podlegać przepisom, oprócz nich samych.

Data: 2010-04-03 02:04:13
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 10:56, "Ajgor" <nie...@m.pl> wrote:

> [...]

poczucie prawa sędziów. Każdy powinien podlegać przepisom, oprócz nich

Cóż, wydaje się, że jestem zdany na szczęście i łaskę Boską

Data: 2010-04-03 16:01:52
Autor: niusy.pl
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl>

Sądy w Polsce są omylne, olewające, tendencyjne itp. Sędziemu wisi, jaka jest prawda. Odwalić swoje, i iść do domu.
Gwoli ścisłości dodam, że tak postępuje ogromna większość Polaków. Nie tylko w sądach.

Gdzieś na świecie jest inaczej ?

[...]

Władza deprawuje. Każdego

Data: 2010-04-03 18:27:01
Autor: Papa5merf
Órzytkownik "niusy.pl" napisał:
[...]

tak, fszendzie w cywilizowanym śfiecje jest inaczej, ale żeby to wiedzieć trzeba zwiedzić trochę tego świata a nie myśleć że śfiat to telewizja, książka, radio:O)

Data: 2010-04-03 19:10:58
Autor: niusy.pl
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

Użytkownik "Papa5merf" <jestem@debilem.i.ciotą>

[...]

No ale to jak Ty i reszta polaków tam jedzie to chyba ... robicie swoje, prawda ?

Data: 2010-04-03 00:17:03
Autor: Ajgor
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości news:hp5mt8$plt$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

A tak całkiem serio. Ja na przykład codziennie jeżdżę do pracy 40 kilometrów.
Autobusem. Ale często zdarza mi się jechać samochodem. Może trudno w to uwierzyć, ale zawsze przestrzegam
ograniczeń (taki jestem nienormalny:) ), chociaż mam szybki samochód
(nigdy nie próbowałem, ale PODOBNO 200km/h to dla niego pryszcz).
Prawie pół drogi jadę czteropasmówką. Bardzo często zdarza się, że jestem wyprzedzany zarówno z prawej, jak i lewej strony. Radarów na tej czteropasmówce jest jak nasrał, a i tak masa samochodów poniżej 130-150 nie zwalnia.
Załóżmy, że akurat jakiś warjat wyprzedza mnie z prawej strony przed radarem. Ja jadę 90km/h a on 140. Radar robi zdjęcie, na którym widać nas obu. Ja na lewym pasie, tamten na prawym. I co w takiej sytuacji?
Ciekawskim dodam, że chodzi o drogę numer krajowy 3, czyli międzynarodową E65 Między Lubinem, a Polkowicami.

Data: 2010-04-03 01:35:59
Autor: to
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa
Ajgor wrote:

Autobusem. Ale czĂŞsto zdarza mi siĂŞ jechaĂŚ samochodem. MoÂże trudno w to
uwierzyĂŚ, ale zawsze przestrzegam
ograniczeĂą (taki jestem nienormalny:) ), chociaÂż mam szybki samochĂłd
(nigdy nie prĂłbowaÂłem, ale PODOBNO 200km/h to dla niego pryszcz). Prawie
pó³ drogi jadê czteropasmówk¹. Bardzo czêsto zdarza siê, ¿e jestem
wyprzedzany zarĂłwno z prawej, jak i lewej strony. RadarĂłw na tej
czteropasmĂłwce jest jak nasraÂł, a i tak masa samochodĂłw poniÂżej 130-150
nie zwalnia.

To może przeczytaj wreszcie PoRD i dowiedz się, że należy jechać maksymalnie blisko prawej krawędzi jezdni, a nie po środku?

--
cokolwiek

Data: 2010-04-06 23:26:25
Autor: Artur M. Piwko
ZdjĂŞcie z fotoradaru a druga dwupasmowa
In the darkest hour on 3 Apr 2010 03:35:59 +0200,
to <to@abc.xyz> screamed:
[...]

Nie maksymalnie blisko a jak najbliĹźej. A to w niektĂłrych przypadkach
może być i 40 cm od krawędzi jezdni.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
[ 23:25:27 user up 12399 days, 11:20,  1 user, load average: 0.75, 0.04, 0.00 ]

              To define recursion, we must first define recursion.

Data: 2010-04-03 09:36:23
Autor: WAM
On Sat, 3 Apr 2010 00:17:03 +0200, "Ajgor" <niepod@m.pl> wrote:

Prawie pół drogi jadę czteropasmówką. Bardzo często zdarza się, że jestem wyprzedzany zarówno z prawej, jak i lewej strony.
Wyprzedzaja Cie z prawej? To nie jedziesz prawym pasem? Nie trzymasz
sie blisko prawej krawedzi jezdni? Przepisy to nakazuja :)

WAM
--
długi weekend nad morzem www.nadmorze.pl/dlugi-weekend-majowy
wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2010-04-03 09:42:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 3 Apr 2010, WAM wrote:

[...]

  Wypadałoby dla porządku ustalić jakie są w tym przypadku "widełki"
i ile punktów - bo pewnie i tak "nieopłacalne" byłoby przyjęcie
na siebie przekroczenia prędkości (zamiast jazdy niewłaściwym pasem).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-03 09:58:37
Autor: MadMan
Dnia Sat, 03 Apr 2010 09:36:23 +0200, WAM napisał(a):

[...]

Przepisy nakazują MOŻLIWIE BLISKO. Gdy 2 prawe pasy są do skrętu w
prawo, a 3 kolejne do jazdy na wprost to jadąc prosto pojedziesz
przecież pasem środkowym. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-03 01:34:36
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 09:58, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

> [...]

Przepisy nakazują MOŻLIWIE BLISKO. Gdy 2 prawe pasy są do skrętu w
prawo, a 3 kolejne do jazdy na wprost to jadąc prosto pojedziesz

Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Schodzicie z tematu całkowicie nie w tą stronę. Temat jest prosty.
Jadą dwa samochody. Jeden wyprzedza drugi. Fotoradar mierzy prędkość i
wychodzi, że ten wyprzedzający przekroczył prędkość. Czy w tym
przypadku kierowca drugiego samochodu, który jechał z dozwoloną
prędkością powinien otrzymać mandat? Fotoradar nie może rozróżnić
przecież który samochód jechał szybciej, bo po prostu nie ma takiej
fizycznej możliwości. I co wtedy?

Data: 2010-04-03 10:50:57
Autor: Ajgor

Użytkownik napisał w wiadomości news:0c7d2ed2-bae0-4e43-ba37-

[...]

DOKŁADNIE o to mi chodziło.
Prawdę mówiąc nie ma znaczenia, którym pasem jadę. Chodzi o to, że widać dwa samochody obok siebie.

Data: 2010-04-03 02:02:28
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 10:50, "Ajgor" <nie...@m.pl> wrote:
> [...]

DOKŁADNIE o to mi chodziło.
Prawdę mówiąc nie ma znaczenia, którym pasem jadę. Chodzi o to, że widać dwa

No i pytanie powstaje. Co zrobi Policja, co orzeknie Sąd? Mam na tylę
sporą wiedzę z zakresu elektroniki radarowej, że jestem w stanie
dowieść swoją rację jeśli chodzi o stronę techniczną. Kwestia jak to
wygląda w praktyce?

Data: 2010-04-03 11:30:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-03 11:02, Użytkownik bikekowal@gmail.com napisał:

[...]

Przygotuj się na różne ewentualności bo jak napisałeś zdjęcia jeszcze
nie widziałeś i nie wiesz co dokładnie na nim zobaczysz.
Przygotuj się że ten który Cię wyprzedzał i wedle twojej opinii
jest winny na fotce będzie jechał jeszcze za tobą a nie przed.
A to oznacza że automat uruchomił się przez twoje wykroczenie
a nie "wyprzedzającego".

I jak już od nich wyjdziesz to nie zapomnij nam napisać
co jednak było na fotce i jak się skończyło.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-03 02:35:20
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 11:30, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote:
Dnia 2010-04-03 11:02, Użytkownik bikeko...@gmail.com napisał:

> [...]

a nie "wyprzedzającego".

I jak już od nich wyjdziesz to nie zapomnij nam napisać
co jednak było na fotce i jak się skończyło.

Czekam na wezwanie, które do mnie "jedzie". Wolałem się jednak
przygotować. BTW - po jakim czasie mandat ulega przedawnieniu - pytam
dlatego, że ten mandat był wykonany w sierpniu zeszłego roku. Nie
pytajcie skąd pamiętam szczegóły, ale po prostu pamiętam. To była dość
nietypowa sytuacja, rzadko zdarza mi się widzieć przenośny fotoradar
ustawiony na barierce rozdzielającej jezdnie w obu kierunkach.

Data: 2010-04-03 11:40:54
Autor: spp
W dniu 2010-04-03 11:35, bikekowal@gmail.com pisze:

[...]

Żadnego mandatu nie dostaniesz - od razu wezwanie do sądu.

Podsumowując cały wątek:

1. Nie wiesz co jest na zdjęciu (pisałeś że _tylko_ Twój samochód, później wersja że 'a jak dwa' dwa);
2. Pisałeś że wyprzedasz a później że byłeś wyprzedzany;
3. Pisałeś o mandacie a sprawa od dawna jest zupełnie w innym trybie.

Mam nadzieję, że jednak nie będziesz narzekał że grupa niewiele pomogła. :(

--
spp

Data: 2010-04-03 12:01:49
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-03 11:35, Użytkownik bikekowal@gmail.com napisał:

[...]

Czas na wystawienie mandatu jest dosyć krótki, chyba miesiąc.
Jeśli przez ten czas policja nie ustali adresu (a to częste
zjawisko jak pojazd zamiejscowy i jeszcze w lizingu lub
firmowy) to sprawa idzie do sądu z automatu i na mandat
nie masz co liczyć.
Od sierpnia to jednak powinni Cię namierzyć ale są inne
ewentualności: fotkę i wezwanie dostał jednak ten który
jak piszesz wyprzedzał, nie masz na szybie naklejki z
numerem rejestracyjnym i zostałeś potraktowany jako policjant
czyli zdjęcie odłożono na bok jako "posiadające nieczytelne numery
rejestracyjne pojazdu" lub faktycznie te numery wyszły
nieczytelne.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-03 03:16:07
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 12:01, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote:
Dnia 2010-04-03 11:35, U ytkownik bikeko...@gmail.com napisa :

> Czekam na wezwanie, kt re do mnie "jedzie". Wola em si jednak
> przygotowa . BTW - po jakim czasie mandat ulega przedawnieniu - pytam
> dlatego, e ten mandat by wykonany w sierpniu zesz ego roku. Nie
> pytajcie sk d pami tam szczeg y, ale po prostu pami tam. To by a do
> nietypowa sytuacja, rzadko zdarza mi si widzie przeno ny fotoradar
> ustawiony na barierce rozdzielaj cej jezdnie w obu kierunkach.

Czas na wystawienie mandatu jest dosy kr tki, chyba miesi c.
Je li przez ten czas policja nie ustali adresu (a to cz ste
zjawisko jak pojazd zamiejscowy i jeszcze w lizingu lub
firmowy) to sprawa idzie do s du z automatu i na mandat
nie masz co liczy .
Od sierpnia to jednak powinni Ci namierzy ale s inne
ewentualno ci: fotk i wezwanie dosta jednak ten kt ry
jak piszesz wyprzedza , nie masz na szybie naklejki z
numerem rejestracyjnym i zosta e potraktowany jako policjant
czyli zdj cie od o ono na bok jako "posiadaj ce nieczytelne numery
rejestracyjne pojazdu" lub faktycznie te numery wysz y
nieczytelne.

Pozdrawiam

Nie do końca. Zdjęcie jest z sierpnia, jednak pierwszy właściciel
dostał zawiadomienie i wezwanie na komendę Policji niecałe dwa
tygodnie temu. Dostał jednak informację, że jeśli do końca kwietnia
nie uda się rozwiązać sprawy, trafia ona do sądu.

Data: 2010-04-03 12:23:53
Autor: spp
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwup asmowa
W dniu 2010-04-03 12:16, bikekowal@gmail.com pisze:

Nie do końca.

Art. 97 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia:
§1. W postępowaniu mandatowym, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, funkcjonariusz uprawniony do nakładania grzywny w drodze mandatu karnego może ją nałożyć jedynie, gdy:
1) schwytano sprawcę wykroczenia na gorącym uczynku lub bezpośrednio po popełnieniu wykroczenia,
2) stwierdzi popełnienie wykroczenia naocznie pod nieobecność sprawcy
albo za pomocą urządzenia pomiarowego lub kontrolnego, a nie zachodzi
wątpliwość co do osoby sprawcy czynu
- w tym także, w razie potrzeby, po przeprowadzeniu w niezbędnym zakresie czynności wyjaśniających, podjętych niezwłocznie po ujawnieniu wykroczenia.
Nałożenie grzywny w drodze mandatu karnego nie może nastąpić po upływie 14 dni od daty ujawnienia czynu w wypadku, o którym mowa w pkt 1, i 30 dni w wypadku, o którym mowa w pkt 2.

--
spp

Data: 2010-04-03 03:48:31
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 12:23, spp <s...@op.pl> wrote:
W dniu 2010-04-03 12:16, bikeko...@gmail.com pisze:

> Nie do ko ca.

Art. 97 Kodeksu post powania w sprawach o wykroczenia:
1. W post powaniu mandatowym, je eli ustawa nie stanowi inaczej,
funkcjonariusz uprawniony do nak adania grzywny w drodze mandatu karnego
mo e j na o y jedynie, gdy:
1) schwytano sprawc wykroczenia na gor cym uczynku lub bezpo rednio po
pope nieniu wykroczenia,
2) stwierdzi pope nienie wykroczenia naocznie pod nieobecno sprawcy
albo za pomoc urz dzenia pomiarowego lub kontrolnego, a nie zachodzi
w tpliwo co do osoby sprawcy czynu
- w tym tak e, w razie potrzeby, po przeprowadzeniu w niezb dnym
zakresie czynno ci wyja niaj cych, podj tych niezw ocznie po ujawnieniu
wykroczenia.
Na o enie grzywny w drodze mandatu karnego nie mo e nast pi po up ywie
14 dni od daty ujawnienia czynu w wypadku, o kt rym mowa w pkt 1, i 30
dni w wypadku, o kt rym mowa w pkt 2.

--
spp

O proszę, a tego nie wiedziałem. No to ładnie działają, Policja
wezwała właściciela samochodu po 9 miesiącach. Czyli jak rozumiem, nie
powinienem spodziewać się wezwania na komendę, ale już bezpośrednio do
sądu? Jak w takim wypadku wygląda procedura? Będę wstępnie
przesłuchiwany, od razu odbędzie się rozprawa? Jak to wygląda?

Data: 2010-04-03 12:56:10
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-04-03 12:48, Użytkownik bikekowal@gmail.com napisał:

[...]

Do sądu wzywa się (powinno) winowajcę, jeśli wspólnik rozpoznał
kierowcę to mogą wezwać do sądu, jeśli nie będzie wezwanie na
policję i standardowe pytanie kto prowadził pojazd.
Co możesz zrobić w tej sytuacji i jakich można spodziewać się
konsekwencji w przypadku kombinowania masz opisane w co najmniej
dwu wątkach.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-03 12:56:32
Autor: spp
W dniu 2010-04-03 12:48, bikekowal@gmail.com pisze:

[...]

Nie jest tak źle - mandat nie jest obowiązkowy - to rodzaj przywileju. Z równym powodzeniem Policja może od razu kierować wniosek o ukaranie do sądu, nawet gdy zatrzymała kogoś na wykroczeniu miejscu.
A co do procedury - skoro wzywają to do końca nie jest jasne _kogo_ mają ukarać więc raczej ... rozmowa? ;)

--
spp

Data: 2010-04-03 04:13:31
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 12:56, spp <s...@op.pl> wrote:
W dniu 2010-04-03 12:48, bikeko...@gmail.com pisze:

> O prosz , a tego nie wiedzia em. No to adnie dzia aj , Policja
> wezwa a w a ciciela samochodu po 9 miesi cach. Czyli jak rozumiem, nie
> powinienem spodziewa si wezwania na komend , ale ju bezpo rednio do
> s du? Jak w takim wypadku wygl da procedura? B d wst pnie
> przes uchiwany, od razu odb dzie si rozprawa? Jak to wygl da?

Nie jest tak le - mandat nie jest obowi zkowy - to rodzaj przywileju. Z
r wnym powodzeniem Policja mo e od razu kierowa wniosek o ukaranie do
s du, nawet gdy zatrzyma a kogo na wykroczeniu miejscu.
A co do procedury - skoro wzywaj to do ko ca nie jest jasne _kogo_ maj
ukara wi c raczej ... rozmowa? ;)

--
spp

Nie widziałem zdjęcia więc nie mogę powiedzieć, czy mnie dobrze widać.
Współwłaściciel powiedział, że widać mnie, ale to ocena osoby, która
po prostu wie, że tym samochodem jeżdzę ja. nie wiem jak spojrzy na to
Policja. Dużo tutaj niewiadomych, pozostaje czekać na wezwanie.

Data: 2010-04-03 15:38:48
Autor: niusy.pl
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

Użytkownik "spp" <spp@op.pl>

[...]

Poje.. Cię. To sposób na zbieranie kasy a nie żaden przywilej

Data: 2010-04-03 15:41:56
Autor: spp
W dniu 2010-04-03 15:38, niusy.pl pisze:

Nie jest tak źle - mandat nie jest obowiązkowy - to rodzaj przywileju.

Poje.. Cię. To sposób na zbieranie kasy a nie żaden przywilej

Tai, tylko niewinni płacą mandaty. :(

--
spp

Data: 2010-04-03 16:50:18
Autor: niusy.pl
[...]

Po to jest wina byś płacił.

Data: 2010-04-03 20:32:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 3 Apr 2010, niusy.pl wrote:

Użytkownik "spp" <spp@op.pl>

Nie jest tak źle - mandat nie jest obowiązkowy - to rodzaj przywileju.

Poje.. Cię. To sposób na zbieranie kasy a nie żaden przywilej

  Proces sądowy to też "sposób", a bardziej uciążliwy.
  Czyli jednak przywilej :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-03 22:49:06
Autor: niusy.pl
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

[...]

Przywilejem jest zbieranie kasy a nie to czy trudno czy łatwo.

Data: 2010-04-03 23:01:03
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Y tam, odbierasz w ten sposób możliwość, aby np. niewolnik miał
jakieś przywileje. A może mieć. Nic to, że są "z łaski pańskiej"
i dostanie albo nie - prawem nie są, ale jak "ma lepiej" to
znaczy że dostał przywilej :|
  Popatrz na to tak: można dostać 50 batów. Od ręki.
  Albo załapać się na 50 batów, na które trzeba dodatkowo czekać
stojąc w południe na słońcu (i za naruszenie zasad czekania
jest osobna kara).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-04 19:00:41
Autor: niusy.pl
[...]

Dodatkowe koszty postępowania są tylko kosztami postępowania a nie żadną karą. Można przyznać się bez postępowania.

Data: 2010-04-04 13:33:58
Autor: MAc
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwup asmowa
Takie zdjęcie idzie z definicji na śmietnik. Musi być jeden samochód. Zresztą ten numer jest coraz powszechniej stosowany - niejednokrotnie widziałem auta, które zrównywały się przed fororadarem i defilowały przed nim dumnie przekraczając prędkość o co najmniej 50km/h.

MAc

Data: 2010-04-03 15:50:41
Autor: Tomasz Chmielewski
Zdj�cie z fotoradaru a druga dwupasm owa
Am 03.04.2010 10:50, Ajgor wrote:
U�ytkownik napisa� w wiadomo�ci news:0c7d2ed2-bae0-4e43-ba37-

Schodzicie z tematu ca�kowicie nie w t� stron�. Temat jest prosty.
Jad� dwa samochody. Jeden wyprzedza drugi. Fotoradar mierzy pr�dko�� i
wychodzi, �e ten wyprzedzaj�cy przekroczy� pr�dko��. Czy w tym
przypadku kierowca drugiego samochodu, kt�ry jecha� z dozwolon�
pr�dko�ci� powinien otrzyma� mandat? Fotoradar nie mo�e rozr�ni�
przecie� kt�ry samoch�d jecha� szybciej, bo po prostu nie ma takiej
fizycznej mo�liwo�ci. I co wtedy?

DOK�ADNIE o to mi chodzi�o.
Prawd� m�wi�c nie ma znaczenia, kt�rym pasem jad�. Chodzi o to, �e wida� dwa
samochody obok siebie.

Przy niektorych fotoradarach na jezdni rysowanych jest kilka poprzecznych, bialych linii, na kazdym z pasow - namalowanych z precyzja   i "zsynchronizowanych" z pozycja fotoradaru.

Nawet, gdy trzy samochody jada obok siebie, umozliwiaja one dokladne rozpoznanie ktory z nich przekroczyl predkosc (choc teoretycznie jest mozliwe, ze wszystkie z nich podczas jazdy 120 km/h wstrzela sie dokladnie w miejsce linie umozliwiajace ustalenie dokladnie tego samochodu...).

Gdy nie ma takich linii, a jest watpliwosc, to zdjecie zazwyczaj wedruje do kosza.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-04-03 06:55:46
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 15:50, Tomasz Chmielewski <t...@nospam.wpkg.org> wrote:
> [...]

samochodu...).

Gdy nie ma takich linii, a jest watpliwosc, to zdjecie zazwyczaj wedruje

Nie ma takich linii, bo, jak wcześniej napisałem, zdjęcie zostało
wykonane przenośnym fotoradarem.

Data: 2010-04-03 17:54:32
Autor: Maciek
<cb2dea04-0de3-44a6-be3e-c80f0ba320ae@y14g2000yqm.googlegroups.com> :

Nie ma takich linii, bo, jak wcześniej napisałem, zdjęcie zostało
wykonane przenośnym fotoradarem.
No to jesteśmy w domu. Celowali w ciebie. Płać.

Data: 2010-04-03 10:59:53
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 17:54, Maciek <free...@emti.one.nospam.pl> wrote:
bikeko...@gmail.com napisa (a) w
<cb2dea04-0de3-44a6-be3e-c80f0ba32...@y14g2000yqm.googlegroups.com> :

> Nie ma takich linii, bo, jak wcze niej napisa em, zdj cie zosta o
> wykonane przeno nym fotoradarem.

No to jeste my w domu. Celowali w ciebie. P a .

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

A ten znowu swoje...

Data: 2010-04-03 20:11:53
Autor: Maciek
<1869b57a-fc5a-4515-baac-53de07358540@z11g2000yqz.googlegroups.com> :

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

A ten znowu swoje...
A ten znowu cytuje cudze sygnaturki. Nie masz w swoim guglu możliwości
ręcznej edycji?

Data: 2010-04-03 11:26:35
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 20:11, Maciek <free...@emti.one.nospam.pl> wrote:
bikeko...@gmail.com napisa (a) w
<1869b57a-fc5a-4515-baac-53de07358...@z11g2000yqz.googlegroups.com> :

> A ten znowu swoje...

A ten znowu cytuje cudze sygnaturki. Nie masz w swoim guglu mo liwo ci
r cznej edycji?

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

W swoim guglu nie mam edycji.

Data: 2010-04-03 22:01:22
Autor: Maciek
<81f28539-fb1c-4df6-9066-b8734b5f072a@r27g2000yqn.googlegroups.com> :

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

W swoim guglu nie mam edycji.
Przykra sprawa, nawet zaznaczanie i  usuwanie tekstu ci wcięło. To może
zafunduj sobie jakiś sensowny czytnik.

Data: 2010-04-03 14:12:36
Autor: Maciek
<0c7d2ed2-bae0-4e43-ba37-9736f9999712@z3g2000yqz.googlegroups.com> :

[...]
Sądzę, że współczesnej techniki nie doceniasz. I jestem coraz bardziej
przekonany, że przekroczyłeś dozwoloną prędkość.

Data: 2010-04-03 05:36:55
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 14:12, Maciek <free...@emti.one.nospam.pl> wrote:
bikeko...@gmail.com napisał(a) w
<0c7d2ed2-bae0-4e43-ba37-9736f9999...@z3g2000yqz.googlegroups.com> :

> [...]

Sądzę, że współczesnej techniki nie doceniasz. I jestem coraz bardziej
przekonany, że przekroczyłeś dozwoloną prędkość.

Oj uwierz mi, że doceniam. To czy przekroczyłem, czy nie
przekroczyłem  nie ma tutaj większego znaczenia. Temat chyba
wyczerpany.

Data: 2010-04-04 00:00:26
Autor: witek
bikekowal@gmail.com wrote:

[...]

wtedy sie mandatu nie przyjmuje i w sadzie dowodzi, ze nie mozna ustalic predkosc ktorego samochodu zostala zmierzona przez radar.
Przy trzecim odwolaniu, ktorys sedzia powinien to uznac.

Data: 2010-04-03 10:49:29
Autor: Ajgor

Użytkownik "WAM"  napisał w wiadomości news:ttrdr55sg3dhn4jrd05kjjhpsf8caunqdh4ax.com...
[...]

Jak zwykle na tej grupie. Czlowiek sie spyta o coś KONKRETNEGO, to zamiast dostać odpowiedź na swoje pytanie, dostaje bzdurne komentarze. Czy przepisy nakazują jechać prawym pasem, kiedy zbliżam się do zjazdu w lewo? I będę skręcał w lewo? Z prawego pasa? Może lepiej wyrzuć swoje prawo jazdy, zanim kogoś zabijesz. Albo po prostu przestań filozofować, zanim ktoś się sam przez ciebie zabije.

Data: 2010-04-03 11:07:35
Autor: WAM
Zdjęcie z fotoradar u a druga dwupasmow a
On Sat, 3 Apr 2010 10:49:29 +0200, "Ajgor" <niepod@m.pl> wrote:

Jak zwykle na tej grupie.
Jak zwykle na grupach dyskusyjnych :)

Czy przepisy nakazują jechać prawym pasem, kiedy zbliżam się do zjazdu w lewo?
Nie.

"Prawie pół drogi jadę czteropasmówką. Bardzo często zdarza się, że
jestem wyprzedzany zarówno z prawej, jak i lewej strony."

Tak bardzo czesto zjezdzasz w lewo z tej drogi i wtedy wyprzedzaja Cie
z prawej i z lewej? W jakim momencie nastepuje to bardzo czeste
wyprzedzanie z obu stron?

WAM

Data: 2010-04-03 11:19:34
Autor: Ajgor
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

Użytkownik "WAM"napisał w wiadomości news:i51er5tfcfbl355fis19q84rbrrvu5aqu64ax.com...

Filozof.

Proszę o odpowiedzi pragmatyków. Filozof ów mam dosyć w telewizji.

Data: 2010-04-03 15:40:11
Autor: niusy.pl
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

Użytkownik "WAM" <nospam@nowam.nopl.pl>

[...]

Tak czy siak pierdoły bez związku

Data: 2010-04-03 14:10:53
Autor: Maciek
Ajgor napisał(a) w <hp5qe2$kv6$1@news.dialog.net.pl> :

A tak całkiem serio. Ja na przykład codziennie jeżdżę do pracy 40
kilometrów.
Autobusem. Ale często zdarza mi się jechać samochodem. Może trudno w to
uwierzyć, ale zawsze przestrzegam
Wydaje mi się, że słusznie robisz.

[...]
Nie wiem, ale chyba radary pozwalają na jakąś analizę, w ciągu paru miesięcy
zdarzyło mi się dwa razy widzieć błysk radaru. Dwa razy z powodu mijającego
mnie lub wyprzedzającego auta. Ostatni raz w grudniu. Nie dostałem ani
zdjęcia, ani mandatu, ani żadnego wezwania. Zatem chyba technika pozwala na
określenie, który kierowca złamał przepisy.

Data: 2010-04-03 14:36:28
Autor: Ajgor
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości news:hp7buc$k87$1nemesis.news.neostrada.pl...

Autobusem. Ale często zdarza mi się jechać samochodem. Może trudno w to
uwierzyć, ale zawsze przestrzegam
Wydaje mi się, że słusznie robisz.

Mnie się też tak wydaje :) A najlepszy ubaw mam, jak jadę dokładnie z dozwoloną prędkością,
a tu za mną jakiś gówniarz miga światłami, bo mu się spieszy :) Dodam, że wjeżdżając do Wrocławia od strony Środy Śląskiej
(czasem tam jeżdżę) BARDZO często (właściwie prawie zawsze) jest taka sytuacja, gdzie ja jadę 40km/h (takie tam jest ograniczenie),
a tu wyprzedza mnie radiowóz. Nie jadący na sygnale. To co.. Im wolno?

[...]

Albo po prostu nie mogą udowodnić, który złamał, więc odstępują od ukarania, żeby si.e nie pakować w żmudne sprawy sądowe, które do niczego nie doporwadzą.

Data: 2010-04-03 05:45:58
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 14:36, "Ajgor" <nie...@m.pl> wrote:

> [...]

Albo po prostu nie mogą udowodnić, który złamał, więc odstępują od ukarania,
żeby si.e nie pakować w żmudne sprawy sądowe, które do niczego nie

Odnośnie jazdy samochem - tyle opinii ilu kierowców. Niestety często
dajemy się ponieść fantazji i jeździmy za szybko. Trochę za mało jest
miejsc w naszym kraju, w których legalnie można wsiąść w samochód i
poszaleć do woli. Jednym z takich miejsc jest np. lotnisko Bemowo, na
które czasem wjeżdzam tylko po to by się wyszaleć. To pomaga, niestety
nie wszyscy to stosują.

Data: 2010-04-03 16:48:28
Autor: niusy.pl
[...]

Chyba Ci się nudzi, że snujesz takie opowieści

Data: 2010-04-03 08:11:38
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 16:48, "niusy.pl" <f...@op.pl.invalid> wrote:

--
Chyba Ci si nudzi, e snujesz takie opowie ci

Czasem mi się nudzi

Data: 2010-04-03 16:45:04
Autor: niusy.pl
[...]

Informuje Cię, że jesteś zawalidrogą. Dziwi Cię to ?

[...]

Za to powinni zwalniać z policji

Data: 2010-04-03 20:13:05
Autor: Ajgor

Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hp7kbg$ngn$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Rozumiem, ze zeby NIE byc zawalidroga, trzeba przekraczac predkosc? Komu bym przeszkadzal, jak by wszyscy jechali przepisowo? No komu?
Kiedys slyszalem taki BARDZO madry tekst (ktory w dodatku jest porawdziwy). Na zachodzie trabi sie na kierowce, ktory lamie przepisy. W Polsce trabi sie na kierowce, ktory PRZESTRZEGA przepisow. Sama prawda.

[...]

Oczywiscie. Tylko kto by wtedy pracowal w policji? Policjanci lamia przepisy drogowe nagminnie wszedzie, gdzie sie pojawia.
Inny przyklad. Obok mnie do niedawna byla komenda. Zeby bylo zabawniej - byla to komenda drogowki. Tuz obok skomplikowanego skrzyzowania.
Panowie policjanci przyjezdzali do pracy, i swoje prywatne samochody parkowali na ulicy. Przy podwojnej ciaglej linii, na wjezdzie ze skrzyzowania - tak, ze zeby wjechac ze skrzyzowania na ulice trzeba bylo robic slalom miedzy ich samochodami. Czesto na wjezdzie ze skrzyzowania staly dwa samochody obok siebie tak, że zeby wjechac, trzeba bylo przekroczyc podwojna ciagla linie i zjechac na pas w przeciwna strone. Brzmi to jak absurd. Ale tak wlasnie bylo. Teraz komenda zostala przeniesiona gdzie indziej, i nareszcie mozna normalnie przejechac. Wiem, ze ciezko w to uwierzyc. Ale tak wlasnie bylo. Zainteresowanym dodam, ze chodzi o (byla) komende na ulicy Kosciuszki 1 w Legnicy.

Data: 2010-04-03 22:34:26
Autor: niusy.pl
[...]

Nie, wystarczy ją osiągać :-)

Komu bym przeszkadzal, jak by wszyscy jechali przepisowo? No komu?

Jakby wszyscy chcieli poruszać się w tempie przepisów to nie kupowaliby samochodów.

Kiedys slyszalem taki BARDZO madry tekst (ktory w dodatku jest porawdziwy). Na zachodzie trabi sie na kierowce, ktory lamie przepisy. W Polsce trabi sie na kierowce, ktory PRZESTRZEGA przepisow. Sama prawda.

Jeszcze nie trafiłem na taki przypadek.

[...]

Każdy może pracować w policji. Nie każdego przyjmą.

Data: 2010-04-03 23:05:21
Autor: Ajgor

Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hp88qi$pli$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

A gdzie ja napisalem, ze NIE osiagam? Jak jest ograniczenie do 40, to jade 40, a nie 20 (ale tez nie 80).

Komu bym przeszkadzal, jak by wszyscy jechali przepisowo? No komu?

Jakby wszyscy chcieli poruszać się w tempie przepisów to nie kupowaliby samochodów.

Gratuluje podejscia do przepisow. Wiesz, ile czasu sie traci na przestrzeganiu ograniczen? Robilem takie testy na drodze do pracy.
Dojezdzam 45 kilometrow. Jak przestrzegam przepisow, to jade 35 minut. Ja jade szybciej (zdarzyulo sie), to 32 minuty. Zysk 3 minuty. Warto ryzykowac nadzianie sie na radar?

[...]

Nooo.. Jesli sie nie nadziales, to pewnie taki nie istnieje.

[...]

Hehehe. Typowe odwracanie kota ogonem. Jestes politykiem? Wiem. To typowe niezrozumienie tematu. Jestes prawnikiem.
Ja nie pytalem, kto MOZE, tylko kto by zostal, jak by zaczeli zwalniac za lamanie kodeksu drogowego.

Data: 2010-04-04 00:37:32
Autor: niusy.pl
[...]

Taki szczegół, że przekraczać trzeba jakąś prędkość a nie prędkość w ogóle.

Jak jest ograniczenie do 40, to jade 40, a nie 20 (ale tez nie 80).

Tego się nie da zrobić. Trzeba zwolnić bardziej choćby po to, by nie wjechać w zwalniający pojazd za którym się jedzie. Jadący za Tobą zwalnia jeszcze bardziej. Nie zwalniają tylko ci, którzy zrobili to przed ograniczeniem, czyli ci, którzy już jechali wolniej niż ograniczenie. To efekt ograniczonej przepustowości. By tak nie było musiałbyś w miejscach, gdzie jest ograniczenie zrobić więcej równoległych pasów.

[...]

Jaki znowu radar ?! Mówię, że ograniczenia prędkości spowalniają ruch drogowy. To proste jest jak 2+2=4. Te wszystkie wolniej szybciej to jest pieprzenie od rzeczy. Ludzie nie potrafią nawet wyprzedzić koparki na drodze. Za taką koparką tworzy się sznureczek pojazdów, które z powodu kilku nieudolnych kierowców na początku nie mają szansy jechać normalną prędkością. I to jest pochodna tego spowalniania ruchu. Niejeden gada tak jak Ty, że "i tak nie będę szybciej". No nie będziesz szybciej jak tak będziesz myślał Ty i jeszcze kilku. Te ograniczenia nie są wyliczane z wzoru tylko z du..y. Jakieś ograniczenie trzeba było postawić by kierowców ścigać.

[...]

Na to by wychodziło. Legendy tylko słyszę jak komuś ktoś zatitał bo zgodnie z przepisami jechał. I tak sobie myślę, że może faktycznie ktoś mu zatitał ale dlatego, że dupa jest na drodze a nie, że jeździ zgodnie z przepisami. Np nie zasygnalizował zmiany kierunku jazdy lub tp. Bo co to za problem wyprzedzić kogoś, kto jedzie wolniej ?! Nawet nie ma co się zastanawiać nad tym. W życiu bym nie titał bo co mnie to obchodzi. Zresztą co za różnica, nie przepis czyni prędkość właściwą tylko warunki drogowe.

[...]

To proste jest. Zatrudniliby się inni. Bo do łapania kierowców suszarką nie trzeba mieć żadnych kwalifikacji.

Data: 2010-04-04 10:10:45
Autor: Ajgor
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

Użytkownik "niusy.pl" napisał w wiadomości news:hp8g1d$57l$1news.net.icm.edu.pl...

[Ciach wszystkie bzdury]

Z Twojego posta wynika, ze jestes totalnym piratem drogowym. W terenie zabudowanym zwalniasz do 130, wyprzedzasz na podwojnej ciaglej (najczesciej na trzeciego), ograniczenia masz w d....
Moje gratulacje.
Wesołych Świat. Puki jeszcze zyjesz. Jedna czesc mojej drogi do pracy to jest czteropasmowka. Ale druga czesc to jest normalna droga, na ktorej ruch przekracza wszelkie wyobrazenie. Wyprzedzenie na niej jest ciezkie, bo w przeciwna strone CALY CZAS cos jedzie, caly czas ktos sie wcina na trzeciego, a smierc tu zbiera zniwo takie, ze nawet Automapa co chwila ostrzega ze zbilzasz sie do czarnego punktu. Przez wszystkie lata, przez ktore tu jezdze, widzialem tu tyle wypadkow, ze mogl bym o nich napisac dziesiec encyklopedii.

Data: 2010-04-04 19:03:59
Autor: niusy.pl
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl>

[Ciach wszystkie bzdury]

Z Twojego posta wynika, ze jestes totalnym piratem drogowym.

To twoja głowa produkuje a nie moje artykuły

W terenie zabudowanym zwalniasz do 130, wyprzedzasz na podwojnej ciaglej (najczesciej na trzeciego), ograniczenia masz w d....

Tak tak, bo Tobie przyśniło się, że ja tak robię.

Moje gratulacje.
Wesołych Świat.

Skość te pierdoły wyssane z palca wypisywać.

wyciąłem brednie, które napisałeś

Data: 2010-04-06 09:48:14
Autor: Tomasz Kaczanowski
niusy.pl pisze:
[...]

Widzisz, morderca (tak - inaczej go nazwać nie można) matki mojego kolegi też uważał tak jak Ty. Jest ograniczenie do 40 km na godzine, zakaz wyprzedzania samochodów osobowych, a on popędzał TIR-em. Wyprzedzał autobus i właśnie - czołowo zderzył się z dostawczakiem, w którym jechali rodzice kolegi... Matka zginęła na miejscu ojciec po pół roku wyszedł ze szpitala... Tam ograniczenie jest zasadne, a własnie niestety policjantów z suszarkami tam często nie uświadczysz....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-04-06 15:32:15
Autor: niusy.pl
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

[...]

Następna niusowa łajza fantazjuje na temat moich wypowiedzi

Data: 2010-04-06 16:31:33
Autor: Ajgor

Użytkownik "niusy.pl"napisał w wiadomości news:hpfd71$hda$1news.net.icm.edu.pl...

Następna niusowa łajza fantazjuje na temat moich wypowiedzi

Jesteś chory.
I w dodatku kompletnie nielogiczny.
Jak jest opgraniczenie do 40, to jaka predkosc jest dla ciebie "normalna"? 100? 140? A moze 200?

Data: 2010-04-06 13:39:00
Autor: witek
niusy.pl wrote:

[...]

w zasadzie robisz sie nudny i monotonny.
Nie chcialbys juz sobie pojsc?

Data: 2010-04-07 15:21:37
Autor: niusy.pl
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid>

[...]

Czemu ?

Data: 2010-04-10 16:53:24
Autor: Nostradamus

Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hpi0vs$ukd$2news.net.icm.edu.pl...

w zasadzie robisz sie nudny i monotonny.

Czemu ?

Boś kmiot i głupek ?

Data: 2010-04-12 21:11:51
Autor: niusy.pl
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

Użytkownik "Nostradamus" <lesiosan@onet.pl>

w zasadzie robisz sie nudny i monotonny.

Czemu ?

Boś kmiot i głupek ?

A Ty oczywiście nie jesteś kmiot i głupek ?

Data: 2010-04-06 20:09:45
Autor: Ajgor

Użytkownik "niusy.pl" napisał w wiadomości news:hpfqju$fmf$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Znaczy sie dla ciebie? Prawda w oczy kole? Moze byc plonk. Bedzie troche spokoju.
Mogles chociaz odpowiedziec na pytanie :)

Data: 2010-04-03 16:00:01
Autor: niusy.pl
Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa

Użytkownik "Maciek" <freesco@emti.one.nospam.pl>

[...]

Prędzej, że nie wiadomo który

Data: 2010-04-03 16:34:16
Autor: Papa5merf
Órzytkownik <bikekowal> napisał:
Nie chodzi mi o to o czym piszecie. Ważne jest, czy jeśli fotoradar
uchwycił hipotetycznie dwa samochody na zdjęciu, czy Policja może
takie zdjęcie wykorzystać?

od tego jest policja żeby haracz od jeleni zbirać, za to im płacż, ale jesli
na fotce są dwa auta jadące w tą samą stronę to jest szansa że nie będą w
stanie udowodnić kture auto przekroczyło prędkość, bo niby jak?:O)

Data: 2010-04-03 16:34:14
Autor: Papa5merf
Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
Raczej nie przejdzie. Nie wiem jaka jest minimalna prędkość lotu
Jastrzębia, ale sądzę, ze grubo wyższa, niż maksymalna samochodu.

to źle sądzisz, uśfiadomię ciebie że z racji rozmiaruf jastrzębia potrafi on
latać nawet znacznie niżej od auta, dodam że po niebie i między autami lata
jeszcze cała masa ptactfa kturych nazw pewnie nawet nie znasz:O)

Órzytkownik "qwerty" napisał:
Chyba, że na drodze była poprzeczna nierówność (np. progi zwalniające)
która zadziałała jak rampa. Dodaj do tego dużą prędkość i można już łapać
nisko przelatujące samoloty. ;)

fotoradar nie rozróżnia prędkości samochoduf, od samolotuf, ptactfa, czy
nawet udo:O)
wykrywa jesynie odbite fale z określonego pola widzenia, a to pole widzenia
jest spore:O)

Data: 2010-04-03 08:11:10
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 16:34, "Papa5merf" <Pa...@wp.pl> wrote:

[...]

no i właśnie to jest cały system. Niestety fotoradar to pojedynczy
radar który nie potrafi zdetekować obiektu, w tym przypadku samochodu,
z kilku miejsc jednocześnie... w ten też sposób nie jest w stanie
rozpoznać, który obiekt w "polu widzenia" przekroczył prędkość, bo nie
jest w stanie rozróżnić obiektów.

Data: 2010-04-03 18:24:21
Autor: Papa5merf
[...]

kazdy normalny człowiek o tym wie, niestety tempy bandzior w niebieskim uniformie tago nie jaży, ob jest tylko od ściągania haraczu, jak nie dasz to cię spałuje, albo postraszy sfoimi znajomymi pejsiastymi bandziorami w sondzie:O)

Data: 2010-04-03 11:05:55
Autor: bikekowal@gmail.com
On 3 Kwi, 18:24, "Papa5merf" <debilu@hój.ci.w.dupe.cioto> wrote:

[...]

nie siejmy tutaj populistycznej propagandy...

Data: 2010-04-03 22:16:21
Autor: niusy.pl
[...]

Gdzie Ty widzisz propagandę ?

Data: 2010-04-04 07:46:00
Autor: KRZYZAK
Dnia Fri, 02 Apr 2010 20:21:21 +0200, live_evil napisał(a):

Z podobnym skutkiem możesz wnosić, że radar zmierzył prędkość
przelatującego obok ciebie F-16.

http://www.youtube.com/watch?v=Jutjm9R2bdU
;>>>

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-04-03 23:31:47
Autor: bikekowal@gmail.com
On 4 Kwi, 07:46, KRZYZAK <krzy...@krzyzak.pl> wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=Jutjm9R2bdU

I to było właśnie to o czym od początku mówiłem!

Zdjęcie z fotoradaru a druga dwupasmowa