Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"

Data: 2011-09-20 05:55:58
Autor: kendy
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
Witam

Jakis czas temu dostalismy od nowego 'operatora' fotoradarow czyli ITD
informacje o mandacie. Jako ze auto firmowe ciezko nam bylo ustalic
kto kierowal w danym dniu, a oczywiscie nikt sie sam nie przzna :)

Wyslalem wiec pismo do ITD aby przyslali zdjecie bo chcemy ustalic kto
kierowal (Policja ZAWSZE takie zdjecie przysylala z mandatem). Opisali
nam, ze nie przysla (podpierajac sie jakimis paragrafami) a do wgladu
bedzie ono w sadzie !!!

Czy to jakis zart? Skad ja mam wiedziec kto kierowal skoro ewidencji
nie prowadzimy. I dlaczego bede mial ponosic koszty sprawy sadowej
tylko dlatego, zebym wiedzial kto wykroczenie popelnil.

Czy to faktycznie nowe przepiesy, czy ITD po prostu 'cwaniaczy'?

k.

Data: 2011-09-20 10:30:37
Autor: witek
On 9/20/2011 7:55 AM, kendy wrote:
[...]

z art 78.4 PORD

Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

  I dlaczego bede mial ponosic koszty sprawy sadowej
tylko dlatego, zebym wiedzial kto wykroczenie popelnil.

jak wyzej.
po prostu na własne zyczenie.

Czy to faktycznie nowe przepiesy, czy ITD po prostu 'cwaniaczy'?

k.

nigdy nie bylo przepisow nakazujacych przesylanie zdjec.
ale zawsze byly przepisy nakazujące, ze ty masz wiedziec komu dales samochod jesli o to "organ" wystapi.

Data: 2011-09-20 17:46:42
Autor: Krzysztof Jodłowski
> [...]
oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

Taka kolejna mała niedoróbka prawna. Nie jest powiedziane, że masz wskazać jedną osobę. Możesz wskazać np. dwie, bo tym dwóm powierzyłeś (np. długa trasa i dwóch kierowców będzie kierować na zmiany, żeby szybko dojechać ale się nie zmęczyć). Niech Policja/ITD/Sąd dalej dochodzą kto kierował w danej chwili. Powierzenie nie jest jednoznaczne z kierowaniem.

Krzysztof

Data: 2011-09-20 19:40:50
Autor: John Kołalsky
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"

Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl>

> [...]

Taka kolejna mała niedoróbka prawna. Nie jest powiedziane, że masz wskazać jedną osobę. Możesz wskazać np. dwie, bo tym dwóm powierzyłeś (np. długa trasa i dwóch kierowców będzie kierować na zmiany, żeby szybko dojechać ale się nie zmęczyć). Niech Policja/ITD/Sąd dalej dochodzą kto kierował w danej chwili. Powierzenie nie jest jednoznaczne z kierowaniem.

To gdzie tu jest niedoróbka ?

Data: 2011-09-20 21:09:00
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:j5ajdq$uiv$1mx1.internetia.pl...

> [...]

Taka kolejna mała niedoróbka prawna. Nie jest powiedziane, że masz wskazać jedną osobę. Możesz wskazać np. dwie, bo tym dwóm powierzyłeś (np. długa trasa i dwóch kierowców będzie kierować na zmiany, żeby szybko dojechać ale się nie zmęczyć). Niech Policja/ITD/Sąd dalej dochodzą kto kierował w danej chwili. Powierzenie nie jest jednoznaczne z kierowaniem.

Inspekcja może dostać listę parcowników przedsięborstwa ze stwierdzeniem, ze samochód im powierzono zbioro iniechg sobie dochodzą, kto prowadził. Co więcej może się okazać, że któraś (nie wiadomo któa) osoba powierzyła kierowanie innej osobie nien będącej kierowcą. No i zaczyna się jazda, bo ustalenie keirujacego jest niemożlwe, a i zarzutu odmowy podania danych nie można uczynić.

No i taka konstrukcja otwiera szereg możliwości. Przykąłdowo ja jako włąściciel pojazdu powierzam samochód do kierowania koledze Janowi KOWALSKIEMU. On go powierza kiomuś innemu i robią fotkę fotoradarem tej trzeciej osobie, której ja nie znam. Ten, komu powierzyłem nie jest ani właścicielem, ani posiadaczem, wiec obowiązku wskazania osoby,m której samochód powierzył nie ma. On sam nie kierował.

Lekarstwem na tę niedoróbkę miał być pomysł o opłącie administracyjnej za przekroczenie prędkości. Wówczas płąciłby właściciel pojazdu. Ale to nie przeszło - zresztą moim zdaniem słusznie.

Data: 2011-09-20 14:20:09
Autor: witek
On 9/20/2011 2:09 PM, Robert Tomasik wrote:
Ten, komu powierzyłem nie jest ani właścicielem, ani posiadaczem, wiec
obowiązku wskazania osoby,m której samochód powierzył nie ma. On sam nie
kierował.

ma. na podstawie tego samego paragrafu.
w tym czasie na podstawie oswiadczenia wlasciciela byl posiadaczem, wiec ma obowiazek wskazania komu dalej powierzyl pojazd.

Chyba, ze odpisze, ze nieprawdziwe jest oswiadczenie wlasciciela i ze nie był w posiadaniu tego pojazdu w tym czasie.

Data: 2011-09-20 21:22:42
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:j5ap19$5a2$12inews.gazeta.pl...
[...]

Rozróżnij posiadanie, od władania. Kierujący samochodem firmowym nigdy nie jest jego posiadaczem, tylko władającym.

Data: 2011-09-20 13:02:10
Autor: kendy
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
pierd... wpisze ruska jakiegos i niech szukaj, adres na kamczatce
podam - byl u mnie w odwiedzinach
jesli oni chca byc cwani to udowodnie im, ze tez potrafie

i wlasnie przed idiotyczne przepisy i cwaniactwo urzednikow narod
kombinuje... nie chca pokazac zdjecia to ja im podam jakiegos ruskiego
i tyle
i niech mi udowodnia ze nie mowilem prawdy....

k.

Data: 2011-09-20 22:12:33
Autor: Robert Tomasik
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
Uzytkownik "kendy" <kedzior.kamil@gmail.com> napisal w wiadomosci news:868f0349-4c16-49cf-bf70-8e99dcdb9392h6g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

Ba, przeciez Rosjanin mógl powierzyc bez Twojej wiedzy komus z Twoich pracowników :-)

Data: 2011-09-20 22:35:31
Autor: John Kołalsky
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

> [...]

Lekarstwem na tę niedoróbkę miał być pomysł o opłącie administracyjnej za przekroczenie prędkości. Wówczas płąciłby właściciel pojazdu. Ale to nie przeszło - zresztą moim zdaniem słusznie.

Daruj, właściciel ani posiadacz nie muszą wcale wiedzieć o tym, kto wykroczenie popełnił, więc o żadnym obwinianiu ich być mowy nie może. To jest tylko pewne ułatwienie dla szukania winnego i te fotoradary też są tylko ułatwieniem. Ale winę należy udowodnić a nie tylko domniemywać, że "pewnie to właściciel albo ten, komu powierzono".

Data: 2011-09-21 00:35:21
Autor: arturs
[...]

Od nasz straż wiejska jak przysyła mandat dostaje zawsze taką listę - około 15 osób.. i się odczepiają bo wiedzą że więcej roboty będą mieli..

[...]

niezłym pomysłem jest też wskazanie cudzoziemca z dalekiego wschodu ;)
kolega z jakichś targów przywiózł mnóstwo wizytówek handlowców z Chin czy innego Tajwanu - i odpisuje uprzejmie że właśnie gościł kontrahenta zza granicy który będąc pod dużym wrażeniem naszych dróg zapragnął się przejechać bo u siebie takich nie mają no i akurat wtedy zdjęcie mu zrobiono ;) - i podaje dane z wizytówki.. reakcji z reguły nie ma..

Data: 2011-09-21 09:10:08
Autor: Krzysztof Jodłowski
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
kolega z jakichś targów przywiózł mnóstwo wizytówek handlowców z Chin
czy innego Tajwanu - i odpisuje uprzejmie że właśnie gościł kontrahenta

Śliskie, bo łatwo sprawdzić, że w tym czasie nie przekraczał polskiej granicy. Tylko urzędnik musi wykonać z tym dodatkową robotę, której mu się nie chce robić. Ale jak się uprze.

--
Krzysztof

Data: 2011-09-21 11:49:55
Autor: Bydlę
On 2011-09-21 09:10:08 +0200, Krzysztof Jodłowski <bluelaser@poczta.onet.pl> said:

Śliskie, bo łatwo sprawdzić, że w tym czasie nie przekraczał polskiej granicy.

Jak notuje się przekroczenie wewnętrznej unijnej granicy niesamolotem? Dalej są strażnicy graniczni i celnicy?

--
Bydlę

Data: 2011-09-21 12:03:30
Autor: Krzysztof Jodłowski
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
Jak notuje się przekroczenie wewnętrznej unijnej granicy niesamolotem?
Dalej są strażnicy graniczni i celnicy?

Pewnie notuje się czasem. Nie wiem, bo ostatnio nie bywałem.

Ale:
> kolega z jakichś targów przywiózł mnóstwo wizytówek handlowców z Chin
> czy innego Tajwanu

Tam (samolotem) na pewno się notuje.

--
Krzysztof

Data: 2011-09-21 12:47:31
Autor: Bydlę
On 2011-09-21 12:03:30 +0200, Krzysztof Jodłowski <bluelaser@poczta.onet.pl> said:

> [...]

Ale:
 > kolega z jakichś targów przywiózł mnóstwo wizytówek handlowców z Chin

Pytam nie bez powodu - na terenie Polski:

On 2011-09-21 09:10:08 +0200, Krzysztof Jodłowski <bluelaser@poczta.onet.pl> said:

Śliskie, bo łatwo sprawdzić, że w tym czasie nie przekraczał polskiej granicy.

można się znaleźć inną metodą, niż samolotem.
Więc o to pytałem.

Uznaję więc, że straszenie możliwością sprawdzenia daty przekroczenia polskiej granicy jest funta kłaków niewarte.

--
Bydlę

Data: 2011-09-21 12:58:36
Autor: cyklista
Użytkownik Bydlę napisał:
[...]

Kontrahent z Chin czy z Rosji, Ukrainy (a o takich przecież mówimy) musi przekroczyć granicę UE zanim znajdzie się w Polsce. Wiec pewnie przy chęci urzędu da się uzyskać informację o tym niezależnie w którym kraju do niej wjechał czy wyjechał.

Data: 2011-09-21 13:17:46
Autor: Bydlę
On 2011-09-21 12:58:36 +0200, cyklista <cyklista@konto.pl> said:

Użytkownik Bydlę napisał:
[...]

Czy masz probem ze zrozumieniem zdania:

"Śliskie, bo łatwo sprawdzić, że w tym czasie nie przekraczał  polskiej granicy."

?

--
Bydlę

Data: 2011-09-21 13:43:04
Autor: cyklista
On 2011-09-21 12:58:36 +0200, cyklista <cyklista@konto.pl> said:

Użytkownik Bydlę napisał:
[...]

Nie mam najmniejszego problemu, jednak czytam cały wątek a nie przyczepiam się do jednego zdania wyrwanego z kontekstu.
Dla mnie kontrahent ze wschodu właśnie w Polsce przekracza granicę, zwłaszcza podróżując koleją czy samochodem.
Nie wiem też jak łatwo sądowi jest uzyskać taka informacje, jednak sadzę że jest to możliwe.

Skoro Ty masz problem z ogarnięciem paru zdań na raz to jest to tylko i wyłącznie twój problem a nie kogoś innego.

Data: 2011-09-21 14:07:37
Autor: Bydlę
On 2011-09-21 13:43:04 +0200, cyklista <cyklista@konto.pl> said:

Nie mam najmniejszego problemu,

Czyli jesteśmy zgodni, że pomysł ze sprawdzaniem daty przekroczenia polskiej granicy nie jest dopracowany (by wyrazić się najłagodniej).
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-09-21 15:43:53
Autor: cyklista
On 2011-09-21 13:43:04 +0200, cyklista <cyklista@konto.pl> said:

Nie mam najmniejszego problemu,

Czyli jesteśmy zgodni, że pomysł ze sprawdzaniem daty przekroczenia
polskiej granicy nie jest dopracowany (by wyrazić się najłagodniej).
:-)

Że niedopracowany to się też zgadzam, i dodam że lepiej nawet takich pomysłów nie pisać bo podłapie go jakiś urzędas i wbrew kosztom wykorzysta przeciw komuś.

Data: 2011-09-21 18:43:57
Autor: Bydlę
On 2011-09-21 15:43:53 +0200, cyklista <cyklista@konto.pl> said:

dodam że lepiej nawet tak ich pomysłów nie pisać bo podłapie go jakiś urzędas i wbrew koszt om wykorzysta przeciw komuś.

Tu działać winna zasada, że jeśli się podejmuje działanie, to należy się liczyć z jego skutkami. Mistrzowie kłamstwa powtarzają, że należy mówić prawdę jak długo się da.
Jeśli ktoś postanowi działać wbrew zaleceniom specjalistów, nie może być potem zdziwiony, że komuś będzie się chciało dotrzeć do sedna.
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-09-23 12:49:02
Autor: Bartosz
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
Przekraczałem w tym roku granicę UE i ani razu mój paszport nie lądował do skanera ręcznego czy też stacjonarnego.
Nadal jesteś pewny, że adnotacja będzie w jakim kolwiek spisie komputerowym osób przekraczający granicę z poza UE?

Data: 2011-09-23 16:12:28
Autor: Robert Tomasik
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"

Jesli gość nie jest obywatelem UE, to 99,9% będzie to odnotowane. Ale możesz sie upierać, ze może przez zieloną granicę wjechał.

Data: 2011-09-21 13:07:16
Autor: wwwd
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
W Krakowie był taki przypadek jechali pijani ochroniarze w 4 no i się rozwalili. przyjechała policja i nikt nie prowadził ;).

Data: 2011-09-21 09:36:29
Autor: witek
On 9/21/2011 6:07 AM, wwwd wrote:
W Krakowie był taki przypadek jechali pijani ochroniarze w 4 no i się
rozwalili. przyjechała policja i nikt nie prowadził ;).

a bo teraz to juz i samoloty bezzalogowe są.

Data: 2011-09-21 14:04:21
Autor: Smok Eustachy
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
On 20.09.2011 17:30, witek wrote:
/.../
[...]

Niby fotoradar nie przestępstwo, ale przepis ten narusza prawo do obrony.
NIESTETY

Data: 2011-09-21 18:29:22
Autor: John Kołalsky
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"

UĹźytkownik "Smok Eustachy" <smok_eustachy@poczta.onet.pl>

/.../
[...]

W jaki sposĂłb ?

Data: 2011-09-21 19:38:18
Autor: leon
Dnia 20-09-2011 o 17:30:37 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

[...]

Prawo do odmowy składania zeznań przysługuje trzem kategoriom
podmiotów występujących w procesie karnym w charakterze świadka: osobom
najbliższym dla oskarżonego (art. 182 § 1 k.p.k.), byłym współmałżonkom
oskarżonego oraz byłym przysposobionym i przysposabiającym (art.
182 § 2 k.p.k.), a także świadkowi, który w innej toczącej się sprawie jest
oskarżony o współudział w przestępstwie objętym postępowaniem (art. 182
§ 3 k.p.k.).

Wobec powyższega są warunki, które pozwalają na odmowę zeznań i nie
można ukarać

leon

--
Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -  Lem

Data: 2011-09-22 09:36:50
Autor: Dominik & Co
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
W dniu 21-09-2011 19:38, leon rzecze:

Prawo do odmowy składania zeznań przysługuje trzem kategoriom
podmiotów występujących w procesie karnym w charakterze świadka: osobom

Strzał "kurą w płot" niestety. To nie sprawa karna, a o wykroczenie
i stosuje się kpw, nie kpk. A specjaliści od interpretowania
prawa wyinterpretowali już obowiązująco, że "odpowiednio" z Art 41
kpw oznacza, że świadek może odmówić zeznań, jeśli naraziłoby
to jego lub osobę najbliższą na odpowiedzialność za przestępstwo
(ale już nie wykroczenie).

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-09-21 22:10:19
Autor: Jackare
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:j5abit$5a2$3inews.gazeta.pl...
[...]

Nadal nie ma tu obligacji do prowadzenia ewidencji. Jest obowiązany wskazać a nie prowadzić ewidencję. Obowiązek wskazania nie implikuje obowiązku prowadzenia ewidencji.
Zawsze moĹźe powiedzieć, Ĺźe w tym dniu był tak pijany Ĺźe absolutnie nie jest w stanie podać czy ktokolwiek uĹźywał pojazdu i podejrzewa Ĺźe pojazd został uĹźyty przez nieznaną osobę  wbrew woli i wiedzy właściciela czemu on sam zapobiec nie mĂłgł z uwagi na dwudniowe balowanie i permanentny w tym czasie stan nietrzeĹşwości i oderwania od rzeczywistości.

Inny przykład: właściciel mówi: samochód prowadził Oleg Andriejewicz Łyszkin, zamieszkały w Sankt Petersburgu chyba gdzień przy Newskim Prospekcie. Był naszym gościem tego i tego dnia, prezentował produkty swej firmy i pożyczyliśmy mu samochód aby pojechał zjeść obiad. Niestety nic więcej nie wiem na temat tego pana. Dziękuję i do widzenia.

Data: 2011-09-20 15:30:25
Autor: Bartosz
[...]

Rozumiem, ze masz swiadomosc iz firma jest zobligowana do prowadzenia ewidencji a mimo tego jej nie prowadzisz ?

Czy to faktycznie nowe przepiesy, czy ITD po prostu 'cwaniaczy'?

Tego nie wiem wiec sie nie wypowiadam. Pierwszy raz slysze o takim przypadku.

Data: 2011-09-20 06:38:20
Autor: kendy
[...]

Wiec jesli chciales tylko napisac o ewidencjonowaniu to po co pisales?
Ja pytalem o jedno, a Ty sie wymadrzasz z drugim.
Ale jesli juz sie wymadrzyles na napisz mi prosze przepis ktory to
warunkuje w przypadku osoby fizycznej prowadzacej dzialanosc
gospodarcza?
Temat zdjecia pozostaje nadal otwarty  -jakie przepisy pozwalaja ITD
na takie dzialania?

k.

Data: 2011-09-20 06:43:29
Autor: kendy
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
aha...ITD nie wysylajac zdjecia wymusza na mnie poswiadczenie
nieprawdy - nie pamietam kto 2 miesiace temu jechal samochodem

ludzie, to jakas paranoja - policja przysylala zdjecie i sprawa byla
jasna

k.

Data: 2011-09-20 10:32:10
Autor: witek
On 9/20/2011 8:43 AM, kendy wrote:
aha...ITD nie wysylajac zdjecia wymusza na mnie poswiadczenie
nieprawdy - nie pamietam kto 2 miesiace temu jechal samochodem

czemu nieprawdy?
prawdy, nie pamietasz.

dostaniesz mandat ty za niewskazanie.

ludzie, to jakas paranoja - policja przysylala zdjecie i sprawa byla
jasna

pewnie masz racje, ale obowiazku nie maja.

Data: 2011-09-20 20:55:03
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail witek7205@gazeta.pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

a nie mozna wymienic wszystkich potencjalnych uizytkowników?

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2011-09-20 16:19:43
Autor: witek
On 9/20/2011 3:55 PM, Budzik wrote:
[...]

ale wowczas nie spełnia to warunku z PORD, ze ma wiedziec komu powierzył.

Data: 2011-09-20 16:04:21
Autor: emeryt
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
Rozumiem, ze masz swiadomosc iz firma jest zobligowana do prowadzenia ewidencji a >mimo tego jej nie prowadzisz ?

zawsze? IMVHO zalezy czy to jest srodek twaly czy nie.

Czy to faktycznie nowe przepiesy, czy ITD po prostu 'cwaniaczy'?

no a pytaczowi wlasnie o to glównie chodzi, sam chetnie
sie dowiem czy moga odmówic i na jakiej podstawie udostepnienia
zdjecia.

Pozdrawiam
E.

Data: 2011-09-20 16:06:24
Autor: leon
Dnia 20-09-2011 o 15:30:25 Bartosz <lot_nie_chce_spamu@algrim.pl>  napisał(a):

[...]

Poważnie? A mozesz przytoczyc paragraf na potwierdzenie tego stwierdzenia?

leon

--
Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -  Lem

Data: 2011-09-20 07:19:31
Autor: kendy
> [...]
> ewidencji a mimo tego jej nie prowadzisz ?

Poważnie? A mozesz przytoczyc paragraf na potwierdzenie tego stwierdzenia?

chcial zablysnac ino mu nie wyszlo :)

A ja znalazlem to:

"Dlacz ego zdjęcia nie są dołączone do wezwań?
Prawo wglądu do akt sprawy o wykroczenie (w tym również do obrazu
zarejestrowanego wykroczenia) obwiniony nabywa dopiero w sądzie - z
chwilą
zawiadomienia go o terminie pierwszej rozprawy (art. 67 § 2 oraz art.
38
ust. 1 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia w związku z art.
156 §
1-4 Kodeksu postępowania karnego)."

Tylko nie rozumiem czemu SM i Policja zdjecie dolaczaly a ITD nie?
I pisze jeszcze raz - oni wymuszaja na mnie poswiadczenie nieprawdy -
ja nie mam pojecia kto prowadzil a nie chce mi sie ponosic kosztow
sadowych tylko po to aby sie dowiedziec kto kierowal. Jako
'podejrzany' mam chyba prawo wgladu 'w akta' i dowody???

k.

Data: 2011-09-20 10:34:05
Autor: witek
On 9/20/2011 9:19 AM, kendy wrote:
[...]

jeszcze podejrzanym nie jestes.
ITD nie ma prawa cie podejrzewac.
policja i sad  tak. :)

taka niedorbka prawna.

Data: 2011-09-21 09:21:50
Autor: szerszen

Użytkownik "kendy" <kedzior.kamil@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:48b45b0d-010a-4b90-a586-f0e8adaf8798@b6g2000vbz.googlegroups.com...

I pisze jeszcze raz - oni wymuszaja na mnie poswiadczenie nieprawdy -
ja nie mam pojecia kto prowadzil

niczego na tobie nie wymuszają to po pierwsze

a nie chce mi sie ponosic kosztow
sadowych tylko po to aby sie dowiedziec kto kierowal.

i jeszcze jedno, może o tym nie wiesz, mandat to przywilej, nie obowiązek, na dobra sprawę w ogóle nie muszą ci mandatu przysyłać, mogą od razu skierować sprawę do sądu, to że to robią to jest ich tylko dobra wola

Data: 2011-09-22 13:45:46
Autor: Kamil
Dnia Tue, 20 Sep 2011 07:19:31 -0700 (PDT), kendy napisał(a):

A ja znalazlem to:

"Dlacz ego zdjęcia nie są dołączone do wezwań?
Prawo wglądu do akt sprawy o wykroczenie (w tym również do obrazu
zarejestrowanego wykroczenia) obwiniony nabywa dopiero w sądzie

Ale nie ma JESZCZE obwinionego.
Na razie jest właściciel i jest fakt popełnienie wykroczenia.
I tylko tyle.

Data: 2011-09-20 16:06:57
Autor: Robert Tomasik
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
Uzytkownik "Bartosz" <lot_nie_chce_spamu@algrim.pl> napisal w wiadomosci news:j5a4h2$4vn$1node2.news.atman.pl...
> [...]

| Rozumiem, ze masz swiadomosc iz firma jest zobligowana do prowadzenia ewidencji a mimo tego jej nie prowadzisz ?

Jaki przepis obliguje firme d rejestrowania tego, kto kiruje pojazdem sluzbowym w którym momencie?

Data: 2011-09-21 18:14:39
Autor: WAM
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
On Tue, 20 Sep 2011 16:06:57 +0200, "Robert Tomasik"
<robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Jaki przepis obliguje firme d rejestrowania tego, kto kiruje pojazdem sluzbowym w którym momencie?
http://lex.pl/ustawa/?akt=Dz.U.2005.108.908.html
USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
Art. 78.
4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania
w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i
wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
5. W przypadku, gdy właścicielem lub posiadaczem pojazdu jest:
  1)   osoba prawna,
  2)   jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, której
odrębne przepisy przyznają zdolność prawną,
  3)   jednostka samorządu terytorialnego,
  4)   spółka kapitałowa w organizacji,
  5)   podmiot w stanie likwidacji,
  6)   przedsiębiorca niebędący osobą fizyczną,
  7)   zagraniczna jednostka organizacyjna
- do udzielenia informacji, o której mowa w ust. 4, obowiązana jest
osoba wyznaczona przez organ uprawniony do reprezentowania tego
podmiotu na zewnątrz, a w przypadku niewyznaczenia takiej osoby -
osoby wchodzące w skład tego organu zgodnie z żądaniem organu, o
którym mowa w ust. 4, oraz sposobem reprezentacji podmiotu.

WAM

Data: 2011-09-22 13:46:49
Autor: Kamil
Dnia Wed, 21 Sep 2011 18:14:39 +0200, WAM napisał(a):

[...]

I gdzie tu widzisz cokolwiek o prowadzeniu jakiegokolwiek rejestru??

Data: 2011-09-23 12:42:07
Autor: Bartosz
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
Kamil tępy jesteś?
W jaki spośób ty sobie będzie rejestrował ewidencję to jest twoja sprawa.
Ważne jest natomiast, że masz wskazać osobę która o określonej godzinie w okreslonym dniu kierowała pojazdem. Jak chcesz to uczynić bez ewidencji ?
No chyba że jest tylko jeden kierowca ;)

Data: 2011-09-23 17:38:42
Autor: Bydlę
On 2011-09-23 12:42:07 +0200, "Bartosz" <lot_nie_chce_spamu@algrim.pl> said:

Ważne jest natomiast, że masz wskazać osobę która o
określonej godzinie w okreslonym dniu kierowała pojazdem.

Nie, nie ma takiego przepisu, który nakazywałby coś takiego.
;>

--
Bydlę

Data: 2011-09-21 13:04:37
Autor: wwwd
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"

Rozumiem, ze masz swiadomosc iz firma jest zobligowana do prowadzenia ewidencji a mimo tego jej nie prowadzisz ?

A co tzn. zobligowana - masz jakiś paragraf na to ?.
Domyślam się że nie jesteś spółką SA zoo itp .
Prowadzisz jedno osobową działalność

Data: 2011-09-20 16:05:42
Autor: Robert Tomasik
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
Uzytkownik "kendy" <kedzior.kamil@gmail.com> napisal w wiadomosci news:28605859-e916-4491-a67c-a48be8e0d592et6g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

ITD bedzie musialo na kogos ów wniosek o ukaranie napisac. Skoro ne chca przyslac zdjecia, to wyslij im liste potencjalnych kierujacych z adnotacja, by sobie sami przyjechaliz atem ze zdjeciem do firmy i spardzili która osoba akuratw  danym momencie kierowala. Nic innego mi do glowy nie przychodzi. Jak pójda z tym do sadu, to moim zdaniem sad Cie uniewinni z podejrzenia porwadzneia pojakzdu, a mskorodales liste kierowców, to równiez z podejrzenia uchylenia sie od podania personaliów keirujacego.

Data: 2011-09-20 16:35:54
Autor: m4rkiz
kendy wrote:
Czy to jakis zart? Skad ja mam wiedziec kto kierowal skoro ewidencji
nie prowadzimy.

 art. 78 ust. 4
http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial3.html

Data: 2011-09-20 19:38:47
Autor: John Kołalsky
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"

UĹźytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>

Czy to jakis zart? Skad ja mam wiedziec kto kierowal skoro ewidencji
nie prowadzimy.

art. 78 ust. 4
http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial3.html

Jakieś syfiaste reklamy a wskazany ustęp w ogóle nie mówi o konieczności prowadzenia ewidencji

Data: 2011-09-20 12:59:48
Autor: witek
On 9/20/2011 12:38 PM, John Kołalsky wrote:

[...]

bo nie ma obowiazku prowadzenia ewidencji jako takiej.

masz tylko wiedziec. jak to zrobisz twoja sprawa. mozesz prowadzic ewidencje, mozesz pamietac, mozesz za kazdym razem chodzic do wrozki.
Ale wiedziec masz. taki odgorny prikaz.

Data: 2011-09-21 09:01:56
Autor: Adam L.

[...]

Nie ma WIEDZIEĆ.
"Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany WSKAZAĆ na żądanie
uprawnionego organu, KOMU POWIERZYŁ pojazd do kierowania lub uşywania w
OZNACZONYM CZASIE,..."

np. pracownikowi (pracownikom?) na czas ich pracy od 8:00 do 16:00.

Adam

Data: 2011-09-21 15:18:41
Autor: m4rkiz
Adam L. wrote:
[...]

ma wiedziec - komu powierzyl, nie kto prowadzil

Data: 2011-09-20 22:12:13
Autor: m4rkiz
John Kołalsky wrote:
art. 78 ust. 4
http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial3.html

Jakieś syfiaste reklamy

adblock

a wskazany ustęp w ogóle nie mówi o konieczności prowadzenia ewidencji

on mowi ze musisz wiedziec komu pojazd powierzyles, jak to zrobisz to
twoja sprawa, bo zdjec ci nikt pokazywac nie musi

Data: 2011-09-21 18:17:35
Autor: John Kołalsky
[...]

Po cholerę ? Jest serwis prawa sejmu.

a wskazany ustęp w ogóle nie mówi o konieczności prowadzenia ewidencji

on mowi ze musisz wiedziec komu pojazd powierzyles, jak to zrobisz to
twoja sprawa, bo zdjec ci nikt pokazywac nie musi

Nie, on mówi o tym, że musisz wskazać, wiedzieć akurat nie musisz.

"4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."

Jeśli więc nie pamięta a sprawca nie jest znany to nie można obwinić właściciela bo może, zgodnie ze wskazywanym przez Ciebie artykułem, pojazd został użyty wbrew jego woli.

Data: 2011-09-21 18:41:59
Autor: spp
W dniu 2011-09-21 18:17, John Kołalsky pisze:

Jeśli więc nie pamięta a sprawca nie jest znany to nie można obwinić
właściciela bo może, zgodnie ze wskazywanym przez Ciebie artykułem,
pojazd został użyty wbrew jego woli.

Dałbyś emotkę bo niektórzy uwierzą... :(

--
spp

Data: 2011-09-21 21:49:01
Autor: m4rkiz
John Kołalsky wrote:
"4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
oznaczonym czasie,

proste i jasne

chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."

czyli ktos mu go ukradl, zaryzykujesz zgloszenie? rozpoznaja ci brata i
pojdzie siedziec ;)

Jeśli więc nie pamięta a sprawca nie jest znany to nie można obwinić
właściciela bo może, zgodnie ze wskazywanym przez Ciebie artykułem, pojazd
został użyty wbrew jego woli.

zeby z taka interpretacja wyskoczyc to bys musial miec sedziego w kieszeni

Data: 2011-09-24 02:55:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 21 Sep 2011, John Kołalsky wrote:

Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>

art. 78 ust. 4
http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial3.html

Jakieś syfiaste reklamy

adblock

Po cholerę ? Jest serwis prawa sejmu.

  Z .PDFami, w których są kwiatki w stylu znaków cofania w tekście,
przez co nie działa wyszukiwanie. Niezależnie od mojej niechęci
do czytania PDFów.
  To tak w sprawie formalnej :)
(a w skrajnej postaci w "serwisie prawa" spotkałem kiedyś
rozporządzenia, które były w PDFie, a jakże. Zeskanowane
kartki wydruku opakowane w PDF)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-20 17:43:06
Autor: Maruda
W dniu 2011-09-20 14:55, kendy pisze:
Witam

Jakis czas temu dostalismy od nowego 'operatora' fotoradarow czyli ITD

Przerabiałem coś podobnego, ale tam chodziło o nieprawidłowe zaparkowanie.
Przy okazji rozprawy sądowej wyszło, że policja musiałaby udowodnić mi zamiar (intencję) uniknięcia wskazania sprawcy.
Sądy też dla ludzi, spróbuj...

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-09-21 16:32:18
Autor: mecenas
W dniu 20-09-2011 14:55, kendy pisze:
[...]

Gdyby Twój kierowca jeździł zgodnie z przepisami, nie byłoby sprawy.
Prawda?
Teraz to twĂłj problem, to TwĂłj samochĂłd i TwĂłj kierowca.

Michał

Data: 2011-09-21 18:10:50
Autor: WAM
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
On Tue, 20 Sep 2011 05:55:58 -0700 (PDT), kendy
<kedzior.kamil@gmail.com> wrote:

[...]

To jest Twoj problem ze nie prowadzisz ewidencji. Twoim obowiazkiem
jest wskazac kierujacego. Mozesz to ewidencjonowac na papierze lub w
glowie albo liczyc na to ze kierujacy pamieta i sie przyzna.

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/co-warto-wiedziec-o-fotoradarach,1695965,415
- pkt 4

WAM

Data: 2011-09-21 18:45:03
Autor: Bydlę
On 2011-09-21 18:10:50 +0200, WAM <nospam@nowam.nopl.pl> said:

Twoim obowiazkiem
jest wskazac kierujacego.

Po raz milionowy - nie, nie ma takiego obowiązku.
;>>>

--
Bydlę

Data: 2011-09-21 12:49:24
Autor: witek
On 2011-09-21 18:10:50 +0200, WAM <nospam@nowam.nopl.pl> said:

Twoim obowiazkiem
jest wskazac kierujacego.

Po raz milionowy - nie, nie ma takiego obowiązku.
;>>>

sie czepiasz.

Data: 2011-09-22 13:38:50
Autor: olo
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
Uzytkownik "kendy"

Jako ze auto firmowe ciezko nam bylo ustalic
kto kierowal w danym dniu, a oczywiscie nikt sie sam nie przzna :)

Wiec poinformuj zainteresowanych, ze sprawca bedzie musial oprócz mandatu, poniesc koszty sadowe identyfikacji wykroczenia. Swoja droga "nikt sie nieprzyzna" to dosc dziwny standard moralny.

pzdr
olo

Data: 2011-09-24 12:07:13
Autor: Tomek
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"

Uzytkownik "olo" <olekp@o2.pl> napisal:

Uzytkownik "kendy"

[...]

Piaprzysz Pan kocopoly jak niedouczony wiesniak. Podawalem juz te linki kilka razy na grupie, wystarczylo kliknac w archiwum, zamiast udawac kogos madrzejszego od malpy:

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/407251,fotoradary_nieczytelne_zdjecie_wyklucza_mandat.html,2

szczególnie kladac nacisk na tresc od slów:

"Policja i straz miejska jest przekonana, ze ma prawo wystawiac mandaty tym, którzy nie potrafia podac tozsamosci osoby, której niegdys powierzyli swoje auto."

Data: 2011-09-24 15:01:33
Autor: olo
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
Uzytkownik "Tomek"

[...]

Tomeczku, madrzejszy od malpy. Aby udowodnic te ryzykowna moja hipoteze, napisz jeszcze gdzie w tym watku napisano o nieczytelnosci zdjecia ???? Acha postaraj sie napisac poprawnie i bez chamskich inwektyw. Chociaz mam obawy ze zadam cudów :(

pzdr
olo

Data: 2011-09-22 21:46:52
Autor: Feromon
[...]

Ja mam inne doswiadczenia, ale problem  jakby odwrotnie podobny:

Kilka lat temu ciezarówka/bus firmy ABC (nie wstydze sie wymienic nazwy firmy)
parkujac tylem, dwukrotnie nie "trafiajac" w puste miejsce, porysowala drastycznie bok
mojego auta. Polonez, ale jednak to auto. Mialem swiadka, który natychmiast powiadomil mnie o zdarzeniu.
Zglosilem na Policje. Pewnie bardziej pasuje male "p".
Umorzyli sprawe, bo NIE BYLI W STANIE WYKRYC SPRAWCY!!!!

Firma, nr rej auta, data, godzina, minuta, SWIADEK!!!!!! To za malo....

Feromon

Data: 2011-09-22 14:52:59
Autor: witek
On 9/22/2011 2:46 PM, Feromon wrote:

Firma, nr rej auta, data, godzina, minuta, SWIADEK!!!!!! To za malo....

no za mało.
brakuje sprawcy czyli kierowcy.

policja zajmuje sie wykroczeniami, a nie odszkodowaniami.
Poniewaz nie wiadomo kto kierował nie ma komu wreczyc mandatu.
Co ma sie akurat nijak do faktu, ze mozesz odszkodowania dochodzic na drodze cywilnej od firmy. Ale policji nic do tego.

Data: 2011-09-22 21:56:26
Autor: Bydlę
On 2011-09-22 21:46:52 +0200, "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> said:

Zglosilem na Policje. Pewnie bardziej pasuje male "p".

Tak, bo "Policja" nie występuje w naszej przyrodzie.
Tylko policja.

(a co do sprawcy - świadek podał dane sprawcy? bo nie wiedzieć który pojazd to jedno, a nie wiedzieć kim był sprawca, to drugie)

--
Bydlę

Data: 2011-09-22 22:56:09
Autor: John Kołalsky
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com>

[...]

Tak jak fotoradary podają ?

-> po prostu pasożyty społeczne

Data: 2011-09-23 15:50:07
Autor: Bartosz
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
Data: 2011-09-23 15:52:21
Autor: qwerty
UĹźytkownik "kendy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:28605859-e916-4491-a67c-a48be8e0d592@et6g2000vbb.googlegroups.com...
Czy to faktycznie nowe przepiesy, czy ITD po prostu 'cwaniaczy'?

Zamiast narzekać sam zobacz zrobione zdjęcie:
http://zaszybko.pl/

Data: 2011-09-23 17:07:32
Autor: Krzysztof Jodłowski
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
Zamiast narzekać sam zobacz zrobione zdjęcie:
http://zaszybko.pl/

Pomysłowe :)

--
Krzysztof

Data: 2011-09-26 08:19:48
Autor: Bartosz
Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"
ciśnienie podnosi niesamowicie.
A co jak ktoś jest chory na serce i wejdzie na ta stronę ?

Data: 2011-09-26 11:59:53
Autor: Bydlę
On 2011-09-26 08:19:48 +0200, "Bartosz" <lot_nie_chce_spamu@algrim.pl> said:

ciśnienie podnosi niesamowicie.

???

A co jak ktoś jest chory na serce i wejdzie na ta stronę ?

To zobaczy to samo, co zdrowi.
;>>>

--
Bydlę

Data: 2011-09-26 14:50:17
Autor: qwerty
Użytkownik "Bydlę"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5piep$e53$1@cougar.axelspringer.pl...
A co jak ktoś jest chory na serce i wejdzie na ta stronę ?

To zobaczy to samo, co zdrowi.
;>>>

Daj spokój. Nie widzisz, że trolluje? Jakby ktoś był tak ciężko chory to nie powinien siadać za kółkiem. Jedzie po mieście i raptem wychodzi mu przed maskę pieszy. Zawał murowany.

Data: 2011-09-26 14:58:14
Autor: Bydlę
On 2011-09-26 14:50:17 +0200, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> said:

[...]

Dlatego zamieściłem drugą wersję.
Pierwsza zajmowała się obszernie stanem zdrowia człowieka chorego na serce i szarżującego samochodem gdzie się da.
;-)))

--
Bydlę

Zdjecie z fotoradaru i "krokodylki"