Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej

Data: 2012-06-17 10:00:04
Autor: mkarwan
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
Portal Wprost24.pl usunął wywiad, w którym gen. Sławomir Petelicki zarzucił
rządowi odpowiedzialność za doprowadzenie do katastrofy smoleńskiej
(...)Były szef GROM  w rozmowie z Wprost24.pl ujawnił również, że tuż po
katastrofie smoleńskiej czołowi politycy PO otrzymali esemesy z instrukcją
na temat tego, jak mają się wypowiadać na temat katastrofy.
Mieli mówić, że katastrofę spowodowali piloci, którzy zeszli we mgle poniżej
100 metrów.
"Do ustalenia pozostaje, kto ich do tego skłonił".
- Podejrzewam, że właśnie wypowiedź o ememesach powstałych w trójkącie
Donald Tusk - Tomasz Arabski - Paweł Graś kogoś bardzo zabolała.
Do tego stopnia, że zadecydowano o usunięciu wywiadu - mówi "Rz" gen.
Petelicki.
I dodaje, że według jego wiedzy na skasowanie ze stron internetowych Wprost
24.pl rozmowy z Petelickim miał naciskać, choć formalnie nie kieruje
portalem, naczelny tygodnika "Wprost" Tomasz Lis.
- To jest właśnie "lisia wolność słowa"- komentuje gen. Sławomir Petelicki
źródło http://www.rp.pl/artykul/640364.html

Wywiad mozna przeczytać tu
http://kruk.nowyekran.pl/post/10073,zdjety-ze-wprost-wywiad-gen-petelickiego-o-raporcie-ws-przyczyn-katastrofy-smolenskiej

Data: 2012-06-17 21:05:04
Autor: F.J.
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
- Podejrzewam, że właśnie wypowiedź o ememesach powstałych w trójkącie

odkrył PRAWDE i musiał zginąć (tak jak wielu Księży)

FJ

Data: 2012-06-17 22:49:24
Autor: Szuwaks
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
Witam,

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jrk2q6$cst$1usenet.news.interia.pl...

Wywiad mozna przeczytać tu
http://kruk.nowyekran.pl/post/10073,zdjety-ze-wprost-wywiad-gen-petelickiego-o-raporcie-ws-przyczyn-katastrofy-smolenskiej

A tak bardziej niepolitycznie.
W wywiadzie jest wzmianka, że litera M w nazwie samolotu oznacza "militarny".
Jakoś do tej pory byłem przekonany, że litera ta oznaczała "zModernizowany".
Tych M trochę wyprodukowano. Różne źródła podają ilości od 9xx do 10xx.
I latały nie tylko w firmie LOT.
Skąd więc to określenie "militarny"?

Szuwaks

Data: 2012-06-18 00:10:19
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
W dniu 17.06.2012 22:49, Szuwaks pisze:
Witam,
/.../
Skąd więc to określenie "militarny"?

Nieścisłość.

Data: 2012-06-18 06:47:37
Autor: F.J.
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
"Do ustalenia pozostaje, kto ich do tego skłonił".

a to że jest to kolejne "samoubijstwo" zaraz po Premierze Lepperze to cie nie ciekawi?

FJ

Data: 2012-06-18 09:37:22
Autor: Szuwaks
Użytkownik <smokeustachy@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jrlkkb$e09$3inews.gazeta.pl...
W dniu 17.06.2012 22:49, Szuwaks pisze:
Witam,
/.../
Skąd więc to określenie "militarny"?
Nieścisłość.

Taa..... nieścisłość.

--
Szuwaks

Data: 2012-06-18 23:20:59
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
W dniu 18.06.2012 09:37, Szuwaks pisze:
[...]

A co? Zmienia to cokolwiek status tego lotu?
Warto wskazać, że przesłanką zastosowania Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym z Chicago jest status nie LOTU, lecz SAMOLOTU.

Różnica między "lotem", a "samolotem" jest mniej więcej taka jak między "jazdą", a "autobusem"!!!

To SAMOLOT musi być cywilny (nie państwowy), a nie LOT, aby można było zastosować Konwencję Chicagowską (Art. 3). Wtedy do kwalifikacji samolotu jako cywilny, czy też państwowy należy sprawdzić kto jest jego właścicielem, czy też użytkownikiem (w sensie jednostki stacio fisci jaką był 36 pułk). Natomiast okoliczności takie jak procedury lądowania, czy obecność wojskowych lub samych cywilów na pokładzie nie ma znaczenia dla określenia statusu SAMOLOTU (nie LOTU).

Oczywiście nie ulega wątpliwości, że SAMOLOT był państwowy (wojskowy), co czyni niemożliwym do zastosowania Konwencję w sprawie badania zdarzenia lotniczego z jego udziałem. Potwierdziła to ICAO mówiąc, że nie będzie się zajmować sprawą z wyżej wymienionych względów.

Polski rząd wielokrotnie zapewniał ustami Prezesa RM i jego rzecznika prasowego, że "umówiono się z Putinem" na zastosowanie tej Konwencji, jednak o dziwo wydaje się, że nawet w tak prostej sprawie nie potrafił się porozumieć z przedstawicielem obcego państwa, albo po prostu umawiający się nie zrozumiał na co się umawia...

Albowiem jak się okazuje (o czym mówił od dawna płk Klich) to nie Konwecja Chicagowska została "umówiona", lecz SAM XIII ZAŁĄCZNIK do Konwecji.

I mimo radosnej twórczości rzecznika rządu typu: "XIII załącznik jest integralną częścią Konwencji i ma być stosowany łącznie z nią", dziś wiemy, że był zastosowany jako samoistna podstawa, zresztą z wielokrotnym, rażącym naruszeni
http://1-szalinia.salon24.pl/427410,charakter-lotu-statku-powietrznego-w-polsce-rosji-i-usa#comment_6262952em jego regulacji odnośnie procedury badawczej...

Data: 2012-06-18 23:30:02
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik <smokeustachy@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jro63s$avb$1inews.gazeta.pl...
W dniu 18.06.2012 09:37, Szuwaks pisze:

http://1-szalinia.salon24.pl/427410,charakter-lotu-statku-powietrznego-w-polsce-rosji-i-usa#comment_6262952em jego regulacji odnośnie procedury badawczej...

No to jak określisz taksówki, które w pierwszej wojnie światowej przewoziły żołnierzy na front?
Taksówki prywatne. Kierowca prywatny.
Pasażerowie i cel kursu wojskowy.

Inaczej:
Wojskowy samolot przewozi marchewkę.
Samolot LOT przewozi żołnierzy do Afganistanu, bo brak wojsku odpowiednich samolotów.

Pytanie:
Taksówka Militarna czy nie?
To samo pytanie o samolot. Który to Militarny?
Hi, hi, hi!

Data: 2012-06-19 00:10:53
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
W dniu 18.06.2012 23:30, Bogdan Idzikowski pisze:
/.../
[...]

Idź się spytaj ICAO

Data: 2012-06-19 08:08:29
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik <smokeustachy@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jro91e$rdc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie potrafisz odpowiedzieć na podstawowe pytania? To może lepiej zamilcz w kwestii określania celu militarnego.

Data: 2012-06-19 08:35:32
Autor: serce
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
kwestii określania celu militarnego.

cel militarny to było umieszczenie ładunków trotylu na skrzydłach (2 i 5 kg).
Temu też zapżeczysz?

Data: 2012-06-19 09:10:03
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "serce" <serce_twoje@gummail.com> napisał w wiadomości news:jrp6jd$nfr$1inews.gazeta.pl...
>kwestii określania celu militarnego.

cel militarny to było umieszczenie ładunków trotylu na skrzydłach (2 i 5
kg).
Temu też zapżeczysz?

Oczywiście. Ładunek wybuchowy był dwuskładnikowy w postaci płynu. Dwóch pasażerów odmiennej płci, mających się ku sobie, zostało napojonych tymi płynami, po uprzednim zahipnotyzowaniu ich. Na pokładzie samolotu, spełniając polecenie przekazanie im w stanie hipnotycznym, pocałowali się, tym samym inicjując wybuch. To wie każde dziecko.

Data: 2012-06-19 09:14:36
Autor: serce
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
pasażerów odmiennej płci, mających się ku sobie, zostało napojonych tymi

ciekawe ile ci POutin płaci za te oszczerstwa? Czy to ty tez biłeś naszych przed meczem?

Data: 2012-06-19 09:24:52
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "serce" <serce_twoje@gummail.com> napisał w wiadomości news:jrp8sd$mtn$1inews.gazeta.pl...
>pasażerów odmiennej płci, mających się ku sobie, zostało napojonych tymi

ciekawe ile ci POutin płaci za te oszczerstwa? Czy to ty tez biłeś naszych
przed meczem?

Bardzo sowicie jestem wynagradzany. I oczywiście, przed meczem napie***dalałem każdego, kto nawinął mi się pod rękę. Jeszcze jakieś pytania?

Data: 2012-06-19 09:27:25
Autor: serce
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
Bardzo sowicie jestem wynagradzany. I oczywiście, przed meczem napie***dalałem

czy są miejsca w ogranizacji? chciałbym infiltrywać za piniondze

Data: 2012-06-19 09:42:28
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "serce" <serce_twoje@gummail.com> napisał w wiadomości news:jrp9kd$m2c$1inews.gazeta.pl...
>Bardzo sowicie jestem wynagradzany. I oczywiście, przed meczem
napie***dalałem

czy są miejsca w ogranizacji? chciałbym infiltrywać za piniondze

Niestety. Z przykrością informuję cię, że ilość miejsc jest ograniczona. Do tej enigmatycznej organizacji dostają się osoby najbardziej zasłużone i trwa nieustanna weryfikacja. Trzeba się bardzo starać, żeby nie wylecieć. Ale warto.
Przyszłość przed tobą. Wymyślaj najdurniejsze rzeczy i często publikuj. Być może zostaniesz zauważony. A wtedy dostaniesz się do finansowego raju.
Widzę twoje usilne próby. Musisz je tylko zintensyfikować. Idziesz w dobrym kierunku. Powodzenia!

Data: 2012-06-19 13:03:10
Autor: serce
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
enigmatycznej organizacji dostają się osoby najbardziej zasłużone i trwa

czy myśilicie że jest kotś bardziej sasłużony dla grupy niż ja? Wpisujecie miasta.....

jk

Data: 2012-06-20 08:59:33
Autor: serce
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
czy myśilicie że jest kotś bardziej sasłużony dla grupy niż ja? Wpisujecie
miasta.....

Dlaczego nie wpisujecie miast?

jk

Data: 2012-06-19 09:10:58
Autor: mkarwan

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4fe0175f$0$1229$65785112news.neostrada.pl...
To może lepiej zamilcz w kwestii określania celu militarnego.

 Zrób to sam i nie rób z siebie durnia.

Data: 2012-06-19 17:48:31
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
W dniu 19.06.2012 08:08, Bogdan Idzikowski pisze:
/.../
Idź się spytaj ICAO

Nie potrafisz odpowiedzieć na podstawowe pytania? To może lepiej zamilcz
w kwestii określania celu militarnego.

Ty chyba o celi militarnej marzysz. Przestańcie tu jeden z drugim rżnąć głupa.

Data: 2012-06-19 18:09:40
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
[...]

Kto prowadził śledztwo w tej sprawie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Arrow_Air_1285
Kanadyjska Rada Bezpieczeństwa Transportu? Kto to jest?

Data: 2012-06-19 19:18:07
Autor: P.B.
On Tue, 19 Jun 2012 18:09:40 +0200, "smokeustachy@gazeta.pl" <smokeustachy@gazeta.pl> wrote:
Kto prowadził śledztwo w tej sprawie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Arrow_Air_1285
Kanadyjska Rada Bezpieczeństwa Transportu? Kto to jest?

Widzisz?! Amerykański samolot rozbił się na terenie Kanady i kanadyjska komisja prowadziła dochodzenie. Identycznie jak w Smoleńsku. Jak w Radomiu rozbił się białoruski Su-27, to też Polska prowadziła śledztwo. Uważasz, że Białorusini mogli i powinni obstawić teren i przejąć śledztwo?

--
Pozdrawiam, P.B.

Data: 2012-06-19 19:24:25
Autor: Delfino Delphis
P. B.  wrote:

[...]

Co w tym dziwnego?

http://en.wikipedia.org/wiki/Tuninter_Flight_1153

Tunezyjski samolot rozbił się na wodach włoskich. Włosi przeprowadzili śledztwo i we włoskim więzieniu siedzi tunezyjska załoga.

Ciekawe jak by ten problem rozwiązano, gdyby załoga Tu-154 przeżyła. Jakby nie patrzeć powinien ich sądzić rosyjski sąd.

Data: 2012-06-19 19:36:28
Autor: P.B.
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
On Tue, 19 Jun 2012 19:24:25 +0200, Delfino Delphis <DelfinoD@wytnijto.op.pl> wrote:
Co w tym dziwnego?

No właśnie nic. Trzebaby spytać tych co bredzą o jakimś oddaniu śledztwa.

Tunezyjski samolot rozbił się na wodach włoskich. Włosi
przeprowadzili
śledztwo i we włoskim więzieniu siedzi tunezyjska załoga.

Całkiem logiczne.

Ciekawe jak by ten problem rozwiązano, gdyby załoga Tu-154
przeżyła. Jakby
nie patrzeć powinien ich sądzić rosyjski sąd.

Zwykle tak właśnie się robi. Za plucie na ulicy w Moskwie też mandat wystawi rosyjski milicjant.

--
Pozdrawiam, P.B.

Data: 2012-06-19 19:46:16
Autor: Delfino Delphis
P. B.  wrote:

[...]

No tak, ale wyobrażasz sobie ten kwik w Polsce? To byłby nie lada problem dyplomatyczny.

Data: 2012-06-20 21:37:36
Autor: serce
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
dyplomatyczny.

Ikle płaci Ci tuskipuntin?

Smolny

Data: 2012-06-20 22:24:14
Autor: Delfino Delphis
Zdj?ty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smole?skiej
serce wrote:

Ikle płaci Ci tuskipuntin?

Nic. Mam się gdzieś zgłosić?

Data: 2012-06-21 03:21:37
Autor: serce
Zdj?ty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smole?skiej
Nic. Mam się gdzieś zgłosić?

juz zgłoszono cie jako AGNETA wpływu. Nowy rząd sie tym zajmie

DF

Data: 2012-06-19 09:16:14
Autor: mkarwan
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
Użytkownik <smokeustachy@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jro91e$rdc$1inews.gazeta.pl...
Idź się spytaj ICAO

Ich celem jest odejście od zasadniczych elementów artykuł, które są dla nich niewygodne, delikatnie mówiąc.
Więc znajdują jaki wygodny im drobiazg aby zwekslować dyskusję na inny temat.
To znana metoda, z którą spotkam się od lat.
Celują w niej górale.
Zmuś ich do powrotu do zasadniczej treści wypowiedzi generała i nie da sobie narzucić ich sposobu dyskusji polegającym na odwracaniu uwagi od zasadniczego tematu.

Data: 2012-06-18 23:45:17
Autor: Szuwaks
[...]

Oj Smoku, Smoku.
Może jednak spróbuj odpowiedzieć na zadane pytanie.
I bez przynudzania.

Szuwaks

Data: 2012-06-18 23:45:44
Autor: Delfino Delphis
[...]

Przecież to jest kwestia umowy dwustronnej. Jeśli strony umówią się, że chcą stosować zapisy jakiejś konwencji, to mają do tego pełne prawo.

Dzięki temu z sytuacji, gdzie nie mieliśmy żadnych praw do jakiegokolwiek badania katastrofy otrzymaliśmy ogromne prawa m.in. dostępu do danych czarnych skrzynek, wraku, a także obecności naszych ludzi w komisji rosyjskiej i na miejscu.

Nie wyobrażam sobie, że można było otrzymać więcej i w jaki sposób.

Fakt, że był to samolot wojskowy zdecydowanie działało na naszą niekorzyść właśnie dlatego, że nie było żadnych przepisów, a więc nie mieliśmy żadnych praw co do wraku i żadnych sposobów odwołania od decyzji Rosji.

Data: 2012-06-19 01:04:23
Autor: grzech
[...]

Nie lubię się wcinać w głupawe dyskusje ale widzę, że nawet osoby rozsądne piszą czasami coś od rzeczy.
Wrak był jest i będzie własności państwa Polskiego. Tymczasowo pozostaje w Rosji jako dowód rzeczowy. W związku z tym mamy i będziemy mieli roszczenia wynikające z prawa własności. Sposoby odwołania od decyzji Rosji - a ściślej rzecz ujmując od decyzji prokuratury Rosyjskiej mamy. Pozostaje kwestia jakie to są i będą decyzje.
Załącznik XIII konwencji został umownie przyjęty, aby umożliwić prace polskiej komisji do spraw badania wypadków lotniczych. Prac komisji d/s badania wypadków lotniczych nie należny mylić z ze śledztwami prokuratorskimi. To są dwa niezależne postępowania.

Data: 2012-06-18 22:38:51
Autor: porterhouse
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej

- To jest właśnie "lisia wolność słowa"- komentuje gen. Sławomir Petelicki
źródło http://www.rp.pl/artykul/640364.html
 Petelicki jest nastepnym niestety Polakiem ktory buja w oblokach ludzac sie ze
NATO kiedykolwiek wzieloby dochodzenie tej katastrofy. Ile razy NATO zostalo
wymienione w tym wywiadzie - 10 czy 20, juz stracilem rachube, jest to nic
tylko nastepne nabijanie w butelke polskiego narodu, robi to tylko troche
mniej nachalnie niz Macierewicz. Niech gosc sobie kupi gumowy mlotek i wybije
z glowy bajeczki o NATO i tej katastrofie.

Data: 2012-06-19 09:21:35
Autor: mkarwan
Użytkownik "porterhouse " <porterhouse.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jroalr$lpb$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czemu robisz siebie durnia?
Gdy opluwano Bałasika w Rosji  i Polsce:
"Dowódca Sojuszniczego Połączonego Dowództwa Powietrznego w Bazie Ramstein, gen. Roger A. Brady dokonał uroczystego odsłonięcia pomnika poświęconego ś.p. generałowi pil. Andrzejowi Błasikowi - Dowódcy Sił Powietrznych, który zginął tragicznie w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem 10 kwietnia 2010 roku. Uroczyste odsłonięcie pomnika odbyło się 8 września 2010 roku."
http://lotniczapolska.pl/Pomnik-gen-- Blasika-w-Ramstein,15261

Data: 2012-06-19 23:22:03
Autor: saturn5
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej
A dlaczego jestes takim debilem bo trudno to inaczej nazwac??

Co ma wspolnego odslanianie pomnikow z badaniem katastrofy??
Czy general Roger Brady w wygloszonym przemowieniu napomknal ze oni juz sie
nie moga doczekac aby badac ten Tu-154 w Smolensku? Czy zrobil to przed lub po
przemowieniu, tak nieoficjalnie?. NIE. A wiec przestan wypisywac dyrdymaly ale
tego nie zrobisz bo bredzenie to jedyne co potrafisz.

Data: 2012-06-24 16:41:06
Autor:
Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej

W wywiadzie gen. Petelicki powiedział:
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
"Chcę jednak zaznaczyć, że nasz raport nie jest polemiką z technicznymi
ustaleniami specjalistów polskich i rosyjskich."
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Czy coś więcej trzeba dodać?

W wywiadzie gen. Petelicki krytykuje decyzję o zakwalifikowaniu lotu jako
cywilnego
ale nie wyjaśnia według jakich zasad należało badać katastrofę gdyby nie
zgodzono sie na załącznik 13 do konwencji Chicagowskiej.

Mówi o śledztwie NATO ale z całym szacunkiem Pan generał miał rzeczywiście
ułańską fantazję żeby wyobrazić sobie śledztwo wojskowych z NATO prowadzone na
wojskowym lotnisku w Rosji. Duma Rosji by tego nie zniosła.

A na koniec gdyby za takie wywiady czy słowa jakie wypowiedział Petelicki miano w Polsce ludzi mordować to chyba cały zespół redakcyjny "Uważam Rze" i Naszego Dziennika leżałby juz w grobach a czołowi Pisowscy propagandziści
jak Hoffman, Błaszczak, Brodziński itd kryli by sie w kanałach Warszawy i
działali w ścisłej konspiracji.
To naprawdę nonsensy.

AC.

Data: 2012-06-25 00:19:02
Autor: grzech
W dniu 2012-06-24 18:41, acerion.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:

[...]
ustaleniami specjalistĂłw polskich i rosyjskich."
Czy coś więcej trzeba dodać?

[...]

E, tam. Za takie nie zabijają. Ale za taki który udzielił Petelicki pewnej gazecie kara może być tylko jedna.

" Sam byłem na takiej liście za rządów PiS-u. Była też druga lista z nazwiskami tych, których chcieli aresztować. Sporządzali je Ziobro ze Święczkowskim, który w biurze trzymał broń maszynową. Tak się chłopak obawiał o siebie, że nawet zrobił sobie szyby kuloodporne w oknach wychodzących na dziedziniec MSWiA.

To wszystko brzmi jak jakieś fantasmagorie, mity…

Ale to prawda. Macierewicz założył nawet podsłuch Radkowi Sikorskiemu, który w ich rządzie był ministrem obrony. Kiedy Jarosław dowiedział się, że Sikorski od czasu do czasu się ze mną spotyka, wezwał go do siebie i zabronił mu jakichkolwiek kontaktów z generałem Petelickim. Po pewnym czasie Radek przysłał mi prześmiewczy mail – „Fatwa się skończyła”. W post scriptum dodał – „Panie Antoni, proszę zameldować premierowi o tym ostatecznym dowodzie mojej nielojalności”.

Wie pan, kto jeszcze był na tej czarnej liście?

Wiem, że byłem ja. Nie moją rolą jest zdradzanie innych nazwisk."

Zdjęty ze Wprost wywiad Gen. Petelickiego o raporcie ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej