Zdolność kredytowa?

Data: 2017-05-24 19:39:04
Autor: Akarm
Zdolność kredytowa?
Nie mam karty kredytowej, bo jedyne moje udokumentowane dochody są poniżej 1 tys. zł miesięcznie. Nagabywany wielokrotnie przez telemarketerów, przywykłem że po zakończeniu wywiadu byłem informowany o braku możliwości podpisania umowy. Ostatni raz chyba ze dwa miesiące temu od T-mobile Usługi Bankowe.
Teraz zdumiałem się okrutnie, albowiem ten sam bank, czyli T-mobile Usługi Bankowe, zawarł ze mną umowę o kartę Mastercard Travel z 5% zwrotem za transakcje zagraniczne. I to w sytuacji, kiedy jestem zadłużony w Vivusie, co zresztą jest uwidocznione w umowie na tę kartę.
Da się racjonalnie wytłumaczyć taką zmianę?
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-24 19:48:42
Autor: J.F.
Zdolność kredytowa?
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości
[...]

Slupki, plan Prezesa, cele strategiczne :-)
Bo parcie na prowizje to nie bardzo - dopiero na wysokim szczeblu, bo niski przeciez nie decyduje o zdolnosci.

A duzy ten limit dali ?
Moze realnie ocenili, ze tych pare tys zdolnosci to masz :-)

Ewentualnie ... wicepremier ma parcie na kartyl, to panstwowe banki realizuja polecenia :-)

Gdzies tam moze sie jeszcze kryc sam Mastercard - patrzac na to, jak wciskaja te karty, to moze oferuje takie warunki, przy ktorych brak zdolnosci przygasa.

J.

Data: 2017-05-24 21:34:13
Autor: RobertS
Zdolność kredytowa?
W dniu 2017-05-24 o 19:48, J.F. pisze:
[...]

przy dochodzie 1kzł praktycznie brak zdolności kredytowej na cokolwiek, pewnie dostałeś na podstawie historii konta

tylko jak kiedyś będziesz chciał wnioskować o jakiś większy kredyt to ten vivus będzie problemem...

RobertS

Data: 2017-05-24 22:15:00
Autor: J.F.
Zdolność kredytowa?
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:og4n7k$msn$1@sunflower.man.poznan.pl...
przy dochodzie 1kzł praktycznie brak zdolności kredytowej na cokolwiek, pewnie dostałeś na podstawie historii konta

tylko jak kiedyś będziesz chciał wnioskować o jakiś większy kredyt to ten vivus będzie problemem...

Do tego czasu to pewnie dawno bedzie splacony.

No chyba, ze nie, to wtedy wtedy beda wieksze zmartwienia :-)

J.

Data: 2017-05-25 11:00:49
Autor: Piotr Gałka
Zdolność kredytowa?
W dniu 2017-05-24 o 21:34, RobertS pisze:

przy dochodzie 1kzł praktycznie brak zdolności kredytowej na cokolwiek, pewnie dostałeś na podstawie historii konta

Bym się trochę zdziwił, bo co jakiś czas dzwonią do mnie z T-mobile oferując jakiś produkt kredytowy i się nigdy nie udaje, choć od kilku lat wpływało tam wynagrodzenie.
Dzwonili ze dwa miesiące temu i kilka dni temu, że abym mógł dalej dostawać 15zł to może bym wziął KK. Od razu gościowi mówię, że szkoda strzępić język po próżnicy i żeby może sobie w końcu gdzieś zapisali, że mają dzwonić dopiero jak zaczną akceptować dochody ze spółki jawnej.
Ale jak widać nie potrafią tego ogarnąć - nadal dzwonią.
Oddam wkrótce kartę to zniknie argument o 15zł :).

Z tego wnioskuję, że na podstawie samej historii rachunku to chyba nie za bardzo. Ale tu z kolei może ja nie ogarniam zawiłości logiki bankowej.
P.G.

Data: 2017-05-25 02:24:48
Autor: Dawid Rutkowski
Zdolność kredytowa?
Dochody "poniżej 1k" to może być i 950 i 500 i 200.
Ale limit 2500 wymaga zdolności kredytowej max. na jakieś 150zł (przy obecnym 10% i przy wymaganej spłacie 5% - to jest max, np. w citku jest tylko 3,42%, a wydaje mi się, że widziałem gdzieś KK z wymaganiem tylko 3% spłaty).
Więc może 950zł by starczyło, 800zł na utrzymanie samotnej osoby można przyjąć.
Citek wymaga dochodu 1200zł dla KK.
Bywały karty i z 1k limitu (nawet miałem taką, visa classic z eurobanku, limit 1k-5k, mi dali 3k, 5k dać nie chcieli - nie wiem, dlaczego, bo jakbym wziął, przy składaniu tego samego wniosku, visa gold perfect, to dawali 15k na wejście) - to jest taka "karta na 1000zł, która kosztuje 50zł miesięcznie".

KK w różowym T to dość nowa sprawa, może ta "zwykła", pierwsza, miała wyższy minimalny limit?
Mógł też sporo pomóc ten vivus - rozumiem, że to "bezpłatna pożyczka"?
Ale zawsze jakaś - i scoring w BIK idzie w górę, szczególnie, jeśli się z ratami nie spóźniasz.

No i jeszcze trzeba by spojrzeć na to, co ma z tego, że weźmiesz tą KK, różowe T - czyli przejrzeć TOiP - chyba że KK darmowa, sprawdzać mi się nie chce.

Data: 2017-05-25 12:55:45
Autor: Piotr Gałka
Zdolność kredytowa?
No i jeszcze trzeba by spojrzeć na to, co ma z tego, że weźmiesz tą KK, różowe T - czyli przejrzeć TOiP - chyba że KK darmowa, sprawdzać mi się nie chce.

Z tego co pamiętam to jest jakaś opłata miesięczna (kasowana kilkoma transakcjami) i roczna (kasowana chyba jakimś obrotem).
W Alior Syncu podobał mi się limit w rachunku (opłata roczna 0,5%, gdy w mBanku 1,8%, odsetki mnie nie interesowały). Ale najpierw się okazało, że nie dla prowadzących DG, a jakiś rok temu, że już może być dla DG, ale nie w formie sp.j. Zresztą w międzyczasie popsuli warunki.
P.G.

Data: 2017-05-25 13:18:22
Autor: Akarm
Zdolność kredytowa?

chyba że KK darmowa,

Darmowa do końca roku. Później 8 zł kasowane 4 transakcjami.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-25 22:42:55
Autor: J.F.
Zdolność kredytowa?
Dnia Thu, 25 May 2017 11:00:49 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
[...]

Sprobuj w Citi.
KK mi zrobili na podstawie wyciagu z konta, no ale tam pensja
wplywala. J.

Data: 2017-05-26 10:04:13
Autor: Piotr Gałka
Zdolność kredytowa?
W dniu 2017-05-25 o 22:42, J.F. pisze:

Sprobuj w Citi.
KK mi zrobili na podstawie wyciagu z konta, no ale tam pensja
wplywala.

Jak widziałem (rok, dwa temu) informacje o promocjach darmowej KK SimplyCity to poczytałem regulamin i mi wyszło, że się nie da (moim kryterium jest, że nie załatwiam żadnych papierów, które wymagają angażowania innych osób).
Wyszło mi, że najmniejsze braki w dokumentach będę miał w maju, gdy chyba zamiast wyciągu z kilku miesięcy z konta firmowego wystarcza im PIT, ale i tak czegoś tam brakowało (chyba chcą potwierdzenie przelewu wynikającego z PIT).
Jakoś nie zebrałem się w zeszłym roku, a w tym jestem na etapie zastanawiania się czy się nie wybrać i pogadać. Zaczynać od złożenia wniosku przez internet, gdy z regulaminu wynika, że nie będzie mi się chciało złożyć tego co wymagają świadczyło by o tym, że nie umiem czytać ze zrozumieniem czyli wyszedłbym na głupka :(
Zrobiłem już tyle, że jakiś tydzień temu poczytałem trochę na stronie Citi.
Wygląda, że w systemie dostępna jest tylko historia z 3 lat - dla mnie duży minus.
Nie natknąłem się nigdzie na informację o możliwości automatycznej spłaty KK z rachunku (może jutro uda mi się dokładniej poczytać) - jest?
Warunki kredytu w rachunku są fajne (stosuję jako zabezpieczenie jakbym zapomniał zebrać kasy na spłatę KK - więc musi być przy tym rachunku z którego karta się spłaca - ważna tylko opłata roczna).
P.G.

Data: 2017-05-26 01:22:58
Autor: Dawid Rutkowski
Zdolność kredytowa?
KK dla DG to zawsze jest kłopot i w citku łatwo nie będzie również.
Ale od wniosku przez net warto zacząć - teraz jest promocja polecania KK, polecający może dostać 150zł a polecany telefon LG - więc jak chcesz próbować to chętnie Cię polecę.
Wyciągi s ST rzeczywiście dostępne tylko z bieżącego roku i z 3 lat wstecz - trzeba sobie zapisywać. Historia - nie wiem, bo kartę mam 2,5 roku.
KK można spłacać poleceniem zapłaty - to jest chyba jedyna metoda automatyzacji spłaty. Zaleta jest taka, że można spłacać z rachunku w dowolnym banku, nie tylko z rachunku w citku, wada - że w wielu bankach polecania zapłaty są płatne..

Data: 2017-05-26 10:49:06
Autor: Piotr Gałka
Zdolność kredytowa?
KK dla DG to zawsze jest kłopot i w citku łatwo nie będzie również.
Nie chodzi o kartę dla DG tylko, o kartę dla mnie osobiście, gdy źródłem przychodu jest DG (prowadzona pod jedną firmą od 1988, ale z pewnymi zmianami organizacyjnymi).
Ale od wniosku przez net warto zacząć - teraz jest promocja polecania KK, polecający może dostać 150zł a polecany telefon LG - więc jak chcesz próbować to chętnie Cię polecę.
Widziałem, że jest promocja (dla pierwszych 1000 osób) na jakieś zwroty gotówkowe, a z telefonem to widziałem rok temu.
Wyciągi s ST rzeczywiście dostępne tylko z bieżącego roku i z 3 lat wstecz - trzeba sobie zapisywać. Historia - nie wiem, bo kartę mam 2,5 roku.
Może źle zrozumiałem. Czytałem, że wyciągi z konta są dostępne do 3 lat wstecz i uznałem, że to automatycznie oznacza, że i historia też tylko tyle.
P.G.

Data: 2017-05-26 02:10:29
Autor: Dawid Rutkowski
Zdolność kredytowa?
W dniu piątek, 26 maja 2017 10:49:02 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
Nie chodzi o kartę dla DG tylko, o kartę dla mnie osobiście, gdy źródłem przychodu jest DG (prowadzona pod jedną firmą od 1988, ale z pewnymi zmianami organizacyjnymi).
To taki skrót myślowy - oczywiście chodzi o KK dla osoby fizycznej uzyskującej przychody wyłącznie z DG, takiej czy owakiej.
Ew. możesz się sam w tej firmie zatrudnić na 3 miesiące - tyle wymagają - dostaniesz kartę i możesz się zwolnić ;> Aha, pensja 1200zł ;>

> [...]
Widziałem, że jest promocja (dla pierwszych 1000 osób) na jakieś zwroty gotówkowe, a z telefonem to widziałem rok temu.
Tam promocje są nieustająco, takie czy owakie, ale obowiązujące są na stronie głównej.
Obecnie zwroty są za konto citi priority, a na KK jest teraz taka promocja, jak pisałem - dla polecającego 150zł uznania rachunku KK, a dla polecanego telefon LG K3 2016 (300-350zł) albo LG K10 2016 (ok. 600zł) - tyle że ten lepszy dostaniesz wtedy, gdy skorzystasz ze spłaty ratalnej - a to w citku jest bardzo drogie (choć patrząc na róznicę w cenie telefonów może się opłacić).

> [...]
Może źle zrozumiałem. Czytałem, że wyciągi z konta są dostępne do 3 lat wstecz i uznałem, że to automatycznie oznacza, że i historia też tylko tyle.
Może tak być. Z wyciągami sprawa jest pewna - tylko bieżący rok i 3 poprzednie lata.
Podobno bank nie ma żadnego obowiązku udostępniania historii - jedynie obowiązek wystawienia wyciągu na koniec miesiąca.

Data: 2017-05-26 11:35:19
Autor: Piotr Gałka
Zdolność kredytowa?
Ew. możesz się sam w tej firmie zatrudnić na 3 miesiące - tyle wymagają - dostaniesz kartę i możesz się zwolnić ;> Aha, pensja 1200zł ;>

To by dopiero wymagało korowodów :). Nawet nie wiem, czy współwłaściciel sp.j. może się w niej zatrudnić i nie mam zamiaru się dowiadywać.

[...]

Podaj mi (tu lub na priv), tak na wszelki przypadek, co powinienem wiedzieć jakbym miał podać Ciebie jako polecającego (zakładam, że zgodnie z tradycją grupy, obowiązuje jakiś podział).
Nic nie obiecuję bo jeszcze nie wiem czy w ogóle chcę do Citi.
P.G.

Data: 2017-05-26 03:14:09
Autor: Dawid Rutkowski
Zdolność kredytowa?
[...]

Akurat w tej promocji jest tak, że to ja musiałbym podać Ciebie jako polecanego. Podać muszę Twoje imię, nazwisko, mail i telefon - i citek do Ciebie zadzwoni.
Podział - w sumie już jest, ja dostaję 150zł a Ty telefon - bo oczywiście bez uczestnictwa w tej promocji też mógłbyś kartę mieć, ale nie dostałbyś telefonu.

Z kwestii formalnych jeszcze jest sporo pitu-pitu - czyli musiałbyś się zgodzić na ujawnienie tajemnicy bankowej mnie oraz dostawcy telefonów. Oczywiście zakładam, że od 1 stycznia 2015 nie miałeś głównej KK w citku. Do tego jeszcze jest wymóg, żebyś tą kartą wydał w miesiąc min.. 500zł i co najmniej raz zalogował się do citi-online przed upływem miesiąca od wydania karty (tu łatwo - logujesz się numerem karty, dostajesz pierwsze hasło SMSem a potem wybierasz sobie alias oraz ustawiasz docelowe hasło).
Dla DG do końca czerwca akceptowany dokument dochodowy to PIT za 2016 z potwierdzeniem zapłaty podatku oraz zaświadczenie o niezaleganiu z ZUS i US (jako to zaświadczenie akceptują też pełną historię konta, z którego płacony jest ZUS i US, za ostatnie 3 miesiące).

"Ciernista droga grzechu" (chciwości ;)...

Data: 2017-05-26 13:28:21
Autor: Piotr Gałka
Zdolność kredytowa?
Z kwestii formalnych jeszcze jest sporo pitu-pitu

Przerażające - pas.

Dla DG do końca czerwca akceptowany dokument dochodowy to PIT za 2016 z potwierdzeniem zapłaty podatku
W tym roku mam dostać zwrot, czyli ostatnia szansa, bo w przyszłym raczej będzie do zapłacenia.
oraz zaświadczenie o niezaleganiu z ZUS i US (jako to zaświadczenie akceptują też pełną historię konta, z którego płacony jest ZUS i US, za ostatnie 3 miesiące).
ZUS płacę sam - mogę im dać historię.
US płaci kolega z konta firmowego - nie mam zamiaru ani latać do US po zaświadczenie, ani dostarczać wyciągu z konta.
Właśnie dlatego planowałem kiedyś do nich zajść i zapytać czy mnie chcą, czy nie, ale chyba w tym roku też nie znajdę na to czasu.
P.G.

Data: 2017-05-26 13:47:32
Autor: Imka
Zdolność kredytowa?
Dnia Fri, 26 May 2017 13:28:21 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

Właśnie dlatego planowałem kiedyś do nich zajść i zapytać czy mnie chcą, czy nie, ale chyba w tym roku też nie znajdę na to czasu.
P.G.

Mówiłam z rok temu - daj im znać że w ogóle chcesz, a oni już zadbają
żeby Cię ukartowić :) Taka okazja, człowiek bez citka, no przecież tego
nie przepuszczą ;)

Sprawdzone - wyciągi z ostatnich 36 miesięcy , podgląd na transakcje -
ostatnie 12 miesięcy.

--
Imka

Data: 2017-05-26 17:01:36
Autor: Piotr Gałka
Zdolność kredytowa?
W dniu 2017-05-26 o 13:47, Imka pisze:

[...]

Transakcje moje czy firmy?
P.G.

Data: 2017-05-27 06:04:24
Autor: Kris
Zdolność kredytowa?
W dniu piątek, 26 maja 2017 13:47:35 UTC+2 użytkownik Imka napisał:
Taka okazja, człowiek bez citka, no przecież tego
nie przepuszczą ;)
Człowiek bez żadnej karty kredytowej to dopiero dziwoląg;)
Słabo się banksterzy starają że mnie nie ukartowili;)

Data: 2017-05-26 11:44:43
Autor: Akarm
Zdolność kredytowa?
W dniu 2017-05-26 o 10:04, Piotr Gałka pisze:

Nie natknąłem się nigdzie na informację o możliwości automatycznej spłaty KK z rachunku (może jutro uda mi się dokładniej poczytać) - jest?

Konsultantka z T-Mobile Usługi Bankowe zaznaczyła mi spłatę automatyczną podczas uzgadnianiu warunków umowy o kartę. Jak jest w City - nie wiem.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-24 22:07:10
Autor: Akarm
Zdolność kredytowa?
W dniu 2017-05-24 o 19:48, J.F. pisze:

A duzy ten limit dali?

2500 zł.

Moze realnie ocenili, ze tych pare tys zdolnosci to masz :-)

Tyle, że moja sytuacja jest stabilna, niezmienna od wielu lat.
Jedyne co się zmieniło, to 1600 zł pożyczka wzięta przed miesiącem od Vivusa do spłacenia w dwóch ratach. Wisi jeszcze 800 zł - to informacja z BIK wpisana do umowy. Czyli zdolność kredytową powinienem mieć teraz mocno obniżoną w porównaniu z tą sprzed dwóch miesięcy, prawda?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-25 22:46:25
Autor: J.F.
Zdolność kredytowa?
Dnia Wed, 24 May 2017 22:07:10 +0200, Akarm napisał(a):
[...]

Moze ich ucieszylo, ze nie masz zaleglosci w splacie kredytow :-)

A moze pomysleli, ze jak Visusa splacisz z karty, to oni cie beda
skubac przez lata ... nie, to juz bardzo spiskowe :-)

J.

Data: 2017-05-24 20:05:32
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
Zdolność kredytowa?
można się cieszyć, że jednak zaczyna wygrywać wolny rynek,
proszę nie mylić z wolnym rynkiem wspólnej wolnej niezwyciężonej europy... czyli liczą na zysk, a nie srają dyrektywami kc-ue...
fajno!

Data: 2017-05-24 22:24:21
Autor: radekp@konto.pl
Zdolność kredytowa?
Wed, 24 May 2017 19:39:04 +0200, w
<5925c53b$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <akarmWYWAL@wp.pl>
napisał(-a):

czyli T-mobile Usługi Bankowe, zawarł ze mną umowę o kartę Mastercard Travel z 5% zwrotem za transakcje zagraniczne.

Czyli skasują 10% drożej niż wszyscy, a potem łaskawie oddadzą 5%. :)

Data: 2017-05-25 17:05:01
Autor: Akarm
Zdolność kredytowa?
W dniu 2017-05-24 o 22:24, radekp@konto.pl pisze:

umowę o kartę Mastercard Travel z 5%
zwrotem za transakcje zagraniczne.

Czyli skasują 10% drożej niż wszyscy, a potem łaskawie oddadzą 5%. :)

Trochę inaczej: może za przewalutowanie zapłacę kilka złotych więcej, niż gdybym zapłacił walutą z kantoru, ale zwrócą mi kilkadziesiąt złotych. W sumie się dość mocno taka transakcja opłaci.
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-25 08:18:19
Autor: Dawid Rutkowski
Zdolność kredytowa?
> [...]

Trochę inaczej: może za przewalutowanie zapłacę kilka złotych więcej, niż gdybym zapłacił walutą z kantoru, ale zwrócą mi kilkadziesiąt złotych. W sumie się dość mocno taka transakcja opłaci.

Nie tyle opłaci, co nie będzie tak tragiczna, jak płacenie innymi kartami aliora za granicą.
W aliorze kosztuje to normalnie 7,5-8%, więc z 5% moneybackiem wyjdzie 2,5-3% - jest to wciąż drogo, ale już nie maksymalnie złodziejsko - i, nie licząc walutowych debetówek, niewiele jest kart, które dadzą lepszy kurs - takie 3% można już w kilku bankach znaleźć.
Ciekawe, jak długo będzie ten moneyback, czy przez tylko te wakacje - a potem karta "travel" będzie już tylko z nazwy - czy dotrwa do kolejnych?

Data: 2017-05-25 21:01:24
Autor: radekp@konto.pl
Zdolność kredytowa?
Thu, 25 May 2017 17:05:01 +0200, w <5926f29f$0$648$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisał(-a):

Trochę inaczej: może za przewalutowanie zapłacę kilka złotych więcej,

Raczej kilkanaście.

Alior ma gigantyczne narzuty na operacje zagraniczne. Bez problemu znajdziesz
lepszą kartę nie-promocyjną.

Data: 2017-05-25 21:07:00
Autor: radekp@konto.pl
Zdolność kredytowa?
[...]

PS. Przeczytaj sobie ten art.:
http://marciniwuc.com/jak-placic-karta-za-granica/
"Rekordzista - Alior Bank - dla niektórych transakcji bezgotówkowych stosuje
spread 15%. "

Data: 2017-05-26 00:17:42
Autor: Akarm
Zdolność kredytowa?
W dniu 2017-05-25 o 21:07, radekp@konto.pl pisze:

http://marciniwuc.com/jak-placic-karta-za-granica/
"Rekordzista - Alior Bank - dla niektórych transakcji bezgotówkowych stosuje
spread 15%. "

Muszę przyznać, że nie spodziewałem się aż takich różnic.
Pewnie dlatego, że zakupy zagraniczne robię tylko za dolary, funty i euro. A do tego służą mi karty do rachunków z odpowiednią walutą.
Wiele lat temu spróbowałem płatności złotówkami i zostałem błyskawicznie z takich ekstrawagancji wyleczony. :D
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-26 10:00:55
Autor: radekp@konto.pl
Zdolność kredytowa?
Fri, 26 May 2017 00:17:42 +0200, w <59275809$0$643$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Wiele lat temu spróbowałem płatności złotówkami i zostałem błyskawicznie z takich ekstrawagancji wyleczony. :D

A ja dzisiaj dostałem taką informację odnośnie mojej karty Getinu:
"Uprzejmie informuję, że w przypadku wykonywania transakcji kartą kredytową
Visa w walucie obcej, podlegają one przewalutowaniu, które odbywa się
bezpośrednio z waluty transakcji na złote polskie przez organizację Visa,
według kursu sprzedaży tej organizacji.

Dodam, że przewalutowanie jest procesem bezpłatnym, w związku z tym kwota
transakcji po przeliczeniu na
złote polskie
nie zostanie obciążona dodatkowymi opłatami.

W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji."

czyli gdybym coś kupił za $100, to zapłaciłbym 375zł (za kalkulatorem VIS-y) :)

Zdolność kredytowa?