Zdolność kredytowa?

Data: 2017-05-24 22:24:21
Autor: radekp@konto.pl
Zdolność kredytowa?
Wed, 24 May 2017 19:39:04 +0200, w
<5925c53b$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <akarmWYWAL@wp.pl>
napisał(-a):

czyli T-mobile Usługi Bankowe, zawarł ze mną umowę o kartę Mastercard Travel z 5% zwrotem za transakcje zagraniczne.

Czyli skasują 10% drożej niż wszyscy, a potem łaskawie oddadzą 5%. :)

Data: 2017-05-25 17:05:01
Autor: Akarm
Zdolność kredytowa?
W dniu 2017-05-24 o 22:24, radekp@konto.pl pisze:

umowę o kartę Mastercard Travel z 5%
zwrotem za transakcje zagraniczne.

Czyli skasują 10% drożej niż wszyscy, a potem łaskawie oddadzą 5%. :)

Trochę inaczej: może za przewalutowanie zapłacę kilka złotych więcej, niż gdybym zapłacił walutą z kantoru, ale zwrócą mi kilkadziesiąt złotych. W sumie się dość mocno taka transakcja opłaci.
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-25 08:18:19
Autor: Dawid Rutkowski
Zdolność kredytowa?
> [...]

Trochę inaczej: może za przewalutowanie zapłacę kilka złotych więcej, niż gdybym zapłacił walutą z kantoru, ale zwrócą mi kilkadziesiąt złotych. W sumie się dość mocno taka transakcja opłaci.

Nie tyle opłaci, co nie będzie tak tragiczna, jak płacenie innymi kartami aliora za granicą.
W aliorze kosztuje to normalnie 7,5-8%, więc z 5% moneybackiem wyjdzie 2,5-3% - jest to wciąż drogo, ale już nie maksymalnie złodziejsko - i, nie licząc walutowych debetówek, niewiele jest kart, które dadzą lepszy kurs - takie 3% można już w kilku bankach znaleźć.
Ciekawe, jak długo będzie ten moneyback, czy przez tylko te wakacje - a potem karta "travel" będzie już tylko z nazwy - czy dotrwa do kolejnych?

Data: 2017-05-25 21:01:24
Autor: radekp@konto.pl
Zdolność kredytowa?
Thu, 25 May 2017 17:05:01 +0200, w <5926f29f$0$648$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisał(-a):

Trochę inaczej: może za przewalutowanie zapłacę kilka złotych więcej,

Raczej kilkanaście.

Alior ma gigantyczne narzuty na operacje zagraniczne. Bez problemu znajdziesz
lepszą kartę nie-promocyjną.

Data: 2017-05-25 21:07:00
Autor: radekp@konto.pl
Zdolność kredytowa?
[...]

PS. Przeczytaj sobie ten art.:
http://marciniwuc.com/jak-placic-karta-za-granica/
"Rekordzista - Alior Bank - dla niektórych transakcji bezgotówkowych stosuje
spread 15%. "

Data: 2017-05-26 00:17:42
Autor: Akarm
Zdolność kredytowa?
W dniu 2017-05-25 o 21:07, radekp@konto.pl pisze:

http://marciniwuc.com/jak-placic-karta-za-granica/
"Rekordzista - Alior Bank - dla niektórych transakcji bezgotówkowych stosuje
spread 15%. "

Muszę przyznać, że nie spodziewałem się aż takich różnic.
Pewnie dlatego, że zakupy zagraniczne robię tylko za dolary, funty i euro. A do tego służą mi karty do rachunków z odpowiednią walutą.
Wiele lat temu spróbowałem płatności złotówkami i zostałem błyskawicznie z takich ekstrawagancji wyleczony. :D
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-26 10:00:55
Autor: radekp@konto.pl
Zdolność kredytowa?
Fri, 26 May 2017 00:17:42 +0200, w <59275809$0$643$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Wiele lat temu spróbowałem płatności złotówkami i zostałem błyskawicznie z takich ekstrawagancji wyleczony. :D

A ja dzisiaj dostałem taką informację odnośnie mojej karty Getinu:
"Uprzejmie informuję, że w przypadku wykonywania transakcji kartą kredytową
Visa w walucie obcej, podlegają one przewalutowaniu, które odbywa się
bezpośrednio z waluty transakcji na złote polskie przez organizację Visa,
według kursu sprzedaży tej organizacji.

Dodam, że przewalutowanie jest procesem bezpłatnym, w związku z tym kwota
transakcji po przeliczeniu na
złote polskie
nie zostanie obciążona dodatkowymi opłatami.

W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji."

czyli gdybym coś kupił za $100, to zapłaciłbym 375zł (za kalkulatorem VIS-y) :)

Zdolność kredytowa?