Zdublowałam przelew

Data: 2010-07-23 00:17:37
Autor: Animka
Zdublowałam przelew
Wysłał mi się 2 razy przelew z Aliora do PKO BP. Zadzwoniłam do Aliora z prośbą o wycofanie tego jednego przelewu to powiedziano, że nie można.
Polbank jaki jest taki jest, ale omyłkowy przelew można wycofać.

--
animka

Data: 2010-07-22 20:37:59
Autor: witek
Zdublowałam przelew
Animka wrote:
Wysłał mi się 2 razy przelew z Aliora do PKO BP. Zadzwoniłam do Aliora z prośbą o wycofanie tego jednego przelewu to powiedziano, że nie można.

I słusznie

Polbank jaki jest taki jest, ale omyłkowy przelew można wycofać.

To nalezy uciekac, bo jak ci przeleje kase, a potem to cofnę to mnie możesz na księżycu szukać.

Data: 2010-07-23 07:55:09
Autor: Marcin Wasilewski
Zdublowałam przelew
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i2arpq$ho8$2inews.gazeta.pl...

[...]

    Widzisz jakiÅ› problem z cofaniem przelewu, który jeszcze nie wyszedÅ‚ z banku?
To cię zmartwię, że są banki gdzie klient sam używając kodu jednorazowego może cofnąć zlecony przelew.

Data: 2010-07-23 04:30:33
Autor: witek
Zdublowałam przelew
Marcin Wasilewski wrote:
> [...]

   Widzisz jakiÅ› problem z cofaniem przelewu, który jeszcze nie wyszedÅ‚ z banku?

to wysłał się ten przelew czy nie wysłał jeszcze?

To cię zmartwię, że są banki gdzie klient sam używając kodu jednorazowego może cofnąć zlecony przelew.

zlecony czy wysłany?

Data: 2010-07-23 13:53:20
Autor: witrak()
Zdublowa³am przelew
witek wrote:
Marcin Wasilewski wrote:
U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:i2arpq$ho8$2inews.gazeta.pl...

Wys³a³ mi siê 2 razy przelew z Aliora do PKO BP. Zadzwoni³am do Aliora z pro¶b± o wycofanie tego jednego przelewu to powiedziano, ¿e nie mo¿na.
I s³usznie
Polbank jaki jest taki jest, ale omy³kowy przelew mo¿na wycofaæ.
To nalezy uciekac, bo jak ci przeleje kase, a potem to cofnê to mnie mo¿esz na ksiê¿ycu szukaæ.

   Widzisz jaki¶ problem z cofaniem przelewu, który jeszcze nie wyszed³ z banku?

to wys³a³ siê ten przelew czy nie wys³a³ jeszcze?

Jak siê klika klawisz zatwierdzenia to siê "wysy³a". Czy (i kiedy) siê zrealizuje czy nie, to zale¿y od innych okoliczno¶ci.
[NB w angielskich wersjach jêzykowych bywa, ¿e napisane jest na przycisku "submit".]

To ciê zmartwiê, ¿e s± banki gdzie klient sam u¿ywaj±c kodu jednorazowego mo¿e cofn±æ zlecony przelew.

zlecony czy wys³any?

Zlecony = taki, który zosta³ zatwierdzony, skierowany do realizacji ("wyslany") i zaakceptowany przez system. Poniewa¿ przed realizacj± musz± byæ - jak wspomnia³em wy¿ej - spe³nione pewne warunki, z których niektóre zale¿± tylko od banku (np. saldo) lub ich zaj¶cie bank stwierdza sam z siebie (np. zgodno¶æ daty bie¿±cej z dat± wskazan± w zleceniu przelewu), a inne (np. stan konta) po¶rednio zale¿± od klienta, to w pewnych przypadkach "zlecony" = "wys³any (i nieodrzucony)" , a w innych nie.
W danym przypadku idzie o wstrzymanie przelewu, którego realizacja nie zale¿y ju¿ od ¿adnych warunków zale¿nych od klienta (cofniêcie zlecenia).

Do Ciebie zawsze trzeba du¿ymi, drukowanymi ? :)))

witrak()

Data: 2010-07-23 22:42:44
Autor: JanKo
Zdublowałam przelew
Agent witek nadaje:
Wysłał mi się 2 razy przelew
to wysłał się ten przelew czy nie wysłał jeszcze?

Trzeba mieć cholernego pecha/szczęście by w momencie zatwierdzenia przelewu w tej samej chwili załapał się on na sesję elixiru. Zwykle musi trochę poczekać na swoją kolejkę.

Data: 2010-07-23 23:14:33
Autor: Animka
Zdublowałam przelew
W dniu 2010-07-23 22:42, JanKo pisze:

Trzeba mieć cholernego pecha/szczęście by w momencie zatwierdzenia
przelewu w tej samej chwili załapał się on na sesję elixiru. Zwykle musi
trochę poczekać na swoją kolejkę.

No i czekał do następnego dnia.

--
animka

Data: 2010-07-23 07:46:43
Autor: xbartx
Zdublowa³am przelew
Dnia Fri, 23 Jul 2010 07:55:09 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    Widzisz jakiÅ› problem z cofaniem przelewu, który jeszcze nie wyszedÅ‚
banku?
To cię zmartwię, że są banki gdzie klient sam używając kodu
jednorazowego może cofnąć zlecony przelew.

Ale to zależy po prostu od rozwiązania jakie stosuje dany bank - można lub nie można. W przywołanym Aliorze jest to nawet fajna opcja, bo zlecając przelew na weekend możesz załączyć potwierdzenie na maila i dana osoba już wie np w piątek wieczorem, że otrzyma pieniądze w poniedziałek, właśnie z racji tego, że w Aliorze przelewu się cofnąć nie da. Czasami może to być pomocne.

--
xbartx

Data: 2010-07-23 13:07:27
Autor: pmlb
Zdublowałam przelew

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:i2bhd3$bda$3inews.gazeta.pl...
[...]

Gorzej jak przez pomylke komus innemu wyslesz...

Zdublowałam przelew