ZdychajÄ…cy akumulator

Data: 2010-10-29 16:59:46
Autor: Adam KÅ‚obukowski
ZdychajÄ…cy akumulator
Witam

Jest sobie stare auto które za maksimum 3 miesiące trafi na złom (no
chyba że ktoś je kupi) w którym pada akumulator. Czy da się coś
wykombinować aby dało się jeździć jeszcze przez trzy miesiące bez
wymiany akumulatora?

Adam KÅ‚obukowski

Data: 2010-10-29 17:18:56
Autor: Lewis
ZdychajÄ…cy akumulator
W dniu 2010-10-29 16:59, Adam KÅ‚obukowski pisze:
[...]

Nie da się nic wykombinować, tym bardziej że zima idzie. Może od kogoś pożyczyć, kto ma jeszcze w miarę sprawny ale nie używany?

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-10-29 17:55:02
Autor: Hinek
ZdychajÄ…cy akumulator

Użytkownik "Adam Kłobukowski" <adam@klobukowski.pl> napisał

Czy da siÄ™ coÅ›
wykombinować aby dało się jeździć jeszcze przez trzy miesiące bez
wymiany akumulatora?

Dostosowac auto do rozruchu korba, lub linka - tak jak w kosiarce
(byl taki patent do malucha)
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-10-29 19:13:30
Autor: Maciek
ZdychajÄ…cy akumulator
[...]
Co to znaczy pada? Może ładowanie słabo działa. Może nie zdąży się
naładować (eksploatacja samochodu na krótkich trasach)? Zawsze możesz
brać codziennie na noc i podłączać pod prostownik. A nie zaszkodzi
sprawdzić i uzupełnić poziom elektrolitu.

Maciek

Data: 2010-10-29 21:01:04
Autor: Michał Gut
ZdychajÄ…cy akumulator
nie baw sie i kup akumulator - seriow
wyjmij go przed zlomowaniem

bedziesz mial do drugiego auta
nie bierz tych z allegro najtanszych
ja zrobilem ten blad (majac podobna perspektywe jak ty). wiecej problemow niz pozytku

Data: 2010-10-30 05:40:46
Autor: Lukasz
Zdychaj±cy akumulator
W dniu 2010-10-29 21:01, Micha³ Gut pisze:
[...]

szczegolnie cenna rada jesli jezdzi np. seicento, a zamierza kupic 2l diesla:)
a i pytanie z cyklu: w sumie nie mam na co liczyc, ale pyt. zadam:)

Data: 2010-10-30 11:07:04
Autor: Tomek
ZdychajÄ…cy akumulator
Użytkownik "Adam Kłobukowski" napisał
[...]

jak jesteś z W-wy to mam do sprzedania za pól darmo sprawną (gdzieś mam nawet ekspertyzę z serwisu) Centrę Futura 50 Ah, do lipca 2011 jeszcze na gwarancji

pzdr

--
Tomek

Data: 2010-10-30 13:05:21
Autor: Adam KÅ‚obukowski
ZdychajÄ…cy akumulator
On 30.10.2010 11:07, Tomek wrote:
[...]

nawet ekspertyzÄ™ z serwisu) CentrÄ™ Futura 50 Ah, do lipca 2011 jeszcze
na gwarancji

No niestety mieszkam w Trójmieście, ale dziękuję za ofertę.

Adam KÅ‚obukowski

Data: 2010-10-30 12:53:25
Autor: Bydlê
ZdychajÄ…cy akumulator
On 2010-10-29 16:59:46 +0200, Adam K³obukowski <adam@klobukowski.pl> said:

Witam

Jest sobie stare auto które za maksimum 3 miesi±ce trafi na z³om (no
chyba ¿e kto¶ je kupi) w którym pada akumulator. Czy da siê co¶
wykombinowaæ aby da³o siê je¼dziæ jeszcze przez trzy miesi±ce bez
wymiany akumulatora?

Gara¿owaæ, ³adowaæ.

(skoro nie chcesz normalnych rozwi±zañ)

--
Bydlê

Data: 2010-10-30 13:08:05
Autor: Adam KÅ‚obukowski
ZdychajÄ…cy akumulator
On 2010-10-29 16:59:46 +0200, Adam KÅ‚obukowski <adam@klobukowski.pl> said:

Witam

[...]

Garażować, ładować.

Samochód jest garażowany w hali garażowej, więc ma relatywnie ciepło i z
rana nie ma problemów z odpaleniem. Problem występuje po ośmiu godzinach
stania na parkingu pod miejscem pracy. Może wychodzić tak mniej więcej w
środku na 10 minut i trochę go podgazować?

Adam KÅ‚obukowski

Data: 2010-10-30 15:04:41
Autor: Bydlê
ZdychajÄ…cy akumulator
On 2010-10-30 13:08:05 +0200, Adam K³obukowski <adam@klobukowski.pl> said:

Mo¿e wychodziæ tak mniej wiêcej w
¶rodku na 10 minut i trochê go podgazowaæ?

Tak, ale przez jakie¶ 2-3 godziny.
Inaczej bilans energetyczny wyjdzie ci ujemny i bateria padnie.

(pr±d potrzebny do odpalenia nie jest do odzyskania w czasie 5 minut pracy na wolnych obrotach)

Prêdzej wykonaj grza³kê z prostownika i ¶wiecy z diesla i wsad¼ to do miski/ch³odnicy.
Na przed³u¿aczu, je¶li kto¶ pozwoli ci tak grzaæ auto.
:-)))

(bo rozumiem, ¿e pytasz na wypadek mrozów takich, jak zesz³ej zimy?)
--
Bydlê

Data: 2010-10-30 16:47:31
Autor: BQB
Zdychaj±cy akumulator
W dniu 2010-10-30 15:04, Bydlê pisze:
On 2010-10-30 13:08:05 +0200, Adam K³obukowski <adam@klobukowski.pl> said:

[...]

Albo niech wymontowuje akumulator i zabiera ze sob± do pracy w ciep³e miejsce.

Data: 2010-10-30 21:04:48
Autor: Bydlê
ZdychajÄ…cy akumulator
On 2010-10-30 16:47:31 +0200, BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> said:

Albo niech wymontowuje akumulator i zabiera ze sob± do pracy w ciep³e miejsce.

W maluchu tak robi³em, gdy wymiana kabli WN i dokrêcenie nowego po³±czenia masowego nie pomaga³y...
:-)

--
Bydlê

Data: 2010-10-30 20:56:55
Autor: Papkin
Zdychaj±cy akumulator
(pr±d potrzebny do odpalenia nie jest do odzyskania w czasie 5 minut
pracy na wolnych obrotach)

No wlasnie a po jakim czasie ladunek wraca do poprzedniego poziomu?

Zalozmy ze samochod benzynowy ~1,8L a akumulator dajmy na to 55Ah. Odpalamy rano i ile musimy jechac do pracy by sie naladowal do stanu 100%?

Nie wiem ile amper wymaga rozrusznik w zimnym silniku benzynowym ale sa to chyba setki w piku. Ktos nie spal na fizyce?

Data: 2010-10-30 22:18:35
Autor: Bydlê
ZdychajÄ…cy akumulator
On 2010-10-30 20:56:55 +0200, "Papkin" <spam@spamerssux.net> said:

[...]

OIDP w zesz³ym roku podczas mrozów by³a dyskusja (z odpowiedziami) na ten temat.
Ale bij, zabij, nie pamiêtam czy tu, czy na Prêgierzu.

--
Bydlê

Data: 2010-10-30 22:47:51
Autor: J.F.
Zdychaj¹cy akumulator
On Sat, 30 Oct 2010 20:56:55 +0200,  Papkin wrote:
[...]

Setki, ale ile trwa rozruch benzyniaka ? 5s jak bardzo zimno ? 5s*400A = 5A*400s = 5A* 7m

Przy czym 400A to raczej gorny rachunek, a tych 5A .. no, jak aku
rozladowane to chyba nie ma klopotow.

J.

Data: 2010-10-31 10:30:49
Autor: Papkin
Zdychaj¹cy akumulator
5s*400A = 5A*400s = 5A* 7m

Dzieki

Zakladamy ze reakcja chemiczna/fizyczna przy rozruchu przebiega tak samo szybko jak ladowanie. Moze jakas sprawnosc jeszcze do tego (czesc nie idzie w cieplo przy takim ladowaniu? Nie wiem czy tak jest ale ok 10minut i ubytek na pewno bedzie uzupelniony.

Zaluje ze nie kupilem (spoznilem sie) ladowarki z LIDL do akumulatotow (6/12V, w pelni elektroniczna i pozabezpieczana, 4A chyba przy 12V). Mam w domu prostownik jeszcze na selenowych (czy jak to sie nazywalo) prostownikach. Niby miernik pokazuje 12V ale jak podlacze kondensator 100uF to juz laduje go do 18V .... czyli bardzo duze tetnienia bo w srodku filtracji ZERO. -- -> Czy to nie niszczy akumulatora? <-- -

Czy takie piki do 18V nie niszcza akumulatora? Napiecie skuteczne to 12V ale maksymalne piki ma na poziomie 18V, to z fizyki chyba dobrze pamietam (pierwistek z 2 przy iloczynie/ilorazie).

Data: 2010-10-31 20:41:39
Autor: DoQ
Zdychaj¹cy akumulator
W dniu 2010-10-30 22:47, J.F. pisze:

Setki, ale ile trwa rozruch benzyniaka ? 5s jak bardzo zimno ?
5s*400A = 5A*400s = 5A* 7m

5s? Na Boga! To chyba jak juz mocno sfatygowany jest ;)

Pozdrawiam
Pawe³
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-10-31 00:14:45
Autor: Duch
Zdychaj±cy akumulator
U¿ytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisa³ w wiadomo¶ci

Nie wiem ile amper wymaga rozrusznik w zimnym silniku benzynowym ale sa to chyba setki w piku. Ktos nie spal na fizyce?

Rozrusznik Punto II 1,2 8V ma 1,1kW
W Felicii 1,9D - 2kW.

--
Pzdr
Duch

Data: 2010-10-30 17:41:44
Autor: DoQ
ZdychajÄ…cy akumulator
[...]

Zdejmuj kleme z akumulatora po kazdej jezdzie, moze pomoze ;>

Pozdrawiam
Paweł