Data: 2010-10-30 12:53:25 | |
Autor: Bydlę | |
ZdychajÄ…cy akumulator | |
On 2010-10-29 16:59:46 +0200, Adam Kłobukowski <adam@klobukowski.pl> said:
Witam Garażować, ładować. (skoro nie chcesz normalnych rozwi±zań) -- Bydlę |
|
Data: 2010-10-30 13:08:05 | |
Autor: Adam KĹ‚obukowski | |
ZdychajÄ…cy akumulator | |
On 30.10.2010 12:53, BydlÄ™ wrote:
On 2010-10-29 16:59:46 +0200, Adam Kłobukowski <adam@klobukowski.pl> said: Samochód jest garażowany w hali garażowej, więc ma relatywnie ciepło i z rana nie ma problemów z odpaleniem. Problem występuje po ośmiu godzinach stania na parkingu pod miejscem pracy. Może wychodzić tak mniej więcej w środku na 10 minut i trochę go podgazować? Adam Kłobukowski |
|
Data: 2010-10-30 15:04:41 | |
Autor: Bydlę | |
ZdychajÄ…cy akumulator | |
On 2010-10-30 13:08:05 +0200, Adam Kłobukowski <adam@klobukowski.pl> said:
Może wychodzić tak mniej więcej w Tak, ale przez jakie¶ 2-3 godziny. Inaczej bilans energetyczny wyjdzie ci ujemny i bateria padnie. (pr±d potrzebny do odpalenia nie jest do odzyskania w czasie 5 minut pracy na wolnych obrotach) Prędzej wykonaj grzałkę z prostownika i ¶wiecy z diesla i wsadĽ to do miski/chłodnicy. Na przedłużaczu, je¶li kto¶ pozwoli ci tak grzać auto. :-))) (bo rozumiem, że pytasz na wypadek mrozów takich, jak zeszłej zimy?) -- Bydlę |
|
Data: 2010-10-30 16:47:31 | |
Autor: BQB | |
Zdychaj±cy akumulator | |
W dniu 2010-10-30 15:04, Bydlę pisze:
On 2010-10-30 13:08:05 +0200, Adam Kłobukowski <adam@klobukowski.pl> said: Albo niech wymontowuje akumulator i zabiera ze sob± do pracy w ciepłe miejsce. |
|
Data: 2010-10-30 21:04:48 | |
Autor: Bydlę | |
ZdychajÄ…cy akumulator | |
On 2010-10-30 16:47:31 +0200, BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> said:
Albo niech wymontowuje akumulator i zabiera ze sob± do pracy w ciepłe miejsce. W maluchu tak robiłem, gdy wymiana kabli WN i dokręcenie nowego poł±czenia masowego nie pomagały... :-) -- Bydlę |
|
Data: 2010-10-30 20:56:55 | |
Autor: Papkin | |
Zdychaj±cy akumulator | |
(pr±d potrzebny do odpalenia nie jest do odzyskania w czasie 5 minut No wlasnie a po jakim czasie ladunek wraca do poprzedniego poziomu? Zalozmy ze samochod benzynowy ~1,8L a akumulator dajmy na to 55Ah. Odpalamy rano i ile musimy jechac do pracy by sie naladowal do stanu 100%? Nie wiem ile amper wymaga rozrusznik w zimnym silniku benzynowym ale sa to chyba setki w piku. Ktos nie spal na fizyce? |
|
Data: 2010-10-30 22:18:35 | |
Autor: Bydlę | |
ZdychajÄ…cy akumulator | |
On 2010-10-30 20:56:55 +0200, "Papkin" <spam@spamerssux.net> said:
(pr±d potrzebny do odpalenia nie jest do odzyskania w czasie 5 minut OIDP w zeszłym roku podczas mrozów była dyskusja (z odpowiedziami) na ten temat. Ale bij, zabij, nie pamiętam czy tu, czy na Pręgierzu. -- Bydlę |
|
Data: 2010-10-30 22:47:51 | |
Autor: J.F. | |
Zdychający akumulator | |
On Sat, 30 Oct 2010 20:56:55 +0200, Papkin wrote:
(pr±d potrzebny do odpalenia nie jest do odzyskania w czasie 5 minutNo wlasnie a po jakim czasie ladunek wraca do poprzedniego poziomu? Setki, ale ile trwa rozruch benzyniaka ? 5s jak bardzo zimno ? 5s*400A = 5A*400s = 5A* 7m Przy czym 400A to raczej gorny rachunek, a tych 5A .. no, jak aku rozladowane to chyba nie ma klopotow. J. |
|
Data: 2010-10-31 10:30:49 | |
Autor: Papkin | |
Zdychający akumulator | |
5s*400A = 5A*400s = 5A* 7m Dzieki Zakladamy ze reakcja chemiczna/fizyczna przy rozruchu przebiega tak samo szybko jak ladowanie. Moze jakas sprawnosc jeszcze do tego (czesc nie idzie w cieplo przy takim ladowaniu? Nie wiem czy tak jest ale ok 10minut i ubytek na pewno bedzie uzupelniony. Zaluje ze nie kupilem (spoznilem sie) ladowarki z LIDL do akumulatotow (6/12V, w pelni elektroniczna i pozabezpieczana, 4A chyba przy 12V). Mam w domu prostownik jeszcze na selenowych (czy jak to sie nazywalo) prostownikach. Niby miernik pokazuje 12V ale jak podlacze kondensator 100uF to juz laduje go do 18V .... czyli bardzo duze tetnienia bo w srodku filtracji ZERO. -- -> Czy to nie niszczy akumulatora? <-- - Czy takie piki do 18V nie niszcza akumulatora? Napiecie skuteczne to 12V ale maksymalne piki ma na poziomie 18V, to z fizyki chyba dobrze pamietam (pierwistek z 2 przy iloczynie/ilorazie). |
|
Data: 2010-10-31 20:41:39 | |
Autor: DoQ | |
Zdychający akumulator | |
W dniu 2010-10-30 22:47, J.F. pisze:
Setki, ale ile trwa rozruch benzyniaka ? 5s jak bardzo zimno ? 5s? Na Boga! To chyba jak juz mocno sfatygowany jest ;) Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-31 00:14:45 | |
Autor: Duch | |
Zdychaj±cy akumulator | |
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomo¶ci
Nie wiem ile amper wymaga rozrusznik w zimnym silniku benzynowym ale sa to chyba setki w piku. Ktos nie spal na fizyce? Rozrusznik Punto II 1,2 8V ma 1,1kW W Felicii 1,9D - 2kW. -- Pzdr Duch |