ZdychajÄ…cy akumulator

Data: 2010-10-30 12:53:25
Autor: Bydlę
ZdychajÄ…cy akumulator
On 2010-10-29 16:59:46 +0200, Adam Kłobukowski <adam@klobukowski.pl> said:

Witam

Jest sobie stare auto które za maksimum 3 miesi±ce trafi na złom (no
chyba że kto¶ je kupi) w którym pada akumulator. Czy da się co¶
wykombinować aby dało się jeĽdzić jeszcze przez trzy miesi±ce bez
wymiany akumulatora?

Garażować, ładować.

(skoro nie chcesz normalnych rozwi±zań)

--
Bydlę

Data: 2010-10-30 13:08:05
Autor: Adam KĹ‚obukowski
ZdychajÄ…cy akumulator
On 2010-10-29 16:59:46 +0200, Adam KĹ‚obukowski <adam@klobukowski.pl> said:

Witam

Jest sobie stare auto które za maksimum 3 miesiące trafi na złom (no
wykombinować aby dało się jeździć jeszcze przez trzy miesiące bez
wymiany akumulatora?

Garażować, ładować.

Samochód jest garażowany w hali garażowej, więc ma relatywnie ciepło i z
rana nie ma problemów z odpaleniem. Problem występuje po ośmiu godzinach
stania na parkingu pod miejscem pracy. Może wychodzić tak mniej więcej w
środku na 10 minut i trochę go podgazować?

Adam KĹ‚obukowski

Data: 2010-10-30 15:04:41
Autor: Bydlę
ZdychajÄ…cy akumulator
On 2010-10-30 13:08:05 +0200, Adam Kłobukowski <adam@klobukowski.pl> said:

Może wychodzić tak mniej więcej w
¶rodku na 10 minut i trochę go podgazować?

Tak, ale przez jakie¶ 2-3 godziny.
Inaczej bilans energetyczny wyjdzie ci ujemny i bateria padnie.

(pr±d potrzebny do odpalenia nie jest do odzyskania w czasie 5 minut pracy na wolnych obrotach)

Prędzej wykonaj grzałkę z prostownika i ¶wiecy z diesla i wsadĽ to do miski/chłodnicy.
Na przedłużaczu, je¶li kto¶ pozwoli ci tak grzać auto.
:-)))

(bo rozumiem, że pytasz na wypadek mrozów takich, jak zeszłej zimy?)
--
Bydlę

Data: 2010-10-30 16:47:31
Autor: BQB
Zdychaj±cy akumulator
W dniu 2010-10-30 15:04, Bydlę pisze:
On 2010-10-30 13:08:05 +0200, Adam Kłobukowski <adam@klobukowski.pl> said:

[...]

Albo niech wymontowuje akumulator i zabiera ze sob± do pracy w ciepłe miejsce.

Data: 2010-10-30 21:04:48
Autor: Bydlę
ZdychajÄ…cy akumulator
On 2010-10-30 16:47:31 +0200, BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> said:

Albo niech wymontowuje akumulator i zabiera ze sob± do pracy w ciepłe miejsce.

W maluchu tak robiłem, gdy wymiana kabli WN i dokręcenie nowego poł±czenia masowego nie pomagały...
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-10-30 20:56:55
Autor: Papkin
Zdychaj±cy akumulator
(pr±d potrzebny do odpalenia nie jest do odzyskania w czasie 5 minut
pracy na wolnych obrotach)

No wlasnie a po jakim czasie ladunek wraca do poprzedniego poziomu?

Zalozmy ze samochod benzynowy ~1,8L a akumulator dajmy na to 55Ah. Odpalamy rano i ile musimy jechac do pracy by sie naladowal do stanu 100%?

Nie wiem ile amper wymaga rozrusznik w zimnym silniku benzynowym ale sa to chyba setki w piku. Ktos nie spal na fizyce?

Data: 2010-10-30 22:18:35
Autor: Bydlę
ZdychajÄ…cy akumulator
On 2010-10-30 20:56:55 +0200, "Papkin" <spam@spamerssux.net> said:

[...]

OIDP w zeszłym roku podczas mrozów była dyskusja (z odpowiedziami) na ten temat.
Ale bij, zabij, nie pamiętam czy tu, czy na Pręgierzu.

--
Bydlę

Data: 2010-10-30 22:47:51
Autor: J.F.
Zdychający akumulator
On Sat, 30 Oct 2010 20:56:55 +0200,  Papkin wrote:
[...]

Setki, ale ile trwa rozruch benzyniaka ? 5s jak bardzo zimno ? 5s*400A = 5A*400s = 5A* 7m

Przy czym 400A to raczej gorny rachunek, a tych 5A .. no, jak aku
rozladowane to chyba nie ma klopotow.

J.

Data: 2010-10-31 10:30:49
Autor: Papkin
Zdychający akumulator
5s*400A = 5A*400s = 5A* 7m

Dzieki

Zakladamy ze reakcja chemiczna/fizyczna przy rozruchu przebiega tak samo szybko jak ladowanie. Moze jakas sprawnosc jeszcze do tego (czesc nie idzie w cieplo przy takim ladowaniu? Nie wiem czy tak jest ale ok 10minut i ubytek na pewno bedzie uzupelniony.

Zaluje ze nie kupilem (spoznilem sie) ladowarki z LIDL do akumulatotow (6/12V, w pelni elektroniczna i pozabezpieczana, 4A chyba przy 12V). Mam w domu prostownik jeszcze na selenowych (czy jak to sie nazywalo) prostownikach. Niby miernik pokazuje 12V ale jak podlacze kondensator 100uF to juz laduje go do 18V .... czyli bardzo duze tetnienia bo w srodku filtracji ZERO. -- -> Czy to nie niszczy akumulatora? <-- -

Czy takie piki do 18V nie niszcza akumulatora? Napiecie skuteczne to 12V ale maksymalne piki ma na poziomie 18V, to z fizyki chyba dobrze pamietam (pierwistek z 2 przy iloczynie/ilorazie).

Data: 2010-10-31 20:41:39
Autor: DoQ
Zdychający akumulator
W dniu 2010-10-30 22:47, J.F. pisze:

Setki, ale ile trwa rozruch benzyniaka ? 5s jak bardzo zimno ?
5s*400A = 5A*400s = 5A* 7m

5s? Na Boga! To chyba jak juz mocno sfatygowany jest ;)

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-10-31 00:14:45
Autor: Duch
Zdychaj±cy akumulator
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomo¶ci

Nie wiem ile amper wymaga rozrusznik w zimnym silniku benzynowym ale sa to chyba setki w piku. Ktos nie spal na fizyce?

Rozrusznik Punto II 1,2 8V ma 1,1kW
W Felicii 1,9D - 2kW.

--
Pzdr