Zdziczenie

Data: 2011-11-09 13:30:44
Autor: Bambaryła
Zdziczenie
"Mamy kryzys polskiego parlamentaryzmu - stwierdził, dodając, że to, co wydarzyło się w wyborach, "przypomina parlamenty na wschód od Polski". http://wiadomosci.onet.pl/kraj/kaczynski-to-jest-ekspansja-zdziczenia,1,4902461,wiadomosc.html   - o czym ten staruszek plecie?

BBR

Data: 2011-11-09 16:28:20
Autor: u2
Zdziczenie
W dniu 2011-11-09 13:30, Bambaryła pisze:
[...]

- W Polsce wybuchła wojna cywilizacyjna. Sprawa krzyża jest tylko jej symbolem. To nie tylko kwestie wiary i religii, ale także kwestia poczucia polskiego patriotyzmu - ocenił prezes PiS Jarosław Kaczyński, który podczas dzisiejszej konferencji prasowej przedstawił najważniejsze wyzwania i problemy Polski.

Kaczyński wśród problemów Polski wymienił m.in. kryzys gospodarczy, kwestie unormowania finansów publicznych. Zwrócił również uwagę na kwestie związane z poczuciem polskiego patriotyzmu oraz kryzys parlamentaryzmu. - To jest śmieszne i żałosne, ale też bardzo niebezpieczne. To ekspansja zdziczenia - tymi słowami ocenił kwestie walki z krzyżem i słabnącego poczucia patriotyzmu.

Według Kaczyńskiego najpilniejszym problemem, przed którym stoi teraz Polska, jest sprawa walki z kryzysem. - To jest nie tylko kwestia unormowania sytuacji finansów publicznych, czyli ograniczenia deficytu, ale też szereg przedsięwzięć prowadzących do tego, żeby Polska w 2020 roku nie była krajem, który zmarnował to dziesięciolecie - wyjaśnił. Prezes PiS dodał, że mimo trudnych warunków mamy pewne atuty, które mogą pomóc nam w sukcesie. Stwierdził również, że zadaniem, przed jakim stoimy jest to, żeby w 2020 roku "Polska była krajem nieporównywalnie bogatszym niż teraz", a także zapewniała swoim obywatelom "znacznie lepsze warunki życia".

Lider opozycji odniósł się również do kwestii wiary i religii, a także poczucia polskiego patriotyzmu. - W Polsce wybuchła wojna cywilizacyjna, a sprawa krzyża jest tylko symbolem - ocenił. Dodał też, że jego partia chce zająć się kwestiami poczucia polskiego patriotyzmu, sferami polityki oświatowej i kulturalnej, w których, zdaniem prezesa PiS, Polska ma duże problemy. - Jeśli istnieją przepisy karne odnoszące się do religii to powinny być przestrzegane - stwierdził. Wyjaśnił, że te sprawy są "śmieszne i żałosne, ale też bardzo niebezpieczne".

Prezes PiS podał kilka przykładów, które jego zdaniem potwierdzają zły stan polskiej praworządności. - Powiem tylko o kontrolach CBA u producentów papryki, bo była sprawa paprykarza, kontrolach sanepidu w piekarni, którą odwiedziłem. Aparat państwowy jest bez wstydu zastraszany przez tych, którzy popierają opozycję - stwierdził.

Kaczyński odniósł się również do kwestii polskiego parlamentaryzmu. - Mamy kryzys polskiego parlamentaryzmu - stwierdził, dodając, że to, co wydarzyło się w wyborach, "przypomina parlamenty na wschód od Polski". Ocenił, że największym problemem jest "pojawienie się formacji, które formalnie są w opozycji, a tak naprawdę są wykorzystywane do załatwiania spraw, które są potrzebne rządzącym".

Prezes PiS mówił również, że Polska w UE poddaje się dyktatowi Niemiec i Francji. - W tej chwili uprawiamy politykę płynięcia w głównym nurcie, co znaczy, że całkowicie w UE poddajemy się dyktatowi dwóch państw - powiedział na konferencji prasowej. Dodał, że nikt poważny teraz nie kwestionuje tego, że UE zmieniła się "w sferę całkowitej dominacji Niemiec i Francji".

Kaczyński zaznaczył, że PiS jest przekonane, że nie jest w interesie Polski się na to zgadzać, gdyż - jak powiedział - "w ten sposób godzimy w nasz interes narodowy".

Prezes PiS mówił również o drodze Polski do strefy euro. - Droga do euro, która była także proponowana w wystąpieniu prezydenta, to jest droga w tym momencie dla Polski po prostu samobójcza. A przeświadczenie, że wchodząc do tej strefy, my będziemy mogli jakoś zrównoważyć przewagę Francuzów i Niemiec, to łagodnie mówiąc, naiwność - stwierdził Kaczyński.

Odnosząc się do stosunków z Rosją, podkreślił, że sprawa smoleńska jest nadal bardzo ważna nie tylko w wymiarze "uczuć, sentymentów, szacunku dla tych, którzy zginęli", ale odnosi się także do elementarnych interesów naszego państwa i narodu.

- To, co się stało, narusza nie tylko tę sferę (...) wartości, ale narusza także nasze elementarne interesy - ocenił prezes PiS. Zapowiedział, że ta kwestia będzie podnoszona przez PiS zarówno na arenie krajowej, jak i międzynarodowej.

(tsz)

Data: 2011-11-09 15:56:41
Autor: obserwator
Zdziczenie czyli putinizacja
*Kaczyński odniósł się również do kwestii polskiego parlamentaryzmu. - Mamy kryzys polskiego parlamentaryzmu - stwierdził, dodając, że to, co wydarzyło się w wyborach, "przypomina parlamenty na wschód od Polski".*

Po prostu Tusk i Komoruski sa reprezentantami niepolskich intersow wiec aby utrzymac wladze stopniowo wprowadza zamordyzm w/g wzorcow opracowanych
przez kagiebistow Putina. Opozycja jest w Federacji Rosyjskiej szczatkowa.

 Dla Michnika & spolka wzory sa jeszcze lepsze, bo w komunistycznych Chinach
(byli komunisci sa tam kapitalistami, a reszta spoleczenstwa zapiernicza na
nich za kilka centow:)

W Chinach w ogole opozycji nie ma:)

Data: 2011-11-09 18:02:15
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j9e7rp$kbv$1inews.gazeta.pl...
[...]

A jakich interesów? Masz jakieś dowody?

Data: 2011-11-09 17:11:39
Autor: obserwator
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a):
> [...]
> przez kagiebistow Putina. Opozycja jest w Federacji Rosyjskiej szczatkowa.

napisano juz tyle na ten temat, ze to bardzo dziwne iz do ciebie nadal nie
dotarlo jakie interesy reprezentuja ci panowie.

Widocznie nalezysz do tych osob, ktore musza odczuc bardzo bolesnie na wlasnej
skorze konsekwencje swoich wyborow.

Data: 2011-11-11 08:40:15
Autor: stevep
Dnia 09-11-2011 o 18:11:39  obserwator <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl>  napisał(a):

> [...]

dotarlo jakie interesy reprezentuja ci panowie.

Widocznie nalezysz do tych osob, ktore musza odczuc bardzo bolesnie na  wlasnej

To przypomnij, wstydzisz się własnego idiotyzmu?

--
stevep

Data: 2011-11-09 18:18:48
Autor: Marek Czaplicki
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka w dniu środa 09 listopad 2011 18:02:

[...]

Cytując klasyka: "skoro nie ma dowodów to najlepsza przesłanka na to, że zostały zniszczone". :-)

Data: 2011-11-09 16:43:25
Autor: Marek Czaplicki
Zdziczenie
Bambaryła pisze na pl.soc.polityka w dniu środa 09 listopad 2011 13:30:

[...]

O waaaadzy. Tylko to go kręci.

Zdziczenie