Zdziwieni graniczace z szokiem !.

Data: 2009-08-03 13:29:23
Autor: Aron
Zdziwieni graniczace z szokiem !.
Dzisiaj , jako dorosly juz czlowiek ze zdziwieniem dowiaduje sie , ze w tzw. PRL-u obowiazywal zakaz mowienia a tymbardziej czczenia rocznicy Powstania Warszawskiego !.
Dowiaduje sie tez z najwyzszym zdumieniem , ze nie wolno bylo w tamtych czasach spiewac powstanczych piosenek , czytac i rozpowszechniac powstanczej literatury w tym dziel takich poetow jak K.Baczynski .
Sluchajac tego w naszych mediach odnosze wrazenie , ze zylem w jakiejs innej Polsce !! , byc moze byla to Polska z platonowskiego odbicia bo moje doswiadczenia sa zgola odmienne .
Od dziecka znam niemal wszystkie powstancze piesni , ktore czesto i to nie kryjac sie  przy rocznicowych okazjach spiewalismy , od wczesnej mlodosci znam Baczynskiego a heroizm powstancow , ich patriotyzm byl jednym z tych elementow , ktore zdecydowaly o moim niezaklamanym patriotyzmie i zapewniam , ze docieralo to do mnie nie tylko z domowych przekazow ale takze ze szkol do ktorych uczeszczalem i gdzie nikt nikogo za ich rozpowszechnianie nie wieszal , nie wyrywal paznokci , nie wiezil w kazamatach !!.
Ciekawy jestem w co jeszcze bedzie kazala mi wierzyc dzisiejsza , poprawna politycznie propaganda !!! .
Owszem ! , brak bylo tak nadetych jak dzisiaj uroczystosci w ktorych najwazniejszymi postaciami  sa politycy i zasiadajacy w pierwszych rzedach biskupi z  niknacym gdzes w tle i za ich plecami stojacymi anonimowymi powstancami ale zapewniam , ze skromne wiazanki kwiatow zawsze na pomnikach byly swieze . Sam je wielokrotnie z kolegami skladalem !! .

Blumbergermajer

Data: 2009-08-03 14:18:28
Autor: Piotr
Dnia Mon, 3 Aug 2009 13:29:23 +0200, Aron napisał(a):

Dzisiaj , jako dorosly juz czlowiek ze zdziwieniem dowiaduje sie , ze w tzw. PRL-u obowiazywal zakaz mowienia a tymbardziej czczenia rocznicy Powstania Warszawskiego !...

Można było.
A teraz udaj się pilnie w bliżej nieokreślonym kierunku.
Piotr

Data: 2009-08-03 15:21:25
Autor: sofu

Użytkownik "Aron" <kuba@castro.kuba> napisał w wiadomości
[...]

========

Bo im dalej od PRL tym wiecej martyrologii i tych co krwawo walczyli o III
RP.
Ale faktem jest, że do 56 roku o powstaniu Warszawakim i AK nie za bardzo
wolno bylo mówic, a jesli tak to tylko krytycznie. Dopiero własciwie za
Gierka zaczeto zlepiac (zrównywac) tych co ze wschodu szli z tymi co z
zachodu.

sofu

Data: 2009-08-03 15:23:27
Autor: bolek
[...]

Tym wszystkim politykierom chodzi o to żeby tępy naród wierzył,
że wszystko w PRL-u było złe.
Daremny wysiłek.
Bo w Polsce historii uczyło się od dziadków, a pieprzenia w mediach nikt
nigdy nie brał poważnie. Przecież TV łże teraz jeszcze bardziej niż za Gierka.

bolek

Data: 2009-08-03 16:27:48
Autor: Tzva Adonai
Zdziwieni graniczace z szokiem !.
Tym wszystkim politykierom chodzi o to żeby tępy naród wierzył,
że wszystko w PRL-u było złe.

PRL zdechł i usechł, Peerelczycy tacy jak ty wciąż zasmradzają Polskę swoją
komuszą zgnilizną... --

Data: 2009-08-03 16:54:42
Autor: pulsar
bolek napisał(a):

Bo w Polsce historii uczyło się od dziadków, a pieprzenia w mediach nikt
nigdy nie brał poważnie. Przecież TV łże teraz jeszcze bardziej niż za Gierka.

Tej nowoczesnej historii teraz też
uczymy się od dziadków Kaczyńskich,
a co do pieprzenia w mediach - no cóż,
czasem popatrzę, mam Adult Channel...
--
pulsar

Data: 2009-08-03 17:05:07
Autor: pulsar
Aron napisał(a):

[...]

Oj, nie podoba się to piewcom tego
dzisiejszego, poprawnego politycznie
kaczyzmu... ale nie bój nic, najwyżej
przypną ci łatkę komucha, żydka czy
jakiegoś pedała. Oni tak mają...

--
pulsar

Data: 2009-08-03 18:21:47
Autor:
On Mon, 3 Aug 2009 13:29:23 +0200, "Aron" <kuba@castro.kuba> wrote:

Dzisiaj , jako dorosly juz czlowiek ze zdziwieniem dowiaduje sie , ze w tzw. PRL-u obowiazywal zakaz mowienia a tymbardziej czczenia rocznicy Powstania Warszawskiego !. [...]

 nie pierdziel komuchu.  chodzilo ci wylacznie o wtracenie kilku zdan na temat katabasow.

 --

HeSk

http://miniurl.pl/glosludu
http://miniurl.pl/glosludu2

Data: 2009-08-04 10:12:25
Autor: Aron

Użytkownik ""<heRsk>"" <ayway?brednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:gk3e7596f3vrm79c0kd7lr4a629c1dr62q4ax.com...
[...]

Jakis wrazliwszy grupowicz widze ! , nie da krzywdy czarnemu zrobic .
W Polsce tzw. "patrioci " od zawsze  dzielili sie na dwie grupy .
I jedna i druga grupa  przyzwalajac ograbiac obcym narod wyzywala konkurencje od zdrajcow i sprzedawczykow  .
Ci , ktorzy sprzedawali Polske sovietom , zdrajcami nazywali tych , ktorzy sprzedawali ja Watykanowi i odwrotnie . Jeszcze inni uwazaja sie za patriotow bo ani jednym ani drugim nie sluza , ale za to za pana swojego maja USA .
Tragedia narodu jest to , ze tych , ktorzy prawdziwie kochaja ojczyzne , niezaleznie od politycznej opcji i dominujacej aktalnie ideologii , czy swiatopogladu jest tyle co na lekarswto !. Zapominaja niestety o tym , ze kazda ideologia wczesniej czy pozniej przechodzi do historii , jedna w chwale , inna w pogardzi ale  narod ma trwac , trwac za wszelka cene bo to on jest najwyzszym dobrem !!.
No!.
...........my , znaczy Tzva Adonai , ja i nasi bracia w krwi o tym wiemy , dlatego przetrwalismy wieki mimo wielu  przeciwienstw i trwajac nadal , mamy sie coraz lepiej a inni , nawet najsilniejsi jedza nam juz z reki .
Polacy w nieopanowanej nienawisci do innych niz wlasne poglady  zagryzaja sie wzajemnie na smierc i dlatego nigdy nie bedzie stac nas na wielkosc.

Blumbergermajersztajn

Zdziwieni graniczace z szokiem !.