Zdziwieni graniczace z szokiem !.

Data: 2009-08-03 15:21:25
Autor: sofu
Zdziwieni graniczace z szokiem !.

Użytkownik "Aron" <kuba@castro.kuba> napisał w wiadomości
news:h56i9c$n7n$2news.onet.pl...
Dzisiaj , jako dorosly juz czlowiek ze zdziwieniem dowiaduje sie , ze w
tzw.
PRL-u obowiazywal zakaz mowienia a tymbardziej czczenia rocznicy Powstania
Warszawskiego !.
Dowiaduje sie tez z najwyzszym zdumieniem , ze nie wolno bylo w tamtych
czasach spiewac powstanczych piosenek , czytac i rozpowszechniac
powstanczej
literatury w tym dziel takich poetow jak K.Baczynski .
Sluchajac tego w naszych mediach odnosze wrazenie , ze zylem w jakiejs
innej
Polsce !! , byc moze byla to Polska z platonowskiego odbicia bo moje
doswiadczenia sa zgola odmienne .
Od dziecka znam niemal wszystkie powstancze piesni , ktore czesto i to nie
kryjac sie  przy rocznicowych okazjach spiewalismy , od wczesnej mlodosci
znam Baczynskiego a heroizm powstancow , ich patriotyzm byl jednym z tych
elementow , ktore zdecydowaly o moim niezaklamanym patriotyzmie i
zapewniam
, ze docieralo to do mnie nie tylko z domowych przekazow ale takze ze
szkol
do ktorych uczeszczalem i gdzie nikt nikogo za ich rozpowszechnianie nie
wieszal , nie wyrywal paznokci , nie wiezil w kazamatach !!.
Ciekawy jestem w co jeszcze bedzie kazala mi wierzyc dzisiejsza , poprawna
politycznie propaganda !!! .
Owszem ! , brak bylo tak nadetych jak dzisiaj uroczystosci w ktorych
najwazniejszymi postaciami  sa politycy i zasiadajacy w pierwszych rzedach
biskupi z  niknacym gdzes w tle i za ich plecami stojacymi anonimowymi
powstancami ale zapewniam , ze skromne wiazanki kwiatow zawsze na
pomnikach
byly swieze . Sam je wielokrotnie z kolegami skladalem !! .

Blumbergermajer

========

Bo im dalej od PRL tym wiecej martyrologii i tych co krwawo walczyli o III
RP.
Ale faktem jest, że do 56 roku o powstaniu Warszawakim i AK nie za bardzo
wolno bylo mówic, a jesli tak to tylko krytycznie. Dopiero własciwie za
Gierka zaczeto zlepiac (zrównywac) tych co ze wschodu szli z tymi co z
zachodu.

sofu

Zdziwieni graniczace z szokiem !.