Zebatki do LX na 5 srub

Data: 2011-04-04 11:04:59
Autor: M@tej
Zebatki do LX na 5 srub
A konkretnie do zabytkowej chyba korby FC-M560 - szukam sredniej zebatki,
chyba 38 zebow (najmniejsza i tak zdemontowana, a blat jest w dobrymn
stanie jeszcze). Orginala na pewno prozno szukac, ale da sie moze cos
innego podpasowac?

--
Maciej

Data: 2011-04-04 09:57:20
Autor: rzymo
Zebatki do LX na 5 srub
On 4 Kwi, 11:04, "M@tej" <kolmatej_TOWYTN...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

38, a nie 36? Jeśli dobrze pamiętam to 46/36/26 było dosyć popularnym
zestawieniem w tej korbie.
Dopuszczasz tarczę z mniejszą ilością zębów? Jeśli tak, to na pewno 34
są bardzo łatwo dostępne (zarówno stalowe, jak i aluminiowe).

Data: 2011-04-04 20:26:31
Autor: M@tej
Zebatki do LX na 5 srub
Dnia Mon, 4 Apr 2011 09:57:20 -0700 (PDT), rzymo <rzymo0@gmail.com>
napisal(a):

38, a nie 36? Jeśli dobrze pamiętam to 46/36/26 było dosyć popularnym
zestawieniem w tej korbie.

Byc moze tak wlasnie jest, zebow nie liczylem.

Dopuszczasz tarczę z mniejszą ilością zębów? Jeśli tak, to na pewno 34
są bardzo łatwo dostępne (zarówno stalowe, jak i aluminiowe).

Jak najbardziej dopuszczam, poniewaz korba ta pracuje obecnie w
zestawieniu z kaseta 13-14-15-16-17-19-21 i pod niektore gorki czasem
brakowalo przelozenia. Co prawda kasete bede tez wymienial, bo sie juz
sloneczka porobily, ale bedzie prawdopodobnie taka sama. W sumie moze tez
zmienie blat na odrobine mniejszy, ale najpierw policze te zeby :)

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi :)

Maciej

Data: 2011-04-04 21:00:31
Autor: PeJot
Zebatki do LX na 5 srub
napisal(a):

[...]

Blatu 46 raczej nie zmienisz na mniejszy, bo w tym standardzie mocowania chyba takich nie ma. Jeśli masz zmieniać obydwie koronki w korbie, to kto wie czy nie taniej wyjdzie cała, współczesna korba 44/3x.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-05 12:51:43
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Zebatki do LX na 5 srub
W dniu 2011-04-04 21:00, PeJot pisze:
Blatu 46 raczej nie zmienisz na mniejszy, bo w tym standardzie mocowania
chyba takich nie ma. Jeśli masz zmieniać obydwie koronki w korbie, to
kto wie czy nie taniej wyjdzie cała, współczesna korba 44/3x.

ja mam chyba 44 a w gore to i 52 mam na ten standard.
pewnie i 36 bym gdzies odszukal.

--
  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz http://www.rower.orbit.pl
o__,  -"Szukaj swojej Przygody!  A gdy juz znajdziesz

Data: 2011-04-04 11:38:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zebatki do LX na 5 srub
M@tej, Mon, 04 Apr 2011 11:04:59 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Może jakieś szosowe na pięć śrub?
Inna opcja, ale to też moje domysły (jednakowoż z dużą dozą
prawdopodobieństwa): Melbourn, czy jak tam się nazywa ta firma od
zaje*istych zębatek...?

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-04-04 03:05:17
Autor: Michał Wolff
Zebatki do LX na 5 srub
On 4 Kwi, 11:38, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

> chyba 38 zebow (najmniejsza i tak zdemontowana, a blat jest w dobrymn
> stanie jeszcze). Orginala na pewno prozno szukac, ale da sie moze cos

Tamta korba miała rozstaw BCD 110/74, wiec musisz szukać środkowej
zębatki na 5 śrub i i BCD 110, np. coś takiego może pasować:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=45865

Melbourn, czy jak tam się nazywa ta firma od
zaje*istych zębatek...?

Firma nazywa się Middleburn, ale specjalizuje się głównie w zębatkach
MTB, dlatego jeśli już to lepiej polecić np. Specialites, które ma w
swojej ofercie wiele nietypowych rozstawów szosowych (a 110/74 to
akurat rozstaw szosowy)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-04-04 15:09:00
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Zebatki do LX na 5 srub
W dniu 2011-04-04 12:05, Michał Wolff pisze:
Tamta korba miała rozstaw BCD 110/74, wiec musisz szukać środkowej
zębatki na 5 śrub i i BCD 110, np. coś takiego może pasować:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=45865

to jest tzw standard do gorala.

Data: 2011-04-04 06:13:42
Autor: Michał Wolff
Zebatki do LX na 5 srub
On 4 Kwi, 15:09, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz <podroznik...@wp.pl>
wrote:

to jest tzw standard do gorala.

Raczej to BYŁ standard do górala :)
Teraz korb na 5 śrub do MTB to trzeba długo szukać.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-04-04 12:09:22
Autor: PeJot
Zebatki do LX na 5 srub
W dniu 2011-04-04 11:04, M@tej pisze:
[...]

Stronglight powinien coś mieć w ofercie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-04 14:06:49
Autor: mihau
Zebatki do LX na 5 srub
On 4 Kwi, 11:04, "M@tej" <kolmatej_TOWYTN...@poczta.onet.pl> wrote:

Orginala na pewno prozno szukac, ale da sie moze cos
innego podpasowac?

Zębatka na pięć ramion BCD 110mm. Na allegro możesz szukać, ale od
razu mówię, że idealnego zamiennika szybko nie znajdziesz. Sam szukam,
to wiem ;)

Natomiast jakbyś znalazł coś współczesnego i z powodzeniem użył, daj
znać co i gdzie :)

--
mihau

Data: 2011-04-05 03:21:53
Autor: Michał Wolff
Zebatki do LX na 5 srub
On 4 Kwi, 23:06, mihau <michal.sala...@gmail.com> wrote:

[...]

Tak jak już pisał kolega Rzymo - 34T znaleźć bardzo łatwo, bo rozstaw
BCD 110mm mają współczesne szosowe korby kompaktowe, ostatnio coraz
popularniejsze, a i 36T też się znajdzie, tylko raczej za granicą, u
nas nieczęsto się pojawia.