Żeby nie płacić OC za nieużywan y samochód

Data: 2009-10-18 20:29:57
Autor: Yarcioo
Żeby nie płacić OC za nieużywan y samochód
Mam Poloneza, który ma dla mnie wartość sentymentalną :) i nie chcę go złomować ale też nie zamierzam nim jeździć.
Chciałbym zachować go dla wnuków :)

Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!

Nie chcę sporządzać fikcyjnej umowy sprzedaży z nieboszczykiem więc zastanawiam się:

Czy mogę zrobić darowiznę na nieletniego wnuka (4 latka)?

Czy nie będzie musiał płacić potem za kilknaście lat OC jak osiągnie pełnoletność?

Pozdrawiam!

Yarcioo

Data: 2009-10-18 19:10:51
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail yarcioo@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

gdyby było inaczej - pewnie wszystkie auta w Polsce nalezałyby do 4 latków.
Niestety - podany przez ciebie przykład jest jednym ze sporych absurdów w Polsce.

Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

Data: 2009-10-18 21:48:19
Autor: Piotrek
Użytkownik "Yarcioo" <yarcioo@wp.pl> napisał w wiadomości news:hbfn00$i9h$1atlantis.news.neostrada.pl...
Mam Poloneza, który ma dla mnie wartość sentymentalną :) i nie chcę go złomować ale też nie zamierzam nim jeździć.
Chciałbym zachować go dla wnuków :)

Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!

wyrejestruj go i przestań płacić

Piotrek

Data: 2009-10-18 12:58:59
Autor: Sarpedon
On 18 Paź, 21:48, "Piotrek" <beztegolangol...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
> złomować ale też nie zamierzam nim jeździć.
> Chciałbym zachować go dla wnuków :)
> Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!

a czy czasem nie trzeba wowczas przedstawic albo dowodu sprzedazy,
albo zlomowania?

Data: 2009-10-18 22:03:05
Autor: Piotrek
Żeby nie płacić OC za nieużywany samochód
Użytkownik "Sarpedon" <krzysztof.schutz@gmail.com> napisał w wiadomości news:1a2dc205-8a42-457b-a950-a1dc086227ddg23g2000yqh.googlegroups.com...
u mnie na osiedlu stoja takie wraki, zajmując miejsce na parkingach niestrzeżonych
spółdzielnia twierdzi, że są nie do ruszenia

Piotrek

Data: 2009-10-19 06:41:50
Autor: yarcioo
Piotrek pisze:
[...]

i firma ubezpieczeniowa przyśle mi z jakiś czas wezwanie do zapłaty należności głównej i odsetek, a potem komornika?
:)

Dziękuję.

Data: 2009-10-19 21:50:54
Autor: SDD

Użytkownik "yarcioo" <yaecioo@wp.pl> napisał w wiadomości news:hbgrad$ma1$1nemesis.news.neostrada.pl...

i firma ubezpieczeniowa przyśle mi z jakiś czas wezwanie do zapłaty należności głównej i odsetek, a potem komornika?

Nie no, jesli *uda* sie wyrejestrowac - czyli np. na szrocie przyjmia kawalek blachy z nabitym numerem nadwozia jako caly samochod, to firma ubezpieczeniowa nie bedzie sie rzucac.

A ciekawe, czy jakby zrobic taki myk, zeby go sprzedac jakiemus Rosjaninowi czy innemu Gruzinowi - a w rzeczywistosci zostawic. Moe to by bylo wyjscie. Oczywiscie i w jednym przypdku i w drugim juz tego auta nigdy w PL nei zarejestrujesz - chyba, ze cos pookombinujesz i zrobisz np. z dwoch jeden .

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-18 22:22:40
Autor: Baczek
[...]

Legalnie to tylko jako zabytek mozesz miec auto i nie placic OC.

Data: 2009-10-19 15:41:10
Autor: Stachna
On 18 Paź, 20:29, Yarcioo <yarc...@wp.pl> wrote:
Mam Poloneza, który ma dla mnie wartość sentymentalną :) i nie chcę go
złomować ale też nie zamierzam nim jeździć.
Chciałbym zachować go dla wnuków :)

Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!

USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych,
Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 r.)
Art. 4. Ubezpieczeniami obowiązkowymi są:
  1)   ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów
mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów,
zwane dalej "ubezpieczeniem OC posiadaczy pojazdów mechanicznych";

Art. 33. Umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
ulega rozwiązaniu:
  2)   z chwilą wyrejestrowania pojazdu mechanicznego;

Schować samochód w zamkniętym pomieszczeniu - i nie wyjeżdżać odpalać
raz na kilka miesięcy i zmieniać olej - pucować dla wnuka przed
podarowaniem wykonać badania techniczne (lawetą do badania),
ubezpieczyć i zarejestrować.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-20 08:39:52
Autor: spp
Stachna pisze:

[...]

  1)   ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdĂłw
mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów,
zwane dalej "ubezpieczeniem OC posiadaczy pojazdĂłw mechanicznych";

Art. 33. Umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdĂłw mechanicznych
[...]

Ale kiedy można wyrejestrować nie znalazłaś? ;)

"Zgodnie z art. 79.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 1997 Nr 98 poz.602) pojazd podlega wyrejestrowaniu, na wniosek jego właściciela, w przypadku:
1) zniszczenia (kasacji) pojazdu, jeżeli jego właściciel przedstawił zaświadczenie o przekazaniu pojazdu do składnicy złomu wyznaczonej przez wojewodę,
2) kradzieży pojazdu, jeżeli jego właściciel złożył stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za fałszywe zeznania,
3) wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty za granicą,
4) zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą,
5) udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu.
Należy podkreślić, że pojazd wyrejestrowany z powodu zniszczenia (kasacji) nie podlega powtórnej rejestracji.
Samochód można wyrejestrować jeżeli został spełniony jeden z warunków określonych w punktach 1 – 5. Jeżeli ten warunek zostanie spełniony powinien Pan złożyć do organu rejestrującego, czyli starosty wniosek o wyrejestrowanie pojazdu. "

A więc sytuacja patowa - nie można wyrejestrować pojazdu zatrzymując go dla siebie i OC trzeba płacić. :(

--
spp

Data: 2009-10-20 14:36:03
Autor: Stachna
On 20 Paź, 08:39, spp <s...@op.pl> wrote:
Stachna pisze:

> [...]

wniosek jego właściciela, w przypadku:
3) wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty

Natomiast 79.4
4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z
wyjątkiem pojazdu:
5) wywiezionego z kraju lub zbytego za granicą, o którym mowa w ust. 1
pkt 3

Czyli fikcyjna umowa z ruskiem czy innym gruzinem jak zaproponował SDD
tylko że nie doczytał. Umowy w zasadzie 2 bo jedna sprzedaży, a druga
kupna tylko czy ten rusek będzie żył za te 20 lat.

Podrawiam

Data: 2009-10-21 05:15:40
Autor: spp
Stachna pisze:

Czyli fikcyjna umowa z ruskiem czy innym gruzinem jak zaproponował SDD
tylko że nie doczytał. Umowy w zasadzie 2 bo jedna sprzedaży, a druga
kupna tylko czy ten rusek będzie żył za te 20 lat.

A także później konieczność opłacenia cła, akcyzy, dodatkowych badań technicznych....

IMHO skórka nie warta wyprawki.

--
spp

Data: 2009-10-21 06:45:36
Autor: Jacek_P
Stachna napisal:
Czyli fikcyjna umowa z ruskiem czy innym gruzinem jak zaproponował SDD
tylko że nie doczytał. Umowy w zasadzie 2 bo jedna sprzedaży, a druga
kupna tylko czy ten rusek będzie żył za te 20 lat.

Ehm, na papierze to on moze zyc i za 100 lat, jak ci fikcyjni spadkobiercy
kamienic w Krakowie ;)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-20 11:51:32
Autor: john graciee
Żeby nie płacić OC za nieużywany samochód
Musisz zachować ciągłość ubezpieczenia, zorientuj się w jakimś
directcie typu link4 tam maja teraz jakies promocje, może samochód
będzie podchodził nawet pod zabytek, więc wtedy możliwe będzie nawet
zaprzestanie płacenia ubezpieczenia.

Data: 2009-10-22 01:01:06
Autor: Piotrek
[...]

IMO oddać "na szrot", wziąć kwit a potem "odkupić" w całości

Piotrek

Data: 2009-10-22 06:06:14
Autor: spp
Piotrek pisze:

Chciałbym zachować go dla wnuków :)

Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!

IMO oddać "na szrot", wziąć kwit a potem "odkupić" w całości

Ale już nigdy go nie zarejestruje. A chciał dla wnuków. :)

--
spp

Data: 2009-10-21 23:08:43
Autor: witek
spp wrote:
Piotrek pisze:

Chciałbym zachować go dla wnuków :)

Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!

IMO oddać "na szrot", wziąć kwit a potem "odkupić" w całości

Ale już nigdy go nie zarejestruje. A chciał dla wnuków. :)

A wnuki to będą miały ciężko gdzieś.

Data: 2009-10-22 06:15:25
Autor: Liwiusz
spp pisze:
Piotrek pisze:

Chciałbym zachować go dla wnuków :)

Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!

IMO oddać "na szrot", wziąć kwit a potem "odkupić" w całości

Ale już nigdy go nie zarejestruje. A chciał dla wnuków. :)

   Więcej optymizmu - jak wnuki dorosną, to zapewne ZUS i system finansowy państwa dawno zbankrutuje, co otwiera szansę na jakieś normalne rządy i wolną Polskę :) Postęp ograniczania swobód, rozrostu biurokracji i podatków nie może być przecież nieskończony. W końcu przychodzi rewolucja albo wojna i wtedy nikt nie przejmuje się takimi bzdetami, jak zakazy rejestracji wyrejestrowanych samochodów.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-21 23:42:05
Autor: witek
Liwiusz wrote:

  Więcej optymizmu - jak wnuki dorosną, to zapewne ZUS i system finansowy państwa dawno zbankrutuje, co otwiera szansę na jakieś normalne rządy i wolną Polskę :)

popatrz na historię Polski
od podziału dzielnicowego, przez liberum veto, rozbiory itd.

Jak było kiedyś jest dokładnie tak samo teraz
Polacy jednoczą się tylko wtedy kiedy są trzymani krótko za uzdę.
W każdej innej sytuacji wyrżną się sami na wzajem.
szan na normalne rządy w Polsce nie widzę. Chyba, że w postaci dyktatury.

Data: 2009-10-26 03:25:45
Autor: Bond Piotr Bond
On 22 Paź, 05:42, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Liwiusz wrote:

> [...]

W każdej innej sytuacji wyrżną się sami na wzajem.
szan na normalne rządy w Polsce nie widzę. Chyba, że w postaci dyktatury.

ja pitole ale tu specjalisty szok!
przerabiałem, nie trzeba nic wyrejestrowywać,
jeśli przez rok nie zapłacisz obowiazek firmy OC znika

i masz u siebie wehikuł i nie musisz nic robic , karę moga dac tylko
wtedy gdy jest obowiązek, po roku go nie ma, a przez pierwszy rok
raczej nie zgłosza, popytaj o źródla najlepiej u znajomego z firmy
ubezpieczeniowej

Żeby nie płacić OC za nieużywan y samochód