Żeby nie płacić OC za nieużywany samochód

Data: 2009-10-19 15:41:10
Autor: Stachna
Żeby nie płacić OC za nieużywany samochód
On 18 PaĽ, 20:29, Yarcioo <yarc...@wp.pl> wrote:
Mam Poloneza, który ma dla mnie warto¶ć sentymentaln± :) i nie chcę go
złomować ale też nie zamierzam nim jeĽdzić.
Chciałbym zachować go dla wnuków :)

Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!

USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowi±zkowych,
Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 r.)
Art. 4. Ubezpieczeniami obowi±zkowymi s±:
  1)   ubezpieczenie odpowiedzialno¶ci cywilnej posiadaczy pojazdów
mechanicznych za szkody powstałe w zwi±zku z ruchem tych pojazdów,
zwane dalej "ubezpieczeniem OC posiadaczy pojazdów mechanicznych";

Art. 33. Umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
ulega rozwi±zaniu:
  2)   z chwil± wyrejestrowania pojazdu mechanicznego;

Schować samochód w zamkniętym pomieszczeniu - i nie wyjeżdżać odpalać
raz na kilka miesięcy i zmieniać olej - pucować dla wnuka przed
podarowaniem wykonać badania techniczne (lawet± do badania),
ubezpieczyć i zarejestrować.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-20 08:39:52
Autor: spp
Stachna pisze:

Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!

USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiÄ…zkowych,
Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 r.)
Art. 4. Ubezpieczeniami obowiÄ…zkowymi sÄ…:
  1)   ubezpieczenie odpowiedzialnoĹ›ci cywilnej posiadaczy pojazdĂłw
mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów,
zwane dalej "ubezpieczeniem OC posiadaczy pojazdĂłw mechanicznych";

Art. 33. Umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdĂłw mechanicznych
ulega rozwiÄ…zaniu:
  2)   z chwilÄ… wyrejestrowania pojazdu mechanicznego;

Schować samochód w zamkniętym pomieszczeniu - i nie wyjeżdżać odpalać
raz na kilka miesięcy i zmieniać olej - pucować dla wnuka przed
podarowaniem wykonać badania techniczne (lawetą do badania),
ubezpieczyć i zarejestrować.

Ale kiedy można wyrejestrować nie znalazłaś? ;)

"Zgodnie z art. 79.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 1997 Nr 98 poz.602) pojazd podlega wyrejestrowaniu, na wniosek jego właściciela, w przypadku:
1) zniszczenia (kasacji) pojazdu, jeżeli jego właściciel przedstawił zaświadczenie o przekazaniu pojazdu do składnicy złomu wyznaczonej przez wojewodę,
2) kradzieży pojazdu, jeżeli jego właściciel złożył stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za fałszywe zeznania,
3) wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty za granicą,
4) zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicÄ…,
5) udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu.
Należy podkreślić, że pojazd wyrejestrowany z powodu zniszczenia (kasacji) nie podlega powtórnej rejestracji.
Samochód można wyrejestrować jeżeli został spełniony jeden z warunków określonych w punktach 1 – 5. Jeżeli ten warunek zostanie spełniony powinien Pan złożyć do organu rejestrującego, czyli starosty wniosek o wyrejestrowanie pojazdu. "

A więc sytuacja patowa - nie można wyrejestrować pojazdu zatrzymując go dla siebie i OC trzeba płacić. :(

--
spp

Data: 2009-10-20 14:36:03
Autor: Stachna
On 20 PaĽ, 08:39, spp <s...@op.pl> wrote:
Stachna pisze:

> [...]

"Zgodnie z art. 79.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu
drogowym (Dz.U. 1997 Nr 98 poz.602) pojazd podlega wyrejestrowaniu, na
wniosek jego wła¶ciciela, w przypadku:
3) wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty
za granic±,

Natomiast 79.4
4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z
wyj±tkiem pojazdu:
5) wywiezionego z kraju lub zbytego za granic±, o którym mowa w ust. 1
pkt 3

Czyli fikcyjna umowa z ruskiem czy innym gruzinem jak zaproponował SDD
tylko że nie doczytał. Umowy w zasadzie 2 bo jedna sprzedaży, a druga
kupna tylko czy ten rusek będzie żył za te 20 lat.

Podrawiam

Data: 2009-10-21 05:15:40
Autor: spp
Stachna pisze:

Czyli fikcyjna umowa z ruskiem czy innym gruzinem jak zaproponował SDD
tylko że nie doczytał. Umowy w zasadzie 2 bo jedna sprzedaży, a druga
kupna tylko czy ten rusek będzie żył za te 20 lat.

A także póĽniej konieczno¶ć opłacenia cła, akcyzy, dodatkowych badań technicznych....

IMHO skórka nie warta wyprawki.

--
spp

Data: 2009-10-21 06:45:36
Autor: Jacek_P
Stachna napisal:
Czyli fikcyjna umowa z ruskiem czy innym gruzinem jak zaproponował SDD
tylko że nie doczytał. Umowy w zasadzie 2 bo jedna sprzedaży, a druga
kupna tylko czy ten rusek będzie żył za te 20 lat.

Ehm, na papierze to on moze zyc i za 100 lat, jak ci fikcyjni spadkobiercy
kamienic w Krakowie ;)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Żeby nie płacić OC za nieużywany samochód