Żegnaj Maggie

Data: 2013-04-09 02:32:46
Autor: khanula
Żegnaj Maggie
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2013 15:21:55 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
Byłaś wrogiem Polski i Polaków, ale nikt Ci nie może odmówić uczciwości w tym co robiłaś.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Nie-zyje-Margaret-Thatcher,wid,15475865,wiadomosc.html?ticaid=1105fe

Czy Polskę stać na premiera dla którego nadrzędne jest dobro państwa którym kieruje jakim była pani Thatcher?

Anglia jest wybitnym przykladem, kraju w ktorym niczego sie juz nie produkuje. Thatcheryzm zniszczyl caly wielki przemysl brytyjski. Z czego w szczegolnosci ciesza sie Niemcy. Aha, bym zapomnial ze w Anglii "produkuje sie bezrobotnych dzieciarow nieletniech matek - na potege. Moze zgodnie z sugestia Monty Python'a przeznaczy sie je na eksperymenty medyczne?

Data: 2013-04-09 18:28:17
Autor: Trybun
Żegnaj Maggie
W dniu 2013-04-09 11:32, khanula@gazeta.pl pisze:
[...]

Trochę karkołomna teza.. Chodzi o to że GB nie bazuje i nigdy nie bazował na gospodarce centralnie planowanej, a w jaki sposób polityka M. Thatcher mogła zniszczyć prywatne zakłady? Nie mówię tu o takich specyficznych zakladach jak kopalnie, ale o przemyśle w ogóle.

Data: 2013-04-09 13:07:23
Autor: khanula
Żegnaj Maggie
W dniu wtorek, 9 kwietnia 2013 18:28:17 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> [...]

Trochę karkołomna teza.. Chodzi o to że GB nie bazuje i nigdy nie bazował na gospodarce centralnie planowanej, a w jaki sposób polityka M. Thatcher mogła zniszczyć prywatne zakłady? Nie mówię tu o takich specyficznych zakladach jak kopalnie, ale o przemyśle w ogóle.

sie nie znasz... z wiki:

W Wielkiej Brytanii duże znaczenie w gospodarce miał sektor państwowy.. W 1946-79 obejmował górnictwo węgla, metalurgię, znaczną część przemysłu środków transportu i energetyki, łączność, transportu kolejowego, morskiego i lotniczego; od początku lat 80 - tych trwa prywatyzacja dużych przedsiębiorstw państwowych, m.in.: British Telecom (łączność), British Gas (energetyka), British Airways (lotnictwo), British Steel (hutnictwo) oraz kopalni węgla (British Coal) i transportu kolejowego (od 1994).

Data: 2013-04-12 11:56:20
Autor: Trybun
Żegnaj Maggie
W dniu 2013-04-09 22:07, khanula@gazeta.pl pisze:

[...]

Tak - nie znam, nigdy się nad tym nie zastanawiałem.. Będąc w 85 roku w Londynie byłem przekonany że przebywam w kraju kapitalistycznym.

Data: 2013-04-09 22:22:08
Autor: jr
Żegnaj Maggie

Użytkownik <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:34122193-58b9-4037-b2ea-687cf695611dgooglegroups.com...
[...]

-- -- --
To czemu Brytyjczycy nie emigrowali za praca do PRL? Malo tu bylo hut i kopaln?

Data: 2013-04-09 23:50:37
Autor: khanula
Żegnaj Maggie
W dniu wtorek, 9 kwietnia 2013 22:22:08 UTC+2 użytkownik jr napisał:
> [...]

-- -- --

To czemu Brytyjczycy nie emigrowali za praca do PRL? Malo tu bylo hut i kopaln?

zapytaj brytyjczykow czmu nie uczyli sie j.polskiego, czemu nie starali sie o polskie wizy, czemu nie chcieli pracowac za 1/10 w stosunku do wartosci swojego miesiecznego zasilku...

Data: 2013-04-10 15:04:48
Autor: jr
Żegnaj Maggie

Użytkownik <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:cffec54d-75a8-4b85-aa76-6465bda1fc4dgooglegroups.com...
> [...]

zapytaj brytyjczykow czmu nie uczyli sie j.polskiego, czemu nie starali sie o polskie wizy, czemu nie chcieli pracowac za 1/10 w stosunku do wartosci swojego miesiecznego zasilku...

1/10?
Myslisz, ze ktos tam przezyl za rownowartosc 250 $ miesiecznie?

Data: 2013-04-10 06:26:34
Autor: khanula
Żegnaj Maggie
W dniu środa, 10 kwietnia 2013 15:04:48 UTC+2 użytkownik jr napisał:
> [...]

1/10?

Myslisz, ze ktos tam przezyl za rownowartosc 250 $ miesiecznie?

nic nie mysle, bo nie wiem o co "biega". ...nie emigrowali bo zarobki w PRL byly duuuzo nizsze niz brytyjski socjal. to na cholre mieliby emigrowac do Polski? a o to ci chodzi... moze dla idei powinni, albo dla chetnych polek???

Data: 2013-04-10 23:04:28
Autor: jr
Żegnaj Maggie
> [...]

1/10?

Myslisz, ze ktos tam przezyl za rownowartosc 250 $ miesiecznie?

nic nie mysle, bo nie wiem o co "biega".
-- -- -- -- --

To widac.
Biega o to, ze Brytyjczycy swietnie sobie radza bez przestarzalych kopaln, ktore polikwidowala Iron Lady. Jesli tam nikt niczego nie produkuje, to z czego oni wszyscy tam zyja - Brytyjczycy i tysiace emigrantow, takze z uprzemyslowionej i zadymionej Polski?
Jesli twierdzisz, ze Taczerka zrobilo cos zlego dla UK, to pokaz wymierne tego zle skutki. Gierek nabudowal w Polsce nikomu niepotrzebne molochy i ma do dzis swoich wyznawcow. Oczywiscie do czasu, gdy taki nie wyjedzie za robota np. do Anglii, bo wtedy to juz bedzie mial gdzies Gierka wraz z calym bajzlem, ktory po nim pozostal.

Data: 2013-04-11 00:37:20
Autor: khanula
Żegnaj Maggie
W dniu środa, 10 kwietnia 2013 23:04:28 UTC+2 użytkownik jr napisał:

> [...]

Jesli twierdzisz, ze Taczerka zrobilo cos zlego dla UK, to pokaz wymierne tego zle skutki. Gierek nabudowal w Polsce nikomu niepotrzebne molochy i ma do dzis swoich wyznawcow. Oczywiscie do czasu, gdy taki nie wyjedzie za robota np.. do Anglii, bo wtedy to juz bedzie mial gdzies Gierka wraz z calym bajzlem, ktory po nim pozostal.

Wielka Brytania jest dwa kroki za Hiszpanią. Anglicy gospodarczo sa bankrutem! Do tego rozbuchany system opieki socjalnej, ktory pograza ekonomicznie kraj. Przecietny brytyjczyk liczy na wyjscie GB z UE, i powrot do systemu gospodarczego, w ktorym bedzie mial szanse na godziwe zarobki i jakie takie zycie. przecietna plac w tej chwili to 1800Ł, co z grubsza przeklada sie na jakies mniej wiecej 1500zl w RP. z uwagi na znacznie wyzsze koszty zycia.
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Wielka-Brytania-jest-dwa-kroki-za-Hiszpania-2572942.html

w 1979r kiedy GB byla w najwiekszej zapasci gospodarczej po wojnie, bylem w GB i pracowalem na czarno. Po niecalych dwoch miesiacach pracy przyjechalem do Polski i kupilem fiata 126p w pewexie. przecietny polak oszczedzal na takiego 126 kilka lat. nastepnie po jakims czasie pojechalem tam i po 1/2 roku pracy kupilem bylej zonie mieszkanie w bloku, na ktore przecietny polak pracowal circa 20 lat. takie byly realia ekonomiczne. ale gdybym za swoje dochody chcial tam zyc, to glod i nedza - takie byly skromne na brytyjskie warunki.

PS. co ma Gierek do Tatcher? anglia miala przemysl rozwiniety od polowy XIXw. a Gierek staral sie wydzwignac Polske w czasie jednej dekady. ale niegdy nie bylo i nie bedzie takiej socjalnej opieki nad spoleczenstwem jaka byla za Gierka. zadluzenie gierka w stosunku do dzisiejszeg to sa jakies smieszne wartosci. a warto dodac ze prawie cale owczesne kredyty zastaly przeznaczone na inwestycje. aktualnie zaciaga sie dlugi w celu reanimowania trupa gospodarczego jakim jest polska. pokolenia polakow ich nie splaca! a duza czesc pieniedzy pozyczonych  zostala zwyczajnie rozkradziona..

Data: 2013-04-11 20:50:00
Autor: jr
Żegnaj Maggie

Wielka Brytania jest dwa kroki za Hiszpanią. Anglicy gospodarczo sa bankrutem!

pozyjom, uwidim..

Data: 2013-04-11 21:10:30
Autor: jr
Żegnaj Maggie
PS. co ma Gierek do Tatcher? anglia miala przemysl rozwiniety od polowy XIXw. a Gierek staral sie wydzwignac Polske w czasie jednej dekady.

Chciec a moc do dwie rozne rzeczy. Gierek pobudowal mnostwo nieproduktywnych zakladow, produkujacych dla samych siebie, a nie dla czlowieka. Jedyne co mu wyszlo to licencje na sprzet  audio, lecz wkrotce zaczeli partaczyc i licencje zostaly poodbierane.
Mieszkam na Slasku, ktory za czasow Gierka rozrosl sie do monstrualnych rozmiarow. Pozciagali autokarami ludzi z prowincji do hut i kopaln, placili zawyzone pensje, lecz przecietny zjadacz chleba niewiele mial pozytku z tych zakladow.
Gospodarka planowa nie kieruje sie ludzkim popytem, lecz obliczeniami planistow zza biurek, ile w tym roku potrzeba bedzie gwozdzi, wegla do elektrowni, na eksport ect. Na kazdej kopalni byla ukryta kruszarka kamienia, ktory to kamien dyskretnie dosypywali do wegla, zeby plan sie zgadzal. Na eksport szedl wegiel czysty, ale peerelczykom wszystko mozna wcisnac i jeszcze po butach beda calowac.
Szkoda ze Gierek nie postawil na wiecej zakladow produkujacych produkty gotowe, ktore wedrowalyby do hurtowni i sklepow, to by przezyly Balcerowicza i ludzie mieliby prace.

Żegnaj Maggie