Żeliwne grzejniki + podłogówka a piec kondensacyj ny

Data: 2009-08-20 04:16:02
Autor: Art
Żeliwne grzejniki + podłogówka a piec kondensacyj ny
Witam,
W chwili obecnej posiadam kocioł gliwicki którego sprawność nie nalezy
do najlepszych.
Przymierzam się do jego wymiany na kondensacyjny.

Przed remontem mieszkania czytałem sporo postów i wszyscy zalecali
pozostawienie grzejników żeliwnych - tak też zrobiem. Mieszkam w domu
z lat 70 - 'klocek' pow. do 200m ocieplony tylko dach, okna
plastikowe, 2 piętra - na 1 piętrze podłogówka w kuchni i łazience,
pozostłe 2 pokoje żeliwne żeberka, na górze żeberka i w łazience
grzejnik na ręczniki. Do tej pory nie ogrzewałem podłogówką, ponieważ
1 piętro było w stanie surowym, tylko żeberka mi go lekko ocieplały..
NA górze natomiast normalnie grzełem żeberkami. Nie wiem czy jest
osobny obieg na podłogówkę i grzejniki ale chyba nie.

Przymierzam się do zmiany kotła. Myślałem o kondensacyjnym Vaillant (2
lub 1 funkcyjny). W domu 2 łazienki i kuchnia. Kocioł w piwnicy pod
łazienkami (max 5 m do drugiej łazienki) W chwili obecnej wodę ciepłą
mam z podgrzewacza gazowego - Vaillanta. Nie ukrywam, że ze 2 l trzeba
odlać zanim będzie ciepła woda. Nie mam 3 obiegu.

Zastanawiam się więc czy kocioł 1 funkcyjny + zasobnik wiele zmieni
czy liepiej pozostac przy 2 funkcyjnym? instalator stwierdził, że
skoro nie mam 3 obiego to nie warto mi brac 1 funkcyjnego z
zasobnikiem. W przypadku 2 funkcyjnego myślę o VAILLANT- VCW 296
ECOTEC PLUS

Czy kocioł kondensacyjny w przypadku grzejników żeliwnych będzie miał
rację bytu? Czy będzie możliwośc oszczędności w ogrzewaniu po wymianie
kotła???

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i uwagi.
Pozdrawiam,
Art

Żeliwne grzejniki + podłogówka a piec kondensacyj ny