Zemsta jest rzeczą ludzką

Data: 2011-11-28 15:18:21
Autor: jrr
Zemsta jest rzeczą ludzką
Co rusz słychać, że ktoś pała, 'dzikimi zwierzęcymi odruchami zemsty'.
Ludzie, co za lewacka ściema!

Pokażcie mi zwierzę kierujące się instynktem odwetu! W świecie
zwierząt nie ma zemsty. Zwierzę może być agresywne gdy poluje lub
walczy o dominację (np. o samicę). Lecz przegrany osobnik ulega lub
odchodzi. Żadne zwierze nie szuka zemsty za odebranie samicy lub
zabicie mu potomstwa, gdyż tego po prostu nie potrafi.
Zemsta jest bowiem rzeczą ludzką. Zemsta jest wynalazkiem ludzkiej
cywilizacji, lekarstwem stosunków międzyludzkich i jak każde lekarstwo
może być trucizną. Można nad tym wiele debatować, lecz nikt o zdrowym
umyśle nie powinien przypisywać zemście zwierzęcych korzeni.
Człowiek stał się cywilizowany, gdy wymyślił prawo. Doskonałe lub
niedoskonałe, ułomne, okrutne, ale to prawo stanowiło zawsze o sile
społeczeństwa. Kto zna historię, dobrze o tym wie, że rzymskie
imperium nie posiadało aż tak wielu legionów, żeby dzień i noc
pilnować każdą prowincję. O sile Rzymu decydowało przewidywalne prawo,
które zapewniało narodom nędzną lub dostatnią, ale przewidywalną
egzystencję.
Pragnienie zemsty jest uczuciem toksycznym, prowadzi do spirali wojen
i nienawiści. Dlatego wymyślono prawo, które od swego zarania opierało
się na odwecie. Prawo jest instytucjonalną formą zemsty i w ten sposób
chroni poszkodowanych przed destrukcyjnym pragnieniem szukania zemsty
na własną rękę (na przykład na potomkach).
__
Pozdrawiam
jb

Data: 2011-11-29 00:24:38
Autor: jadrys
Zemsta jest rzeczą ludzką
W dniu 2011-11-29 00:18, jrr pisze:
[...]

odchodzi. Ĺťadne zwierze nie szuka zemsty za odebranie samicy lub
zabicie mu potomstwa, gdyĹź tego po prostu nie potrafi.
[...]

Chyba jednak się mylisz.. O wielkości i sile Rzymu jednak stanowił miecz legionisty a nie prawo.

Data: 2011-11-28 15:47:10
Autor: jrr
Zemsta jest rzeczą ludzką
On 29 Lis, 00:24, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

> Pozdrawiam
> jb

Chyba jednak się mylisz.. O wielkości i sile Rzymu jednak stanowił miecz

Piszemy tutaj łacińskimi literami, lecz kto rozniósł je po całym
świecie?
To dziedzictwo rzymskiego prawa zawojowało świat. Dlaczego Europejczyk
podbił inne kontynenty? Po prostu był dobrze zorganizowany. I na nic
tu działa i muszkiety. Gdzie się nie pojawiał, znajdował wśród
miejscowych popleczników, którzy byli dlań cenniejsi niż nowoczesna
broń (razem z Cortezem na Meksyk szło 15 000 indian).
jb

Data: 2011-11-29 14:09:36
Autor: jadrys
Zemsta jest rzeczą ludzką
W dniu 2011-11-29 00:47, jrr pisze:

[...]

Dzisiejsza imperialna polityka USA wiele nie odbiega od prowadzonej przez Corteza. To samo podburzanie i napuszczanie jednych na drugich. Ale czy to powód do dumy??- Gdybyś tak głębiej wniknął w metody jakimi europejczycy podbijali świat, to myślę że przestałbyś o tym mówić z dumą.

Data: 2011-11-29 06:15:14
Autor: jrr
Zemsta jest rzeczą ludzką
On 29 Lis, 14:09, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

Dzisiejsza imperialna polityka USA wiele nie odbiega od prowadzonej
przez Corteza. To samo podburzanie i napuszczanie jednych na drugich.

Mimo wszystko jesteś scholastykiem jadrysie (czym nie różnisz od
bogoojczyźnienych).
Przecież piszę o faktach nie wdając się w głębszą ich ocenę.. Zanim
zabierzemy się za moralizowanie, ustalmy przede wszystkim pojęcia i
fakty! (bożokrzyżowcy robią podobnie - gdy im sie pokazuje fakty,
wyjeżdżają ze swymi przenajswietrzymi racjami szufladkując człowieka
do odpowiedniej kategorii)

Gdybyś tak głębiej wniknął w metody jakimi
europejczycy podbijali świat, to myślę że przestałbyś o tym mówić z dumą.

Nigdy nie byłem z tego dumny. Ale fakty trzeba znać.
jb

ps.
Powiem jeszcze, że marksizm jest niczym innym jak judeochrześcijańską
herezją.
jb

Data: 2011-11-29 01:55:47
Autor: Dziki Kraj
Zemsta jest rzeczą ludzką

Użytkownik "jrr" <jacekbialy0@tlen.pl> napisał w wiadomości news:98ade584-c153-48a7-88de-1644ebf0a2bbg7g2000vbd.googlegroups.com...
[...]

Gdybysmy sie kierowali zasada "oko za oko zab za zab",
wszyscy bysmy chodzili bez oczu i zebow.

Chyba Ghandi cos takiego rzekl...

A zwierzeta?
One po prostu nie maja sumienia.
Sa wolne od dylematow.

Data: 2011-11-29 05:21:18
Autor: jrr
Zemsta jest rzeczą ludzką
On 29 Lis, 01:55, "Dziki Kraj" <dz...@kraj.pl> wrote:
Użytkownik "jrr" <jacekbia...@tlen.pl> napisał w wiadomościnews:98ade584-c153-48a7-88de-1644ebf0a2bbg7g2000vbd.googlegroups.com...
[...]

Co jest zgoła słuszne.

Chyba Ghandi cos takiego rzekl...

W porządku był.

A zwierzeta?
One po prostu nie maja sumienia.

Tym różnią się od ludzi.
Ludzie posiadają sumienie, którego jedną z pochodnych jest pragnienie
odwetu. Dlatego ludzie wymyślili prawo, aby sobie wszyscy nawzajem nie
wybijali zębów i oczu.

jb

Sa wolne od dylematow.

Data: 2011-11-29 10:01:28
Autor: Pan hrabia Bobrowski
Zemsta jest rzeczą ludzką

[...]

Po raz pierwszy słyszę takie określenie. Skąd to wynalazłeś?

BBR

Data: 2011-11-29 05:38:33
Autor: jrr
Zemsta jest rzeczą ludzką
On 29 Lis, 10:01, "Pan hrabia Bobrowski" <hra...@zascianek.eu> wrote:
[...]

Trzeba sobie poczytać Marksa. Nienawidził ludzkiej cywilizacji a
człowieka uważał za wybujałe zwierzę.
Jego następcy robili wszystko, aby zapędzić ludzi do zwierzęcego
folwarku i zamienić w hodowlane bydło. Cała marksistowska ekonomia
sprowadza się do negacji świadomego konsumenta. Praktyka do
eksterminacji nośników ludzkiej cywilizacji. Także do karmienia ludzi
ideami w sposób jawny lub skryty negującymi człowieczeństwo. Dzisiejsi
pogrobowcy Karola Marksa niosą jego gówna w swoich sercach i
najczęściej w sposób nieświadomy produkują następne. Stąd kłamstwa,
odwracanie znaczenia pojęć, czyli intelektualny bunt przeciwko
cywilizacji, jaka ich otacza. Nazywam to kompleksem gównożercy.

Pozdrowienia!
jb

Data: 2011-11-30 07:40:26
Autor: sofu
Zemsta jest rzeczą ludzką

Użytkownik "jrr" <jacekbialy0@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ec69c388-776d-4d10-b07f-509a84222b0av29g2000yqv.googlegroups.com...
[...]

-- -

Zgadzam się z powyższym, ale dotyczy to nie tylko lewaków.
Co raz to ktos  z pozycji ideowych albo religijnych chce nam drastycznie urządzać życie.
Przykładem innego niz lewackie jest niejaki ABC kótry lansuje na tej liscie religijne wizje o korzeniach średniowiecznych
jako remedium na zło naszego swiata.

sofu

Data: 2011-11-30 05:11:31
Autor: Jrr
Zemsta jest rzeczą ludzką
On 30 Lis, 07:40, "sofu" <manhunt...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "jrr" <jacekbia...@tlen.pl> napisał w wiadomościnews:ec69c388-776d-4d10-b07f-509a84222b0av29g2000yqv.googlegroups.com...
> [...]

Zgadzam się z powyższym, ale dotyczy to nie tylko lewaków.
Co raz to ktos  z pozycji ideowych albo religijnych chce nam drastycznie

To się nazywa uszczęśliwianiem ludzi na siłę.
Jest tak stare jak sam człowiek, lecz ideowy kompromis z K. Marksem
jest świadomą lub podświadomą rezygnacją z własnego człowieczeństwa,
skąd waga póżniejszego kompleksu. Jeśli dziecko zastrzeli własnych
rodziców, to czego pragnie najbardziej? Żeby inni robili to samo! W
ten sposób pionierzy sowietyzmu wychowali sobie janczarów. W ten
sposób powstaje fala agresji najpierw fizycznej, później
intelektualnej...
Inkwizycja potrafiła rozdeptać osobowość człowieka, lecz nie potrafili
wychować swojej ofiary na kata. Jak to się robi? Proponuje poczytać
coś na temat więzienia Piteszti (reedukacja).

jb

Data: 2011-11-30 05:15:33
Autor: Jrr
Zemsta jest rzeczą ludzką
On 30 Lis, 07:40, "sofu" <manhunt...@o2.pl> wrote:
[...]

Prawie każda religia ma jakieś średniowieczne korzenie.
ABS to fanatyk, albo po prostu prowok, majacy robić ferment.
Pozdrawiam
jb

sofu

Zemsta jest rzeczą ludzką