Zenfone 3 5.2'' czy Mi A1?

Data: 2018-03-28 20:53:37
Autor: the_foe
Zenfone 3 5.2'' czy Mi A1?
Kuźwa nie mogę się zdecydować.
Po 1. telefon dla baby. Po drugie aparat istotny. Po trzecie dużo internetu.
Chińczyk nie ma stabilizacji aparatu, więc to poważny minus. Ale ma dwa obiektywy. Choć niektórzy mówia, ze to gówno daje - zdania podzielone.
Ekran Asusa mniejszy, ale lepszy. Asus piękny, ale nie wiem czy to przeżyje upadek, a pakowanie go w silicon byłoby świętokradztwem ;)

tak co wyczytałem
ASUS lepszy od A1:
+ zdecydowania lepszy ekran (nie znalazłem żadnej innej opinii)
+ dłuższy żywot baterii (mimo, ze jest mniejsza)
+ stabilizacja optyczna aparatu (zdecydowanie lepsze foto w nocy)
+ wygląd premium (ale strach, ze upadnie na glebę - raczej szkło nie przetrzyma, a ze jest z dwóch stron...)

ASUS gorszy od A1
- ciut gorszy czytnik (główny zarzut do kształtu - można nie utrafić)
- gorszy głośnik
- słaba jasnośc video (choć w A1 jasność jest kosztem płynności - przy ciemnicy więcej widać ale brak płynności)
- brak zdjęc portretowych (A1 ma osobny obiektyw)
- bloatware (A1 ma czystego androida)
- 3 GB ramu (względem 4GB w A1)

więc?

--
@foe_pl

Data: 2018-03-28 15:33:44
Autor: krzysztofsf
Zenfone 3 5.2'' czy Mi A1?
W dniu środa, 28 marca 2018 20:53:38 UTC+2 użytkownik the_foe napisał:
Kuźwa nie mogę się zdecydować.
Xiaomi sa gorsze fotograficznie od odpowiednikow cenowych, ale z kolei Asus jest dobry, ale w plytach glownych.
Smartfona fotograficznego szukalbym dalej.

Data: 2018-03-29 19:23:09
Autor: the_foe
Zenfone 3 5.2'' czy Mi A1?
W dniu 2018-03-29 o 00:33, krzysztofsf pisze:
[...]

za 900 zł? IMO ten Asus nie ma konkurencji. Ale gdyby chodziło tylko o zdjęcia to kupiłbym małpkę za 300 zł, która zrobi lepsze zdjęcia niż jakikolwiek flagowiec :)

--
@foe_pl

Data: 2018-03-29 10:54:25
Autor: krzysztofsf
Zenfone 3 5.2'' czy Mi A1?
W dniu czwartek, 29 marca 2018 19:23:09 UTC+2 użytkownik the_foe napisał:
> [...]
> za 900 zł? IMO ten Asus nie ma konkurencji. Ale gdyby chodziło tylko o zdjęcia to kupiłbym małpkę za 300 zł, która zrobi lepsze zdjęcia niż jakikolwiek flagowiec :)

Do Asusa sie zrazilem. W rodzinie mialem Zenfone 2 i dwa Fonepady. Na te trzy urzadzenia tylko jeden Fonepad (praktycznie nie uzywany przez posiadacza) nie trafil do naprawy gwarancyjnej. Do tego Zenfone mial kiepska baterie i kiepska jasnosc wyswietlacza.

Data: 2018-03-29 20:09:37
Autor: the_foe
Zenfone 3 5.2'' czy Mi A1?
W dniu 2018-03-29 o 19:54, krzysztofsf pisze:
[...]

Asus od dnia 0 w Polsce jest znany z kiepskiej obsługi gwarancyjnej. To nie nowość. Ja mam jakąś słabość do Asusa, mam multum sprzętu, niektóre mają ponad 10 lat i żaden się jeszcze nie popsuł. WIęc, jakoś ten fakt, ze nie umieją obsługiwać gwarancyjnie nie było mi przetestować. Ale Asusa mogę kupić u ziemniaka (Neonet) więc jak coś padnie to wrzuce na rękojmię niech oni się użerają ;)
Co do baterii to troche słaby zarzut, każdy wie co kupuje, można kupić maxa, tylko ta grubość przeraża.
Przyznam, ze do tej pory byłem fanem Motoroli, ale jeszcze w erze Lenovo nie kupowałem sprzętu a Moto G5s, mimo, ze foty robi ok, to z wyglądu jest nie do przyjęcia.

--
@foe_pl

Data: 2018-04-03 18:49:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zenfone 3 5.2'' czy Mi A1?

"krzysztofsf" 03fb545d-c58f-43cd-9b4c-152534ecfe1e@googlegroups.com

Zenfone mial kiepska baterie

Nie narzekam na moją.

Przed ostatnią aktualizacją wykazywała pół pojemności,
po tej aktualizacji -- pełną. ;) W godzinach pracy nie
widzę spadku pojemności -- w pełnym słońcu kilka godzin...

   https://www.youtube.com/watch?v=pwdKdkr_TAA
   (; btw 'w pełnym słońcu' ;)

Używam Asusa Maxa od ponad 20 miesięcy -- raczej ;)
intensywnie. (ładuję częściej niż codziennie, ale
nie od zera)

Jak liczę wykazywaną pojemność?

     pokazywane zużycie mAh dzielę
     przez pokazywane zużycie procentów

Miernik to słaby -- zważywszy podwojenie (z 2.5 Ah do
pełnych 5 Ah) pojemności po aktualizacji softu telefonu.

Obecnie najwięcej zabiera WiFi.
Ekran im jaśniejszy -- tym więcej ciągnie.
(a tym jaśniejszy -- im jaśniej dookoła)

Tryby oszczędne irytują -- telefon traci zbyt wiele czasu na obudzenie...

i kiepska jasnosc wyswietlacza.

Też nie narzekam, ale widziałem ciemne Asusy.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-03-28 22:54:11
Autor: ToMasz
Zenfone 3 5.2'' czy Mi A1?
W dniu 28.03.2018 o 20:53, the_foe pisze:
[...]

a waga i wielkość?
ekrany podobnej jakości. (a1 sciemnisz bardziej niz amoleda, ale stracisz przez to odcienie szarości i ciemne barwy) żywot na baterii - ściema. zbyt podobne telefony aby miejsza starczyła na dłużej. stabilizacja aparatu - kolejna ściema. nie zeby nie działała, ale nie działa w każdych warunkach. nie zauważysz różnicy gołym okiem w fotkach zrobionych z i bez stabilizacji. w filmach - tak!!!!. Pytanie czy ta stabilizacja wogóle zadziała w fotkach. jakby moja zona dostała/kupiła telefon i NIE założyła na niego jakiejś osłony poprawiającej odpornośc, to by go miała jutro rano owniiętego taśmą izlolacyjną. kaman, to jakby jajka ze sklepu nosić po 100sztuk w siatkach. piszesz o głośniku. czy to ma jakieś znaczenie? W sensie ktoś poza gimbazą z tego regularnie korzysta? osobny obiektyw się przydaje, jeśli soft umie zrobić użytek z 2 na raz. inaczej - docenisz fakt posiadania 2 obiektywów 3 razy w ciągu życia telefonu. bloatware da sie pousuwać, odmówić dostępu do netu  - pytanie czy warto. Czy przypadkiem na a1 niema miui? To troszkę inaczej wygląda niż czysty android.
porównujesz bardzo podobne telefony. lepszy będzie ten, którego funkcje będą bardziej pożądane. technicznie - niema o czym dyskutować
https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=8197&idPhone2=8776
ToMasz

Data: 2018-03-29 19:21:14
Autor: the_foe
Zenfone 3 5.2'' czy Mi A1?
W dniu 2018-03-28 o 22:54, ToMasz pisze:
[...]

dzieki za odpowiedz, choć przyznam, ze po niej już zupełnie nic nie wiem :)

--
@foe_pl

Data: 2018-03-31 02:00:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zenfone 3 5.2'' czy Mi A1?
the_foe  wrote:

Ekran Asusa mniejszy, ale lepszy. Asus piękny, ale nie wiem czy to przeżyje upadek, a pakowanie go w silicon byłoby świętokradztwem ;)

Asus Max spadł z wysokości półtora metra (wyłączałem światło w WC)
 na terakotę. Poza tym spadł co najmniej siedem razy -- zazwyczaj
 na drewno.
Czasami wyskakiwały SIMki, raz telefon zrestartował się, plastyki
 są podrapane, ale funkcjonalnie -- OK.

GG4 można giąć.

GG5 jest jeszcze lepsze.

Ale na razie chyba nie ma szkła odpornego na piasek.

5 Ah to dla mnie minimum.

Dziś wolałbym telefon szybszy, z większą ilością GB.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/