Data: 2009-05-08 03:08:04 | |
Autor: Ekim | |
Zephyr 550 - dławi, gaśnie, pracuje nierówno | |
Witam,
przeszukałem nieco grupę ale nie znalazłem, zatem wczoraj podczas jazdy do pracy jakiś kilometr przed celem moto (Kawasaki Zephyr ZR 550B '91) zaczęło tracić moc na niskich obrotach. Silnik zaczął pracować "nierównie". Do pracy dojechałem ale pod koniec było gorzej. Przy lekkim odchyleniu manetki dało się utrzymać 3-4 krpm, jednak po odkręceniu (lekko lub mocniej) gasł. Bez trzymania gazu dławi się , telepie i gaśnie. Poszedłem do pracy. Po powrocie nie miałem problemów z odpaleniem (ze ssaniem of korz) ale symptomy się utrzymały. Zdążyłem dotknąć rur tak po minucie pracy silnika i jedna ewidentnie była ciepła - reszta gorąca. Udało mi się utrzymać moto w ruchu dzięki pozycji PRI (zalewanie gaźników) ale moto stale trzymał 3-4 krpm (mam nadzieję że mu to nie zaszkodziło). Po drodze zalałem 98-kę i wykluczyłem problem braku paliwa. Co jakiś czas zmieniałem zawór paliwa w pozycję ON ale po kilometrze zaczynały się problemy z przyspieszeniem. Zmieniałem wtedy na chwilę na PRI i tak w kółko przez 10 km. Czy mi się zdaje czy to klasyczne symptomy zatkanego gaźnika? Dziś niestety oglądałem motongi z puszki :((( Pozdrawiam -- -- -- Ekim Mały Zephyr '91 Wawa |
|
Data: 2009-05-10 00:18:32 | |
Autor: PanAdol | |
Zephyr 550 - dławi, gaśnie, pracuje nierówno | |
Witaj
Udało mi się utrzymać moto w ruchu dzięki pozycji PRI (zalewanie Wyglada mi to albo na przewod podcisnieniowy kranika albo sam kranik : Sprawdz szczelnosc tego przewodu - jesli bylby uszkodzony lapal by do kolektora ssacego lewe powietrze przez niego - stad wzrost obrotow. Jednoczesnie zamykal by kranik. Na pozyci PRI paliwo leci non stop ale oczywiscie zaworki w gaznikach i tak je zamykaja takze i na pri i na ok silnik powinien normalnie pracowac. Jesli na pri silnik pracuje ale niewlasciwie (rosna obroty itd) to byc moize lapie wlasnie lewe powietrze do kolektora przez uszkodzony przewod/uszkodzony kranik Pzdr PanAdol Triumph Tiger "Girlie" |
|