Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(

Data: 2011-08-10 08:34:12
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
He, he...
Teraz jak już przyciągnąłem Waszą uwagę do tego wątka
napiszę że rzeczywiście odwiedziłem wczoraj jeden z kilku sklepów
Apple w mojej okolicy i wymienili mi mojego iPhone...

A odwiedziłem sklep bo miałem mały problem: niezbyt pewnie
zaczął mi działać guzik "Home", ten jedyny okrągły guzik z przodu.
Czasem trzeba było go mocno nacisnąć, czasem dwa-trzy razy
aby uzyskać zamierzony efekt... Gościu w sklepie, tzw. Genius :-)
po prostu zebrał ode mnie dane i wymienił telefon na gwarancji.
Bez dyskusji, proszenia, udowadniania winy producenta, itp...
Miałem go 11 miesięcy, więc w porę odwiedziłem sklep :-)

A więc podsumowując - tak, telefony Apple się psują :-)
Możecie się teraz śmiać do woli...

Data: 2011-08-10 15:44:22
Autor: atm
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(

A więc podsumowując - tak, telefony Apple się psują :-)
Możecie się teraz śmiać do woli...

Swego czasu mialem ipoda touch 2, w ktorym niezbyt poprawnie byl skalibrowany akcelerometr. Po odeslaniu do serwisu, ipod zostal wymieniony na nowy. Poki co bylo to moje pierwsze zetkniecie sie z serwisem Apple, jak najbardziej pozytywne.

Data: 2011-08-10 11:21:53
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:j1u201$a02$1news.onet.pl...
[...]

Moje również jak najbardziej pozytywne.
Nawet w kolejce nie stałem do obsługi, bo umożliwili umówienie się
dokładnie na wybraną przeze mnie godzinę w konkretnym sklepie...

Data: 2011-08-10 20:18:31
Autor: Artur Maśląg
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
W dniu 2011-08-10 18:21, Pszemol pisze:
[...]

Bądź pozdrowiony. Zareklamuj MacBooka z pękającą obudową obudową
w okolica touchpada...

Data: 2011-08-10 16:57:18
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:j1ui49$d57$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nie wiem o czym mówisz - masz negatywne doświadczenia z serwisem Apple?

Data: 2011-08-11 13:17:35
Autor: Artur Maśląg
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
W dniu 2011-08-10 23:57, Pszemol pisze:
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote:
W dniu 2011-08-10 18:21, Pszemol pisze:
(...)
[...]

Jak najbardziej. Tak na gwarancji jak i po jej upływie.

Data: 2011-08-11 21:30:20
Autor: osiek
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Artur Maśląg pisze:
[...]

Biały MacBook? No popatrz polski serwis wymienił mi po upływie gwarancji, ba MacBook nie był kupiony nawet w PL. Za darmo, tak po prostu.

Data: 2011-08-10 15:59:31
Autor: J.F.
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Dnia Wed, 10 Aug 2011 08:34:12 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Albo ten guzik sie psuje wszystkim, albo ma zarobek :-)
No i zaplaciles za kilka takich telefonow, to moga ci wymieniac :-)

J.

Data: 2011-08-10 11:20:45
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:currlhaxby7k.1lu17j2u1qov$.dlg40tude.net...
[...]

Z tego co czytam w necie, ten guzik się psuje wielu osobom...
Fakt jest faktem, że jest to jeden, jedyny guzik który służy
w tym telefonie "do wszystkiego" :-) więc zużycie ma pewnie
kilkunastokrotnie większe niż guziki w innych telefonach....
Ale tak czy inaczej zetknięcie się z serwisem Appla bardzo
pozytywne.

Również iTunes bardzo pozytywnie zadziałało - przed
odwiedzeniem sklepu Appla zrobiłem backup telefonu i po
przyniesieniu nowego telefonu iTunes sam dał do wyboru
opcję "dodać nowy telefon czy odtworzyć z backupu?".
Po wybraniu odtworzenia z bakupu, zapytał który, bo mam 2.
Bardzo mi się spodobało takie logiczne działanie... :-)

A backup był pełny co do najmniejszej komórki pamięci,
wszystko dosłownie wszystko (z wyjątkiem haseł...) się
odtworzyło - kalendarze, kontakty, zdjęcia, ustawienia sieci
wifi, ustawienia dzwonków, pobudek, głośności piknięć
klawiatury, wybrany font do oglądania maili, wszystkie
aplikacje wraz z ich ustawieniami Skype, Facebook, Fring
- wszystko działa tak jak przed wymianą - mój nowy telefon
jest nie do odróżnienia od starego, z wyjątkiem numerów
seryjnych no i dobrze działającego guzika "Home".

Swoją drogą widzę że mam nowy hardware modemu GSM,
stary miał numer 03.10.01 a nowy 04.10.01 - nie wiem jakie
są różnice między tymi modemami... Dodali jakieś zakresy
częstotliwości? Obsługę nowych protokołów? Czy może
coś zabrali w nowym co było w starym ? Nie mam nic na
ten temat... Ktoś się orientuje?

Data: 2011-08-10 16:55:32
Autor: Tomek
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał:

A więc podsumowując - tak, telefony Apple się psują :-)

To wiadomo każdemu, no ale Tobie pewnie sekta wmówiła, że są tak zajebiste, że naprawy nie wchodzą w rachubę, a jak się popsuł, to raptem skruszałeś i myślisz, że rzuciłeś jakimś dowcipem? Mamy się z tego śmiać? Bardziej znów z Ciebie pajacyku :)

Data: 2011-08-10 11:23:08
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"Tomek" <precz@ze.spamem.pl> wrote in message news:j1u65e$p9n$1news.onet.pl...
[...]

A Tomuś jak zwykle dowcipu nie złapał i jedzie na poważnie...
Przecież od początku twierdziłem że psuć się będą tak jak każde
inne urządzenie używane codziennie i wszędzie noszone ze sobą.
To Ty mi wmawiałeś fanatyzm, którego ja nie mam i nie miałem.

Data: 2011-08-11 10:30:47
Autor: Tomek
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(

[...]

Odwracanie kota ogonem i robienie z siebie idioty wytknięto Ci już kilka razy.
Wyrzygujesz z uporem osła swoje wymiociny i nie wiadomo nikomu czego oczekujesz. Ty się żalisz czy chwalisz, że jestes idiotą?

Data: 2011-08-11 07:38:44
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"Tomek" <precz@ze.spamem.pl> wrote in message news:j20402$rjh$1news.onet.pl...
[...]

Inni grupowicze nie mają kłopotu ze zorientowaniem się o co chodziło
w mojej wypowiedzi... Zastanowiłeś się może dlaczego Ty tylko je masz?

Data: 2011-08-10 21:36:05
Autor: JoteR
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
 "Pszemol"  napisał:

Miałem go 11 miesięcy, więc w porę odwiedziłem sklep :-)

Na iPhone dają tylko 12 miesięcy gwarancji? Cieniutko.
Jakaś niewiara producenta w dłuższą trwałość tego wspaniałego produktu?
Bo u nas na najbardziej tandetne telefony dają z reguły 24 miesiące gwarancji.
Chciałeś znów się pochwalić i ponownie ci nie wyszło.

JoteR

Data: 2011-08-10 17:00:23
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:j1umjm$9qf$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol"  napisał:

[...]

Nie wiem jaka jest gwarancja na iPhone w Polsce, a nie ma sensu
tych gwarancji porównywać między krajami, bo inne są zwyczaje
ochrony konsumenta w różnych krajach.
Wiele telefonów ma w USA tylko 90 dni gwarancji, więc iPhone
jest w dużo lepszej sytuacji bo roczna gwarancja nie jest częsta.

Co do niewiary producenta w dłuższą trwałość produktu to
porównaj sobie gwarancję jaką dają np. Hyundai i Honda lub Toyota.
Sądzisz że krótsza gwarancja Toyoty i Hondy oznacza że produkują
one gorsze i bardziej psujące się samochody od Hondy i Toyoty?
Nie rób błędu oceniając produkt na podstawie gwarancji bo jedno
z drugim ma niewiele wspólnego.

Chciałeś znów się pochwalić i ponownie ci nie wyszło.

Nie, nie chciałem się pochwalić. Nie sądź innych podług siebie...

Data: 2011-08-11 12:08:11
Autor: J.F.
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Dnia Wed, 10 Aug 2011 17:00:23 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

A wydawalo mi sie ze amerykanskie spoleczenstwo jest pragmatyczne, nie
wierzy w marki palcem na wodzie pisane, tylko w dlugosc gwarancji.
Ale widac sie mylilem :-)

IMO - jesli producent uwaza ze takie swietne wyroby robi, to niech to
poprze gwarancja :-)

J.

Data: 2011-08-11 07:44:59
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:poiux1c9yai7$.1027j7eepptqz.dlg40tude.net...
[...]

Amerykańskie społeczeństwo jest pragmatyczne i dlatego wierzy
w marki z dobrą reputacją a nie kupuje dziadostwa co się psuje
co miesiąc tylko dlatego że za te przestoje w garażu w czasie naprawy
bubla serwisie producent chętnie zapłaci.

IMO - jesli producent uwaza ze takie swietne wyroby robi, to niech to
poprze gwarancja :-)

Gwarancja jest częścią jednej wielkiej i obfitującej w różne elementy
kampanii marketingowej. Firmy które "słyną" z awaryjności starają
się wygrać klienta ceną plus dłuższą gwarancją od konkurencji.
Amerykański klient nie jest jednak głupi i wie, że gwarancja na okres
roku czy 5 lat nie znaczy że produkt się w tym okresie nie ma prawa
zepsuć tylko oznacza jedynie że jak produkt się zepsuje to za naprawę
zapłaci producent. Nic więcej. A amerykański klient kupuje auto nie
po to aby się cieszyć że za kolejną naprawę i przestój w garażu
zapłacił producent, "a dobrze mu tak!" - amerykański klient chce
jeździć autem które kupił i cieszyć się jego niezawodnością...

Mało tego, ja - jako ten amerykański klient - gdy kupowałem swoją
Acurę to nie wykupiłem przedłużonej gwarancji. Dlaczego? Ano dlatego
że wiem że Honda słynie z niezawodności i w małoprawdopodobnym
przypadku jakiejś awarii będę w stanie pokryć koszty naprawy sam
bo mam do tego środki finansowe. A więc w oparciu o reputację marki
wziąłem małe ryzyko na siebie. W przypadku Hyundaia już nie wziąłbym.

Data: 2011-08-11 15:59:49
Autor: J.F.
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Dnia Thu, 11 Aug 2011 07:44:59 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Taki producent szybko zbankrutuje, naprawy sa kosztowne.

[...]

Trzeba jakos przekonac klienta ze sie juz dobre produkty robi :-)

[...]

A myslisz ze czesto bedzie stalo ? Raz na rok ? A z drugiej strony - kupujesz taka swietna toyote, pech cie spotka, jak
uslyszysz cene naprawy ... to kupisz nastepna ?
Czy tego ryzyka nie powinien brac producent na siebie ? Dobrze ze sa szroty :-)

[...]

Nieslusznie. Hyundai nie jest na litere F :-)

J.

Data: 2011-08-11 09:27:14
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1xqp9f0xoeefd$.dpdm0ni08i7j.dlg40tude.net...
[...]

Nie tak szybko - ile żył Daewoo ? Ile żył FSO Polonez ? Dziesięcolecia całe...
Ja byłem ze swoim polonezem na gwarancji średnio raz na miesiąc-dwa.

[...]

Problem w tym, że mimo długiej gwarancji raporty awaryjności są
wciąż takie same złe jak przed wprowadzeniem gwarancji...
Sugeruje to jedynie to, że wprowadzono gwarancję a nic w procesie
czy projekcie nie zmieniono aby poprawić niezawodność...

[...]

Nie wiem jak często statystycznie stoi Hyundai - nigdy nie miałem
takiej marki...

A z drugiej strony - kupujesz taka swietna toyote, pech cie spotka, jak
uslyszysz cene naprawy ... to kupisz nastepna ?
Czy tego ryzyka nie powinien brac producent na siebie ?
Dobrze ze sa szroty :-)

W USA cena naprawy Toyoty w nieautoryzowanym warsztacie jest
taka sama (mniej więcej) jak każdego innego importowanego auta.
Niższa cena naprawy forda czy cheviego kompensowana jest niestety
większą częstotliwością tych tańszych napraw i wychodzi i tak więcej
jeśli chodzi o koszty utrzymania auta.

:-) Sorry...

Data: 2011-08-11 17:50:33
Autor: J.F.
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Dnia Thu, 11 Aug 2011 09:27:14 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Poloneza to moze nie mieszajmy, bo inna mentalnosc, jesli chodzi o Daewoo:
-prawde mowiac to padl z innych przyczyn ( kryzys w Azjii),
-lanosy nie byly takie zle.

Ale z nubiry sie pare razy przesiadalem na lawete, a to laweta, hotel, auto
zastepcze, naprawa - no i Daewoo padl. Na pewno mu sie to nie przyczynilo.

[...]

Ale klient jest zabezpieczony :-)

[...]

Myslisz ze taka marka ktora naprawde co miesiac w serwisie dlugo by sie
utrzymala ? Albo by padli, albo to jakies duperele, ktore sie przy okazji
zalatwia.

[...]

Jak ci padnie cos wiekszego, silnik, skrzynia, to podejrzewam ze i w USA
sie powaznie przestraszysz jak cene uslyszysz w ASO.

A nawet wspomaganie kierownicy czy sprezarka klimy zniecheca do marki na
dluzej.

J.

Data: 2011-08-11 17:12:38
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Odeszliśmy chyba nieco od głównego tematu... nie będę ciągnął.

Podsumujmy tylko tyle, że fakt że telefon ma 24 miesiące
gwarancji nie znaczy że jest koniecznie bardziej niezawodny
od takiego co ma 12 bo gwarancja i czas jej trwania ma
niewiele wspólnego z jakością towarów jakie się nią obejmuje.

Data: 2011-08-12 16:00:09
Autor: J.F.
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Dnia Thu, 11 Aug 2011 17:12:38 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Jesli jednak towary sa kiepskie, to roznica dla klienta jest istotna.

A jesli swietne .. to czemu producent nie daje dluzszej :-)

J.

Data: 2011-08-12 15:32:15
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:10njb0shxhom5.1jl3mng46bsed.dlg40tude.net...
[...]

Bo klient i tak kupi taki towar bo jeśli klient wierzy w to,
że towar się nie psuje to czas gwarancji jest wtedy dla niego
nieistotny, a co najmniej ma znikomą wartość..

Data: 2011-08-12 19:31:31
Autor: Titus Atomicus
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... : -(
In article <10njb0shxhom5.1jl3mng46bsed.dlg@40tude.net>,
> [...]

Jesli jednak towary sa kiepskie, to roznica dla klienta jest istotna.

A jesli swietne .. to czemu producent nie daje dluzszej :-)

Tego wlasnie nie rozumiem.
Kolega kupil produkt autopodobny m-ki Dacia. Z 5-letnia gwarancja.
Co miesiac cos naprawia.

Dziwna sprawa ze takie Volvo daje gwarancje tylko na 4 lata.

TA

Data: 2011-08-12 15:31:33
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-9233BF.19313112082011newsfeed.onet.pl...
> [...]

Tego wlasnie nie rozumiem.
Kolega kupil produkt autopodobny m-ki Dacia.
Z 5-letnia gwarancja. Co miesiac cos naprawia.

Ten sam problem mają klienci Hyundai, Kia...

Dziwna sprawa ze takie Volvo daje gwarancje tylko na 4 lata.

Dla Was jest to dziwne, a dla mnie nie jest.
Klient "wie" jaką reputację ma Toyota jaką Honda a jaką Dacia.
Toyotę i Hondę kupiłbym nawet gdy dadzą tylko rok gwarancji.
Bo wiem że są to auta dobrze zaprojektowane i dobrze wykonane
więc ryzyko awarii jest minimalnie małe.
Klient znając reputację towaru kupi dobry towar nawet jeśli ma
on małą gwarancję bo jeśli klient wierzy w to, że towar się nie
psuje to czas gwarancji jest dla niego nieistotny, a co najmniej
ma znikomą wartość.. W przypadku nierealnym, idealnym, gdybyśmy
wiedzieli ze towar się nigdy nie zepsuje to po kija nam gwarancja?
Ma wtedy zerową wartość. Oczywiście rzeczywiste towary mają
zawsze jakieś tam ryzyko niezerowe awarii... a więc i gwarancja
producenta ma niezerową wartość.

Dlatego iPhone się sprzedają jak ciepłe bułeczki nawet z roczną
gwarancją a inne gnioty mające 24 miesiące lub więcej i tak
się nie sprzedają tak dobrze jak iFonki :-)

Data: 2011-08-12 07:32:52
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"Aleksander" <fake@fake.fake> wrote in message news:j22u7p$sbv$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:j2019r.5oc.0poczta.onet.pl...

[...]
[...]

Oj Pszemol, a kto sprzedawał Ci te Acure, że dawał opcję przedłużonej
gwarancji - przy używanych autach (a takie kupowiłeś) musi to być droga
impreza...

Dealer Hondy/Acury - ta sama instytucja co sprzedaje nowe auta w USA.
I gwarancja to była Honda Care, czyli gwarancja od fabryki a nie od
jakiegoś towarzystwa ubezpieczeniowego jak to często bywa...

Czyli kupiłeś używaną Acurę...  hmm.. z gwarancją normalną ... a ile jej
było - te gwarancji nieprzedłużonej ? (bo przedłużonej nie wykupiłeś ... ;)

Do czego zmierzasz? Nie rozumiem...

W grudniu 2009 roku kupowałem Acurę TLS 2007 wyprodukowaną
w kwietniu. Miała może 20tysięcy mil na liczniku z 40-50 tysięcy
gwarancyjnych (już nie pamiętam ile ma Acura mil w gwarancji...).
Pozostałość fabrycznej gwarancji przy kupnie używanego auta jest
dla mnie bardzo ważna bo daje mi szansę usunąć wszystkie rzeczy
niedopilnowane przez poprzedniego właściciela... A ta Acura miała
wystarczającą ilość pozostałej gwarancji producenta - było to
praktycznie nowe auto.

Przedłużane gwarancje są faktycznie drogie bo przedłużają je u Hondy
do 100tysięcy mil (160 tysięcy km) - kupiłem taką u Hondy gdy kupowałem
amerykańskiego Accorda dwudrzwiowego... Dealer Hondy wystartował
z ceną jakąś niebotyczną za tą gwarancę - o ile pamiętam ponad 2000USD.
I to z jakimś deductible czyli udziałem własnym w koszcie naprawy...
Ja mu na to - słuchaj, kupuję Hondę bo wierzę w jej nieawaryjność...
Nie wydam na taką gwarancję 2000 dolarów. Gostek zaczął się śmieszie
targować najpierw zszedł do 1500dolarów, potem do tysiąca, potem
do 700 ja uparcie że nie. W końcu gdy zaoferował 550dolarów za
pełną gwarancję bez deductable (zerowy udział własny) to się skusiłem
i moja poprzednia Honda miała pełną fabryczną gwarancję przedłużoną.

Gość z Acury nie targował się - twardo stał na stanowisku że jak się
nawigacja zepsuje to za samą naprawę nawigacji zapłacę 2000 dolarów
i że się opłaca taka gwarancja za 2000 :-) Ja się akurat najmniej boję
awarii nawigacji - bardziej mnie przerażają sprawy głęboko-silnikowe,
skrzynie biegów itp... Nie zamierzam 15% więcej płacić za auto
z gwarancją przedłużoną... 550 dolarów na aucie za 16 tysięcy inaczej
wygląda niż 2000 na aucie za 27 tysięcy... ;-)

Data: 2011-08-11 16:32:54
Autor: Titus Atomicus
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... : -(
In article <poiux1c9yai7$.1027j7eepptqz.dlg@40tude.net>,
> [...]

A wydawalo mi sie ze amerykanskie spoleczenstwo jest pragmatyczne, nie
wierzy w marki palcem na wodzie pisane, tylko w dlugosc gwarancji.

Ale kosciol Jobsa w US&A czuje sie dobrze.
Czyli faktycznie sie myliles.

TA

Data: 2011-08-11 17:13:28
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-7FB672.16325411082011newsfeed.onet.pl...
> [...]

wierzy w marki palcem na wodzie pisane, tylko w dlugosc gwarancji.
Ale widac sie mylilem :-)

Ale kosciol Jobsa w US&A czuje sie dobrze.

Nie wiem co sugerujesz - iPhone nie jest praktyczny?
To świetny telefon! Właściwie telefon i komputer w jednym.

Data: 2011-08-12 20:45:43
Autor: Titus Atomicus
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... : -(
In article <j212jo.3vk.0@poczta.onet.pl>,
> [...]

> Ale kosciol Jobsa w US&A czuje sie dobrze.
> Czyli faktycznie sie myliles.

Nie wiem co sugerujesz - iPhone nie jest praktyczny?

Ale dlaczego sugerujesz ze cos sugeruje?

To świetny telefon! Właściwie telefon i komputer w jednym.

Powaznie?

TA

Data: 2011-08-10 20:41:53
Autor: Waldek Godel
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Dnia Wed, 10 Aug 2011 21:36:05 +0200, JoteR napisał(a):

Na iPhone dają tylko 12 miesięcy gwarancji? Cieniutko.
Jakaś niewiara producenta w dłuższą trwałość tego wspaniałego produktu?
Bo u nas na najbardziej tandetne telefony dają z reguły 24 miesiące gwarancji.

Nie ma takiej potrzeby, z chwilą pokazania nowego modelu stary staje się
natychmiast przestarzały i niekoszerny, wierni natychmiast go utylizują i
karnie ustawiają sie w kolejce po nowy.
Tylko teraz mają problem, bo nowe objawienie proroka się już 3 miesiące
spóźnia, jak okres u jego dziewczyny.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-08-11 16:31:15
Autor: Titus Atomicus
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... : -(
In article <j1umjm$9qf$1@inews.gazeta.pl>, "JoteR" <joter@pf.pl> wrote:

 "Pszemol"  napisał:

> [...]

Bo u nas na najbardziej tandetne telefony dają z reguły 24 miesiące gwarancji.
Chciałeś znów się pochwalić i ponownie ci nie wyszło.

Plus kolejne 12 miesiecy niezgodnosc towaru z umowa.
A ja wlasnie dzis odebralem kurtke m-ki Barbour (www.barbour.co.uk). Tez ma rok gwarancji, a Krolowa i Karol padli ofiara marketingu. Idioci i sekciarze.

TA

Data: 2011-08-12 00:11:24
Autor: Rabbit McCroolick
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-94CC8A.16311511082011newsfeed.onet.pl...

A ja wlasnie dzis odebralem kurtke m-ki Barbour (www.barbour.co.uk). Tez
ma rok gwarancji, a Krolowa i Karol padli ofiara marketingu. Idioci i
sekciarze.

Coś jakby różniło kurtkę od telefonu - ile wydasz za naprawienie szwu? Jak się uprzesz sam naprawisz i będzie lepiej niż w oryginale. Ile kosztuje wymiana Retiny? Sam nie naprawisz. Kurtkę używasz w dość ekstremalnych warunkach (no wiesz, wiatr, woda, ciągłe zginanie, narażenie na mechaniczne uszkodzenia) więc nie dziwię się, że producent woli nie ryzykować z dłuższą niż rok gwarancją. A telefon? iPhone to nie Solid czy Sonim - generalnie o niego dbasz, by nie wystawiać go na wodę, czy ekstremalne temperatury, więc dla mnie roczna gwarancja to kolejny marketingowy chwyt - przecież co roku wypuszczana jest nowa generacja. Dla wielu użytkowników to wystarczający powód, by swojego iPho bez gwarancji pchnąć na eBayu...

Data: 2011-08-12 18:26:49
Autor: Titus Atomicus
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... : -(
In article <j21k29$6v8$1@news.dialog.net.pl>,
 "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> wrote:

> [...]

Coś jakby różniło kurtkę od telefonu - ile wydasz za naprawienie szwu? Jak się uprzesz sam naprawisz i będzie lepiej niż w oryginale.

Ale to juz nie bedzie to samo.
A nowa kurtka kosztuje w Bolandzie prawie 2000zl.
:-(

Kurtkę używasz w dość ekstremalnych warunkach (no wiesz, wiatr, woda, ciągłe zginanie, narażenie na mechaniczne uszkodzenia)

E, bez przesady. To nie jest ektremalna kurtka. Raczej taka ogolnego uzytku.

więc nie dziwię się, że producent woli nie ryzykować z dłuższą niż rok gwarancją.

Zapomnialem dodac, ze kurtka ma opinie trwalej, i ma starczyc na przynajmniej 10 lat (a moze i do smierci).

[...]

Ale wlasnie dlatego ze nie jest ektramalny to gwarancja nie obejmuje np. zalania. Czy upieczenia w piekarniku.

Dla wielu użytkowników to wystarczający powód, by swojego iPho bez gwarancji pchnąć na eBayu...

To co podales nie jest chyba powodem. Przedzej to ze sa nowsze i fajniejsze modele. Jak komus zalezy i ma kase to po co mu 2 telefony?

TA

Data: 2011-08-12 01:05:08
Autor: Krystek
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
2011-08-11 16:31, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wysłał(a) wiadomość:
A ja wlasnie dzis odebralem kurtke m-ki Barbour (www.barbour.co.uk). Tez
ma rok gwarancji, a Krolowa i Karol padli ofiara marketingu. Idioci i
sekciarze.

Co tam długość gwarancji. Ważne, że towar zakupiony jest ładny ;-)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-08-12 07:34:23
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> wrote in message news:j21n74$jk5$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ważne że jest funkcjonalny a do tego ładny...
Inni producenci zdają się uważać, że muszą wybierać między jednym a drugim.

Data: 2011-08-12 20:47:49
Autor: Titus Atomicus
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... : -(
In article <j21n74$jk5$1@node2.news.atman.pl>,
> [...]

> sekciarze.

Co tam długość gwarancji. Ważne, że towar zakupiony jest ładny ;-)

No, to tez jest dosc wazne.
Lubisz kupowac brzydkie rzeczy, tylko dlatego ze maja dluga gwarancje?

TA

Data: 2011-08-10 22:36:21
Autor: Rabbit McCroolick
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:j1tfp4.2ps.0poczta.onet.pl...

Miałem go 11 miesięcy, więc w porę odwiedziłem sklep :-)

No patrz pan, chamy co mają Samsungi, czy inne LG mogą poczekać sobie do 23 miesiąca. Ale szlachta herbu Ogryzek jest dumna ze swojej za krótkiej, co najmniej o połowę gwarancji podczas gdy za swój i-ndygenat szlachectwa zpłacili co najmniej dwa razy tyle, co inni. No ale "noblesse oblige", nie?

Data: 2011-08-10 17:01:48
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> wrote in message news:j1uq40$tl0$1news.dialog.net.pl...
[...]

Dokładnie taka sama, 12-miesięczna gwarancja jest na Blackberry Torch,
inny telefon używany w naszej rodzinie. Po co wyskakujesz z jakąś szlachtą?

Data: 2011-08-11 12:06:12
Autor: J.F.
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Dnia Wed, 10 Aug 2011 17:01:48 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

No bo my tu Europie, to sobie wywalczylismy 24 miesieczna gwarancje :-)

No dobra, moze nie dokladnie gwarancje, i iphone sie nie stosuje, pare
innych telefonow dawniej tez nie, i cholera wie jak to rozumiec :-)

J.

Data: 2011-08-11 12:07:27
Autor: z
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
J.F. pisze:

No dobra, moze nie dokladnie gwarancje, i iphone sie nie stosuje, pare
innych telefonow dawniej tez nie, i cholera wie jak to rozumiec :-)

Chcesz powiedzieć że 2 lata niezgodności towaru z umową nie dotyczy iphona?

Data: 2011-08-11 13:03:11
Autor: J.F.
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Dnia Thu, 11 Aug 2011 12:07:27 +0200, z napisał(a):
J.F. pisze:
No dobra, moze nie dokladnie gwarancje, i iphone sie nie stosuje, pare
innych telefonow dawniej tez nie, i cholera wie jak to rozumiec :-)

Chcesz powiedzieć że 2 lata niezgodności towaru z umową nie dotyczy iphona?

Chce powiedziec ze nic nie zabrania sprzedawania towarow z krotsza
gwarancja i nie wiadomo jak to potem rozumiec. Moze np tak ze nikt ci w umowie nie gwarantowal dlugosci pracy towaru, za to poinformono cie przy sprzedazy ze przez rok producent bedzie usuwal
awarie bezplatnie, a pozniej nie. Wiec o jakiej niezgodnosci z umowa mowa ?

Oczywiscie najprosciej nie sprzedawac towarow gdzie producent nie zapewnia
dwuletniej gwarancji .. ale w sumie czemu by nie mialo byc towarow o
ograniczonej zywotnosci ? lampa o trwalosci 1000h, drukarka o trwalosci 20
tys stron,  joystick o 50 tys ruchow, czy np akumulatory o 400 cyklach.

Oczywiscie mozna inaczej - ta drukarka jest przeznaczona do drukowania
maksimum 500 stron miesiecznie. I jak klient przyniesie wczesniej, to "pan ja przeciazyl". Ale ostatnio cos nie widze takich deklaracji - okazaly
sie wytrzymale ? J.

Data: 2011-08-11 16:43:22
Autor: z
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
J.F. pisze:

Chce powiedziec ze nic nie zabrania sprzedawania towarow z krotsza
gwarancja i nie wiadomo jak to potem rozumiec.

W takim razie iphony nie dla mnie.
Wydawanie w dzisiejszych czasach pieniędzy na elektronikę z roczną gwarancją jest co najmniej nieodpowiedzialne. Bardziej opłaca się z drugiej ręki jak już.

Data: 2011-08-11 17:18:57
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"z" <zch280672@gazeta.pl> wrote in message news:j20pqd$93n$1inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:

[...]

Każdemu "opłaca" się po prostu coś innego...
Dla każdego z nas ten koszt iPhone jest innym procentem
w budżecie miesięcznym. Kupują go Ci co im się opłaca...

Data: 2011-08-12 15:58:50
Autor: J.F.
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
J.F. pisze:
[...]

Ale nokie w poczatkach tego przepisu tez tak mialy :-)

A teraz w druga strone - jest np swietlowka o 6 latach trwalosci
deklarowanych. Padnie po 25 miesiacach - i sklep sie na mnie wytnie.
Co z tego ze mi obiecywal 6 lat, skoro juz po 2 przestaje byc zobowiazany.

Co innego gwarancja - jest na 6 lat, to ciagle obowiazuje, ale duzo moze
sie zdarzyc - znikniecie gwaranta, drobny druk itp.

Każdemu "opłaca" się po prostu coś innego...
Dla każdego z nas ten koszt iPhone jest innym procentem
w budżecie miesięcznym. Kupują go Ci co im się opłaca...

Ciekawe co bys powiedzial jak bys stracil. A tu drugi kosztuje albo drogo, albo sensownej racie, ale z drugim,
kompletnie niepotrzebnym abonamentem :-) J.

Data: 2011-08-12 15:40:08
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
J.F. pisze:
[...]

Ależ on Ci wcale nie obiecywał 6 lat...
On tylko zdawał relację że w testach pracowała 6 razy dłużej od żarówki.
A czas pracy dla żarówki ustalono w jakimś chorym reżimie np. 2 godziny
dziennie. I wyszło im że żarówka będzie pracować rok... I stąd masz 6 lat.
Bynajmniej nie znaczy to że u każdego żarówka będzie pracować cały rok
a tym bardziej że świetlówka 6 lat...

Co innego gwarancja - jest na 6 lat, to ciagle obowiazuje, ale duzo moze
sie zdarzyc - znikniecie gwaranta, drobny druk itp.

No ale nie miałeś gwarancji na 6 lat... tylko reklamę :-)

[...]

No jeśli zepsułby mi się telefon to starałbym się go naprawiać.

Data: 2011-08-12 23:56:36
Autor: J.F.
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Dnia Fri, 12 Aug 2011 15:40:08 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Jeden napisal "trwalosc xx lat".

[...]

to przy napisie "6 lat" powinien dac gwiazdke i ponizej wyjasnienie.
I niektorzy daja. I to ja akceptuje - 6000h to 6 lat po 2.7h dziennie.
Tylko mam pretensje ze jak padnie po 3, to ja nie mam ochrony.

Co innego gwarancja - jest na 6 lat, to ciagle obowiazuje, ale duzo moze
sie zdarzyc - znikniecie gwaranta, drobny druk itp.
No ale nie miałeś gwarancji na 6 lat... tylko reklamę :-)

No fakt - nie mialem :-)

Ciekawe co bys powiedzial jak bys stracil.
A tu drugi kosztuje albo drogo, albo sensownej racie, ale z drugim,
kompletnie niepotrzebnym abonamentem :-)

No jeśli zepsułby mi się telefon to starałbym się go naprawiać.

Tego sie nie naprawia :-)

J.

Data: 2011-08-12 18:15:27
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1vyqmi3p7xrrg.17emzji6d5jiw.dlg40tude.net...
[...]

Bo to jest ŚREDNIA trwałość wyrażona w latach użytkowania
a nie godzinach świecenia. Dodatkowo to nie jest gwarancja.

Bzdura.

Data: 2011-08-14 02:13:01
Autor: J.F.
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Dnia Fri, 12 Aug 2011 18:15:27 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

to niech pisze "srednia trwalosc".

Ale problemu to nie zmienia - moglem kupic setke takich lamp, i stwierdzic
ze trwalosc jest krotsza niz deklarowana. I nic z tym nie moge dalej
zrobic, bo za pozno :-)
 [...]
No jeśli zepsułby mi się telefon to starałbym się go naprawiać.
Tego sie nie naprawia :-)
Bzdura.

Nieoplaca sie. No dobra - moze prostsze przypadki :-)

J.

Data: 2011-08-10 23:19:42
Autor: J.F.
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Dnia Wed, 10 Aug 2011 22:36:21 +0200, Rabbit McCroolick napisał(a):
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
Miałem go 11 miesięcy, więc w porę odwiedziłem sklep :-)

No patrz pan, chamy co mają Samsungi, czy inne LG mogą poczekać sobie do 23 miesiąca.

Moga moga, ale potem uslysza "zalany" :-)

J.

P.S. odszukac na Youtube "will it blend", odcinek z kamera wideo, czesc
druga :-)

Data: 2011-08-11 12:00:10
Autor: AL
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
W dniu 2011-08-10 15:34, Pszemol pisze:
[...]

i tak ma byc z kazdym produktem na gwarancji.

Pytanie:
- co by sie stalo gdybys odwiedzil ten sklep po gwarancji telefonu.
(chodzi o koszty napraw)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-08-11 07:47:50
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:j20972$et8$1inews.gazeta.pl...
Pytanie:
- co by sie stalo gdybys odwiedzil ten sklep po gwarancji telefonu.
(chodzi o koszty napraw)

Po gwarancji nie odwiedzałbym serwisu tylko kupiłbym
sobie moduł z guzikiem i wymienił tylko uszkodzoną część.
Wymiana całego telefonu bo jeden guzik nie działa
to moim zdaniem marnotrawstwo. Ale to już wybór Appla
i ja się z tego cieszę bo mój stary telefon miał już nieco
poobijane rogi metalowej ramki i chętnie przyjąłem nówkę :-)

Data: 2011-08-11 19:47:54
Autor: Titus Atomicus
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... : -(
In article <j20972$et8$1@inews.gazeta.pl>, AL <adam@skads.tam> wrote:

Pytanie:
- co by sie stalo gdybys odwiedzil ten sklep po gwarancji telefonu.
(chodzi o koszty napraw)

Skorzystalby z rekojmi (czy jak tam to sie teraz nazywa).

TA

Data: 2011-08-11 17:19:47
Autor: Pszemol
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-4CC80A.19475411082011newsfeed.onet.pl...
[...]

Nie ma czegoś takiego w USA - skorzystałbym z płatnej naprawy
jeśli producent nie poczuwałby się do winy i nie naprawił samemu.
Albo jak pisałem wcześnie, wymieniłbym sobie guzik samemu.

Data: 2011-08-12 16:15:01
Autor: ...::QRT::...
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
Dnia Thu, 11 Aug 2011 17:19:47 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Nie ma czegoś takiego w USA -

w Polsce też nie ma i to od kilku już lat. Ale co tam :D

Data: 2011-08-12 18:44:35
Autor: Titus Atomicus
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... : -(
In article <1d502y2xtjrt4.7p90c25gzhzs.dlg@40tude.net>,
 "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote:

w Polsce też nie ma i to od kilku już lat. Ale co tam :D

Napisalem _czy jak tam to sie teraz nazywa_.
Mam tu caly kodeks cywilny cytowac?

TA

Data: 2011-08-17 13:53:28
Autor: Artur M. Piwko
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
In the darkest hour on Fri, 12 Aug 2011 18:44:35 +0200,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> screamed:

w Polsce teĹź nie ma i to od kilku juĹź lat. Ale co tam :D

Napisalem _czy jak tam to sie teraz nazywa_.
Mam tu caly kodeks cywilny cytowac?

Warto by zużyć te całe 10 sekund i sprawdzić. A co do rękojmi - jest
nadal, tylko nie przy zakupie dokonanym przez osobę "prywatną".
Co do niezgodności towaru z umową, bo tak to się nazywa, nie jest z nią
tak różowo - po 6 miesiącach od zakupu do kupujący musi udowodnić,
że wada istniała w momencie zakupu.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
[ 13:51:00 user up 12897 days,  1:46,  1 user, load average: 0.00, 0.18, 0.04 ]

                  Do not believe in miracles -- rely on them.

Data: 2011-08-17 14:34:06
Autor: Liwiusz
Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
W dniu 2011-08-17 13:53, Artur M. Piwko pisze:
po 6 miesiącach od zakupu do kupujący musi udowodnić,
że wada istniała w momencie zakupu.

Tylko w razie sporu, i jak ma rację, to na koszt sprzedawcy.

--
Liwiusz

Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(