Zepsuta plyta czy procek?

Data: 2010-01-05 16:39:41
Autor: GLaF
Zepsuta plyta czy procek?
Witam.

Prawdopodobnie padła mi płyta główna, ale zanim wyślę ją na serwis, chcę
się upewnić, czy to nie procesor.
Płyta: Asus M2NBP-VM CSM http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=MnOfzTGd2KkwG0rF&templete=2
Procek: Athlon X2 5050e
Ram: DDR2 PC800 2x1GiB GoodRam

Zaczęło się od tego, że komputer się nie włączył, tzn. chodziły dyski,
wentylatory się kręciły, dioda power się paliła, ale płyta nie dawała
sygnału na monitor ani nie było żadnego beep z głośniczka. Wyłączyłem i
włączyłem ponownie i było wszystko OK, więc się nie przejąłem.

Następnego dnia musiałem kilka razy tak włączać i wyłączać, żeby komp w
końcu odpalił, ale w trakcie pracy systemu (XP) nie było żadnych błędów ani
zawieszeń. Po wymianie zasilacza na inny dalej jest ten sam problem.

Sprawa wygląda teraz tak, że większość prób włączenia kończy się na
kręceniu wentylatorami, świeceniem diody power, ciszą z głośniczka i
czarnym ekranem. Sporadycznie głośniczek daje sygnał długi i 2 krótkie (wygooglałem, że to niby błąd karty graficznej, która u mnie jest
zintegrowana, bios mam podobno marki "Phoenix-Award"). Parę razy komp cudem
odpalił i POST nie wykazywał żadnych błędów - jakby nigdy nic. Miałem
odłączony dysk, więc nie mogłem wtedy uruchomić systemu.

Mam 2 moduły pamięci, próbowałem wsadzać je pojedynczo w różne sloty,
zerowałem zworką ustawienia BIOSu, monitor podłączałem pod złącze analogowe
i cyfrowe i ciągle to samo. Obejrzałem dokładnie płytę i nie zauważyłem
żadnego spuchniętego/wylanego kondensatora. Oba zasilacze są niestare i
markowe (topower i chieftec), napięcia mierzone na moleksie są w normie.
Przez 3 miesiące przed awarią nie dokonywałem żadnych zmian sprzętowych.

Spotkaliście się z tego rodzaju awarią? Płyta, czy jednak procek (nie mam
skąd wziąść drugiego)? Jakie macie doświadczenia z serwisem Asusa -
szybkość, problemowość (do sklepu nie odniosę, bo zbankrutowali)?

--
Pozdrawiam,
GLaF

Data: 2010-01-17 11:52:50
Autor: Piotrek
Zepsuta plyta czy procek?

Użytkownik "GLaF" <glaf@niematakiegonumeru.pl> napisał w wiadomości news:w0q0pyam64xr.e89wsev3wik.dlg40tude.net...

Prawdopodobnie padła mi płyta główna, ale zanim wyślę ją na serwis, chcę
się upewnić, czy to nie procesor.

Procesory raczej nie padaj w ten sposob, ze raz dziala a raz nie...., mysle wiec ze to bedzie plyta.

Piotrek
--
Angielski Online | Angielski przez Skype
www.tef.edu.pl

Zepsuta plyta czy procek?