Zepsuty download

Data: 2012-02-22 14:43:02
Autor: WeirdoOne
Zepsuty download
Witam

Mam problem ze ściąganiem plików z internetu. Każdy plik pobierałem po  kilka razy. Przeglądarka(Opera,Chrome,Firefox) wykazywała za każdym razem  poprawne pobranie. Niestety po sprawdzeniu hash okazywało się że każdy z  teoretycznie jednakowych plików jest inny. Porównałem ze sobą 2 downloady  tego samego pliku przy pomocy Total Commandera co wykazało ok 20  jednobajtowych różnic w 16 MB pliku. Czasami n-te pobranie okazywało się  pozbawione wad. Zdarzyła mi się także automatyczna aktualizacja Javy,  która była zepsuta.

Zastanawia mnie co może być tego przyczyną, bo z tego co wiem, to protokół  TCP powinien we wszystkich przypadkach zapewnić bezbłędną transmisję.

Jak myślicie? Czy to błąd po stronie serwerów czy może po mojej stronie?  No i oczywiście Co jest tego przyczyną?

--
WeidoOne

Data: 2012-02-22 22:33:06
Autor: Vince
Zepsuty download
Zastanawia mnie co może być tego przyczyną, bo z tego co wiem, to
protokół TCP powinien we wszystkich przypadkach zapewnić bezbłędną
transmisję.

IMHO Mem Test

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-02-22 15:35:26
Autor: Andrzej Lawa
Zepsuty download
W dniu 22.02.2012 14:43, WeirdoOne pisze:

Jak myślicie? Czy to błąd po stronie serwerów czy może po mojej stronie?
No i oczywiście Co jest tego przyczyną?

Za słaby zasilacz.

PS: NTG

Data: 2012-02-23 16:06:36
Autor: Remek
Zepsuty download
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

Za słaby zasilacz.

Zdziwisz się, ale tak może być. Miałem taki przypadek. Nie konkretnie
zasilacz, ale wadę kabelka zasilającego dysk. Na jedym wtyku było 5V, a na
drugim połączonym z tym pierwszym 4,5V. I zmieniało się w zależności od
tego, czy dysk pracował. I to powodowało błędy zapisu na dysk plików
ściąganych z internetu. Wadliwy, z badami dysk też to powoduje. Ćwiczyłem.
Nie wykluczam oczywiście innych przyczyn. TCP też czasem się pomyli.

PS: NTG

Niekoniecznie :)

Remek

Data: 2012-02-23 17:06:11
Autor: Rafal Lukawski
Zepsuty download
On 2012-02-23 16:06, Remek wrote:
[...]

Mialem podobny przypadek, dysk wydawal sie poprawnie pracowac, ale czasami zwracal losowe dane, co czesto powodowalo zawieszenie sie systemu. Jezeli np. uszkodzenie po stronie elektroniki powoduje, iz nie zapisuje czesci danych poprawnie, a system jest juz zainstalowany, to takie moga byc objawy. Co gorsza w tym przypadku na dysku nic sie juz nie zainstaluje.

Co robic? Dysk przetestowac dysk Read&Write (uruchamiajac system z jakiegos LiveCD), wczesniej mozna Memtest etc.. Standardowe testy komponentów PC.

Oczywiscie TCP nie gwarantuje 100% pewnosci (nic nie gwarantuje,zwiększa tylko prawdopodobieństwo) i w przypadku zaś IP/TCP przy takiej ilosci danych problemy mozna spotkac w normalnym uzytkowniu, stad wlasnie wiele zrodel podaje MD5 do calych plikow.

Data: 2012-02-24 14:41:53
Autor: WeirdoOne
Zepsuty download
Wielkie dzięki za pomoc, ale jak już wspomniałem, problem leżał po stronie  modemu ;-).
Okazało się że drugi komputer w LAN-ie też ma ten sam problem. Przesyłanie  plików wewnątrz LAN-u odbywało się bezproblemowo, więc zresetowałem modem  i okazało się że to podziałało :-)

--
WeidoOne

Data: 2012-02-22 17:36:46
Autor: WeirdoOne
Zepsuty download
Problem rozwiązany - wystarczył reset modemu.
--
WeidoOne

Zepsuty download