Zero wypadków w ciągu czterech lat

Data: 2010-05-26 22:39:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zero wypadków w ciągu czterech lat
W dniu 2010-05-26 10:03,  tom.krakus pisze:
Zero wypadków w ciągu czterech lat - w mieście bez znaków i sygnalizacji
świetlnej. Jak to możliwe?
Odpowiedź: http://www.youtube.com/watch?v=39KhJgcZFgU

To się u nas nie sprawdzi. Z powodu nieśmiertelnego u nas "ja jadę, mi się spieszy więc mam wszystkich w dupie i możecie mi jedynie sp...lać sprzed maski".

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-05-26 22:56:23
Autor: arturbac
Zero wypadków w ciągu czterech lat
To się u nas nie sprawdzi. Z powodu nieśmiertelnego u nas "ja jadę, mi
się spieszy więc mam wszystkich w dupie i możecie mi jedynie sp...lać
sprzed maski".

To się sprawdzi wszedzie gdzie za "jadę spierdalać"
będzie nie 500zł a 5000zł

500zł to jak drobna opłata za wyjęcie się z pod prawa.

Data: 2010-05-26 23:17:40
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-05-26 22:56, arturbac pisze:
[...]

Może to i prawda. Zwłaszcza jak słyszę szydzenie z mandatów ludzi, którzy na najwyższy poświęcają dniówkę.

Data: 2010-05-27 08:24:53
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoñ
Zero wypadków w ci±gu czterech lat
Dnia 26-05-2010 o 23:17:40 Marcin "Kenickie" Mydlak <eikcinek@34xob.lp>  napisa³(a):

W dniu 2010-05-26 22:56, arturbac pisze:
To siê u nas nie sprawdzi. Z powodu nie¶miertelnego u nas "ja jadê, mi
siê spieszy wiêc mam wszystkich w dupie i mo¿ecie mi jedynie sp...laæ
sprzed maski".

To siê sprawdzi wszedzie gdzie za "jadê spierdalaæ"
bêdzie nie 500z³ a 5000z³

500z³ to jak drobna op³ata za wyjêcie siê z pod prawa.

Mo¿e to i prawda. Zw³aszcza jak s³yszê szydzenie z mandatów ludzi,  którzy na najwy¿szy po¶wiêcaj± dniówkê.

wiec logicznym rozwiazaniem bylo by uzaleznienie wysokosci mandatu do  zarobkow.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do £±cka http://www.lacko.pl/

Data: 2010-05-27 08:30:00
Autor: Jacek Osiecki
Zero wypadków w ci±gu czterech lat
Dnia Thu, 27 May 2010 08:24:53 +0200, Leszek \"QSi\" Pasoñ <cousie@wywalspam.o2.pl> napisa³(a):
[...]

IMHO nonsens - lepszy krótki (ale nieuchronny) areszt, choæby kilka godzin.
Du¿o bardziej bolesny od wiêkszo¶ci kar finansowych.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-05-27 11:46:04
Autor: Tomasz Minkiewicz
Zero wypadków w ciągu czterech lat
On Thu, 27 May 2010 08:30:00 +0000 (UTC)
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> wrote:

Dnia Thu, 27 May 2010 08:24:53 +0200, Leszek \"QSi\" Pasoń <cousie@wywalspam.o2.pl> napisał(a):
> Dnia 26-05-2010 o 23:17:40 Marcin "Kenickie" Mydlak <eikcinek@34xob.lp>  > napisaÅ‚(a):
> wiec logicznym rozwiazaniem bylo by uzaleznienie wysokosci mandatu do  > zarobkow.

IMHO nonsens

IMHO nie nonsens. Jeśli już nakładać kary pieniężne, to powinny być
zależne od dochodów.

- lepszy krótki (ale nieuchronny) areszt, choćby kilka godzin.

Nieuchronny to jeszcze za mało. On musi być także natychmiastowy.
Ale tak wogle, to zgadzam się w pełni. Od dawna uważam, że najlepszą
karą za wykroczenia drogowe byłoby chwilowe zatrzymanie. Bardzo
krótkie: jedna godzina za jeden punkt, z tym, że nie mniej niż 8h,
przy czym ono musi być natychmiastowe. Jak ktoś lekceważy przepisy,
to pewnie mu siÄ™ bardzo spieszy, a jak mu siÄ™ bardzo spieszy, to parÄ™
godzin na ochłonięcie będzie bardziej dolegliwe i zadziała bardziej
wychowawczo niż nawet najwyższa kara finansowa.

Dużo bardziej bolesny od większości kar finansowych.

A przy tym całkowicie sprawiedliwy i nie działający na szkodę np.
rodziny takiego pirata, w przeciwieństwie do mandatu na 5kPLN.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-05-27 15:17:55
Autor: Jacek Osiecki
Zero wypadków w ci±gu czterech lat
Dnia Thu, 27 May 2010 11:46:04 +0200, Tomasz Minkiewicz napisa³(a):
> [...]
> wiec logicznym rozwiazaniem bylo by uzaleznienie wysokosci mandatu do  > zarobkow.
IMHO nie nonsens. Je¶li ju¿ nak³adaæ kary pieniê¿ne, to powinny byæ
zale¿ne od dochodów.

A jak kto¶ jest bezrobotny? Hmm, pewnie kwota minimalna. Tylko dlaczego dla
bezrobotnego ma byæ w takim razie bardziej dotkliwe ni¿ dla innych? :)
Co to s± dochody? Zw³aszcza jak kto¶ np. prowadzi dzia³alno¶æ gospodarcz± -
która jest non stop w papierach na minusie, bo rozliczany jest leasing
bardzo drogich urz±dzeñ?
Dlatego w³a¶nie bez sensu.

- lepszy krótki (ale nieuchronny) areszt, choæby kilka godzin.
Nieuchronny to jeszcze za ma³o. On musi byæ tak¿e natychmiastowy.

Zapomnia³em o tym wspomnieæ :) Jak najbardziej popieram... Ba - realizowany
mo¿e byæ w sposób banalny: "ma pan 20 minut by dojechaæ na policyjny
parking, musi pan tam spêdziæ 4 godziny. W przypadku niestawienia siê,
rozsy³any jest list goñczy i czeka pana tydzieñ aresztu".

Ale tak wogle, to zgadzam siê w pe³ni. Od dawna uwa¿am, ¿e najlepsz±
kar± za wykroczenia drogowe by³oby chwilowe zatrzymanie. Bardzo
krótkie: jedna godzina za jeden punkt, z tym, ¿e nie mniej ni¿ 8h,

Ja bym nawet nie dawa³ tego "minimum" - nawet 2 godziny bêd± bardzo bolesne
dla ka¿dego ¶ciganta.

Du¿o bardziej bolesny od wiêkszo¶ci kar finansowych.
A przy tym ca³kowicie sprawiedliwy i nie dzia³aj±cy na szkodê np.
rodziny takiego pirata, w przeciwieñstwie do mandatu na 5kPLN.

No, mia³by w sumie jedn± wadê: zwiêkszenie korupcji w drogówce... bo teraz
wiêkszo¶æ nawet mandat 1000z³ przyjmie z po³o¿onymi uszami, ale jak trzeba
bêdzie na 8h pój¶æ do aresztu to motywacja do unikniêcia kary bêdzie du¿o
wy¿sza.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-05-28 09:26:29
Autor: kamil
"Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> wrote in message news:slrnhvt393.m15.joshuatau.ceti.pl...

[...]

I w budzecie znajdzie sie paredziesiat milionow zl dla policji, czy tez po prostu nie przyjada do Twojej corki gwalconej w parku, bo akurat beda zajeci rozsylaniem listow gonczych za przekroczenie predkosci o 20km/h na autostradzie?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-28 10:46:23
Autor: Tomasz Minkiewicz
Zero wypadków w ciągu czterech lat
On Thu, 27 May 2010 15:17:55 +0000 (UTC)

Dnia Thu, 27 May 2010 11:46:04 +0200, Tomasz Minkiewicz napisał(a):
> IMHO nie nonsens. Jeśli już nakładać kary pieniężne, to powinny być
> zależne od dochodów.

A jak ktoÅ› jest bezrobotny? Hmm, pewnie kwota minimalna. Tylko dlaczego dla
bezrobotnego ma być w takim razie bardziej dotkliwe niż dla innych? :)

Pan jest bezrobotny? I nie ma żadnych dochodów? I jedzie samochodem?
Poprosimy o PESEL, który przekażemy Urzędowi Skarbowemu z prośbą
o specjalne pochylenie się nad pańską trudną sytuacją. ;>

Co to są dochody? Zwłaszcza jak ktoś np. prowadzi działalność gospodarczą -
która jest non stop w papierach na minusie, bo rozliczany jest leasing
bardzo drogich urządzeń?

Jeśli nie ma osobistych dochodów, to jedzie służbowo samochodem firmowym
i mandat nakłada się wg innych zasad. Nie wiem jeszcze jakich, ale
jakieś osobne zasady dla firm i tak musiałyby być.

Dlatego właśnie bez sensu.

ZTCW w Szwajcarii to jednak działa. Nie wiem dokładnie na jakich
zasadach, ale nie sądzę, żeby problemy, które wymieniłeś były
endemiczne dla Polski i tam nie występowały, więc pewnie znaleźli
rozwiązanie, a że oni tam w kwestiach finansowo-podatkowych są biegli,
to całkiem niewykluczone, że dobre. Można ich zapytać, jak to robią.

> Nieuchronny to jeszcze za mało. On musi być także natychmiastowy.

Zapomniałem o tym wspomnieć :) Jak najbardziej popieram... Ba - realizowany
może być w sposób banalny: "ma pan 20 minut by dojechać na policyjny
parking, musi pan tam spędzić 4 godziny. W przypadku niestawienia się,
rozsyłany jest list gończy i czeka pana tydzień aresztu".

Właśnie tak mniej-więcej to sobie wyobrażałem.

> Ale tak wogle, to zgadzam się w pełni. Od dawna uważam, że najlepszą
> karą za wykroczenia drogowe byłoby chwilowe zatrzymanie. Bardzo
> krótkie: jedna godzina za jeden punkt, z tym, że nie mniej niż 8h,

Ja bym nawet nie dawał tego "minimum" - nawet 2 godziny będą bardzo bolesne
dla każdego ściganta.

A nie, nie. To by było za mało wredne. ;>
Jak on się bardzo spieszy, to pewnie on chce zaraz teraz coś załatwić,
a większość miejsc, gdzie się coś załatwia działa przez 8h dziennie.

> A przy tym całkowicie sprawiedliwy i nie działający na szkodę np.
> rodziny takiego pirata, w przeciwieństwie do mandatu na 5kPLN.

No, miałby w sumie jedną wadę: zwiększenie korupcji w drogówce... bo teraz
większość nawet mandat 1000zł przyjmie z położonymi uszami, ale jak trzeba
będzie na 8h pójść do aresztu to motywacja do uniknięcia kary będzie dużo
wyższa.

To będziemy przynajmniej mieli bogatą drogówkę, a to dobrze, bo bogaci
policjanci nie biorą łapówek. ;)
Zresztą nie przesadzajmy. W naszym biednym kraju nadal mało kto zarabia
tauzena w 8 godzin.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-05-28 10:13:39
Autor: kamil
"Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> wrote in message news:20100528104623.58247d5dsultan...

To będziemy przynajmniej mieli bogatą drogówkę, a to dobrze, bo bogaci
policjanci nie biorą łapówek. ;)
Zresztą nie przesadzajmy. W naszym biednym kraju nadal mało kto zarabia
tauzena w 8 godzin.

Wystarczy, ze nie dojedzie na wazne spotkanie, przez co straci kontrakt wart dziesiec razy tyle.

Inna sprawa, to kto bedzie sie zajmowal sciganiem listem gonczym za takie pierdoly? Przeciez to uruchamia cala machine, sady, wiezienia, jeden taki przypadek to sa pewnie dziesiatki tysiecy zlotych kosztow. Placic za to bedzie reszta spoleczenstwa, i tak juz przeciazony system dostanie kolejne zajecia, przez co policja zamiast zajac sie powaznymi przestepstwami, bedzie gonic kogos po calym kraju za wyprzedzanie na podwojnej ciaglej..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-28 12:08:40
Autor: Mariusz Kruk
Zero wypadków w ciągu czterech lat
["Followup-To:" header set to pl.rec.rowery.]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kamil"
zajecia, przez co policja zamiast zajac sie powaznymi przestepstwami, bedzie gonic kogos po calym kraju za wyprzedzanie na podwojnej ciaglej..

I to jest kwintesencja przyczyn tego, ¿e mamy na drogach to, co mamy.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-05-28 12:07:53
Autor: Mariusz Kruk
Zero wypadków w ciągu czterech lat
["Followup-To:" header set to pl.rec.rowery.]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
> [...]
bezrobotnego ma byæ w takim razie bardziej dotkliwe ni¿ dla innych? :)
Pan jest bezrobotny? I nie ma ¿adnych dochodów? I jedzie samochodem?

A co w tym dziwnego? Nie jeste¶ sobie w stanie wyobraziæ takiej
sytuacji?
Zreszt± podstaw sobie zamiast tego np. ucznia, czy studenta.

Co to s± dochody? Zw³aszcza jak kto¶ np. prowadzi dzia³alno¶æ gospodarcz± -
która jest non stop w papierach na minusie, bo rozliczany jest leasing
bardzo drogich urz±dzeñ?
Je¶li nie ma osobistych dochodów, to jedzie s³u¿bowo samochodem firmowym
i mandat nak³ada siê wg innych zasad. Nie wiem jeszcze jakich, ale
jakie¶ osobne zasady dla firm i tak musia³yby byæ.

Firma, to jedynie "nazwa" przedsiêbiorstwa.
Mówimy np. o osobie prowadz±cej dzia³alno¶æ gospodarcz±.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-05-27 07:51:37
Autor: Jacek Osiecki
Zero wypadków w ci±gu czterech lat
Dnia Wed, 26 May 2010 22:56:23 +0200, arturbac napisa³(a):
[...]

Przy naszych sêdziach i naszej skuteczno¶ci egzekwowania kar?
Du¿o skuteczniejsze by by³o prawo recydywy: pierwsze wykroczenie - kara,
ka¿de kolejne wykroczenie - kara 2x wy¿sza ni¿ poprzednio. Od trzeciego
wykroczenia w czasie krótszym ni¿ rok - oprócz kar finansowych, zaczyna
siê odsiadka. Na pocz±tek 3 godziny, potem 6, potem 12... :)

To by takich gniewnych utemperowa³o znacznie bardziej ni¿ jakie¶ kary
finansowe z sufitu.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-05-27 08:03:46
Autor: Micha³G
arturbac pisze:
[...]

i co z tego, ze bêdzie. Przecie¿ policja i tak sie nie wychyli poza alkomat i radar (czyli proste i oczywiste ¶rodki dowodowe). To te¿ ludzie(pomijam skrajne opinie...;) )  i nie bedzie im sie chcia³o udowadniaæ w s±dzie, ¿e kto¶ wjecha³ na 'ró¿owym', czy przejecha³ ci±g³± czy wymusi³.
A taka kwota spowoduje, ¿e wiekszo¶æ kierowców bêdzie sz³a w zaparte do koñca....

Pozdrawiam pesymistycznie
Micha³

Data: 2010-05-27 09:04:11
Autor: arturbac
W dniu 2010-05-27 08:03, Micha³G pisze:
[...]

Wysokosc kary na polakow dziala jak srodek uspokajajacy gdy jezdza w
niemczech albo szwecji.

Data: 2010-05-27 09:21:15
Autor: Micha³G
arturbac pisze:
[...]

Nie bardzo....mia³bym zdanie odrêbne. ;)
Skuteczne jest raczej to, ¿e tam nie da sie dyskutowaæ (w wiadomy sposób) z ichniejsz± policj±, a s±dy nie wykazuj± a¿ tak twórczej interpretacji przepisów i dowodów z zeznañ ¶wiadka (policjanta)....
Oprócz kwoty liczy sie skuteczno¶æ, sama kwota nie wystarczy...

Pozdrawiam
Micha³

Data: 2010-05-27 09:52:53
Autor: Cavallino
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:htk122$cia$1news.dialog.net.pl...
[...]

A także z powodu nowego: "ja jadę, boję się jechać, mam wszystkich w d..., nie będę patrzył czy nikomu pod koła nie wjeżdżam, wszyscy mają mi ustępować".

Zero wypadków w ciągu czterech lat