Zero wypadk贸w w ci膮gu czterech lat

Data: 2010-05-26 22:39:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zero wypadk贸w w ci膮gu czterech lat
W dniu 2010-05-26 10:03,  tom.krakus pisze:
Zero wypadk贸w w ci膮gu czterech lat - w mie艣cie bez znak贸w i sygnalizacji
艣wietlnej. Jak to mo偶liwe?
Odpowied藕: http://www.youtube.com/watch?v=39KhJgcZFgU

To si臋 u nas nie sprawdzi. Z powodu nie艣miertelnego u nas "ja jad臋, mi si臋 spieszy wi臋c mam wszystkich w dupie i mo偶ecie mi jedynie sp...la膰 sprzed maski".

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-05-26 22:56:23
Autor: arturbac
Zero wypadk贸w w ci膮gu czterech lat
To si臋 u nas nie sprawdzi. Z powodu nie艣miertelnego u nas "ja jad臋, mi
si臋 spieszy wi臋c mam wszystkich w dupie i mo偶ecie mi jedynie sp...la膰
sprzed maski".

To si臋 sprawdzi wszedzie gdzie za "jad臋 spierdala膰"
b臋dzie nie 500z艂 a 5000z艂

500z艂 to jak drobna op艂ata za wyj臋cie si臋 z pod prawa.

Data: 2010-05-26 23:17:40
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-05-26 22:56, arturbac pisze:
[...]

Mo偶e to i prawda. Zw艂aszcza jak s艂ysz臋 szydzenie z mandat贸w ludzi, kt贸rzy na najwy偶szy po艣wi臋caj膮 dni贸wk臋.

Data: 2010-05-27 08:24:53
Autor: Leszek \"QSi\" Paso
Zero wypadk體 w ci眊u czterech lat
Dnia 26-05-2010 o 23:17:40 Marcin "Kenickie" Mydlak <eikcinek@34xob.lp>  napisa(a):

W dniu 2010-05-26 22:56, arturbac pisze:
To si u nas nie sprawdzi. Z powodu nie秏iertelnego u nas "ja jad, mi
si spieszy wi阠 mam wszystkich w dupie i mo縠cie mi jedynie sp...la
sprzed maski".

To si sprawdzi wszedzie gdzie za "jad spierdala"
b阣zie nie 500z a 5000z

500z to jak drobna op砤ta za wyj阠ie si z pod prawa.

Mo縠 to i prawda. Zw砤szcza jak s硑sz szydzenie z mandat體 ludzi,  kt髍zy na najwy縮zy po秝i阠aj dni體k.

wiec logicznym rozwiazaniem bylo by uzaleznienie wysokosci mandatu do  zarobkow.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do 1cka http://www.lacko.pl/

Data: 2010-05-27 08:30:00
Autor: Jacek Osiecki
Zero wypadk體 w ci眊u czterech lat
Dnia Thu, 27 May 2010 08:24:53 +0200, Leszek \"QSi\" Paso <cousie@wywalspam.o2.pl> napisa(a):
[...]

IMHO nonsens - lepszy kr髏ki (ale nieuchronny) areszt, cho鎎y kilka godzin.
Du縪 bardziej bolesny od wi阫szo禼i kar finansowych.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-05-27 11:46:04
Autor: Tomasz Minkiewicz
Zero wypadk贸w w ci膮gu czterech lat
On Thu, 27 May 2010 08:30:00 +0000 (UTC)
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> wrote:

Dnia Thu, 27 May 2010 08:24:53 +0200, Leszek \"QSi\" Paso艅 <cousie@wywalspam.o2.pl> napisa艂(a):
> Dnia 26-05-2010 o 23:17:40 Marcin "Kenickie" Mydlak <eikcinek@34xob.lp>  > napisa艂(a):
> wiec logicznym rozwiazaniem bylo by uzaleznienie wysokosci mandatu do  > zarobkow.

IMHO nonsens

IMHO nie nonsens. Je艣li ju偶 nak艂ada膰 kary pieni臋偶ne, to powinny by膰
zale偶ne od dochod贸w.

- lepszy kr贸tki (ale nieuchronny) areszt, cho膰by kilka godzin.

Nieuchronny to jeszcze za ma艂o. On musi by膰 tak偶e natychmiastowy.
Ale tak wogle, to zgadzam si臋 w pe艂ni. Od dawna uwa偶am, 偶e najlepsz膮
kar膮 za wykroczenia drogowe by艂oby chwilowe zatrzymanie. Bardzo
kr贸tkie: jedna godzina za jeden punkt, z tym, 偶e nie mniej ni偶 8h,
przy czym ono musi by膰 natychmiastowe. Jak kto艣 lekcewa偶y przepisy,
to pewnie mu si臋 bardzo spieszy, a jak mu si臋 bardzo spieszy, to par臋
godzin na och艂oni臋cie b臋dzie bardziej dolegliwe i zadzia艂a bardziej
wychowawczo ni偶 nawet najwy偶sza kara finansowa.

Du偶o bardziej bolesny od wi臋kszo艣ci kar finansowych.

A przy tym ca艂kowicie sprawiedliwy i nie dzia艂aj膮cy na szkod臋 np.
rodziny takiego pirata, w przeciwie艅stwie do mandatu na 5kPLN.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-05-27 15:17:55
Autor: Jacek Osiecki
Zero wypadk體 w ci眊u czterech lat
Dnia Thu, 27 May 2010 11:46:04 +0200, Tomasz Minkiewicz napisa(a):
> [...]
> wiec logicznym rozwiazaniem bylo by uzaleznienie wysokosci mandatu do  > zarobkow.
IMHO nie nonsens. Je秎i ju nak砤da kary pieni昕ne, to powinny by
zale縩e od dochod體.

A jak kto jest bezrobotny? Hmm, pewnie kwota minimalna. Tylko dlaczego dla
bezrobotnego ma by w takim razie bardziej dotkliwe ni dla innych? :)
Co to s dochody? Zw砤szcza jak kto np. prowadzi dzia砤lno舵 gospodarcz -
kt髍a jest non stop w papierach na minusie, bo rozliczany jest leasing
bardzo drogich urz眃ze?
Dlatego w砤秐ie bez sensu.

- lepszy kr髏ki (ale nieuchronny) areszt, cho鎎y kilka godzin.
Nieuchronny to jeszcze za ma硂. On musi by tak縠 natychmiastowy.

Zapomnia砮m o tym wspomnie :) Jak najbardziej popieram... Ba - realizowany
mo縠 by w spos骲 banalny: "ma pan 20 minut by dojecha na policyjny
parking, musi pan tam sp阣zi 4 godziny. W przypadku niestawienia si,
rozsy砤ny jest list go馽zy i czeka pana tydzie aresztu".

Ale tak wogle, to zgadzam si w pe硁i. Od dawna uwa縜m, 縠 najlepsz
kar za wykroczenia drogowe by硂by chwilowe zatrzymanie. Bardzo
kr髏kie: jedna godzina za jeden punkt, z tym, 縠 nie mniej ni 8h,

Ja bym nawet nie dawa tego "minimum" - nawet 2 godziny b阣 bardzo bolesne
dla ka縟ego 禼iganta.

Du縪 bardziej bolesny od wi阫szo禼i kar finansowych.
A przy tym ca砶owicie sprawiedliwy i nie dzia砤j眂y na szkod np.
rodziny takiego pirata, w przeciwie駍twie do mandatu na 5kPLN.

No, mia砨y w sumie jedn wad: zwi阫szenie korupcji w drog體ce... bo teraz
wi阫szo舵 nawet mandat 1000z przyjmie z po硂縪nymi uszami, ale jak trzeba
b阣zie na 8h p骿舵 do aresztu to motywacja do unikni阠ia kary b阣zie du縪
wy縮za.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-05-28 09:26:29
Autor: kamil
"Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> wrote in message news:slrnhvt393.m15.joshuatau.ceti.pl...

[...]

I w budzecie znajdzie sie paredziesiat milionow zl dla policji, czy tez po prostu nie przyjada do Twojej corki gwalconej w parku, bo akurat beda zajeci rozsylaniem listow gonczych za przekroczenie predkosci o 20km/h na autostradzie?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-28 10:46:23
Autor: Tomasz Minkiewicz
Zero wypadk贸w w ci膮gu czterech lat
On Thu, 27 May 2010 15:17:55 +0000 (UTC)
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> wrote:

Dnia Thu, 27 May 2010 11:46:04 +0200, Tomasz Minkiewicz napisa艂(a):
> IMHO nie nonsens. Je艣li ju偶 nak艂ada膰 kary pieni臋偶ne, to powinny by膰
> zale偶ne od dochod贸w.

A jak kto艣 jest bezrobotny? Hmm, pewnie kwota minimalna. Tylko dlaczego dla
bezrobotnego ma by膰 w takim razie bardziej dotkliwe ni偶 dla innych? :)

Pan jest bezrobotny? I nie ma 偶adnych dochod贸w? I jedzie samochodem?
Poprosimy o PESEL, kt贸ry przeka偶emy Urz臋dowi Skarbowemu z pro艣b膮
o specjalne pochylenie si臋 nad pa艅sk膮 trudn膮 sytuacj膮. ;>

Co to s膮 dochody? Zw艂aszcza jak kto艣 np. prowadzi dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮 -
kt贸ra jest non stop w papierach na minusie, bo rozliczany jest leasing
bardzo drogich urz膮dze艅?

Je艣li nie ma osobistych dochod贸w, to jedzie s艂u偶bowo samochodem firmowym
i mandat nak艂ada si臋 wg innych zasad. Nie wiem jeszcze jakich, ale
jakie艣 osobne zasady dla firm i tak musia艂yby by膰.

Dlatego w艂a艣nie bez sensu.

ZTCW w Szwajcarii to jednak dzia艂a. Nie wiem dok艂adnie na jakich
zasadach, ale nie s膮dz臋, 偶eby problemy, kt贸re wymieni艂e艣 by艂y
endemiczne dla Polski i tam nie wyst臋powa艂y, wi臋c pewnie znale藕li
rozwi膮zanie, a 偶e oni tam w kwestiach finansowo-podatkowych s膮 biegli,
to ca艂kiem niewykluczone, 偶e dobre. Mo偶na ich zapyta膰, jak to robi膮.

> Nieuchronny to jeszcze za ma艂o. On musi by膰 tak偶e natychmiastowy.

Zapomnia艂em o tym wspomnie膰 :) Jak najbardziej popieram... Ba - realizowany
mo偶e by膰 w spos贸b banalny: "ma pan 20 minut by dojecha膰 na policyjny
parking, musi pan tam sp臋dzi膰 4 godziny. W przypadku niestawienia si臋,
rozsy艂any jest list go艅czy i czeka pana tydzie艅 aresztu".

W艂a艣nie tak mniej-wi臋cej to sobie wyobra偶a艂em.

> Ale tak wogle, to zgadzam si臋 w pe艂ni. Od dawna uwa偶am, 偶e najlepsz膮
> kar膮 za wykroczenia drogowe by艂oby chwilowe zatrzymanie. Bardzo
> kr贸tkie: jedna godzina za jeden punkt, z tym, 偶e nie mniej ni偶 8h,

Ja bym nawet nie dawa艂 tego "minimum" - nawet 2 godziny b臋d膮 bardzo bolesne
dla ka偶dego 艣ciganta.

A nie, nie. To by by艂o za ma艂o wredne. ;>
Jak on si臋 bardzo spieszy, to pewnie on chce zaraz teraz co艣 za艂atwi膰,
a wi臋kszo艣膰 miejsc, gdzie si臋 co艣 za艂atwia dzia艂a przez 8h dziennie.

> A przy tym ca艂kowicie sprawiedliwy i nie dzia艂aj膮cy na szkod臋 np.
> rodziny takiego pirata, w przeciwie艅stwie do mandatu na 5kPLN.

No, mia艂by w sumie jedn膮 wad臋: zwi臋kszenie korupcji w drog贸wce... bo teraz
wi臋kszo艣膰 nawet mandat 1000z艂 przyjmie z po艂o偶onymi uszami, ale jak trzeba
b臋dzie na 8h p贸j艣膰 do aresztu to motywacja do unikni臋cia kary b臋dzie du偶o
wy偶sza.

To b臋dziemy przynajmniej mieli bogat膮 drog贸wk臋, a to dobrze, bo bogaci
policjanci nie bior膮 艂ap贸wek. ;)
Zreszt膮 nie przesadzajmy. W naszym biednym kraju nadal ma艂o kto zarabia
tauzena w 8 godzin.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-05-28 10:13:39
Autor: kamil
"Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> wrote in message news:20100528104623.58247d5dsultan...

To b臋dziemy przynajmniej mieli bogat膮 drog贸wk臋, a to dobrze, bo bogaci
policjanci nie bior膮 艂ap贸wek. ;)
Zreszt膮 nie przesadzajmy. W naszym biednym kraju nadal ma艂o kto zarabia
tauzena w 8 godzin.

Wystarczy, ze nie dojedzie na wazne spotkanie, przez co straci kontrakt wart dziesiec razy tyle.

Inna sprawa, to kto bedzie sie zajmowal sciganiem listem gonczym za takie pierdoly? Przeciez to uruchamia cala machine, sady, wiezienia, jeden taki przypadek to sa pewnie dziesiatki tysiecy zlotych kosztow. Placic za to bedzie reszta spoleczenstwa, i tak juz przeciazony system dostanie kolejne zajecia, przez co policja zamiast zajac sie powaznymi przestepstwami, bedzie gonic kogos po calym kraju za wyprzedzanie na podwojnej ciaglej..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-28 12:08:40
Autor: Mariusz Kruk
Zero wypadk贸w w ci膮gu czterech lat
["Followup-To:" header set to pl.rec.rowery.]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kamil"
zajecia, przez co policja zamiast zajac sie powaznymi przestepstwami, bedzie gonic kogos po calym kraju za wyprzedzanie na podwojnej ciaglej..

I to jest kwintesencja przyczyn tego, 縠 mamy na drogach to, co mamy.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-05-28 11:10:57
Autor: kamil

"Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote in message news:slrnhvv5h8.ocp.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

Znaczy dlaczego, ze policja nie wysyla miedzynarodowych listow gonczych za wykroczenie?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-28 12:12:02
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Nie. Dlatego, 縠 "przecie wyprzedzanie na podw骿nej ci眊砮j to nie
powa縩e przest阷stwo".

PS: Masakrujesz cytaty.

Data: 2010-05-28 03:18:02
Autor: WS
On 28 Maj, 12:12, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:

Nie. Dlatego, 縠 "przecie wyprzedzanie na podw骿nej ci眊砮j to nie
powa縩e przest阷stwo".

nie jest to przestepstwo, tylko wykroczenie... ;)

a zeby byc scislym, to wykroczeniem jest najechanie na ta ciagla, a
nie wyprzedzanie - bo zadna ciagla wyprzedzania nie zabrania ;)

WS

Data: 2010-05-28 12:25:01
Autor: Mariusz Kruk
Zero wypadk贸w w ci膮gu czterech lat
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "WS"
[...]

A czy ja gdzie temu przecz?
Pisz tylko, 縠 usprawiedliwianie w ten spos骲 "niepowa縩ych wykrocze"
skutkuje tym, co mamy - wyprzedzaj眂ych na trzeciego, pozastawianych
chodnik體/trawnik體 itepe itede.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-05-28 12:07:53
Autor: Mariusz Kruk
Zero wypadk贸w w ci膮gu czterech lat
["Followup-To:" header set to pl.rec.rowery.]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
> [...]
A jak kto jest bezrobotny? Hmm, pewnie kwota minimalna. Tylko dlaczego dla
bezrobotnego ma by w takim razie bardziej dotkliwe ni dla innych? :)
Pan jest bezrobotny? I nie ma 縜dnych dochod體? I jedzie samochodem?

A co w tym dziwnego? Nie jeste sobie w stanie wyobrazi takiej
sytuacji?
Zreszt podstaw sobie zamiast tego np. ucznia, czy studenta.

Co to s dochody? Zw砤szcza jak kto np. prowadzi dzia砤lno舵 gospodarcz -
kt髍a jest non stop w papierach na minusie, bo rozliczany jest leasing
bardzo drogich urz眃ze?
Je秎i nie ma osobistych dochod體, to jedzie s硊縝owo samochodem firmowym
i mandat nak砤da si wg innych zasad. Nie wiem jeszcze jakich, ale
jakie osobne zasady dla firm i tak musia硑by by.

Firma, to jedynie "nazwa" przedsi阞iorstwa.
M體imy np. o osobie prowadz眂ej dzia砤lno舵 gospodarcz.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-05-28 12:51:44
Autor: Tomasz Minkiewicz
Zero wypadk贸w w ci膮gu czterech lat
On Fri, 28 May 2010 12:07:53 +0200
> [...]

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
>Pan jest bezrobotny? I nie ma 偶adnych dochod贸w? I jedzie samochodem?

A co w tym dziwnego? Nie jeste艣 sobie w stanie wyobrazi膰 takiej
sytuacji?

Niespecjalnie. Co on robi, 偶eby jecha膰? Sika do baku?

Zreszt膮 podstaw sobie zamiast tego np. ucznia, czy studenta.

No dobra. Masz sporo racji. Trudno policzy膰 warto艣膰 mandatu
proporcjonaln膮 do nieposiadanych dochod贸w. Ale co z tego w艂a艣ciwie
wynika? Tzn. w jaki spos贸b to przemawia przeciw mandatom
proporcjonalnym? Je艣li dany jest bezrobotny, kt贸ry nie posiada maj膮tku
ani dochod贸w, to jakim cudem on ma by膰 w stanie zap艂aci膰 jakikolwiek
mandat, w tym nieproporcjonalny?
Dotychczas w takiej sytuacji ma on po prostu d艂ug, na sp艂acenie kt贸rego
musi w jaki艣 spos贸b zdoby膰 pieni膮dze, przy czym bywa, 偶e nie jest
w stanie i po prostu nie p艂aci. Ale czemu nie mia艂oby tak by膰 r贸wnie偶
w systemie mandat贸w proporcjonalnych, jako szczeg贸lny przypadek?
Nie ma pan dochod贸w? No trudno, w takim razie wysoko艣膰 mandatu
naliczamy od jakiej艣 warto艣ci dochod贸w przewidzianych na takie
specjalne sytuacje, np. 艣redniej krajowej.

Gdyby takich sytuacji by艂o wzgl臋dnie du偶o, nie mia艂oby to sensu, bo
system nie r贸偶ni艂by si臋 niczym od dotychczasowego, ale ich wiele nie
b臋dzie. Przygniataj膮ca wi臋kszo艣膰 obywateli jakie艣 dochody jednak ma
i da si臋 wysoko艣膰 mandatu od nich naliczy膰. A specjalnie chachm臋ci艂
z dochodami, 偶eby sobie zani偶y膰 wysoko艣膰 mandat贸w raczej nikt nie
b臋dzie, bo drog贸wka to jeszcze anio艂y w por贸wnaniu ze skarb贸w膮 (kt贸ra
z kolei jest anielska w por贸wnaniu z ZUSem, ale to taka dygresja).

Bez sensu jest opiera膰 krytyk臋 jakiego艣 rozwi膮zania na tym, 偶e w 2%
przypadk贸w b臋dzie ono dzia艂a膰 藕le. No b臋dzie i trudno. Tak ju偶 jest,
偶e rozwi膮za艅 absolutnych po prostu nie bywa. To 偶ycie, a nie mokry sen
pisdeckiego ideologa.

>Je艣li nie ma osobistych dochod贸w, to jedzie s艂u偶bowo samochodem firmowym
>i mandat nak艂ada si臋 wg innych zasad. Nie wiem jeszcze jakich, ale
>jakie艣 osobne zasady dla firm i tak musia艂yby by膰.

Firma, to jedynie "nazwa" przedsi臋biorstwa.

Oj, wiem. Nie czepiaj si臋 s艂贸wek. Je艣li si臋 m贸wi si臋 po polsku 鈥瀎irma鈥,
to najcz臋艣ciej chodzi nie o mark臋, tylko o przedsi臋biorstwo,
w odr贸偶nieniu od osoby fizycznej. Po prostu nie mamy na to lepszego
s艂owa. 鈥濸rzedsi臋biorstwo鈥 ma jednak nieco inny odcie艅 i kiepsko pasuje
do jednoosobowej firemki, a 鈥瀊iznes鈥 czy 鈥瀒nteres鈥 te偶 s膮
niejednoznaczne. Chyba, 偶e masz jak膮艣 propozycj臋?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-05-28 13:33:45
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
>Pan jest bezrobotny? I nie ma 縜dnych dochod體? I jedzie samochodem?
A co w tym dziwnego? Nie jeste sobie w stanie wyobrazi takiej
Niespecjalnie. Co on robi, 縠by jecha? Sika do baku?

痮na kupuje benzyn? Samoch骴 jest po縴czony od s眘iada? Jest par
innych mo縧iwo禼i.

Zreszt podstaw sobie zamiast tego np. ucznia, czy studenta.
No dobra. Masz sporo racji. Trudno policzy warto舵 mandatu
proporcjonaln do nieposiadanych dochod體. Ale co z tego w砤禼iwie
wynika?

To, 縠 to nie jest takie proste i oczywiste jak by niekt髍zy chcieli.

Tzn. w jaki spos骲 to przemawia przeciw mandatom
proporcjonalnym? Je秎i dany jest bezrobotny, kt髍y nie posiada maj眛ku
ani dochod體, to jakim cudem on ma by w stanie zap砤ci jakikolwiek
mandat, w tym nieproporcjonalny?

Je秎i mia砨y by proporcjonalny, to osoba bez dochod體 nie powinna
p砤ci, nieprawda? Inaczej to juz nie jest proporcjonalno舵. Podobnie
jak podatek "liniowy" z kwot woln od podatku nie jest podatkiem
liniowym.

b阣zie. Przygniataj眂a wi阫szo舵 obywateli jakie dochody jednak ma
i da si wysoko舵 mandatu od nich naliczy. A specjalnie chachm阠i

Ehem. "Jakie".

z dochodami, 縠by sobie zani縴 wysoko舵 mandat體 raczej nikt nie
b阣zie, bo drog體ka to jeszcze anio硑 w por體naniu ze skarb體 (kt髍a
z kolei jest anielska w por體naniu z ZUSem, ale to taka dygresja).

Oczywi禼ie. Drog體ka by砤by tylko efektem ubocznym.

Bez sensu jest opiera krytyk jakiego rozwi眤ania na tym, 縠 w 2%
przypadk體 b阣zie ono dzia砤 糽e.

Nie "w 2%", tylko w cokolwiek wi阫szej liczbie przypadk體.
Por體naj sobie poza tym np. sytuacj przedsi阞iorcy, kt髍y ma po
odliczeniu wszelkich mo縧iwych koszt體 np. 3kz dochodu z "etatowcem",
kt髍y ma 3kz "dochodu" od kt髍ego p砤ci kredyt hipoteczny, czynsz itepe
itede.

No b阣zie i trudno. Tak ju jest,
縠 rozwi眤a absolutnych po prostu nie bywa. To 縴cie, a nie mokry sen
pisdeckiego ideologa.

A m骻砨y nie ucieka w jakie pysk體ki?

> [...]
>jakie osobne zasady dla firm i tak musia硑by by.
Firma, to jedynie "nazwa" przedsi阞iorstwa.
Oj, wiem. Nie czepiaj si s丑wek. Je秎i si m體i si po polsku ???firma???,
to najcz甓ciej chodzi nie o mark, tylko o przedsi阞iorstwo,
w odr罂nieniu od osoby fizycznej.

No w砤秐ie to nie jest oczywiste. Czym innym jest "firma" w sensie
sp蟪ki prawa handlowego, a czym innym osoba fizyczna prowadz眂a
dzia砤lno舵 gospodarcz. A w powszechnym mniemaniu to jest po prostu
"firma".

A tak bardziej ca硂禼iowo - proponujesz rozwi眤anie, ktore owszem, ma
pewne przes砤nki "sprawiedliwo禼i", ale w obecnym stanie prawnym
w Polsce jest mocno dziurawe.

Data: 2010-05-27 07:51:37
Autor: Jacek Osiecki
Zero wypadk體 w ci眊u czterech lat
Dnia Wed, 26 May 2010 22:56:23 +0200, arturbac napisa(a):
[...]

Przy naszych s阣ziach i naszej skuteczno禼i egzekwowania kar?
Du縪 skuteczniejsze by by硂 prawo recydywy: pierwsze wykroczenie - kara,
ka縟e kolejne wykroczenie - kara 2x wy縮za ni poprzednio. Od trzeciego
wykroczenia w czasie kr髏szym ni rok - opr骳z kar finansowych, zaczyna
si odsiadka. Na pocz眛ek 3 godziny, potem 6, potem 12... :)

To by takich gniewnych utemperowa硂 znacznie bardziej ni jakie kary
finansowe z sufitu.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-05-27 08:03:46
Autor: Micha矴
arturbac pisze:
[...]

i co z tego, ze b阣zie. Przecie policja i tak sie nie wychyli poza alkomat i radar (czyli proste i oczywiste 秗odki dowodowe). To te ludzie(pomijam skrajne opinie...;) )  i nie bedzie im sie chcia硂 udowadnia w s眃zie, 縠 kto wjecha na 'r罂owym', czy przejecha ci眊潮 czy wymusi.
A taka kwota spowoduje, 縠 wiekszo舵 kierowc體 b阣zie sz砤 w zaparte do ko馽a....

Pozdrawiam pesymistycznie
Micha

Data: 2010-05-27 09:04:11
Autor: arturbac
W dniu 2010-05-27 08:03, Micha矴 pisze:
[...]

Wysokosc kary na polakow dziala jak srodek uspokajajacy gdy jezdza w
niemczech albo szwecji.

Data: 2010-05-27 09:21:15
Autor: Micha矴
arturbac pisze:
[...]

Nie bardzo....mia砨ym zdanie odr阞ne. ;)
Skuteczne jest raczej to, 縠 tam nie da sie dyskutowa (w wiadomy spos骲) z ichniejsz policj, a s眃y nie wykazuj a tak tw髍czej interpretacji przepis體 i dowod體 z zezna 秝iadka (policjanta)....
Opr骳z kwoty liczy sie skuteczno舵, sama kwota nie wystarczy...

Pozdrawiam
Micha

Data: 2010-05-27 09:52:53
Autor: Cavallino
Zero wypadk贸w w ci膮gu czterech lat
U偶ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisa艂 w wiadomo艣ci news:htk122$cia$1news.dialog.net.pl...
[...]

A tak偶e z powodu nowego: "ja jad臋, boj臋 si臋 jecha膰, mam wszystkich w d..., nie b臋d臋 patrzy艂 czy nikomu pod ko艂a nie wje偶d偶am, wszyscy maj膮 mi ust臋powa膰".

Zero wypadk贸w w ci膮gu czterech lat