Zerwalem lancuch :-o

Data: 2016-01-10 19:53:33
Autor: ±ćęłń󶼿
Zerwalem lancuch :-o
Pod górę chciałem ruszyć i trzask prask...
Oryginał to IG-51 na kasecie SRAM PG850 11-32, 8spd.
Łańcuch ma już parę lat (to drugi w tym 8-letnim rowerze, my¶lę, ze mógł być Ľle zakuty, bo jaki¶ "uczeń" na mój łańcuch trafił w przysklepowym serwisie, o wszystko pytał kolegę aż wówczas żałowałem, że sam nie zakułem).
Kupować taki sam, czy może inny?
Napędu na razie nie chcę zmieniać, szkoda mi kasy.
A może zakuć ten dzi¶ zerwany?
Po wymianie na nowy (jakie¶ 3 lata temu) łańcuch skakał na napedzie, musiałem sporo przejechać (500 km?) bez forsowania, żeby się ułożył.

Data: 2016-01-10 11:30:52
Autor: Ignac
Zerwalem lancuch :-o
W dniu niedziela, 10 stycznia 2016 19:53:37 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Pod górę chciałem ruszyć i trzask prask...
A może zakuć ten dzi¶ zerwany?

Tylko na nowym pinie - on jest wtedy dobrze zakuty, je¶li pod
paznokciem wyczuwasz po obu stronach, że tyle samo wystaje z
zewnętrznych blaszek. Blaszki ogniw też się wymienia, jakby co.

Data: 2016-01-10 20:07:28
Autor: twistedme
Zerwalem lancuch :-o
W dniu 2016-01-10 o 19:53,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Ja też ostatnio zerwałem łańcuch, ale winny nie był łańcuch sam w sobie, a pęknięte na pół kółko przerzutki (XT). Nie wiem kurde, kiedy¶ jeĽdziłem dużo intensywniej, na gorszym osprzęcie, i nie miałem żadnych problemów. Czy teraz robi± wszystko mniej trwałe, czy mam pecha?

Data: 2016-01-11 03:19:39
Autor: JDX
Zerwalem lancuch :-o
On 2016-01-10 20:07, twistedme wrote:
[...]
[...]
Przecież XT nie oznacza "dobry" w sensie trwało¶ci tylko "mniejsza masa
za większa kasę". :-) No bo np. blat wykonany ze stopu amelinium po
prostu nie ma prawa być "dobry", zwłaszcza gdy kto¶ lubi taplać się w
błocie razem ze swoim rowerem (i blatem). A niedawno kto¶ tu narzekał na
manetki XT, AFAIR że nieszczelne niby i błoto dostaje się do ¶rodka.

Data: 2016-01-11 09:42:20
Autor: cytawa
Zerwalem lancuch :-o
twistedme pisze:

[...]

Nie bardzo rozumiem jak kolko moze urwac lancuch. Moze to było na odwrot. Pekniety i wygiety lancuch polamal kolko.

Jan Cytawa

Data: 2016-01-11 10:55:14
Autor: twistedme
Zerwalem lancuch :-o
W dniu 2016-01-11 o 09:42, cytawa pisze:
twistedme pisze:

[...]

Być może jest jak piszesz, aczkolwiek byłem przekonany, że kółko pękło, łańcuch z niego spadł, zakleszczył się tam między łożysko kółka a przerzutkę i pin pu¶cił.

Stało się to w momencie jak depn±łem mocniej, żeby zd±żyć na zielonym.

Data: 2016-01-10 20:13:22
Autor: ±ćęłń󶼿
Zerwalem lancuch :-o
A i jeszcze przód:
Shimano T303, 28/38/48 teeth crank w/chainguard Dopytuję sie, bo z łańcuchami IG było tak, że nie powinno się ich stosować do napędów HG (przód), a z kolei łańcuchów HG nie powinno się stosować do napedów IG (przód).
Ten przedni napęd Shimano T303 to jest IG, czy HG ?

Chętnie też mogę kupić jaki¶ łańcuch Sram, tylko który model?

-- -- -
Oryginał to IG-51 na kasecie SRAM PG850 11-32, 8spd.

Data: 2016-01-10 21:02:46
Autor: Jacek Maciejewski
Zerwalem lancuch :-o
Dnia Sun, 10 Jan 2016 19:53:33 +0100,  ±ćęłń󶼿 napisał(a):

[...]

Jak to jest drugi łańcuch na tych samych trybach, to poł±cz go zł±czk± i
jeszcze trochę dojeĽdzij cało¶ć. Jak zacznie przeskakiwać to wszystko do
wymiany.
Z mojego skromnego do¶wiadczenia wynika że na komplecie zębatek da się
zjeĽdzić dwa łańcuchy. Trzech - już nie da rady :)
--
Jacek
-Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć?

Data: 2016-01-11 09:47:39
Autor: cytawa
Zerwalem lancuch :-o
Jacek Maciejewski pisze:

Z mojego skromnego do¶wiadczenia wynika że na komplecie zębatek da się
zjeĽdzić dwa łańcuchy. Trzech - już nie da rady :)

te tryby wymienialem po kilkunastu latach i z pewnoscia 10 lancuchach i po kilku dziesiatkach tysiecy km.

http://serwisy.umcs.lublin.pl/cytawa/roznosci/tryby.jpg

Trzeba w odpowiednim momencie wymienic lancuch i nie zajezdzac napedu smiertelnie.

Jan Cytawa

Data: 2016-01-11 10:07:10
Autor: Jacek Maciejewski
Zerwalem lancuch :-o
Dnia Mon, 11 Jan 2016 09:47:39 +0100, cytawa napisał(a):

Trzeba w odpowiednim momencie wymienic lancuch

Co to jest "odpowiedni moment"? Bo z mojego skromnego do¶wiadczenia
wynika że te dwa łańcuchy trzeba wymieniać kilka razy, co jakie¶
1000-1500km aż do przebiegu ok. 10 tys.km. Jak się tego nie robi to po
przebiegu 5000 km nie ma co zakładać nowego łańcucha bo się dalej nie
pojedzie. Kto przećwiczył to wie :)

Data: 2016-01-11 11:28:13
Autor: borsuk
Zerwalem lancuch :-o
Dnia Mon, 11 Jan 2016 09:47:39 +0100, cytawa napisał(a):

Trzeba w odpowiednim momencie wymienic lancuch

Co to jest "odpowiedni moment"?

Jak się za bardzo wyci±gnie (to już było 100 razy na tej grupie:) ).
Jak nie wiesz kiedy, to kup sobie za dychę przyrz±d do pomiaru łańcucha.
Przebieg ma drugorzędne znaczenie, zależy jak i gdzie się jeĽdzi.
Jak słusznie zauważył cytawa na tych samych zębatkach łańcuch można wymieniać wielokrotnie.

Data: 2016-01-11 15:27:03
Autor: Jacek Maciejewski
Zerwalem lancuch :-o
Dnia Mon, 11 Jan 2016 11:28:13 +0100, borsuk napisał(a):

Jak się za bardzo wyci±gnie (to już było 100 razy na tej grupie:) ).
To trzeba napisać "jak się wyci±gnie o x%" a nie "za bardzo"

Jak nie wiesz kiedy, to kup sobie za dychę przyrz±d do pomiaru łańcucha.
Spoko, mam suwmiarkę :)

Przebieg ma drugorzędne znaczenie, zależy jak i gdzie się jeĽdzi.
Otóż, pomijaj±c skrajno¶ci (z jednej strony jazda na klimatyzowanej hali
a z drugiej jazda na torze błotnym, kompletny brak smarowania itd) IMO
pierwszorzędne. Wła¶nie okoliczno¶ci jazdy s± drugorzędne.

Jak słusznie zauważył cytawa na tych samych zębatkach łańcuch można wymieniać wielokrotnie.
Słuszne spostrzeżenie :) Można łańcuch zakładać nowy nawet codzienne.
Ale my¶lałem że rozważamy politykę takiego eksploatowania przekładni
która zapewni najepszy stosunek pracochłonno¶ci i kosztów do przebiegu.

Data: 2016-01-19 12:09:42
Autor: ±ćęłń󶼿
Zerwalem lancuch :-o
Tak też pomyslałem, że kasety nie s± aż takie drogie, żeby po 10 latach nie zmienić, zamówiłem już więc Alivio 11-34 8 rz. i jak przypłynie łańcuch IG-51 (IG, bo ponoć przedni napęd mojego GF nie jest kompatybilny z HG, a tył HG/IG s± wzajemnie kompatybilne w odróżnieniu od przodów) wymienię i łańcuch i kasetę, przy okazji przechodz±c z tarczy 32 na 34 (mam w okolicy parę małych, ale stromych podjazdów).

-- -- -

Data: 2016-01-11 03:24:55
Autor: JDX
Zerwalem lancuch :-o
On 2016-01-10 19:53,  ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]
Napędu na razie nie chcę zmieniać, szkoda mi kasy. A może zakuć ten
dzi¶ zerwany?
Jak ma być budżetowo to to powinno załatwić sprawę:
http://allegro.pl/spinka-lancucha-shimano-5-6-7-8-rzedow-i5572653213.html

Data: 2016-01-11 20:12:41
Autor: ±ćęłń󶼿
Zerwalem lancuch :-o
Dzięki, zamówiłem parę sztuk, czy to oryginały, a nie podróbki za tę cenę?
Nowy IG51 płynie z Chin, co potrwa ;-)

Mam do Was pytanie: jak teraz poznać po zerwanym łańcuchu, któr± stron± go założyć?
Czyli która strona wewnętrzna i która zewnętrzna, i który koniec łańcucha kierunkiem "góra w przód"?

-- -- -
Jak ma być budżetowo to to powinno załatwić sprawę:

Data: 2016-01-12 07:41:26
Autor: cytawa
Zerwalem lancuch :-o
±ćęłń󶼿 pisze:

Dzięki, zamówiłem parę sztuk, czy to oryginały, a nie podróbki za tę cenę?
Nowy IG51 płynie z Chin, co potrwa ;-)

Ile tam kosztuje taki lancuch? U nas dawno takiego nie widzialem. A może to UG51?

Mam do Was pytanie: jak teraz poznać po zerwanym łańcuchu, któr± stron± go założyć?
Czyli która strona wewnętrzna i która zewnętrzna, i który koniec łańcucha kierunkiem "góra w przód"?

MZ nie ma to wiekszego znaczenia.

Jan Cytawa

Data: 2016-01-12 11:12:51
Autor: ±ćęłń󶼿
Zerwalem lancuch :-o
www.ebay.pl/sch/i.html?_nkw=Shimano+IG51&_sacat=0

-- -- -
Ile tam kosztuje taki lancuch?

Data: 2016-01-12 15:22:26
Autor: cytawa
Zerwalem lancuch :-o
  ±ćęłń󶼿 pisze:
www.ebay.pl/sch/i.html?_nkw=Shimano+IG51&_sacat=0

Pisales cos o Chinach a na ebay sa wszystkie lancuchy z Wielkiej Brytanii

Data: 2016-01-12 17:24:18
Autor: ktos
Zerwalem lancuch :-o
On 11.01.2016 20:12,  ±ćęłń󶼿 wrote:
Dzięki, zamówiłem parę sztuk, czy to oryginały, a nie podróbki za tę cenę?
Nowy IG51 płynie z Chin, co potrwa ;-)

Te chińskie IG51 to podróbki, na dodatek bardzo marnej jako¶ci. Szkoda pieniędzy. Ja się dałem nabrać. Napisałem stosowny komentarz ł±cznie ze zdjęciami na dealextreme jednak nigdy nie pojawił się na stronie.

Data: 2016-01-14 13:13:35
Autor: ±ćęłń󶼿
Spinka Shimano 6/7/8 rz.
Chłopaki! Jak to ogniwo zapi±ć? Nie daję rady załozyć spinki na drugi sworzeń - czy trzeba naci±gn±ć, jakim¶ przyrz±dem?

-- -- -

Data: 2016-01-14 04:36:10
Autor: rmikke
Spinka Shimano 6/7/8 rz.
W dniu czwartek, 14 stycznia 2016 13:13:38 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Chłopaki! Jak to ogniwo zapi±ć? Nie daję rady załozyć spinki na drugi sworzeń - czy trzeba naci±gn±ć, jakim¶ przyrz±dem?

Sci±gnij sobie ogniwa łańcucha bliżej jedno drugiego,
byle kawałkiem drutu...

Data: 2016-01-14 15:11:31
Autor: ±ćęłń󶼿
Spinka Shimano 6/7/8 rz.
Ponieważ kupiłem kilka szt. tych spinek, to sięgn±łem do kieszeni i... wszystkie były nieco rozgięte :-o
Dosłownie ta stała blaszka była wygięta tak, że sworznie nie były równoległe, lecz "patrzyły" nieco od siebie.
Mocne kombinerki i przygięcie sworzni ku sobie załatwiło sprawę i spinka po takim potraktowaniu dała się łatwo zapi±ć, ale w drodze bez kombinerek czy podobnych mocnych szczypiec byłoby bardzo ciężko.
Potraktowałem więc kombinerkami wszystkie zapasowe spinki.
W sumie dziwne, że takie "wybrakowane" spinki przychodz± ze sklepu :-o

-- -- -
Sci±gnij sobie ogniwa łańcucha bliżej jedno drugiego, byle kawałkiem drutu.

Data: 2016-01-14 15:23:35
Autor: cytawa
Spinka Shimano 6/7/8 rz.
  ±ćęłń󶼿 pisze:

[...]

Nic nie wybrakowane. Zaloz lancuch na oba sworznie i zlap za lancuch lekko nagnij sworznie ku sobie. Blaszka latwo wchodzi.

Jan Cytawa

Data: 2016-01-14 22:39:13
Autor: ±ćęłń󶼿
Spinka Shimano 6/7/8 rz.
Tak próbowałem, ale jako¶ nie szło, łańcuch ¶wieżo nasmarowany, ja w gumowych rekawiczkach.

-- -- -
Zaloz lancuch na oba sworznie i zlap za lancuch lekko nagnij sworznie ku sobie.

Data: 2016-01-14 13:49:39
Autor: JDX
Spinka Shimano 6/7/8 rz.
On 2016-01-14 13:13,  ±ćęłń󶼿 wrote:
Chłopaki! Jak to ogniwo zapi±ć? Nie daję rady załozyć spinki na
drugi sworzeń - czy trzeba naci±gn±ć, jakim¶ przyrz±dem?
Trzeba porz±dnie chwycić paluchami za blaszkę z dwoma sworzniami tak,
aby sworznie nie wysuwały się z ł±czonego łańcucha, a następnie wygi±ć
j± (blaszkę) tak, aby jeden ze sworzni wszedł w to poszerzone miejsce
drugiej blaszki. Jak już wejdzie, to należy odgi±ć łańcuch w drug±
stronę, tak aby sworzeń zaklinował się.

W każdym razie nie trzeba tam dużych sił tylko trochę sprytu w palcach.
Za pierwszym razem również pieprzyłem się zanim założyłem t± spinkę. Jak
chcesz porz±dn±, bardzo łatw± do zapinania i rozpinania spinkę, to kup
sobie np. tak±:
http://allegro.pl/connex-link-spinka-do-lancucha-wippermann-6-7-8-rz-i5395224385.html

Data: 2016-01-14 14:27:49
Autor: twistedme
Spinka Shimano 6/7/8 rz.
W dniu 2016-01-14 o 13:49, JDX pisze:
On 2016-01-14 13:13,  ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

Też ostatnio kupiłem spinkę Wippermann'a i mogę potwierdzić łatwo¶ć montażu (jest to moja pierwsza spinka w życiu).

Zakładałem bez żadnych problemów wg tej instrukcji:

http://karbonowy.pl/a/Connex_link.jpg

Data: 2016-01-11 20:08:33
Autor: Piotr aka dracorp
Zerwalem lancuch :-o
Dnia Sun, 10 Jan 2016 19:53:33 +0100, ąćęłńóśźż napisal(a):

Po wymianie na nowy (jakieś 3 lata temu) łańcuch skakał na napedzie,
musiałem sporo przejechać (500 km?) bez forsowania, żeby się ułożył.
Aż dziwne że nie używasz spinek. Swoją drogą jesteś wytrwały że tyle wytrzymałeś i z drugiej strony dobrze wiedzieć że się tak da.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-11 22:08:44
Autor: Szuwarek
Zerwalem lancuch :-o
±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Z moich do¶wiadczeń jak już pęknie, to znaczy dożył swoich dni. Przekonało mnie do tego podwójne zerwanie łańcucha na dystansie 12 km. Łatanie łańcucha i oganianie się przed komarami doprowadziło do takiego wygl±du (krew + smar na twarzy), że w sklepie gdzie od razu pojechałem kupić nowy łańcuch, pytali się gdzie zaliczyłem tak± ciężk± wywrotkę.

Pozdrawiam Szuwarek

Data: 2016-01-11 22:54:31
Autor: ±ćęłń󶼿
Zerwalem lancuch :-o
Albo był niestarannie zakuty?
Tak czy inaczej chcę ze spink± doczekać na statek z Haifongu ;-)
Nie znalazłem w Polsce łańcucha IG-51.
Co ciekawe poza Dalekim Wschodem sporo ich w UK.

-- -- -
Z moich do¶wiadczeń jak już pęknie, to znaczy dożył swoich dni.

Data: 2016-01-14 22:11:40
Autor: Szuwarek
Zerwalem lancuch :-o
±ćęłń󶼿 pisze:
Albo był niestarannie zakuty?
Wygl±dało, że zerwał się w innym miejscu.
Pozdrawiam Szuwarek

Zerwalem lancuch :-o