Zerwanie 3 letniej lokaty

Data: 2009-08-25 11:15:16
Autor: Zbynek Ltd.
Zerwanie 3 letniej lokaty
Witam

Jest sobie lokata założona w XI.2007. Kapitalizacja roczna. Procent
żałosny.
Czy zrywając lokatę stracę wszystkie odsetki naliczone po pełnym
roku i już opodatkowane, czy też zabiorą mi tylko odsetki z
bieżącego, niezakończonego roku?

Panie w banku nie wiedziały. Nawet Pani Dyrektor. Nazwę banku chyba
litościwie przemilczę :-)

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-25 11:23:57
Autor: Sławomir Szyszło
Zerwanie 3 letniej lokaty
Dnia Tue, 25 Aug 2009 11:15:16 +0200, "Zbynek Ltd."
<sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wklepał(-a):

[...]

Każdy bank ma przecież inne warunki zrywania lokat, nawet każda lokata może mieć
inne. Nie mają dostępu do starych tabel oprocentowania? Tam powinno to być
określone.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-08-25 11:57:32
Autor: u
Zerwanie 3 letniej lokaty

Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h70a30$3eo$1inews.gazeta.pl...
roku i już opodatkowane, czy też zabiorą mi tylko odsetki z
bieżącego, niezakończonego roku?

Zapewne z bieżącego

Data: 2009-08-25 13:14:13
Autor: kris
Zerwanie 3 letniej lokaty

[...]

Spójrz w umowe. Tam wszystko powinno pisać. Jeśli lokata 3 letnia z kapitalizacja po zakończeniu okresu lokaty to mozesz stracic wszystkie odsetki.
Ale tu nie ma reguły. Każdy bank, każda lokata może mieć inne warunki(kapitalizacja, prowizja za zerwanie itp.

Krzysiek

Data: 2009-08-25 20:27:31
Autor: Pete
Zerwanie 3 letniej lokaty
W dniu 25.08.09 13:14, kris pisze:
UÂżytkownik "Zbynek Ltd."<sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl>  napisaÂł w
wiadomoÂści news:h70a30$3eo$1inews.gazeta.pl...
Witam

Jest sobie lokata zaÂłoÂżona w XI.2007. Kapitalizacja roczna. Procent
ÂżaÂłosny.
Czy zrywajÂąc lokatĂŞ stracĂŞ wszystkie odsetki naliczone po peÂłnym
roku i juÂż opodatkowane, czy teÂż zabiorÂą mi tylko odsetki z
bie¿¹cego, niezakoùczonego roku?

Panie w banku nie wiedziaÂły. Nawet Pani Dyrektor. NazwĂŞ banku chyba
litoÂściwie przemilczĂŞ :-)

SpĂłjrz w umowe. Tam wszystko powinno pisaĂŚ. JeÂśli lokata 3 letnia z
kapitalizacja po zakoĂączeniu okresu lokaty to mozesz stracic wszystkie
odsetki.

Wszak Zbynek napisał był, że kapitalizacja roczna. Więc za 1 rok powinien dostać odsetki. Za niepełny drugi moźe nie dostać wcale albo w obniżonej wysokości (ale to już raczej umowa i/lub TOIP do tej lokaty)

--
Pete

Data: 2009-08-25 13:19:12
Autor: Adam S.
Zerwanie 3 letniej lokaty
[...]

Paniom na ekranie nie wyświetla się na ekranie kwota do wypłaty przed zatwierdzeniem transakcji ???

pozd
as

Data: 2009-08-25 05:11:20
Autor: Tomasz [Bubon]
Zerwanie 3 letniej lokaty
Różnie bywa:
niektóre przedterminowo zerwane lokaty z Open Finance zwracają 70%
należnych odsetek.
A zerwanie lokaty w Meritum skutkuje oprocentowaniem w wysokości 0%.

Data: 2009-08-25 15:17:09
Autor: RobertS
Zerwanie 3 letniej lokaty

niektóre przedterminowo zerwane lokaty z Open Finance zwracają 70%
należnych odsetek.
w OF zerwałem lokate po kilku dniach od założenia (bank okantował mnie na oprocentowaniu), ale odsetki mi naliczyli...nawet byłem zdziwiony, bo myślałem, że tylko kapitał dostanę

generalnie jezeli kapitalizacja jest roczna (nawet przy lokacie 3 letniej) to powinni wypłacić odsetki za pełne lata, ale jeżeli kapitalizacja na koniec umowy lokaty to zrywając przed terminem odzyskuje się tylko kapitał

RobertS

Data: 2009-08-25 18:06:20
Autor: Zbynek Ltd.
Zerwanie 3 letniej lokaty
Witam

Adam S. napisał(a) :
Paniom na ekranie nie wyświetla się na ekranie kwota do wypłaty przed zatwierdzeniem transakcji ???

Nie wiem. Mi mówią, że nie wiedzą ile dostanę. Nie widziałem
monitora. A nawet gdyby, to przecież pani może mówić, że nie może
czegoś tam zrobić. No mówiłem, że dziadowski bank :-)

Dzięki za próbę pomocy. Umowy nie mogę się doszukać. Może coś do
rana znajdę.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-25 18:09:02
Autor: XYZ
Zerwanie 3 letniej lokaty
On 2009-08-25 18:06, Zbynek Ltd. wrote:
Adam S. napisał(a) :
[...]

Napisz jaki, to postaramy się pomóc.

Data: 2009-08-26 07:54:29
Autor: Zbynek Ltd.
Zerwanie 3 letniej lokaty
Witam

XYZ napisał(a) :
On 2009-08-25 18:06, Zbynek Ltd. wrote:
Adam S. napisał(a) :
[...]

No i jest umowa z 2001 roku. Z niej nie wynika zupełnie nic.
Powołuje się tylko na nazwę i oprocentowanie lokaty. Ale dostałem
też pisemko i regulamin, że zgodnie z Uchwałą nr jakiśtam z 2003
zmieniono regulamin. W tym nowym stoi jak byk, że środki wypłacone
po 3 miesiącach od odnowienia są powiększone o oprocentowane do dnia
poprzedzającego wypłatę.

Czyli nie jest źle, ale... nie wiem, czy od tego czasu nie zmieniono
kolejny raz regulaminu.
Nic nie piszą też o zerwaniu lokaty. Jest różnica w wypłacie części
środków z niej a likwidacją.

Bank to Invest Bank.
To zadzwonię na dezinfolinię. Czyżby tam miano wiedzieć więcej niż
wie dyrektor banku? ;-) Zobaczymy.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-28 11:55:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zerwanie 3 letniej lokaty

"Zbynek Ltd." h72imh$b8f$1@inews.gazeta.pl

[...]

 -- Na jaki procent i na jak długo?
 -- Na 123% i na 3 lata. Jakie są warunki?
 -- Kapitalizacja godzinna i wypłacenie kapitału wraz
    z naliczonymi odsetkami bez względu na to, kiedy
    dojdzie do wypłacenia, to znaczy w wypadku zrywania,
    nie traci pan niczego.

Mijają 2 lata...

 -- Więc dostanę tylko 50% kapitału?
    I nic poza tym? Ani grosza odsetek?
 -- Taki mamy regulamin.
 -- Gdy zakładałem lokatę...
 -- Wtedy/wówczas obowiązywał inny regulamin. ;)

Nic nie piszą też o zerwaniu lokaty. Jest różnica w wypłacie części
środków z niej a likwidacją.

Bank to Invest Bank.

Nic nie wniosłeś ciekawego -- każdy chyba wie o tym, że to zły bank. :)
(choć nie każdy wie o tym, że aż tak zły) Mnie wystarczyła rozmowa sprzed
paru lat z pracowniczką. :) Gdy opowiedziała mi to i owo oraz podała warunki
świadczenia usług przez ten bank, zapytała mnie, czy otwieram konto. Miałem
na końcu języka pytanie:

 -- Pani źle dzisiaj się czuje?

Rozmowa była owocna. W Białymstoku jeden bankomat, z którego można pobrać
pieniądze bez prowizji. Za wszystko trzeba płacić... Oprocentowanie rzecz
jasna na poziomie. ;)

Już nie pamiętam, w związku z jaką akcją tam zawitałem.
Był to czas, gdy nie korzystałem jeszcze z usług :) tej grupy
i namacalnie sprawdzałem oferty banków, które mijałem, a jakoś
tak się stało, że znalazłem się w okolicach oddziału tegoż IB. :)

To zadzwonię na dezinfolinię. Czyżby tam miano wiedzieć więcej niż
wie dyrektor banku? ;-) Zobaczymy.

Gdy byłem w tym banku, zastanawiałem się, z czego ten bank żyje. :)
Jak silna wiarę ;) trzeba mieć, aby żyć z wiernych klientów. :)

Data: 2009-08-28 23:12:09
Autor: Zbynek Ltd.
Zerwanie 3 letniej lokaty
Witam

Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) :
Gdy byłem w tym banku, zastanawiałem się, z czego ten bank żyje. :)
Jak silna wiarę ;) trzeba mieć, aby żyć z wiernych klientów. :)

Jak to z czego? Z wiernych klientów przecież :-D

Nie mogę też wyjść aż do teraz ze zdziwienia, gdy dowiedziałem się z
10 dni temu, że np. taki PKO SA ma oprocentowanie lokat rocznych...
UWAGA! trzymać się krzeseł... 0.92%. Nie, nie w stosunku
tygodniowym. Rocznym. Powtórzę - R O C Z N Y M. Po potrąceniu belki.
Chyba ta sama belka potrąciła ustalających ten procent.
Dobry, solidny, "państwowy" bank. Miliony much uwierzyły... :-D

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-29 03:24:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zerwanie 3 letniej lokaty

"Zbynek Ltd." h79h79$kbc$1@inews.gazeta.pl

Jak to z czego? Z wiernych klientów przecież :-D

:)

I mają na to klientów?

Data: 2009-08-25 20:35:49
Autor: RobertS
Zerwanie 3 letniej lokaty

[...]

Zdecydowanie odszukaj umowę lub napisz, którego to banku dotyczy...możesz też zapytać kontrolnie na infolinii.

RobertS

Data: 2009-08-28 13:57:04
Autor: Zbynek Ltd.
Zerwanie 3 letniej lokaty
Zbynek Ltd. napisał(a) :
Witam

Adam S. napisał(a) :
[...]

Kolejny dowód na to, że dziadowski:
Zlikwidowałem w końcu lokatę. Przed zatwierdzeniem pani mi mówi...
ile dostanę odsetek. Tak, ta sama pani. No żesz...

Nie chcę trzymać pieniędzy w banku w którym nawet dyrektor odzdziału
nie wie jakie są zasady rozliczania.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Zerwanie 3 letniej lokaty