Zerwanie paska rozrzadu

Data: 2017-07-11 07:40:32
Autor: miumiu
Zerwanie paska rozrzadu
Pytam z ciekawosci. Po jakim przebiegu bez wymiany zdarzylo wam sie (albo waszym znajomym) miec zerwany pasek rozrzadu? Interesuje mnie na ile sensowne sa zalecenia producentow ze pasek nalezy wymieniac np. co 90tys km.

Pzdr

Data: 2017-07-11 08:10:33
Autor: Vlad The Ripper
Zerwanie paska rozrzadu
W dniu 2017-07-11 o 07:40, miumiu pisze:
[...]

Mi się niedawno trafiła akcja z rozrządem, choć pierwotną przyczyną nie było zerwanie paska. Z zasady w żadnym swoim aucie nie robię rozrządu. W tym przypadku jednak zdaniem mechanika przyczyną było źle dokręcone koło pasowe. Nie wiem kiedy był zmieniany rozrząd poprzednio. Z informacji od poprzedniego właściciela wynikało, że przy około 90 tysiącach km, ale mechanik twierdził, że musiało to być później, gdyż niemożliwe by pasek był w tak dobrym stanie. Awaria ta stała się przy przebiegu 183kkm. Producent zaleca wymianę paska co 160kkm lub 10 lat w przypadku tego auta, a ja zamierzałem się tego trzymać.
Poprzednie moje auto przejechało bez wymiany rozrządu 130kkm, a producent zalecał zmieniać co 105kkm lub 7 lat.

Tak, że nie ma reguły. choć ogólnie z doświadczeń moich z gumowymi elementami w jakieś 9-10 lat guma parcieje i staje się bardziej podatna na pękanie. Jak już to raczej trzymałbym się bardziej tego by taki pasek co te 9-10 lat zmienić.

Data: 2017-07-11 08:42:10
Autor: miumiu
Zerwanie paska rozrzadu

[...]

Ale na czym polegała ta "akcja z rozrzadem". To pasek jednak zerwal sie ?

Data: 2017-07-11 09:01:01
Autor: Budzik
Zerwanie paska rozrzadu
Użytkownik miumiu aac@bbd.pl ...

[...]

Zapewne pasek osprzetowy wkrecił mu sie w rozrzad. --
Pozdrawia... Budzik
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan

Data: 2017-07-11 09:01:01
Autor: Budzik
Zerwanie paska rozrzadu
[...]

Wymieniam tak jak zaleca producent, co 100tys, czasem co 120 i nigdy mi się nie zerwał.
Jezdze ostroznie wiec nie jest narazony na jakies wielkie przeciazenia, jeżdze tez wzglednie duzo wiec pasek nie zdazy sie zbytnio zestarzec.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2017-07-11 11:06:45
Autor: Chris
Zerwanie paska rozrzadu
W dniu 2017-07-11 o 11:01, Budzik pisze:
[...]

U mnie zaleca co 200 tyś, wymieniłem przy 190 tyś, na następną wymianę penie nie doczekam :)

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2017-07-11 09:50:52
Autor: t-1
Zerwanie paska rozrzadu
[...]

Ja bym traktował zalecany przebieg za absolutną granicę a warto go wymienić wcześniej.
Raz mi się pasek zerwał w Zastawie 1100, ale to było bardzo dawno.
Zalecane przebiegi jak pamiętam były wtedy mniejsze (60tys) niż w obecnych samochodach a pasek niewiele więcej wytrzymał.
Zwróć uwagę, że należy raczej równać do najgorszego przypadku aby samemu uniknąć kłopotliwego zerwania.
Bo co mi po wiedzy, kiedy średnio zrywa się pasek?

Data: 2017-07-11 10:03:29
Autor: J.F.
Zerwanie paska rozrzadu
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ok200q$rt0$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Taa jest, Daewoo tez sie wydawalo, ze paski trzeba wymieniac co 90 tys .... a pekaly przy 80 ..

Ale to raczej byl wyjatek.

Raz mi się pasek zerwał w Zastawie 1100, ale to było bardzo dawno.
Zalecane przebiegi jak pamiętam były wtedy mniejsze (60tys) niż w obecnych samochodach a pasek niewiele więcej wytrzymał.

Ale to chyba bardzo stare czasy, jesli dobrze model korajarze.
Daewoo to rok mniej wiecej 2000, Astra wtedy nadal miala wymiane co 60kkm, a Daewoo widac dal "lepszy" pasek :-)

J.

Data: 2017-07-13 20:04:28
Autor: Adam
Zerwanie paska rozrzadu
W dniu 2017-07-11 o 10:03, J.F. pisze:
(...)
Taa jest, Daewoo tez sie wydawalo, ze paski trzeba wymieniac co 90 tys
... a pekaly przy 80 ..

Ale to raczej byl wyjatek.

Do Daewoo (i nie tylko zresztą) były sprzedawane różne paski, oznaczone innym kolorem. Były paski bodajże na 60 i na 90 tys. km.

Swego czasu ktoś z branży mi mówił, że "omyłkowo" były montowane paski 60 zamiast 90.

Jeździłem Lanosem ze starym 1,5 8-zaworowym. Silnik był bezkolizyjny :)

Ale zrobiłem nim tylko ok. 240 tys. km i wymieniłem w salonie na inny pojazd. Trochę teraz żałuję, bo był bezawaryjny. Przez kilka lat tylko jeden problem: główny (sterujący) siłownik zamka centralnego przestał działać, gdyż ktoś nie dokleił folii ochraniającej przez co skorodował. Po wymianie siłownika i podklejeniu folii problem już nie powrócił.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-07-13 20:36:19
Autor: J.F.
Zerwanie paska rozrzadu
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ok8cnh$er3$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

No to ich ta pomylka drogo kosztowala, bo zapomnieli ze dali dluga gwarancje :-)

J.

Data: 2017-07-14 03:00:51
Autor: Budzik
Zerwanie paska rozrzadu

[...]

Dalej kolega pisze, ze silnik bezkolizyjny.
A skoro tak, to zerwanie paska nie generuje jakis specjalnie duzych kosztów...

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2017-07-12 07:57:13
Autor: Mirek Ptak
Zerwanie paska rozrzadu
[...]

Wszystko zależy od typu silnika.
U mnie dawno temu w Astrze F (1) 1.6 16v producent dla tego typu silnika (bodaj X16XE) zalecał wymianę co 90 tyś. km, ale praktycznie wszyscy wymieniali co 60 tyś. km. ASO w którym miałem przegląd przy 80 tyś. km powiedział, że jeszcze nie trzeba wymieniać. Przy 82 pasek pękł - naprawa na koszt serwisu :).
Kolejna generacja tego silnika (Z16XE) już spokojnie wytrzymywała to co producent zalecał.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2017-07-11 23:24:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Zerwanie paska rozrzadu
przy tym samym pasku ? w grupie VW po prostu stosowano pasek (np Gates) o przedłużonej trwałości. Przy kupnie używanego auta lepiej zrobić od razu (link), a przy jednym kierowcy wtedy kiedy zaleca fabryka. można tez co jakiś czas sprawdzać jego stan wizualnie ale 100% gwarancji to nie daje

https://www.youtube.com/watch?v=Yc12l3BglHU

Data: 2017-07-12 09:35:56
Autor: zhbick
Zerwanie paska rozrzadu

Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ok1ock$hr5$1@node1.news.atman.pl...

Pytam z ciekawosci. Po jakim przebiegu bez wymiany zdarzylo wam sie (albo waszym znajomym) miec zerwany pasek rozrzadu?

Zerwał się pół roku po wymianie rozrządu, przejechał jakieś 14-15 tys km

Data: 2017-07-12 17:28:54
Autor: Budzik
Zerwanie paska rozrzadu
Użytkownik zhbick nie@podam.tu ...

[...]

Mechanik uznał gwarancje?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2017-07-12 22:11:40
Autor: re
Zerwanie paska rozrzadu

Użytkownik "Budzik"

[...]

-- -
Mechanik nie jest gwarantem paska żeby mógł gwarancję na niego uznać lub nie uznać

Data: 2017-07-13 03:00:56
Autor: Budzik
Zerwanie paska rozrzadu
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

A kto jest gwarantem paska ktory kupiłem u mechanika?
Bo ja wiem ze co do zasady ewentualna reklamacje składam u tego komu płace ale moze cos sie zmieniło?

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2017-07-13 11:53:04
Autor: re
Zerwanie paska rozrzadu

Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA7B12F6F9D46Cbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

No jak kupiłeś to tak, w zakresie jego odpowiedzialności, ale powyżej nie widzę by tak było.

Bo ja wiem ze co do zasady ewentualna reklamacje składam u tego komu płace
ale moze cos sie zmieniło?
-- -
Reklamację możesz składać, ale często oznacza to wysłanie jej do producenta, który uzna lub nie uzna, chyba, że jak wyżej.

Data: 2017-07-13 18:00:52
Autor: Budzik
Zerwanie paska rozrzadu
Użytkownik re re@re.invalid ...

Reklamację możesz składać, ale często oznacza to wysłanie jej do
producenta, który uzna lub nie uzna, chyba, że jak wyżej.

:)
Mnie to w sumie nic nie interesuje co zrobi z nim mechanik...

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2017-07-13 12:07:33
Autor: J.F.
Zerwanie paska rozrzadu
[...]

Duzo rzeczy sie zmienialo, ale tu chyba nic.

Jesli chodzi o gwarancje, to gwarantem jest osoba (firma) dajaca gwarancje.
Producent, importer, raczej nie sprzedawca.

Za to u sprzedawcy mozesz skladac reklamacje z tytulu niezgodnosci z umowa.

W przypadku paska jednak ... no coz, gwarant zazwyczaj ogranicza odpowiedzialnosc do ceny paska ... a kto silnik naprawi ?

J.

Data: 2017-07-13 18:00:52
Autor: Budzik
Zerwanie paska rozrzadu

Mechanik uznał gwarancje?
-- -
[...]

Oczywiście mowiac potocznie gwarancje miałem na mysli prawnienia wynikajace wprost z stawy a nie z "gwarancji".
A ustawa ogranicza do wartosci paska?

--
Pozdrawia... Budzik
....i to by było na tyle

Data: 2017-07-16 12:22:52
Autor: Marek
Zerwanie paska rozrzadu
On Tue, 11 Jul 2017 07:40:32 +0200, "miumiu" <aac@bbd.pl> wrote:
Pytam z ciekawosci. Po jakim przebiegu bez wymiany zdarzylo wam sie
(albo
waszym znajomym) miec zerwany pasek rozrzadu? Interesuje mnie na ile

Opel corsa model z 95. Pasek się urwał w okolicach przebiegu 100tys.

--
Marek

Zerwanie paska rozrzadu