Zerwanie paska rozrzadu

Data: 2017-07-12 07:57:13
Autor: Mirek Ptak
Zerwanie paska rozrzadu
W dniu 2017-07-11 o 07:40, miumiu pisze:
Pytam z ciekawosci. Po jakim przebiegu bez wymiany zdarzylo wam sie (albo
waszym znajomym) miec zerwany pasek rozrzadu? Interesuje mnie na ile
sensowne sa zalecenia producentow ze pasek nalezy wymieniac np. co 90tys km.

Wszystko zależy od typu silnika.
U mnie dawno temu w Astrze F (1) 1.6 16v producent dla tego typu silnika (bodaj X16XE) zalecał wymianę co 90 tyś. km, ale praktycznie wszyscy wymieniali co 60 tyś. km. ASO w którym miałem przegląd przy 80 tyś. km powiedział, że jeszcze nie trzeba wymieniać. Przy 82 pasek pękł - naprawa na koszt serwisu :).
Kolejna generacja tego silnika (Z16XE) już spokojnie wytrzymywała to co producent zalecał.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2017-07-11 23:24:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Zerwanie paska rozrzadu
przy tym samym pasku ? w grupie VW po prostu stosowano pasek (np Gates) o przedłużonej trwałości. Przy kupnie używanego auta lepiej zrobić od razu (link), a przy jednym kierowcy wtedy kiedy zaleca fabryka. można tez co jakiś czas sprawdzać jego stan wizualnie ale 100% gwarancji to nie daje

https://www.youtube.com/watch?v=Yc12l3BglHU

Zerwanie paska rozrzadu