Zerwany gwint w mocowaniu zacisku

Data: 2010-01-14 18:37:49
Autor: Grzegorz Lipski
Zerwany gwint w mocowaniu zacisku
Witam!

Szanowa grupo, mam problem. Pacjent to Manitou Black 2004. Zerwał się gwint
w mocowaniu hamulca tarczowego. Objawy: śruba mocująca obraca się w
gnieździe, stawiając tylko lekki opór. Pytanie: co z tym teraz zrobić?
Widelec i tak będę zmieniał za parę miesięcy, chciałbym jednak żeby ten
jeszcze do tego czasu posłużył.

Czy przychodzi Wam do głowy jakieś rozwiązanie? Loctite? Gwintowanie?
Jestem średnio uzdolniony w śrubkarstwie, będę wdzięczny za porady
praktyków.

Z pozdrowieniami,
G.

Data: 2010-01-14 18:45:15
Autor: kosik

Użytkownik "Grzegorz Lipski" <lordshaper@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:10x3tot1wzpxn$.1loaskwtjhmex.dlg40tude.net...
Jestem średnio uzdolniony w śrubkarstwie, będę wdzięczny za porady
praktyków.

Idź do jakiegos tokarza itp Najprościej przegwintować na M6. Można tez kombinowac z jakąś tulejką, albo naspawaniem materiału i gwintowaniem na nowo. Są też kleje do metali. Chyba, że znasz kogoś kto zajmuje się naprawą silników, spawaniem głowic itp.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-01-14 19:01:13
Autor: Grzegorz Lipski
Dnia Thu, 14 Jan 2010 18:45:15 +0100, kosik napisał(a):

[...]

Tylko czy gwintowanie na rozmiar większy nie będzie wiązało się
rozwiercaniem zacisku? To jest widelec z mocowaniem PM i grubsza śruba może
nie wleźć.

Ze spawaniem też nie jestem pewien - lagi są chyba magnezowe?

Czy zaklejenie tego poxipolem/loctitem (jakim?), a następnie nagwintowanie
od nowa gwintownikiem ma sens?

Pozdrawiam,
G.

Data: 2010-01-14 19:24:41
Autor: kosik

Użytkownik "Grzegorz Lipski" <lordshaper@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1p0a6xsus47tt$.qbmvuegpjxhv$.dlg40tude.net...
Tylko czy gwintowanie na rozmiar większy nie będzie wiązało się
rozwiercaniem zacisku? To jest widelec z mocowaniem PM i grubsza śruba może
nie wleźć.

Znam ten ból bo sam sobie uszkodziłem delikatnie gwint w nowiutkiej Rebie. Ale kumpel w Manitou Six tak zrobił i z tego co wiem to dało rade. Poza tym jak poszukasz to kupisz śruby i gwintowniki 5.5.

Ze spawaniem też nie jestem pewien - lagi są chyba magnezowe?

Widziałeś jak się zachowuje czysty magnez po zetknięciu z tlenem ? :) To jest aluminium z dodatkiem magnezu. Spawa się jak każde inne. Kiedyś spawałem mocowanie tarczówki w Bomberze Z4, który wg naklejki miał "magnezowe" golenie.

> Czy zaklejenie tego poxipolem/loctitem (jakim?), a następnie nagwintowanie
od nowa gwintownikiem ma sens?

To może kropelką :) Jak pisałem są do tego odpowiedniejsze kleje czy też wypełniacze. Myśle, że jest to dobra opcja przy fachowym wykonaniu i materiałach. Najlepiej by było kupić adapter na 180mm i ten zamontować na stałe a do niego dopiero zacisk. Ja tak zrobiłem żeby niepotrzebnie nie ruszać gwintu, ale ja jeszcze ten gwint mam :)
Możesz też spróbować coś takiego
http://www.allegro.pl/item872288169_lut_do_aluminium_zadna_elektroda_palnik_gratis.html

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-01-14 23:03:12
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-01-14, kosik wrote:

Ze spawaniem też nie jestem pewien - lagi są chyba magnezowe?

Widziałeś jak się zachowuje czysty magnez po zetknięciu z tlenem ?

Generalnie bardzo podobnie jak aluminium - błyskawicznie pokrywa się
pasywującym tlenkiem. :P

Data: 2010-01-14 21:19:58
Autor: solar
Grzegorz Lipski pisze:

Czy przychodzi Wam do głowy jakieś rozwiązanie? Loctite? Gwintowanie?
Jestem średnio uzdolniony w śrubkarstwie, będę wdzięczny za porady
praktyków.

Kompletnie nie pamiętam, jak jest w Black - śruba mocująca nie przechodzi na wylot? Jeśli tak, to dać dłuższą śrubę i nakrętkę...

"Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w ten sposób chwali Chrystusa."
                                      św. Bernard z Clairvaux

Data: 2010-01-14 22:45:12
Autor: Adrian S.
Zerwany gwint w mocowaniu zacisku

Czy przychodzi Wam do głowy jakieś rozwiązanie? Loctite? Gwintowanie?

spróbuj dać dłuższą śrubę. Mocowanie PM w Blecku ma dość długi gwint,
możliwe że śruba dłuższa o ok 8-10mm zmieści się.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2010-01-15 11:17:59
Autor: granat
Grzegorz Lipski pisze:

Czy przychodzi Wam do głowy jakieś rozwiązanie? Loctite? Gwintowanie?
Jestem średnio uzdolniony w śrubkarstwie, będę wdzięczny za porady
praktyków.

w ksiazce zinn'a przy w temacie zerwanych gwintow w hakach przerzutki bylo cos wspomniane o rozwiercaniu i wstawianiu specjalnych tulei, ktore nastepnie gwintuje sie i dziala to mniej wiecej jak kolek rozporowy.

granat

Data: 2010-01-15 11:26:23
Autor: mmateusz
Zerwany gwint w mocowaniu zacisku
Czy przychodzi Wam do głowy jakieś rozwiązanie? Loctite? Gwintowanie?
Jestem średnio uzdolniony w śrubkarstwie, będę wdzięczny za porady
praktyków.

MZ jedynym rozwiązaniem jest wkręcenie "szpilki".
u mnie po zerwaniu gwintu działało, jak jeszcze miałem Manitiu.

musisz znaleźć długą i dobrą śrubę M8 i obciąć jej łepek.
na jednym końcu śruby kontrujesz ze sobą 2 nakrętki, tak aby kręcąc jedną z nich
można było wkręcić szpilkę do mocowania.
za pomocą tych zakontrowanych nakrętek wkręcasz szpilkę do mocowania - szpilka
musi być wkręcona _do_końca_ oraz wskazane jest, aby była obficie umazana w
loklicie - najlepiej zielonym lub niebieskim, bo czerwony skleja na amen.
teraz rozkontrowujesz te 2 nakrętki i je zdejmujesz.
zakładasz zacisk, dajesz podkładkę i skręcasz nakrętką.
całość to ok 15-20 minut.
oczywiscie musisz tak dobrać długość szpilki, aby była wkrecona do końca i nie
była za długa/krótka.
w przeciwieństwie do śruby, szpilka łapie cały gwint oraz oszczędza gwint -
szpilkę wkręcasz tylko raz, a później np. przy regulacji zacisku kręcisz tylko
nakrętką. mam nadzieję, ze jasno wyjasniłem.
ja bym się bał rozwiercać, spawać itp.
mk.

Data: 2010-01-15 11:40:07
Autor: live_evil
mmateusz@poczta.onet.pl pisze:

musisz znaleźć długą i dobrą śrubę M8 i obciąć jej łepek.

Chyba M6.

--
live_evil

Data: 2010-01-15 12:59:56
Autor: mmateusz
Zerwany gwint w mocowaniu zacisku
mmateusz@poczta.onet.pl pisze:
> musisz znaleźć długą i dobrą śrubę M8 i obciąć jej łepek.

Chyba M6.

tak, oczywiscie chodziło o M6.
pozdrawiam,
mk