Zerwany gwint w mocowaniu zacisku

Data: 2010-01-15 11:26:23
Autor: mmateusz
Zerwany gwint w mocowaniu zacisku
Czy przychodzi Wam do głowy jakieś rozwiązanie? Loctite? Gwintowanie?
Jestem średnio uzdolniony w śrubkarstwie, będę wdzięczny za porady
praktyków.

MZ jedynym rozwiązaniem jest wkręcenie "szpilki".
u mnie po zerwaniu gwintu działało, jak jeszcze miałem Manitiu.

musisz znaleźć długą i dobrą śrubę M8 i obciąć jej łepek.
na jednym końcu śruby kontrujesz ze sobą 2 nakrętki, tak aby kręcąc jedną z nich
można było wkręcić szpilkę do mocowania.
za pomocą tych zakontrowanych nakrętek wkręcasz szpilkę do mocowania - szpilka
musi być wkręcona _do_końca_ oraz wskazane jest, aby była obficie umazana w
loklicie - najlepiej zielonym lub niebieskim, bo czerwony skleja na amen.
teraz rozkontrowujesz te 2 nakrętki i je zdejmujesz.
zakładasz zacisk, dajesz podkładkę i skręcasz nakrętką.
całość to ok 15-20 minut.
oczywiscie musisz tak dobrać długość szpilki, aby była wkrecona do końca i nie
była za długa/krótka.
w przeciwieństwie do śruby, szpilka łapie cały gwint oraz oszczędza gwint -
szpilkę wkręcasz tylko raz, a później np. przy regulacji zacisku kręcisz tylko
nakrętką. mam nadzieję, ze jasno wyjasniłem.
ja bym się bał rozwiercać, spawać itp.
mk.

Data: 2010-01-15 11:40:07
Autor: live_evil
mmateusz@poczta.onet.pl pisze:

musisz znaleźć długą i dobrą śrubę M8 i obciąć jej łepek.

Chyba M6.

--
live_evil

Data: 2010-01-15 12:59:56
Autor: mmateusz
Zerwany gwint w mocowaniu zacisku
mmateusz@poczta.onet.pl pisze:
> musisz znaleźć długą i dobrą śrubę M8 i obciąć jej łepek.

Chyba M6.

tak, oczywiscie chodziło o M6.
pozdrawiam,
mk