Zeskanuj kciuk i wypłać pieniądze

Data: 2010-05-10 15:58:14
Autor: TZ
Zeskanuj kciuk i wypłać pieniądze
Witam!
http://www.dziennik.pl/gospodarka/article603698/Zeskanuj_kciuk_i_wyplac_pieniedze.html

Polska jest pierwszym krajem w Europie, który wprowadza bankomaty z
identyfikacją biometryczną, czyli wypłacające pieniądze po zeskanowaniu
palca właściciela konta. Pierwszy taki bankomat już działa w Warszawie. Do
końca roku ma być ich ok. 200

--
Pozdrawiam,
TheZas

- Nel złożyła mu piersi na głowę i usnęła.-

Data: 2010-05-10 09:59:46
Autor: witek
TZ wrote:
[...]

hmm

w razie czego karte mozna klientowi zabrać, a rękę trzeba będzie obciąć.
Nie wiem, czy to najlepsze rozwiązanie.

Data: 2010-05-10 09:23:14
Autor: MK
On 10 Maj, 16:59, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

hmm

w razie czego karte mozna klientowi zabrać, a rękę trzeba będzie obciąć.
Nie wiem, czy to najlepsze rozwiązanie.

Problem w tym, ze AFAIK uruchomiony bankomat obsluguje tylko tzw.
wyplaty lokalne, nie jest konieczna karta, a raczej identyfikator i
palec. Sama autoryzacja odbywa sie poprzez zeskanowanie naczyn
krwionosnych (a nie linii papilarnych, tak jak w komuterze), palec bez
przepywu krwi jest bezuzyteczny.
Rozwiazanie jest zajebiste, ale jeszcze kilka lat poczekamy na jego
upowszechnienie. Z tego co wiem najwiekszym bankiem testujacym je jest
BZ WBK.

MK

Data: 2010-05-10 12:03:25
Autor: witek
MK wrote:
Sama autoryzacja odbywa sie poprzez zeskanowanie naczyn
krwionosnych (a nie linii papilarnych, tak jak w komuterze), palec bez
przepywu krwi jest bezuzyteczny.

A czy ja kurna musze o tym wiedziec obcinajac ci palec?

Data: 2010-05-10 10:59:28
Autor: MK
On 10 Maj, 19:03, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

A czy ja kurna musze o tym wiedziec obcinajac ci palec?

to tak jakbys kradl karte wierzac, ze jest na niej zapisany PIN, ale
zapomnialem, ze w PL profesjonalistow ze swieca trzeba szukac ;).

MK

Data: 2010-05-10 13:30:37
Autor: witek
MK wrote:
[...]

no wlasnie na tym polega problem.
Profesjonalistow brak, a karte i reke i tak mozna stracic.

Data: 2010-05-11 17:57:11
Autor: Arek
witek napisał(a) w wiadomości: ...
MK wrote:
Sama autoryzacja odbywa sie poprzez zeskanowanie naczyn
krwionosnych (a nie linii papilarnych, tak jak w komuterze), palec bez
przepywu krwi jest bezuzyteczny.

A czy ja kurna musze o tym wiedziec obcinajac ci palec?

Na filmach pewnie już było...
Np. w "Demolition Man" http://www.imdb.com/title/tt0106697/ ("Człowiek
demolka" w wersji polskiej) zamiast palca do identyfiakcji służyła siatkówka
oka. Reszty można się domyśleć...
Czemu, ach czemu bankomaty nie chcą sprawdzać jeszcze numeru buta,
weryfikować fotografii dziadka z wojska i świadectwa szczepienia psa?

Arek

Data: 2010-05-11 18:32:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zeskanuj kciuk i wypłać pieniądze

"Arek" hsbuju$jol$1@news.onet.pl

[...]

Bo nie każdy ma psa -- to proste!

Mnie zastanawia coś innego -- po co komu te bankomaty, skoro (IMO)
największym problemem jest nadmiar surowców wtórnych i raczej należy
myśleć o wpłatomatach, nie o wYpłatomatach.

Data: 2010-05-11 20:11:25
Autor: Arek
Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) w wiadomości: ...

Czemu, ach czemu bankomaty nie chcą sprawdzać jeszcze numeru buta,
weryfikować fotografii dziadka z wojska i świadectwa szczepienia psa?

Bo nie każdy ma psa -- to proste!

To ma sobie kupić! Z chipem oczywiście... A kto nie będzie miał psa
będzie podejrzany.
Albo UE wyda dyrektywę, że ma mieć. Dla własnego dobra.

Mnie zastanawia coś innego -- po co komu te bankomaty, skoro (IMO)
największym problemem jest nadmiar surowców wtórnych i raczej należy
myśleć o wpłatomatach, nie o wYpłatomatach.

Spkojnie, bankomaty bedą służyć do doładowywania kart pre-paid.
Płatniczych - telefoniczne już mozna.
Przy okazji zrobią kolejne zdjęcie i zdejmą odciski...

Arek

Data: 2010-05-11 20:15:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zeskanuj kciuk i wypłać pieniądze

"Arek" hsc6fk$bcp$1@news.onet.pl

Bo nie każdy ma psa -- to proste!

To ma sobie kupić! Z chipem oczywiście...

Rozwinie się cwaniactwo... Ludzie dostaną dofinansowanie
do psa z chipem -- kupią psa bez chipa albo chipa bez psa... ;)
Przestępczość matrymonialna wzrośnie -- ci z chpiem bez psa
będą żenili się z tymi, który mają psa bez chipa...

Data: 2010-05-10 17:09:28
Autor: Piotr Hosowicz
On 10.05.2010 16:59, witek wrote:

w razie czego karte mozna klientowi zabrać, a rękę trzeba będzie obciąć.
Nie wiem, czy to najlepsze rozwiązanie.

Może bycie przeczytali, zamiast p*lić głodne kawałki.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

--
Wirtualizacja a la Microsoft: "Nie wiem gdzie są moje pliki."
NP: Slash - Paradise City (Feat. Fergie And Cypress Hill) (Australian Bonus)

Data: 2010-05-10 16:16:26
Autor: MHC Mega
Piotr Hosowicz wrote:

> w razie czego karte mozna klientowi zabrać, a rękę trzeba będzie
> obciąć.  Nie wiem, czy to najlepsze rozwiązanie.

Może bycie przeczytali, zamiast p*lić głodne kawałki.

O tym że muszę żyć by podyktować PIN rabuś wie. O szczegółach implementacji testów palców niekoniecznie.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2010-05-10 17:17:50
Autor: Ranger
Piotr Hosowicz pisze:
On 10.05.2010 16:59, witek wrote:

w razie czego karte mozna klientowi zabrać, a rękę trzeba będzie obciąć.
Nie wiem, czy to najlepsze rozwiązanie.

Może bycie przeczytali, zamiast p*lić głodne kawałki.

wcale nie, obejrzyj sobie filmy hamerykańskie, nie takie rzeczy ichnie czarne charaktery rozpracowywali. ;p

A swoją drogą, ciekawe ile będziemy czekali na odpowiedź bułgarsko-rumuńskich grup skrimmerskich ;)

pzdr
Ranger

Data: 2010-05-11 01:58:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zeskanuj kciuk i wypłać pieniądze

"witek" hs96vq$333$5@inews.gazeta.pl

w razie czego karte mozna klientowi zabrać, a rękę trzeba będzie obciąć.
Nie wiem, czy to najlepsze rozwiązanie.

Wolisz skanowanie dna oka? ;)

Data: 2010-05-10 16:09:40
Autor: RobertS
TZ pisze:
[...]

no proszę...a największym zaskoczeniem jest podmiot, który te bankomaty wprowadza ;-)

RobertS

Data: 2010-05-10 14:42:21
Autor: xbartx
Dnia Mon, 10 May 2010 16:09:40 +0200, RobertS napisał(a):

no proszę...a największym zaskoczeniem jest podmiot, który te bankomaty
wprowadza ;-)

Nie mam czasu teraz czytać, ale to chyba nie euronet, który ostatnio prawie nie zbankrutował po decyzji MC?
Jak dla mnie, to aż takie "udogodnienie" nie jest mi potrzebne i pozostanę przy karcie i pinie - pełna konserwa :D

Data: 2010-05-10 16:58:39
Autor: Ranger
TZ pisze:
[...]

Super... kiedyś to dali po łbie i zabrali portfel, teraz jeszcze łapę upier... :(

;)
Pzdr
Ranger

Data: 2010-05-10 22:10:47
[...]