Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...

Data: 2013-01-01 17:03:06
Autor: Jakub Jewuła
Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
Czesc :)

No chyba musze w koncu dokupic komputer...

Ma to byc komp. do zastosowan "ogolnych" ale tez do wydajnej edycji
video - na obecnym Q6600@2.4 edycja filmow HDD jest uciazliwa -
w praktyce nie ma plynnego podgladu, a i finalne renderowanie trwa...

Nie chce kupowac maksymalnie szybkiej maszyny bo raczej ceny ponad
4000zl za sam procesor nie przyjmuje do wiadomosci ;) chcialbym kupic
rozsadnie mocny komputer ktory bedzie wyraznie szybszy od obecnego...

Wymyslilem taki <> zestaw:

- Win7 64bit

- i7 3770K.
Myslalem jeszcze o 2700K i 3930K ale chyba 3770K bedzie najlepszym wyborem.

- RAM 16GB

- DYSK systemowy pewnie OCZ Agility 3 AGT3-25SAT3-120G lub podobny 120-180GB
- pozniej drugi dysk SSD na dane robocze, lub HDD

- uklad graficzny w procesorze.

- plyta - nie wiem (patrz dalej).

- zasilacz, obudowa - cokolwiek byle sprawdzone (patrz dalej).

No i wlasnie tu pojawia sie pytanie o plyte - chcialbym procesor
krecic tak, zeby kompresja video trwala mozliwie krotko, a sama
edycja z podgladem byla komfortowa.

Nie chce jednak robic z tego doktoratu - chcialbym kupic plyte, ktora
z odpowiednim softem wspiera overclocking tak, zeby mogl jednym suwakiem
"zwiekszyc moc" procesora do maksimum przy absolutnej stabilnosci.
Najlepiej jeszcze jakby dalo sie okreslic maksymalna predkosc do jakiej
procek bedzie podciagany a konkretny mnoznik bylby regulowany dynamicznie
- po prostu kiedy trzeba. Wiekszosc czasu jednak robie proste rzeczy
do ktorych Q6600 jest az nadto wydajny, brakuje mocy tylko przy video HD.

Poczytalem troche w sieci, np tu:
http://blog.techvortal.pl/index.php/2012/poradnik-podkrecanie-procesorow-sandy-brigde-cz-1/
http://www.purepc.pl/procesory/test_core_i73770k_vs_core_i72700k_ivy_bridge_vs_sandy_bridge?page=0,0

W testach przewija sie plyta DZ77GA-70K jednak w lokalnych sklepach jej
nie ma chyba, a wolalbym kupic zlozony komputer wg mojej specyfikacji
niz bawic sie w skladanie - nie mam po prostu na to czasu.

Z rzeczy ktorych oczekuje od plyty to video (z 3770K), siec gigabit,
kilka USB 2/3, e-sata, najchetniej wyjscie na dwa monitory.
Jakiekolwiek wbudowane audio.

Pytania mam wiec dwa:

1. jaka _sprawdzona_ plyte polecicie do absolutnie stabilnego OC?
Nie musi gwarantowac 5GHz, jesli dostane bez problemow 4.3-4.4GHz
bede zadowolony,

2. wynika z checi przewozenia od czasu do czasu komputera.
Czy moze calosc daloby sie wepchnac do mniejszej niz typowe obudowy?
DVD nie potrzebuje, dysk wystarczy jeden, ew. dwa SSD. karty video
moze nie byc. Czy ktos robi mniejsze obudowy z odpowiednim zasilaczem
i chlodzeniem?

Cala zabawa ma dac komputer _znacznie_ szybszy niz obecny Q6600.

Z gory dzieki za podpowiedzi...

Jakub

Data: 2013-01-01 17:08:54
Autor: Jakub Jewuła
Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
Ps. Jeszcze test plyt - doczytam jutro ;)

http://pclab.pl/art49616-35.html

Data: 2013-01-01 18:53:12
Autor: ToMasz
W dniu 01.01.2013 17:03, Jakub Jewuła pisze:
[...]

chmmm, a czy mógłbyś opisać co dla Ciebie znaczy edycja wideo? Kiedyś zajmowałem się (amatorsko) składaniem filmików, dostosowaniem rozdzielczości itp. z _praktyki_ wiem że cholernie uciążliwe jest czekanie na dysk twardy 10 sekund. Natomiast czy film liczy się na kompie za 1000zł 6 godzin (takie czasy były) czy na kompie za 4000 zaledwie 3 godziny - było mi obojętne. Co do podglądu - włączałem wszystkie filtry, przewijałem na krytyczny moment i miałem statyczny podgląd. Ta operacja nie trwałą. tzn przewinięcie trwało dłużej niż wyświetlenie obrobionej klatki. Może program masz nie taki, a może robisz coś, o czym ja nie mam bladego pojęcia. :)

Nie chce kupowac maksymalnie szybkiej maszyny bo raczej ceny ponad
(...)
- DYSK systemowy pewnie OCZ Agility 3 AGT3-25SAT3-120G lub podobny
120-180GB
- pozniej drugi dysk SSD na dane robocze, lub HDD
Ja bym postawił nacisk na dyski, nie na procesor. niekoniecznie ssd! na dane, obrabiane filmy lepszy będzie raid0. wyraźnie wzrasta szybkość przy normalnej cenie napędów, jednocześnie brak szkody w przypadku utraty danych.

Chyba przesadzasz troszkę ze obawami co do płyty głównej. jeśli płyta+procesor nie będą miały jakiegoś "babola" to będzie śmigać. wybierz coś co jest sprawdzone, nie jest nowością i ciesz się życiem, zamiast marnować czas na czytanie testów. :)
Powodzenia!

ToMasz

Ps pamiętaj że wielordzeniowy procesor niekoniecznie będzie liczył jeden film wszystkimi rdzeniami.

Data: 2013-01-01 19:55:55
Autor: Jakub Jewuła
Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
chmmm, a czy mógłbyś opisać co dla Ciebie znaczy edycja wideo? Kiedyś

Spraw jest kilka - najpierw przegladniecie zgranych ujec i wybranie
/ wyciecie interesujacych fragmentow. Tu problemu w zasadzie nie ma
moze poza szybkim przewijaniem z podgladem - tego zwyczajnie procesor
nie daje rady w locie zdekompresowac.

Potem dosc prosty montaz ale czesto 2-3 czy 4 strumienie HD w jedno
- znowu procek nie daje rady wyswietlic podgladu w dobrej jakosci
i pelnej ilosci klatek na sekunde.

Korekt wielkich nie robie, ew. zmiana balansu bieli, czy jasnosci.

No i finalnie rendering w HD, to niestety trwa...
Niby mozna puscic na noc i isc spac, ale wolalbym miec material
gotowu po kiku minutach (zakladam ze film trwa max 5min).

zajmowałem się (amatorsko) składaniem filmików, dostosowaniem rozdzielczości itp. z _praktyki_ wiem że cholernie uciążliwe jest czekanie na dysk twardy 10 sekund. Natomiast czy film liczy się na

To byla jak sadze era SD i dyskow lupanych ;-)

Teraz nie ma problemu z odczytem materialu z dysku - problem w tym,
ze strumien HD trzeba zdekompresowac niestety przed wyswietleniem.
Jesli takich strumieni jest kilka a w dodatku trzeba cos z nimi
zrobic - np. policzyc slow-motion czy przenikanie, to po prostu
brakuje procesora.

> [...]
> 120-180GB
> - pozniej drugi dysk SSD na dane robocze, lub HDD

Ja bym postawił nacisk na dyski, nie na procesor.

Niestety - to przede wszystkim kwestia mocy obliczeniowej -
nieraz wrzucam material na RAM-DYSK i z niego pracuje co troche
pomaga, ale tylko przy pojedynczym strumieniu.

Mozna jeszcze teoretycznie zatrudnic do czesci operacji karte
graficzna z CUDA, ma dawac dopal przy renderowaniu np.
Niestety nie wspomaga juz samej pracy - czyli np. nie generuje
podgladu przy przenikaniach etc. Przynajmniej w Sony Vegas.
Sa chyba filtry korzystajace z GPU ale to w sumie mnie nie
bardzo interesuje - pracuje glownie na czystym materiale
nie bawiac sie w efekty etc.

Zreszta zakup karty biore pod uwage, ale najpierw chce kupic
mozliwie silny procesor. Dlatego mysle tez o 3930K.

Ps pamiętaj że wielordzeniowy procesor niekoniecznie będzie liczył jeden film wszystkimi rdzeniami.

Vegas z czterech rdzeni korzysta czy z wiekszej ilosci to nie wiem.

Poszperalem w sieci i ciagnie rowno nawet 12 watkow :)
To argument za 3930K...

[...]

No wlasnie - co jest sprawdzone ;) Nie sledze niusow z branzy PC -
po prostu uzywam komputera. A chcialby nie miec problemow z gratami
ani bawic sie w wymienianie co pol roku. Nie mam na to czasu :)

Data: 2013-01-01 20:10:42
Autor: Jakub Jewuła

Ps. http://www.legitreviews.com/article/1501/15/

Data: 2013-01-02 07:05:49
Autor: Jakub Jewuła
Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
> - DYSK systemowy pewnie OCZ Agility 3 AGT3-25SAT3-120G lub podobny
> 120-180GB

Zmień go na Samsunga 830/840 PRO albo na INTELA 520

OK. Uwzglednie 840 PRO 128GB na systemowy.

> - plyta - nie wiem (patrz dalej).

ASRock Z77 Fatal1ty Z77 Professional
http://pclab.pl/art49616-7.html

OK. Wstepnie dodane.

Data: 2013-01-02 22:12:02
Autor: maX

Użytkownik "Jakub Jewuła" <biuro@skanowanie.com.pl> napisał w wiadomości news:50e308c6$0$1219$65785112news.neostrada.pl...
Wiekszosc czasu jednak robie proste rzeczy
do ktorych Q6600 jest az nadto wydajny, brakuje mocy tylko przy video HD.

Może użyj (zamiast CUDA w GPU) Quick Sync? Oferuje szybkie kodowanie video (szybsze niż na CUDA, choć nie wiem jak wygląda wydajność specjalizowanego kodera video w najnowszych Geforce 6xx i Radeon 7xxx).

Data: 2013-01-03 06:47:42
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:kc27qb$qpa$1atena.e-wro.net...

> [...]

video  (szybsze niż na CUDA, choć nie wiem jak wygląda wydajność
specjalizowanego  kodera video w najnowszych Geforce 6xx i Radeon 7xxx).

Te "proste rzeczy" to mialem na mysli prace biurowe, problem
z video HD czyli skladaniem i generowaniem. Nie samym generowaniem.

Data: 2013-01-03 19:17:29
Autor: Jakub Jewuła
Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
Zostalo w zasadzie wybrac obudowe...

Na oko (z wygladu) podobaja mi sie np:
SilentiumPC Regnum L50 Pure Black, CM STORM SCOUT II Black.

Nie chce zadnej wiejskiej dyskoteki typu swiecace wentylatory,
za to chce zeby wentylatory pracowaly przez przynajmniej kilka
lat a nie padly po pol roku ;)

Prosty, estetyczny wyglad. Chetnie czarna.

Z wymagan - z przodu / u gory porty USB 2/3, chetnie czytnik
kart SD ale to w zasadzie mozna na kablu wiec sie nie upieram.

Z fanaberii ew. wyswietlacz pokazujacy temperature procesora...
Bo takiej z wyswietlaczem pokazujacym zajetosc procesora to
chyba nie znajde? ;)

Cena - a tak do 700zl bez zasilacza. A co ;)

Polecicie cos?

Data: 2013-01-04 08:46:23
Autor: Chris
Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
Jakub Jewuła nabazgrał(a):

[...]

Obecnie jedna z najlepszych firm obecnie:

OBUDOWA FRACTAL DESIGN DEFINE R4 - USB3.0 - TITANIUM

Oczywiście możesz poszukać inych modeli wizualnie.

Data: 2013-01-04 09:38:49
Autor: Jakub Jewuła
Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
> Polecicie cos?

Obecnie jedna z najlepszych firm obecnie:

OBUDOWA FRACTAL DESIGN DEFINE R4 - USB3.0 - TITANIUM

Wygada dosc sensownie, dzieki.

Data: 2013-01-04 09:44:23
Autor: Chris
[...]

Do tego ma fajne filtry przeciwkurzowe (takie jak w samochodach) żeby się syf do środka nie dostawał :)

Data: 2013-01-04 09:58:56
Autor: Jakub Jewuła
Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...

> Wygada dosc sensownie, dzieki.

Do tego ma fajne filtry przeciwkurzowe (takie jak w samochodach) żeby się syf do środka nie dostawał :)

To dosc istotne bo niestety w Krakowie powietrze jest geste :(

Data: 2013-01-14 18:20:42
Autor: Jakub Jewuła
Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
Czas na podsumowanie ;)
Po przeczytaniu calego internetu wyszedl mi taki zestaw:

plyta: MSI X79A-GD65 (8D)
procek: 3930K
wentylator: Scythe MUGEN 2
pamiec: 64GB 1600MHz
dysk systemowy: Samsung SSD 840 Pro 250 GB
dysk drugi: ...zobaczysie pozniej
zasilacz: Chieftec CFT-750-14C 750W
obudowa: FRACTAL DEFINE R4 USB 3.0 BLACK
video: HD6870
DVD: any
system: WIN7 PRO 64bit OEM
monitor: EIZO FS2331-BK + jakis inny na palety

Cos Waszym zdaniem nie pasuje do zestawu?

Krecic bede nie nerwowo - moze 4.3GHz
A moze okaze sie, ze bez krecenia wydajnosc bedzie na
tyle duza ze nie bede krecil wogole... Wyjdzie w praniu.

Dysk na dane pewnie poczatkowo 2TB ktory robi teraz za backup.
Jak sie okaze ze bedzie za wolny to doloze drugi SSD.
Ale w sumie nie sadze, przy 64GB RAMu wszystko zmiesci sie w cache ;)

Poniewaz kompletnie nie znam sie na SSD - czy ten dysk z ta
plyta bedzie dzialal poprawnie?

Data: 2013-01-14 23:13:46
Autor: Adam
W dniu 2013-01-14 18:20, Jakub Jewuła pisze:
Czas na podsumowanie ;)
Po przeczytaniu calego internetu wyszedl mi taki zestaw:

plyta: MSI X79A-GD65 (8D)

Ta płyta (przynajmniej u mnie) występuje w 2 wersjach:

1/
MSI X79A-GD65 (8D), X79, QuadDDR3-1600, SATA3, USB 3.0, ATX
Kod: C8700957  P/N: X79A-GD65 (8D)

2/
MSI X79A-GD65 (8D) Frio Adv, X79, QuadDDR3-1600, SATA3, USB 3.0, ATX
Kod: C8700956  P/N: X79A-GD65 (8D) Frio Adv

Wersja 2 ma dodatkowo Thermaltake Frio Advanced.

Jednak na stanie żadnej teraz nie mam, a że rano muszę jechać do klienta, to teraz szkoda mi czasu na szukanie, co się z nimi dzieje.

procek: 3930K

Wygląda na to, że podchodzi:
http://www.msi.com/product/mb/X79A-GD65-- 8D-.html#?div=CPUSupport

wentylator: Scythe MUGEN 2

Płyta 2/ ma wentylatorek :)

pamiec: 64GB 1600MHz
DDR3, nonECC - takich pamięci mam na stanie 108 modeli.
Zwróć uwagę przy zakupie na obecność radiatorów, np:
Corsair Vengeance 4x4GB, DIMM,1600MHz, DDR3,CL9,XMP,Non-ECC,with Heatsink (Blue)
Kod: C9800527  P/N: CMZ16GX3M4A1600C9B

Zobacz też na opóźnienie CAS Latency, aby wykorzystać prędkość.
Dawniej jeszcze jupowało się pamięci parowane, teraz już nie jest to chyba tak istotne, ale dobrze jest obsadzić banki do pracy symulanicznej - zyskujemy nieco na wydajności.

[...]

Tutaj niech się wypowiedzą inni - ja Samsunga cenię wyłącznie za TV i ewentualnie monitory. Widziałem sporo ich HDD (mechanicznych) w jednym z serwisów gwarancyjnych :(
Nie sprzedawałem nic samsungowego oprócz monitorów, więc nie wiem.
Jak nikt nic nie napisze, to poszukam informacji i dam Ci znać.

Jak chcesz rzeczywiście szybki dysk twardy, to może coś tego typu:
OCZ SSD Revo Drive 3 PCI-Express 240GB( 1000/900MB/s read/write) MLC
Kod: C3109122  P/N: RVD3-FHPX4-240G

Przy okazji:
Skanujesz coś jeszcze?

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-01-15 09:15:30
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kd1vur$2q8$1news.icm.edu.pl...
> [...]

Kod: C8700956  P/N: X79A-GD65 (8D) Frio Adv

Wersja 2 ma dodatkowo Thermaltake Frio Advanced.

W sumie moze byc, ale rownie dobrze moge dokupic wentyl. luzem.
Przypuszczam, ze Scythe moze byc cichszy... Nie upieram sie.

Tu chyyyba maja:
http://www.morele.net/plyta-glowna-msi-x79a-gd65-8d-frio-adv-441201/

> [...]
Zwróć uwagę przy zakupie na obecność radiatorów, np:
Corsair Vengeance 4x4GB, DIMM,1600MHz, DDR3,CL9,XMP,Non-ECC,with Heatsink (Blue)

Rozmiar pojedynczej kosci 8GB, inaczej nie wejdzie 64GB ;)

Jak chcesz rzeczywiście szybki dysk twardy, to może coś tego typu:
OCZ SSD Revo Drive 3 PCI-Express 240GB( 1000/900MB/s read/write) MLC
Kod: C3109122  P/N: RVD3-FHPX4-240G

To juz chyba przegiecie. Nie sadze zeby w realnej pracy miala
znaczenie roznica miedzy 5000 a 1000MB/s :) Za roznice w cenie
mozna dokupic drugi SSD.

Przy okazji:
Skanujesz coś jeszcze?

Nie. Sprzet jeszcze stoi - brak czasu zeby zajac sie sprzedaza...

Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...