Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...

Data: 2013-01-01 18:53:12
Autor: ToMasz
Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
W dniu 01.01.2013 17:03, Jakub Jewuła pisze:
Czesc :)

No chyba musze w koncu dokupic komputer...

Ma to byc komp. do zastosowan "ogolnych" ale tez do wydajnej edycji
video - na obecnym Q6600@2.4 edycja filmow HDD jest uciazliwa -
w praktyce nie ma plynnego podgladu, a i finalne renderowanie trwa...
chmmm, a czy mógłbyś opisać co dla Ciebie znaczy edycja wideo? Kiedyś zajmowałem się (amatorsko) składaniem filmików, dostosowaniem rozdzielczości itp. z _praktyki_ wiem że cholernie uciążliwe jest czekanie na dysk twardy 10 sekund. Natomiast czy film liczy się na kompie za 1000zł 6 godzin (takie czasy były) czy na kompie za 4000 zaledwie 3 godziny - było mi obojętne. Co do podglądu - włączałem wszystkie filtry, przewijałem na krytyczny moment i miałem statyczny podgląd. Ta operacja nie trwałą. tzn przewinięcie trwało dłużej niż wyświetlenie obrobionej klatki. Może program masz nie taki, a może robisz coś, o czym ja nie mam bladego pojęcia. :)

Nie chce kupowac maksymalnie szybkiej maszyny bo raczej ceny ponad
(...)
- DYSK systemowy pewnie OCZ Agility 3 AGT3-25SAT3-120G lub podobny
120-180GB
- pozniej drugi dysk SSD na dane robocze, lub HDD
Ja bym postawił nacisk na dyski, nie na procesor. niekoniecznie ssd! na dane, obrabiane filmy lepszy będzie raid0. wyraźnie wzrasta szybkość przy normalnej cenie napędów, jednocześnie brak szkody w przypadku utraty danych.

Chyba przesadzasz troszkę ze obawami co do płyty głównej. jeśli płyta+procesor nie będą miały jakiegoś "babola" to będzie śmigać. wybierz coś co jest sprawdzone, nie jest nowością i ciesz się życiem, zamiast marnować czas na czytanie testów. :)
Powodzenia!

ToMasz

Ps pamiętaj że wielordzeniowy procesor niekoniecznie będzie liczył jeden film wszystkimi rdzeniami.

Data: 2013-01-01 19:55:55
Autor: Jakub Jewuła
Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
chmmm, a czy mógłbyś opisać co dla Ciebie znaczy edycja wideo? Kiedyś

Spraw jest kilka - najpierw przegladniecie zgranych ujec i wybranie
/ wyciecie interesujacych fragmentow. Tu problemu w zasadzie nie ma
moze poza szybkim przewijaniem z podgladem - tego zwyczajnie procesor
nie daje rady w locie zdekompresowac.

Potem dosc prosty montaz ale czesto 2-3 czy 4 strumienie HD w jedno
- znowu procek nie daje rady wyswietlic podgladu w dobrej jakosci
i pelnej ilosci klatek na sekunde.

Korekt wielkich nie robie, ew. zmiana balansu bieli, czy jasnosci.

No i finalnie rendering w HD, to niestety trwa...
Niby mozna puscic na noc i isc spac, ale wolalbym miec material
gotowu po kiku minutach (zakladam ze film trwa max 5min).

zajmowałem się (amatorsko) składaniem filmików, dostosowaniem rozdzielczości itp. z _praktyki_ wiem że cholernie uciążliwe jest czekanie na dysk twardy 10 sekund. Natomiast czy film liczy się na

To byla jak sadze era SD i dyskow lupanych ;-)

Teraz nie ma problemu z odczytem materialu z dysku - problem w tym,
ze strumien HD trzeba zdekompresowac niestety przed wyswietleniem.
Jesli takich strumieni jest kilka a w dodatku trzeba cos z nimi
zrobic - np. policzyc slow-motion czy przenikanie, to po prostu
brakuje procesora.

> [...]
> 120-180GB
> - pozniej drugi dysk SSD na dane robocze, lub HDD

Ja bym postawił nacisk na dyski, nie na procesor.

Niestety - to przede wszystkim kwestia mocy obliczeniowej -
nieraz wrzucam material na RAM-DYSK i z niego pracuje co troche
pomaga, ale tylko przy pojedynczym strumieniu.

Mozna jeszcze teoretycznie zatrudnic do czesci operacji karte
graficzna z CUDA, ma dawac dopal przy renderowaniu np.
Niestety nie wspomaga juz samej pracy - czyli np. nie generuje
podgladu przy przenikaniach etc. Przynajmniej w Sony Vegas.
Sa chyba filtry korzystajace z GPU ale to w sumie mnie nie
bardzo interesuje - pracuje glownie na czystym materiale
nie bawiac sie w efekty etc.

Zreszta zakup karty biore pod uwage, ale najpierw chce kupic
mozliwie silny procesor. Dlatego mysle tez o 3930K.

Ps pamiętaj że wielordzeniowy procesor niekoniecznie będzie liczył jeden film wszystkimi rdzeniami.

Vegas z czterech rdzeni korzysta czy z wiekszej ilosci to nie wiem.

Poszperalem w sieci i ciagnie rowno nawet 12 watkow :)
To argument za 3930K...

[...]

No wlasnie - co jest sprawdzone ;) Nie sledze niusow z branzy PC -
po prostu uzywam komputera. A chcialby nie miec problemow z gratami
ani bawic sie w wymienianie co pol roku. Nie mam na to czasu :)

Data: 2013-01-01 20:10:42
Autor: Jakub Jewuła
Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
Poszperalem w sieci i ciagnie rowno nawet 12 watkow :)
To argument za 3930K...

Ps. http://www.legitreviews.com/article/1501/15/

Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...