Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...

Data: 2013-01-14 18:20:42
Autor: Jakub Jewuła
Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...
Czas na podsumowanie ;)
Po przeczytaniu calego internetu wyszedl mi taki zestaw:

plyta: MSI X79A-GD65 (8D)
procek: 3930K
wentylator: Scythe MUGEN 2
pamiec: 64GB 1600MHz
dysk systemowy: Samsung SSD 840 Pro 250 GB
dysk drugi: ...zobaczysie pozniej
zasilacz: Chieftec CFT-750-14C 750W
obudowa: FRACTAL DEFINE R4 USB 3.0 BLACK
video: HD6870
DVD: any
system: WIN7 PRO 64bit OEM
monitor: EIZO FS2331-BK + jakis inny na palety

Cos Waszym zdaniem nie pasuje do zestawu?

Krecic bede nie nerwowo - moze 4.3GHz
A moze okaze sie, ze bez krecenia wydajnosc bedzie na
tyle duza ze nie bede krecil wogole... Wyjdzie w praniu.

Dysk na dane pewnie poczatkowo 2TB ktory robi teraz za backup.
Jak sie okaze ze bedzie za wolny to doloze drugi SSD.
Ale w sumie nie sadze, przy 64GB RAMu wszystko zmiesci sie w cache ;)

Poniewaz kompletnie nie znam sie na SSD - czy ten dysk z ta
plyta bedzie dzialal poprawnie?

Data: 2013-01-14 23:13:46
Autor: Adam
W dniu 2013-01-14 18:20, Jakub Jewuła pisze:
Czas na podsumowanie ;)
Po przeczytaniu calego internetu wyszedl mi taki zestaw:

plyta: MSI X79A-GD65 (8D)

Ta płyta (przynajmniej u mnie) występuje w 2 wersjach:

1/
MSI X79A-GD65 (8D), X79, QuadDDR3-1600, SATA3, USB 3.0, ATX
Kod: C8700957  P/N: X79A-GD65 (8D)

2/
MSI X79A-GD65 (8D) Frio Adv, X79, QuadDDR3-1600, SATA3, USB 3.0, ATX
Kod: C8700956  P/N: X79A-GD65 (8D) Frio Adv

Wersja 2 ma dodatkowo Thermaltake Frio Advanced.

Jednak na stanie żadnej teraz nie mam, a że rano muszę jechać do klienta, to teraz szkoda mi czasu na szukanie, co się z nimi dzieje.

procek: 3930K

Wygląda na to, że podchodzi:
http://www.msi.com/product/mb/X79A-GD65-- 8D-.html#?div=CPUSupport

wentylator: Scythe MUGEN 2

Płyta 2/ ma wentylatorek :)

pamiec: 64GB 1600MHz
DDR3, nonECC - takich pamięci mam na stanie 108 modeli.
Zwróć uwagę przy zakupie na obecność radiatorów, np:
Corsair Vengeance 4x4GB, DIMM,1600MHz, DDR3,CL9,XMP,Non-ECC,with Heatsink (Blue)
Kod: C9800527  P/N: CMZ16GX3M4A1600C9B

Zobacz też na opóźnienie CAS Latency, aby wykorzystać prędkość.
Dawniej jeszcze jupowało się pamięci parowane, teraz już nie jest to chyba tak istotne, ale dobrze jest obsadzić banki do pracy symulanicznej - zyskujemy nieco na wydajności.

[...]

Tutaj niech się wypowiedzą inni - ja Samsunga cenię wyłącznie za TV i ewentualnie monitory. Widziałem sporo ich HDD (mechanicznych) w jednym z serwisów gwarancyjnych :(
Nie sprzedawałem nic samsungowego oprócz monitorów, więc nie wiem.
Jak nikt nic nie napisze, to poszukam informacji i dam Ci znać.

Jak chcesz rzeczywiście szybki dysk twardy, to może coś tego typu:
OCZ SSD Revo Drive 3 PCI-Express 240GB( 1000/900MB/s read/write) MLC
Kod: C3109122  P/N: RVD3-FHPX4-240G

Przy okazji:
Skanujesz coś jeszcze?

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-01-15 09:15:30
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kd1vur$2q8$1news.icm.edu.pl...
> [...]

Kod: C8700956  P/N: X79A-GD65 (8D) Frio Adv

Wersja 2 ma dodatkowo Thermaltake Frio Advanced.

W sumie moze byc, ale rownie dobrze moge dokupic wentyl. luzem.
Przypuszczam, ze Scythe moze byc cichszy... Nie upieram sie.

Tu chyyyba maja:
http://www.morele.net/plyta-glowna-msi-x79a-gd65-8d-frio-adv-441201/

> [...]
Zwróć uwagę przy zakupie na obecność radiatorów, np:
Corsair Vengeance 4x4GB, DIMM,1600MHz, DDR3,CL9,XMP,Non-ECC,with Heatsink (Blue)

Rozmiar pojedynczej kosci 8GB, inaczej nie wejdzie 64GB ;)

Jak chcesz rzeczywiście szybki dysk twardy, to może coś tego typu:
OCZ SSD Revo Drive 3 PCI-Express 240GB( 1000/900MB/s read/write) MLC
Kod: C3109122  P/N: RVD3-FHPX4-240G

To juz chyba przegiecie. Nie sadze zeby w realnej pracy miala
znaczenie roznica miedzy 5000 a 1000MB/s :) Za roznice w cenie
mozna dokupic drugi SSD.

Przy okazji:
Skanujesz coś jeszcze?

Nie. Sprzet jeszcze stoi - brak czasu zeby zajac sie sprzedaza...

Zestaw do edycji video, najchetniej przenosny...