Zestaw do obrobki grafiki 3D

Data: 2009-12-21 01:18:20
Autor: raviz
Zestaw do obrobki grafiki 3D
Witam
Planuje zlozyc komputer, ktory bylby glownie wykorzystywany do grafiki 3D - wizualizacje architektury.
Poza tym czasem chcialbym pograc w wymagajace gry 3D na maksymalnych detalach lub w tej okolicy.
Dobrze gdyby komputer byl cichy, elegancki w makowy sposob i oszczedny gdy nie jest obciazony.
Ponizej zamieszczam wyniki moich poszukiwan; bylbym bardzo wdzieczny za sugestie.

PROCESOR:
Intel Core i7 920 rewizja D0
na dziendobry biore pod uwage maksymalne stabilne podkrecenie wg info w tym artykule:
http://www.frazpc.pl/artykuly/707/INTEL/CO...Zapowiedz/zmian
Temat procesora chcialbym ogolnie zamknac w granicach 900-1300zl i jestem otwarty na inne
szybkie propozycje.

KARTA GRAFIKI:
Do takiego zestawu teoretycznie przydala by sie Quadro lub FireGL. Jednak pracujac do tej pory
na starszej Quadro nie odczulem jakiejs wielkiej roznicy, co wiecej dosc czesto jest problem z driverami
do konkretnej aplikacji a na koniec producenci kasuja za te karty rowniez "pro" wink.gif
Pozostalbym przy wypasionej Nvidii lub Ati w cenie ok 1500zl. Lubie tez czasem zagrac w wymagajace gry 3D.

PLYTA GLOWNA:
Na chwile obecna mam dwa typy:
Gigabyte GA-EX58-UD5
ASUS P6T Deluxe V2 1366 iX58-DDR3-S1366 EXTREME i7
Tutaj nie chcialbym przeplacac bez potrzeby, zalezy mi na stabilnosci, solidnosci w wykonaniu,
mozliwosciach OC, mile widzane bylby rowniez zaawansowany system oszczedzania energii jak ma to miejsce w Asusie

PAMIEC:
8GB, prosilbym Was o sugestie co konkretnie tam wlozyc aby pamiec nie odstawala od reszty komponentow.

OBUDOWA:
Odpowiada mi stylistyka Maca Pro, ogolnie zadnych swiatelek lub niezbedne minimum, brak szybek itp
Dodatkowo dobre materialy i lawtwosc obslugi.

ZASILACZ:
Myslalem o takim:
Gigabyte GE-S800A-D1
Jestem otwarty jednak na propozycje

CHLODZENIE PROCESORA:
Nie mam faworyta, cena do 300zl.
Wazne zeby byl cichy i potrafil skutecznie schlodzic przetaktowany procesor
podczas renderowania.

DYSK TWARDY:
Chyba jakis Seagate 1TB

PANELE LCD:
Mam sentyment do Iiyamy w zwiazku z czym zastanawiam sie nad dwoma 24" ekranami:
http://allegro.pl/item851247075_iiyama_lcd...full_hd_fv.html
lub
http://allegro.pl/item856754167_monitor_lc..._0_bad_pix.html
Najwazniejsze sa dla mnie katy i brak przeklaman w kolorach po odchyleniu glowy od
centrum ekranu. Pamietam jak tragicznie wypadly tutaj niektore Samsungi.
Fajnie gdyby mialy dosc dluga noge ale to juz sprawa drugorzedna.

SYSTEM:
WINDOWS 7 w wersji box, zeby w koncu miec spokoj z przywiazaniem do konkretnego
komputera.
Pozostaje pytanie, ktora wersja?
Biore pod uwage Home Premium, Professional lub Ultimate.
Przegladajac zestawienie ze strone MS:
http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows7/products/compare
dochodze do wniosku, ze Home Premium bylby wystarczajacy, wszelkie roznice
na korzysc Pro nic mi nie mowia z czego wnioskuje, ze i tak nie bede z tych funkcji korzystal.
Jesli jednak bylby istotny powod aby wejsc w Pro, pradopodobnie dolozylbym juz niewielka
roznice w cenie na rzecz Ultimate. Ale powtarzam - jesli nie ma przeciwskazan ze wzgl. na grafike 3D
wolalbym Home Premium.
Druga sprawa 32 czy 64 bity? Z opisow wynika ze od Home Premium wzwyz w opakowaniu jest Windows w obu
wersjach 32 i 64bit.
Czy w wersji 64bit nadal istnieje ograniczenie 2GB dla jednego procesu? Wiem, ze mozna obejsc to poprzez
3GB Switch ale mam wrazenie, ze wtedy system staje sie ociezaly.
Ogolnie chcialbym wejsc w 64bit chocby dlatego, zeby moc skorzystac z 8GB RAMu.

Z gory dziekuje i pozdrawiam.....Rafal

Zestaw do obrobki grafiki 3D