Zestaw do oceny

Data: 2011-02-10 23:10:19
Autor: rendziq
Zestaw do oceny
Witam,

Zbieram się do nabycia komputera, i po przeczytaniu różnych testów
benchmarków i opinii przymierzam się do czegoś takiego:

procesor                 AMD Phenom II Quad-Core 965 BOX Black Edition
chłodzenie                 Scythe Mugen 2 Rev. B
płyta główna Asus M4A89GTD PRO/USB3
karta graficzna GeForce with CUDA GTX 560Ti Gigabyte 1GB DVI&HDMI (PCI-
E) SuperOC
pamięć RAM Kingston HyperX DDR3 2X 2GB 1333MHz CL9 Blu
zasilacz                 OCZ ModXStream Pro 700W 80+ modular SLI PSU
obudowa                 SilentiumPC Gladius GD-800 Pure Black - bez
zasilacza
napęd DVD LG SuperMulti DVD+/-RW GH22NS50 bulk black (Serial Ata, bez
oprogr.)

Budżet: 3k PLN, ale zależy mi, żeby podzespoły kupić na miejscu (w
Łodzi) - w razie ewentualnej reklamacji chcę mieć sprzedawcę na
wyciągnięcie ręki, więc za komentarze "na allegro czasem bywa 50 zł
taniej" dziękuję :) Za to serdecznie proszę o opinie co do zestawu -
czy podzespoły są sensowne, czy też coś można zrobić lepiej? Sprzęt ma
służyć głównie do rozrywki.
Z góry dziękuję za opinie.

PS.
Jeśli ktoś zna dobry sklep w Łodzi to będę wdzięczny za namiary

Data: 2011-02-11 13:08:00
Autor: Rysio
Zestaw do oceny
Do rozrywki kup sobie PS3 za 1kzl a za reszte zloz piec do RPG.

Data: 2011-02-11 04:51:32
Autor: rendziq
Zestaw do oceny
On 11 Lut, 13:08, Rysio <onettodzi...@pot.pl> wrote:
Do rozrywki kup sobie PS3 za 1kzl a za reszte zloz piec do RPG.

Dzięki za sugestię, ale:
- nie mam telewizora (wiem, mogę podłączyć monitor, ale jednak to nie
to samo + problem z ciągłym przepinaniem monitora - bez sensu)
- granie w FPP na padzie ssie (mam pada, w niektóre pozycje gram na
nim, ale taki Portal na padzie to porażka. Pewnie, jak trzeba to sie
człowiek nauczy, ale nie widzę sensu)
- mody do gier
- z oficjalnymi dodatkami też różnie bywa (chociaż tu przyznam, że to
działa w obie strony)
- cena gier na PS3 jest wyższa niż na PC
- międzyplatformowy multiplayer dopiero raczkuje

Tak więc rozwiązanie konsola+PC mnie nie interesuje, chcę kupić
porządnego PCta, i w związku z tym pytam - czy to co wymieniłem w
pierwszym poście to porządny PC?

PS
Dysk mam ze starego komputera, 500GB Sata2 Seagate'a, taki na początek
musi wystarczyć :)

Data: 2011-02-11 15:23:42
Autor: Marcin Stankiewicz
Zestaw do oceny
Dnia Thu, 10 Feb 2011 23:10:19 -0800 (PST), rendziq na pl.comp.pecet
napisał(a):

Z góry dziękuję za opinie.

Po pierwsze to sprawdź czy Mugen wejdzie Ci do obudowy bez problemów.

Jeśli ktoś zna dobry sklep w Łodzi to będę wdzięczny za namiary

Ideal, Perfect, Herkules - chyba najpopularniejsze. I tak nie będą pewnie
mieli większości części na miejscu. Możesz jeszcze sprawdzić http://www.conner.pl/ - nie są zbyt "duzi", ale
ostatnio tam właśnie robiłem zakupy.

"Cisza jest głosów zbieraniem. Cyprian Kamil Norwid"

Data: 2011-02-11 15:31:40
Autor: WiesłaW
Zestaw do oceny
Dnia 11-02-2011 o 08:10 rendziq napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Parę uwag. Phenom 965 występuje w wersji o TDP 125W i 140W, ale jak widać  na
zużyciu energii za bardzo Ci nie zależy. :). Płyta jest za zintegrowaną  grafiką,
potrzebna?
Pamięci brałbym o wysokich timingach, najlepiej CL7. Zasilacz taki kupiłem  (600W).
Został mi jeden kabelek. Teraz nie dopłaciłbym już do modułowego.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-02-11 06:52:22
Autor: rendziq
Zestaw do oceny
[...]

Zbiorcza odpowiedź - mugen wg opinii na komputroniku się mieści.
Dzięki za namiar na Connera i Herkulesa - Ideał i Perfect znam i
korzystam :)
Co do różnych phenomów to czy oprócz poboru mocy różnią się jakoś?
Płyta ze zintegrowaną nie jest jakoś bardzo potrzebna, ale jest tańsza
niż porównywalna bez i dobrze wypada w testach.
Faktycznie będzie odczuwalna różnica między CL9 a CL7? bo z tego co
dotychczas wyczytałem to marginalnie widać przy użytkowaniu (bo chcę z
komputera korzystać, a nie zapuszczać na nim benchmark za
benchmarkiem :) )
A jaki inny zasilacz polecasz? OCZ StealthXStream 2 700W 80+ SLI 120mm
będzie dobrym zamiennikiem (niewielka oszczędność, ale jest).

Z góry dziękuję

Pozdrawiam,

Data: 2011-02-11 18:13:05
Autor: WiesłaW
Zestaw do oceny

O tym możesz poczytać np tu: http://tinyurl.com/6cyxozr

Płyta ze zintegrowaną nie jest jakoś bardzo potrzebna, ale jest tańsza
niż porównywalna bez i dobrze wypada w testach.

No dobrze, a potrzebna Tobie płyta na 890GX ? Rozumiem, że znasz różnicę
między AMD 870 ?
http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_800_chipset_series

[...]

To prawda, różnica będzie niewielka. Ja szacuję na jakieś od 2 do 5..7%
dlatego napisałem, że ja bym tak zrobił, bardziej dla dopieszczenia
zestawu. Dla jednego jest to mało dla drugiego wystarczająco aby
szarpnąć się na 15 zł :)
Pamięć Kingston HyperX Blu DDR3 2x2048MB 1333MHz CL9 BOX 164,88 zł
Pamięć Kingston HyperX Genesis DDR3 2x2048MB 1333MHz CL7 BOX 180,75 zł
agito.pl

A jaki inny zasilacz polecasz? OCZ StealthXStream 2 700W 80+ SLI 120mm
będzie dobrym zamiennikiem (niewielka oszczędność, ale jest).

Patrząc na parametry... to niezły zasilacz. Patrząc na linię 12V:
OCZ ModXStream Pro 700W - 552W
OCZ StealthXStream2 700W - 700W ! Dali czadu ...

Jeszcze grafika. GTX 560Ti to całkiem niezła karta, ale jak szaleć to
wspomnę jeszcze o Radeonie HD 6950. Poczytaj: http://tinyurl.com/5trfjn2

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-02-13 07:02:23
Autor: rendziq
Zestaw do oceny
On 11 Lut, 18:13, WiesłaW <n...@usun.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

OCZ StealthXStream2 700W - 700W ! Dali czadu ...

Jeszcze grafika. GTX 560Ti to całkiem niezła karta, ale jak szaleć to

Dziękuję za odpowiedzi,

Co do GTX 560 a HD6950 to nie mam ochoty bawić się w odblokowywanie,
podmienianie biosów itp. Chce kupić i ma działać :)
Co do innych sugestii (tutaj i z innych źródeł) to doprowadziły one do
zmian w mojej koncepcji - aktualna wizja wygląda tak:

procesor AMD Phenom II Quad-Core 965 BOX Black Edition (stepping C3 -
125W) HDZ965FBGMBOX (HDZ965FBK4DGM)
chłodzenie Scythe Mugen 2 Rev. B SCMG-2100
płyta główna Gigabyte GA-890XA-UD3 (rev. 2.0) GA-890XA-UD3 (rev. 2.0)
karta graficzna GeForce with CUDA GTX 560Ti Gigabyte 1GB DVI&HDMI (PCI-
E) OC GV-N560OC-1GI
pamięć RAM Kingston HyperX DDR3 2X 2GB 1333MHz CL7 Genesis
KHX1333C7AD3K2/4G
zasilacz OCZ StealthXStream 2 Pro 700W 80+ modular SLI PSU OCZ700SXS2
obudowa SilentiumPC Gladius GD-800 Pure Black - bez zasilacza GD-800
napęd DVD LG SuperMulti DVD+/-RW GH22NS50 bulk black (Serial Ata, bez
oprogr.) GH22NS50

Jak teraz?

Data: 2011-02-13 18:24:21
Autor: WiesłaW
Zestaw do oceny
Dnia 13-02-2011 o 16:02 rendziq napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Dla mnie bardzo dobrze. Bardzo fajna płyta główna, tylko dalej nie wiem
co ona takiego ma, czego nie ma np. GA-870A-UD3 Cross Fire?, radiator
na sekcji zasilania?
Jeszcze jedno. Jeżeli wychodzisz z założenia (słusznego zresztą)
"Chce kupić i ma działać" to po co Tobie Scythe Mugen?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-02-13 15:04:51
Autor: rendziq
Zestaw do oceny
On 13 Lut, 20:04, "Tomi" <t...@tom.pl> wrote:
?

> [...]

Jeszcze jedno. Jeżeli wychodzisz z założenia (słusznego zresztą)
"Chce kupić i ma działać" to po co Tobie Scythe Mugen?

Dokładnie, chłodzenie zasilania. Ostatnia moja płyta miała takie sobie
chłodzenie i jestem trochę przeczulony na tym punkcie.
Co do mugena - cisza. Obecnie użytkowany boxowy wiatrak od AMD 64x2
jest taki sobie pod tym względem, a procesor jakoś się nie grzeje. Z
tego co ustaliłem Phenom jest odczuwalnie cieplejszy. Ale moze
faktycznie zrezygnowac? starczy (prawie) na nastepne 4GB ramu?

Data: 2011-02-14 00:57:34
Autor: WiesłaW
Zestaw do oceny
Dnia 13-02-2011 o 20:04 Tomi napisał na pl.comp.pecet:

Że by było cicho?

1. Ja rozumiem, że niektórzy próbują być oryginalni, ale
odpowiadać w sygnaturce to już chyba lekka przesada.
Jeżeli nie zmienisz stylu, więcej nie odpowiem.
2. Żeby było cicho, wystarczy zmienić wentylator, a nie całe
chłodzenie za ponad półtorej stówy!
Szczególnie, że to nie jest jakaś zwykła obudowa. Wentylator
zasilacza pracuje na siebie, a za chłód w obudowie odpowiadają
dodatkowe 120 i 140 mm teoretycznie ciche wentylatory.
Do tego dochodzi jeszcze wentylator grafiki. Już słyszę tę ciszę :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Zestaw do oceny