Zestaw do oceny

Data: 2013-09-26 09:03:25
Autor: user
Zestaw do oceny
Chcę dokonać małej modernizacji sprzętu na długi lata. Komputer do głównie do deweloperki, potrzebna wirtualizacja, VM, odpalone bazy danych MySQL, MSSQL, Postgres i kilka narzędzi. Obecny Core 2 Duo 3GHz + 4GB Ramu dają radę, ale... wymagania rosną ;)

Zestaw jest niekompletny, bo resztÄ™ (HDD, zasilacz itp. ) mam.

- Procesor Intel Core i5-4670S (65W - chłodniej = ciszej = lepiej)
- Chłodzenie CPU Zalman Chłodzenie CPU CNPS8900 Quiet
- Płyta główna Gigabyte GA-Q87M-D2H (Q87 - bo wspiera VT-d)
- Pamięć Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 Intel XMP X2 Grey Series
- Obudowa Cooler Master Silencio 550

Całość myślę, że się zmieszczę w 2000zł.

Z góry dzięki za pomoc.

Data: 2013-09-26 09:22:42
Autor: Chris
Zestaw do oceny
user@domain.invalid nabazgrał(a):

[...]

Mało stabilne płyty ale twój wybór :)
Ja bym brał jeśłi już:
INTEL BLKDQ87PG LGA 1150 Q87 (VGA/DZ/LAN) uATX  cena powinna być podobna jeÅ›li nie taniej a Intel to Intel.

- Pamięć Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 Intel XMP X2 Grey Series

Najbardziej stabilna seria: KINGSTON HyperX DDR3 2x4GB 1600MHz KHX1600C9D3X2K2/8GX

- Obudowa Cooler Master Silencio 550

Zobacz ofertÄ™ Fraktala np.
OBUDOWA FRACTAL DESIGN CORE 3000
sÄ… lepiej wykonane i lepiej wyciszone.

Data: 2013-09-26 11:13:32
Autor: user
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-26 09:22, Chris pisze:
user@domain.invalid nabazgrał(a):
Mało stabilne płyty ale twój wybór :)
Ja bym brał jeśłi już:
INTEL BLKDQ87PG LGA 1150 Q87 (VGA/DZ/LAN) uATX  cena powinna być podobna

A widzisz... zastanawiałem się czy wybrać tego Intela, czy też Gigabytea. Jako, że do tej pory bezawaryjnie u mnie chodził "G" a do tego jest tam więcej "bajerów" to postawiłem na niego. Ale... faktycznie, skoro może być problem ze stabilnością to może lepiej wybrać duet CPU Intel + MB Intel.

Data: 2013-09-26 11:44:37
Autor: Chris
Zestaw do oceny
[...]

Z doświadczenie jeśli ma być to stabile zwłaszcza do pracy w firmie to Intel albo Asrock ze względu na dobrą stabilność oraz szybki serwis bez naprawowy no obie firmy rozliczają serwis w max 5 dni do tego nigdy nie naprawiają tylko wymieniają.

Data: 2013-09-26 17:59:54
Autor: qwerty
Zestaw do oceny
Użytkownik "Chris"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:l20vm5$uq6$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Asrock i stabilność? Chyba wersje nie budżetowe płyt.

Data: 2013-09-27 09:41:43
Autor: Chris
Zestaw do oceny
qwerty nabazgrał(a):

Użytkownik "Chris"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:l20vm5$uq6$1@node2.news.atman.pl...
Z doświadczenie jeśli ma być to stabile zwłaszcza do pracy w firmie to
Intel  albo Asrock ze wzglÄ™du na dobrÄ… stabilność oraz szybki serwis
bez naprawowy no  obie firmy rozliczajÄ… serwis w max 5 dni do tego
nigdy nie naprawiajÄ… tylko  wymieniajÄ….
Asrock i stabilność? Chyba wersje nie budżetowe płyt.

Co ciekawe budżetowe też mają mały odsetek zwrotów.

Data: 2013-09-26 11:35:36
Autor: Pawel O'Pajak
Zestaw do oceny

Powitanko,

- Płyta główna Gigabyte GA-Q87M-D2H (Q87 - bo wspiera VT-d)

Mało stabilne płyty ale twój wybór :)

A co z nimi jest nie tak?
Bo wlasnie przymierzam sie do Z87X-UD5H. Ogolnie Gigabyte oferuje jeszcze RS232 i LPT na czym mi akurat zalezy, no i zwykle PCI tez bywaja. Inni producenci nie pomysleli o tym.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-09-26 11:42:21
Autor: Chris
Zestaw do oceny
Pawel O'Pajak nabazgrał(a):

Powitanko,
- Płyta główna Gigabyte GA-Q87M-D2H (Q87 - bo wspiera VT-d)
Mało stabilne płyty ale twój wybór :)
A co z nimi jest nie tak?

Ogólnie chodzi o serwis GB (+Asus) które to firmy prowadzą naprawę"" tego w PL, czyli oddajesz sprzęt do serwisum, czekasz 3tyg, dostajesz naprawioną albo test ok i liczysz że coś zrobili bo bardzo często za chwilę wraca to znowu do serwisu z opisem usterkli KURWA to dalej nie działa !! i tak do usranej śmieci w przypadku GB, Asus po 3-4 razach wymienia ale 2-3 miechy leży to w serwsie. A wraca tego sporo zarówno low-end jak i high-end np Asus serii Matrix za grubą kasę.
Jako ciekawostka 90% ludzi pracujących w dystrybucji nie ma sprzętu GB albo Asusa :) wolą Asrocka/Intela/MSI (które się bardzo poprawiło) a z grafik Vertexy, Saphiry czy Gainwardy ...

Bo wlasnie przymierzam sie do Z87X-UD5H. Ogolnie Gigabyte oferuje jeszcze RS232 i LPT na czym mi akurat zalezy, no i zwykle PCI tez bywaja. Inni producenci nie pomysleli o tym.

Tak to jest zaleta ale ja wolę spokój i jeśli bym potrzebował RS albo LPT to dokupił ka\rtę na PCI za 20zł i miał spokój bo nawet jak podanie to szybko idę do sklepu i wymieniam na nową.

Data: 2013-09-26 19:07:50
Autor: Pawel O'Pajak
Zestaw do oceny

Powitanko,

Jako ciekawostka 90% ludzi pracujących w dystrybucji nie ma sprzętu GB
albo Asusa :) wolą Asrocka/Intela/MSI (które się bardzo poprawiło)

Asrock czesto przewija sie na grupie z jakimis problemami. Wiem, ze to niby Intel, ale jakos tak mi nie pasi, no i zadna nie ma ani LPT, ani RS232.
Intel nie robi na 1150, trudno uwierzyc, ale:
http://www.intel.pl/content/www/pl/pl/motherboards/desktop-motherboards/motherboards.html
MSI tez na Haswella sie nie chwali.

Tak to jest zaleta ale ja wolę spokój i jeśli bym potrzebował RS albo
LPT to dokupił ka\rtę na PCI za 20zł i miał spokój bo nawet jak podanie
to szybko idÄ™ do sklepu i wymieniam na nowÄ….

Tylko teraz czesto plyty nie maja PCI, nowoczesnosc psia mac:-(
O ile 232 calkiem dobrze radzi sobie na przejsciowkach USB, to z pelnym LPT jest problem, musi wiec byc albo LPT, albo PCI. Ceny na PCI Expres LPT mi sie nie podobaja, a kart LPT na PCI pewnie znajde w swoich smieciach pare.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-09-26 20:57:18
Autor: JDX
Zestaw do oceny
On 2013-09-26 19:07, Pawel O'Pajak wrote:
[...]
Tylko teraz czesto plyty nie maja PCI, nowoczesnosc psia mac:-(
Nie żebym był fanem ASRocka, ale AFAIR w sam raz ta marka ma w swojej
odfercie wiele płyt ze starym dobrym PCI, np. pierwsza z brzegu która mi
się nawinęła: http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87M%20Pro4/?cat=Specifications

Data: 2013-09-26 22:10:56
Autor: Wies³aW
Zestaw do oceny
Dnia 26-09-2013 o 20:57 JDX napisa³ na pl.comp.pecet:

On 2013-09-26 19:07, Pawel O'Pajak wrote:
[...]
Tylko teraz czesto plyty nie maja PCI, nowoczesnosc psia mac:-(
Nie ¿ebym by³ fanem ASRocka, ale AFAIR w sam raz ta marka ma w swojej
odfercie wiele p³yt ze starym dobrym PCI, np. pierwsza z brzegu która mi
siê nawinê³a:  http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87M%20Pro4/?cat=Specifications

Nie ¿ebym mia³ co¶ do ASRocka, ale inni producenci maj± podobn± ofertê.

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2013-09-26 22:54:41
Autor: JDX
Zestaw do oceny
On 2013-09-26 22:10, Wies³aW wrote:
[...]
Nie ¿ebym mia³ co¶ do ASRocka, ale inni producenci maj± podobn± ofertê.
Swego czasu studiowa³em ofertê p³yt na Z77 i u Asusa, MSI i Gibabyte
by³o z tym cienko (tzn. ze z³±czami PCI). Zadaje siê, ¿e podobnie jest w
przypadku Z87. Innych chipsetów nie bra³em pod uwagê.

Data: 2013-09-27 00:18:53
Autor: Wies³aW
Zestaw do oceny
Dnia 26-09-2013 o 22:54 JDX napisa³ na pl.comp.pecet:

On 2013-09-26 22:10, Wies³aW wrote:
[...]
[...]

Zdaje siê, ¿e nie jest cienko na ¿adnym z tych chipsetów.

Gigabyte GA-Z87-D3HP 2xPCI
MSI Z87-G43 3xPCI
Gigabyte GA-Z87-HD3 2xPCI
Gigabyte GA-Z87X-OC 2xPCI
Gigabyte GA-Z87X-UD3H 1xPCI
MSI Z87-G41 PC Mate 2xPCI
Gigabyte GA-Z87X-UD4H 1xPCI
Gigabyte GA-Z87X-UD5H 1xPCI
Asus Z87-K 3xPCI
Asus Z87-Plus 2xPCI
Asus Z87-C 3xPCI
Gigabyte GA-Z87M-D3H 1xPCI
Gigabyte GA-Z87P-D3 4 x PCI
Gigabyte GA-Z87M-HD3 1 x PCI
Asus Z87-A 2xPCI
MSI Z87-G43 GAMING 3xPCI
Intel BOXDZ87KLT75K 1xPCI

Na Z77 nie chce mi siê ju¿ nawet szukaæ.

http://www.skapiec.pl/site/cat/13/filtr/_0_64499_105306_0_0_0_117797_0_0_0

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2013-09-26 18:54:40
Autor: Wies³aW
Zestaw do oceny
Dnia 26-09-2013 o 11:35 Pawel O'Pajak napisa³ na pl.comp.pecet:

Powitanko,

- P³yta g³ówna Gigabyte GA-Q87M-D2H (Q87 - bo wspiera VT-d)

Ma³o stabilne p³yty ale twój wybór :)

A co z nimi jest nie tak?

Zapewniam Was, ¿e wszystko z nimi jest w porz±dku. Takie teksty o
niestabilno¶ci p³yt g³ównych konkretnego producenta to s± jakie¶
fantazje Chrisa (jak ja nie cierpiê takich dwuznacznych
komentarzy).

Je¿eli to nieprawda, poproszê Chrisa o podanie argumentów, testów,
danych lub cokolwiek innego na poparcie tej daleko posuniêtej
teorii o rzekomej niestabilno¶ci p³yt g³ównych Gigabyte.

Jak do tej pory argument w stylu "Ogólnie chodzi o serwis GB" lub
"90% ludzi pracuj±cych w dystrybucji nie ma sprzêtu GB albo Asusa"
nie za bardzo mnie przekonuje, a raczej w ogóle. Pierwszy jest od
rzeczy (nie negujê tego aby wybieraæ pod k±tem dobrego serwisu), a
drugi? Je¿eli wiêkszo¶æ firmowych komputerów to autorskie Delle, to
ju¿ mamy zapomnieæ o sk³adakach?

No bo niby sk±d ta niestabilno¶æ mo¿e siê wzi±æ? Ano przede
wszystkim zale¿y od sekcji zasilania na p³ycie(w pierwszej
kolejno¶ci od zasilacza), co siê mo¿e objawiæ (niestabilno¶æ) przy
próbie podkrêcania, albo ostrego podkrêcania tych z literk± "Z",
poniewa¿ te z kolei najnormalniej w ¶wiecie maj± dystrybucjê i
sekcjê zasilania lepsz±. A mo¿e chodzi o wysychaj±ce kondensatory
aluminiowo-polimerowe? A mo¿e nie da siê jej dobrze przymocowaæ i
siê trzêsie?

Bo wlasnie przymierzam sie do Z87X-UD5H. Ogolnie Gigabyte oferuje  jeszcze RS232 i LPT na czym mi akurat zalezy, no i zwykle PCI tez  bywaja. Inni producenci nie pomysleli o tym.

Bardzo fajna p³yta (mam w±tpliwo¶ci czy warta swojej ceny), ale
poczytaj jeszcze recenzjê :)
http://twojepc.pl/artykuly.php?id=przeglad_plyt_gigabyte_z87x&strona=2

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2013-09-26 19:05:10
Autor: qwerty
Zestaw do oceny
U¿ytkownik "Wies³aW"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.w302leqe35rodc@naw-pc.home...
[...]

Dzi¶ Asus w pracy odmówi³ wspó³pracy. Nie uruchamia³ (czarne monitory). Dopiero czyszczenie CMOS pomog³o.

Data: 2013-09-26 20:47:09
Autor: Wies³aW
Zestaw do oceny
Dnia 26-09-2013 o 19:05 qwerty napisa³ na pl.comp.pecet:

[...]

Daleko mi od prowadzenia krucjaty na temat niezawodno¶ci p³yt g³ównych.
Wszyscy producenci notuj± wpadki. Dobrze jest podaæ model p³yty z któr±
jest problem i wtedy mo¿emy mieæ orientacjê czego nale¿y siê wystrzegaæ.
Swoj± drog± ja równie¿ kilka razy zawiod³em siê na Asusie. Znaj±c jednak
postêp w tej dziedzinie i zmiany na rynku nie mogê stwierdziæ, ¿e to ju¿
na zawsze.

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2013-09-26 20:50:48
Autor: qwerty
Zestaw do oceny
U¿ytkownik "Wies³aW"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.w307svp735rodc@naw-pc.home...
[...]

Tylko, gdyby pad³a. A to z dnia na dzieñ nie w³±cza siê. Tak jak napisa³em - pomog³o czyszczenie CMOS.
To nie by³ problem, bo usiad³em na innym i skopiowa³em pliki z serwera (akurat dzwoni³ klient i chce nanie¶æ zmiany i otrzymaæ natychmiast). ;)

Data: 2013-09-27 10:06:10
Autor: Chris
Zestaw do oceny
qwerty nabazgra³(a):

[...]

I my¶lisz ¿e sekretarka czy ksiêgowa zrobi to sama :)

Przy okazji p³yt Asusa bo ju¿ nie chce mi siê pisaæ nowego posta, jak macie problem ze stabilno¶ci± czêsto wystarczy podnie¶æ napiêcie dla pamiêci ponad wskazane przez producenta.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2013-09-27 23:07:14
Autor: qwerty
Zestaw do oceny
U¿ytkownik "Chris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:l23e9j$g57$1@node1.news.atman.pl...
I my¶lisz ¿e sekretarka czy ksiêgowa zrobi to sama :)

A pisa³em, ¿e polecam asusa? Raczej narzekam na gigabyte.

Przy okazji p³yt Asusa bo ju¿ nie chce mi siê pisaæ nowego posta, jak macie problem ze stabilno¶ci± czêsto wystarczy podnie¶æ napiêcie dla pamiêci ponad wskazane przez producenta.

By³o podniesione (ze wzglêdu na O/C). Testowany prime95 przez kilkana¶cie godzin, komputer u¿ywany przez kilkana¶cie godz. w stressie (autocad) i z dnia na dzieñ postanowi³ siê nie uruchomiæ.

Data: 2013-09-30 09:20:56
Autor: Chris
Zestaw do oceny
qwerty nabazgra³(a):

U¿ytkownik "Chris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:l23e9j$g57$1@node1.news.atman.pl...
I my¶lisz ¿e sekretarka czy ksiêgowa zrobi to sama :)
A pisa³em, ¿e polecam asusa? Raczej narzekam na gigabyte.

Chodzi³o mi o zwyk³± czynno¶æ clear cmos gdzie ty sobie poradzisz ale zwyk³y ¶miertelnik typu sekretatrka roz³o¿y rêce i bêdzie to nie dzia³± .. i do serwisu przyniesie klawiaturê .. :)

[...]

Porada by³y ¿e nawet bez OC czasami pomaga podniesienie napiêcia dla ramu.
Ciesz siê ¿e pad³a na zero bo jak siê wywala to serwis robi test ok, odmowa zalana, albo update bioss :)

Data: 2013-09-30 12:04:29
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zestaw do oceny
Dnia 2013-09-30, o godz. 09:20:56
"Chris" <chris@spam.pl> napisa³(a):

Porada by³y ¿e nawet bez OC czasami pomaga podniesienie napiêcia dla
ramu.

Tak ma wiele p³yt. W po³owie miesi±ca temu sk³ada³em dla kolegi który
uleg³ wypadkowi i le¿y czê¶ciowo sparali¿owany kompa w miejsce jego
PentiumIII. Za³o¿enie by³o takie ¿e zbieram co siê poniewiera po
znajomych i mo¿e co¶ w tego wyjdzie. Najgorzej by³o z procesorem
i p³yt± g³ówn±. W pewnym momencie sobie przypomnia³em, ¿e mam w szafie
ju¿ ze 2 lata p³ytê Asrock H55LE, która nigdy nie chcia³a pracowaæ
stabilnie i dlatego tam wyl±dowa³a. Dosta³em j± od kogo¶ w³a¶nie ze
wzglêdu na niestabilno¶æ pracy. Zacz±³em d³ubaæ i okaza³o siê ze na
referencyjnych pamiêciach komp jest tak niestabilny ¿e wywala siê
podczas startu instalacji systemu z p³yty. Zmiana proca, pamiêci etc.
nie dawa³ nic. Wystarczy³o jednak o 0,05V podnie¶æ napiêcie dla pamiêci
i nagle komp sta³ siê stabilny. W ka¿dym razie pod 2 tygodni pracuje
non-stop bez najmniejszego problemu.

Zdrówko

Data: 2013-09-27 00:07:56
Autor: Michal
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-26 18:54, WiesłaW pisze:
Mało stabilne płyty ale twój wybór :)
A co z nimi jest nie tak?

Zapewniam Was, że wszystko z nimi jest w porządku. Takie teksty o
niestabilności płyt głównych konkretnego producenta to są jakieś
fantazje Chrisa (jak ja nie cierpiÄ™ takich dwuznacznych
komentarzy).

O Gigabyte nie wypowiadam siÄ™ bo ich nie kupujÄ™ od dawna(kart
graficznych ani mobo, ale po reakcji znajomych na słowo "serwis
Gigabyte" którzy się w to wpakowali sam nie będę próbował odmrozić sobie
uszu by się na własnej skórze przekonać) ale po doświadczeniach z PL
serwisem Asusa wiem jedno - nigdy więcej mobo tej firmy!
Płyta ma jakieś dziwne narowy z obsługą USB - części urządzeń nie
rozpoznaje albo znikają po pewnym czasie (błąd/odłączone urządzenie).
Samo urzÄ…dzenia USB na 100% sprawne, bo sprawdzone na paru innych
komputerach i zero problemów. Dziwne o tyle, że to raczej bardzo mało
wymagajÄ…ce elektrycznie urzÄ…dzenia (typu jeden z wielu pendrive - zawsze
ten sam, dongle BT, czytnik kart a zewnętrzne dyski 2,5" zasilane z USB
i nawet lekko przekraczajÄ…ce specyfikacjÄ™ USB (>500 mA z 5V przy
rozpędzaniu działają w najlepsze na tej płycie i zero problemów). Płyta
ma solidną sercję zasilania 9+1, zasilacz też raczej porządny Tagan U33
II 600W nie obciążony więcej niż w 40 do max 50%, ale dla pewności
sprawdzane też z pożyczonym Corsair HX620 - to samo.
Drugi "feature" Asusa to raz na parę miesięcy na starcie (wcześniej
żadnych resetów, bsodów itp - zwykłe prawidłowe zamknięcie do sof-off
ATX) jest tylko czarny ekran i restartowanie w kółko. Pomaga albo
czyszczenie CMOS, albo pewniej wyjęcie grafiki i CPU z gniazda,
by BIOS rozpoznał go jako "new CPU" i go sobie ustawił. To samo na
Asusach jest u mnie i 2 kumpli na innych płytach Asusa na AMD770,785 i
970. Płyta toretycznie sprawna, ale takie coś potrafi się przydarzyć
zgodnie z prawem Murphego właśnie wtedy gdy coś musisz zrobić "na
wczoraj" a takie rozbebeszenie konfigu to zawsze ze 30-40 min roboty.
Ewidentnie Asus coÅ› spie*Å‚ w kodzie diagnostycznym BIOS (safe boot dla
ludzi robiących OC, ale tak się dzieje w konfiguracji bez żadnego OC).
Na grupie ktoś przed chwilą pisał o tym samym. Ja machnąłem ręką, ale
kumpel wysyłał płytę 2 razy, był przez prawie 2 miesiące bez mobo
(komputer bez płyty głównej raczej kiepsko działa :>
i zawsze wracało z serwisu "nie stwierdzono usterek". Ja już Asusowi
dziękuję - następna mobo pod AM3+ to będzie albo ASRock 990FX EXTREME4
(dość już trudno dostępny) albo któraś z MSI 970A-G4x jako wariant
bardziej ekonomiczny. Choćby z tego względu aby nie użerać się z takim
wałowatym serwisem jak Asus czy Gigabyte.

--
/MB

Data: 2013-09-27 11:28:31
Autor: R.e.m.e.K
Zestaw do oceny
Dnia Fri, 27 Sep 2013 00:07:56 +0200, Michal napisał(a):

[...]

Miewam to samo na plycie z niby wyzszej polki Asusa, strasznie wkurzajaca
rzecz.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-09-27 18:50:56
Autor: Michal
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-27 11:28, R.e.m.e.K pisze:

[...]

Czyli niestety kolejna osoba, która to potwierdza i nie ma to związku z
segmentem rynkowym płyty Asusa na który jest kierowana - od najniższych
budżetówek, do płyt dla entuzjastów.
Nie wiem czy coś nie jest na rzeczy w dystrybucji napięcie +5V w
projektach mobo Asusa - nie wiem czy pamiętasz że w czasach schyłkowych
płyt pod AthlonaXP albo już początkowych Pod Athlona64 płyty Asusa
niezależnie od segmentu docelowego (cenowego) paliły się bardzo często
po zainstalowaniu popularnych wtedy tunerów analogowych TV lub DVB-S,
biorących ze złącza PCI sporo prądu z 5V, ale nadal w zakresie
przewidzianym przez specyfikację PCI 2.2 - ewidentnie płyty Asusa miały
xa słabą część odpowiedzialną za dostarczenie 5V. USB zasilane jest
takim samym napięciem i może tu jest problem. Co ciekawe - przy tych
palących się Asusach z 5V na PCI nie było z tym najmniejszych problemów
na płytach powiązanego Asrocka, nawet tych najtańszych za trochę ponad
100 zł, a wtedy Asrock był znacznie gorszym producentem niż obecnie.

--
/MB

Data: 2013-09-27 10:00:45
Autor: Chris
Zestaw do oceny
Wies³aW nabazgra³(a):

[...]

Jeste¶my dystrybutorem na Polskê takich marek jak GB, ASUS, MSI, Astock i wiem jakie s± problemy, jakie s± % zwrotów serwisowych tak wiêc mam du¿o wiêksze pojêcie o bran¿y IT ni¿ 99% pismaków na forach czy w gazetkach gdzie dostaj± sprawdzone wyselekcjonowene modele + prezenty od producentów.

[...]

Widaæ nie znasz rynku ... sorry ale margines w rynku to nie jest wyk³adnia.
Dziesi±tki tysiêcy komputerów id±cych do takich marek jak ZUS, MSZ, Policja, MSWiA, CERN, inne instytucje pañstwowe to nie s± komutery Dell czy HP tylko w³asne marki czo³owych polskich dystrybutorów.

[...]

W dzisiejszych czasach temat kondensatorów mo¿na pomin±æ bo jest to margines tak jak ma³y fiat.

Ile da³ GB za t± recenzjê :)

Data: 2013-09-27 13:21:48
Autor: Pawel O'Pajak
Zestaw do oceny

Powitanko,

Jeste¶my dystrybutorem na Polskê takich marek jak GB, ASUS, MSI, Astock
i wiem jakie s± problemy, jakie s± % zwrotów serwisowych

No to podziel sie wiedza jak to procentowo wyglada i czy dotyczy marki ogolnie, czy konkretnej plyty. Kazdej firmie zdarzaj± sie wtopy. Dotychczas np. mialem zawsze Asusy i problemy z nimi sa mi NIEznane, teraz czytam, ze sa.
To ma byc komp do pracy, ostatni raz w gry gralem na ZX Spectrum, moze jak dozyje i bede mial czas, to jakiegos Flight Symulatora odpale, ale narazie ma to byc mozliwie najbardziej niezawodny komp do codziennej pracy. Jesli mozesz wiec powiedziec, ze plyt X sprzedaliscie ilestam i bylo (daj Boze) zero zwrotow, to biegne kupic;-). Ale musi miec LPT lub PCI i najchetniej jeszcze COM.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2013-09-27 13:36:17
Autor: Chris
Zestaw do oceny
Pawel O'Pajak nabazgra³(a):

Powitanko,
[...]

To nie takie proste jak siê wydaje .. mo¿na zrobiæ statystyki ogólne typu proucent/okres sprzeda¿y ale dotyczy to ca³ego asortymentu np. p³yt i zrobiæ takie samo porównanie co do ilo¶ci zwrotów albo konkretny model i ilo¶æ zwrotów bo ka¿dy produkt ma swój unikalny kod towaru. Ale tak ¿eby daæ statystyki np. model XX z jednym PCI + 2 banki pamiêci to ju¿ siê nie da tak ³atwo a nie p³ac± mi ¿ebym siedzia³ tydzieñ i robi³ tak± jedn± statystykê. Jak masz model, mo¿e byc parê to daj konkretny model a ja zobaczê statystki sprzeda¿y i ilo¶æ zwrotów. Dodam ¿e te same produkty do sprzeda¿y detalicznej i na przetargi mog± siê znacznie ró¿niæ od podanych danych oficjalnych, na przetargi czêsto s± robione modyfikacje zarówno sprzêtowe jak i od strony biosu.

Data: 2013-09-27 14:24:55
Autor: Pawel O'Pajak
Zestaw do oceny
Powitanko,

Jak masz model, mo¿e byc parê to daj konkretny model a ja zobaczê
statystki sprzeda¿y i ilo¶æ zwrotów.

Upatrzylem sobie Z87X-UD5H od Gigabyte.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-09-27 14:37:34
Autor: Chris
Zestaw do oceny
Pawel O'Pajak nabazgra³(a):

Powitanko,
Jak masz model, mo¿e byc parê to daj konkretny model a ja zobaczê
statystki sprzeda¿y i ilo¶æ zwrotów.
Upatrzylem sobie Z87X-UD5H od Gigabyte.

Problem jest taki co do statystyk, to nowy model i ciê¿ko oceniæ awaryjno¶æ i ogóln± ocenê. Potrzeba min pó³ roku na rynku ¿eby zrobiæ jakie¶ porównanie. Obecnie sprzeda³y siê tylko 24 szt. i oczywi¶cie zwroty zero. To jest do¶æ droga p³yta do tego na nowym sockecie wiêc ciê¿ko na razie siê sprzedaje bo ludzie wol± to co tanie i co ju¿ sprawdzone.

Jako ciekawostka INTEL BLKDQ87PG LGA 1150 Q87 (VGA/DZ/LAN) uATX dalej ma LPT i RS232 i kosztuje prawie po³owê tego co GB :)

Data: 2013-09-27 18:33:47
Autor: Pawel O'Pajak
Zestaw do oceny

Powitanko,

Obecnie sprzeda³y siê tylko 24 szt. i oczywi¶cie zwroty zero.

Dzieki, zawsze to jakis punkt zaczepienia. Ludzie pisza, ze niektore wersje Beta BIOSu nie dzialaja wlasciwie, ale kto kaze bete testowac na wlasnej skorze;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-09-30 09:25:40
Autor: Chris
Zestaw do oceny
Pawel O'Pajak nabazgra³(a):

Powitanko,
[...]

Nie wiem, ja do firmy zawsze bra³em sprawdzone sprzêty bo firma nie mo¿e staæ (studio graficzne) Do g³ównego kompa na którym siê pracujê sz³a p³yta Asrocka (jaki¶ wypas zale¿y od roku) a w render farmie swego czasu by³y same Intele bo tam tylko siedzia³y procki, ram i dysk startowy z systemem a tak to wszystko zdalnie. Raz mia³em jaja bo by³o ba blue, jakie¶ jazdy z zegarem i na pierszy ogieñ pamiêci bo to 5 min roboty, potem p³yta ale co ciekawe jedno i drugie sprawne za to dysk SSD Intela okaza³ siê wadliwy co jest ¿adko¶ci±, wymiana SSD i ¶miga do dzi¶.

Data: 2013-09-27 14:57:15
Autor: JDX
Zestaw do oceny
On 2013-09-27 13:36, Chris wrote:
[...]
Jak masz model, mo¿e byc parê to daj konkretny model a ja zobaczê
statystki sprzeda¿y i ilo¶æ zwrotów.
A masz jakie¶ dane na temat ASRock Fatal1ty Z87 Professional? Czy ta
p³yta jest w ogóle w Polsce dostêpna w oficjalnym kanale dystrybucyjnym?

Data: 2013-09-27 15:21:18
Autor: Chris
Zestaw do oceny
JDX nabazgra³(a):

On 2013-09-27 13:36, Chris wrote:
[...]
[...]

Nie ma w ofercie, ju¿ kiedy¶ siê pyta³em o fatality i podobno jest za ma³y zbyt dla tego nie s± ¶ci±gane a po ¿eby le¿a³y na magazynie to siê nie op³aca.

Data: 2013-09-27 15:18:45
Autor: Wies³aW
Zestaw do oceny
Dnia 27-09-2013 o 10:00 Chris napisa³ na pl.comp.pecet:

Jeste¶my dystrybutorem na Polskê [...]

Tak tak, wiem kim jeste¶cie. Jakie wiêc, oprócz sprzeda¿y i zwrotów
jakich¶ tam ilo¶ci produktów tych marek macie pojêcie o bran¿y IT? Nie ma
to jak popa¶æ w samozachwyt i siê z tym obnosiæ. Napisz wiêc, sk±d masz
wiedzê na temat "wiem jakie s± problemy" i od kogo i jakiego typu macie te
zwroty?
Rozumiem, ¿e macie sta³y kontakt ze wszystkimi zewnêtrznymi serwisami
(ilo¶æ napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych, problemy ze stabilno¶ci±,
jednym s³owem wiecie wszystko) i prowadzicie bardzo rzetelne testy sprzêtu
w odró¿nieniu od pismaków. Mo¿na gdzie¶ poczytaæ? Napisz wreszcie, na czym
opiera siê ta Twoja rzetelna wiedza!

Dziesi±tki tysiêcy komputerów id±cych do takich marek jak ZUS, MSZ,  Policja, MSWiA, CERN, inne instytucje pañstwowe to nie s± komutery Dell  czy HP tylko w³asne marki czo³owych polskich dystrybutorów.

Nie poj±³e¶ s³owa "przyk³ad", wiêc zmieniê kontekst: Je¿eli dziesi±tki
tysiêcy komputerów id±cych do takich marek jak ZUS, MSZ,  Policja, MSWiA,
CERN, inne instytucje pañstwowe u¿ywaj± w³asnych marek czo³owych polskich
dystrybutorów, to ju¿ mamy zapomnieæ o samodzielnym z³o¿eniu komputera?

Sk±d niby mam znaæ (lub Ty) kryteria jakimi siê kieruj± przy zakupie i
dlaczego g³ównym mia³aby byæ stabilno¶æ p³yty g³ównej i na jakiej
podstawie? Sam równie¿ twierdzisz, ¿e te same produkty do sprzeda¿y
detalicznej i na przetargi mog± siê znacznie ró¿niæ od danych oficjalnych.
Sam równie¿ twierdzisz, ¿e nowe modele ciê¿ko sklasyfikowaæ. To sk±d do
jasnej anielki wiesz, ¿e s± niestabilne?!

A mo¿e chodzi o wysychaj±ce kondensatory aluminiowo-polimerowe?

W dzisiejszych czasach temat kondensatorów mo¿na pomin±æ bo jest to  margines tak jak ma³y fiat.

Sarkazmu te¿ nie poj±³e¶, ale widzê, ¿e przynajmniej znasz temat.

poczytaj jeszcze recenzjê :)

Ile da³ GB za t± recenzjê :)

Nie wiem ile, ale s± zdjêcia (fotomonta¿?) i dane (sfa³szowane?), których
normalnie w Twoim sklepie nie znajdziesz. To i tak o wiele wiêcej od
komentarzy kogo¶, kto p³yty g³ównej o której siê wypowiada na oczy nie
widzia³, a twierdzi, ¿e jest najwiêkszym znawc± bran¿y IT.

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2013-09-27 21:08:57
Autor: Santana
Zestaw do oceny

U¿ytkownik "Chris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:l23dve$fql$1@node1.news.atman.pl...

Wies³aW nabazgra³(a):

[...]

Jeste¶my, jeste¶my, tzn. kto? Ty i szwagier? Napisz jasno kogo reprezentujesz albo doskonale wpiszesz siê w powy¿sze 99% :P

Data: 2013-09-28 02:17:17
Autor: Chris
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-27 21:08, Santana pisze:

Jeste¶my, jeste¶my, tzn. kto? Ty i szwagier? Napisz jasno kogo
reprezentujesz albo doskonale wpiszesz siê w powy¿sze 99% :P

Mo¿e jeszcze rozmiar buta ci podaæ, jak by¶ zna³ rynek IT to by¶ wiedzia³.

Data: 2013-09-28 02:37:46
Autor: Santana
Zestaw do oceny

U¿ytkownik "Chris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5246200b$0$2221$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Nie chce numeru buta tylko konkretnej informacji. Kogo reprezentujesz "miszczu"? Ogólniki którymi karmisz leszczy to sobie mo¿esz w³o¿yæ. Tam gdzie chcesz. Jak ja robi³em z kompami to ty chodzi³e¶ na borówki z drabin±.

Data: 2013-10-02 14:59:30
Autor: Dawid
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-28 02:37, Santana pisze:

[...]

To bajkopisarz, a orty wali w co drugim zdaniu, gdy przychodzi do konkretów to odpowiada ogólnikowo lub nie na temat.
Jak go przycisn±æ to zaczyna siê obra¿anie i bluzgi.
Wielka firma i tysi±ce sztuk sprzeda¿y,to jego konik ;-)

Data: 2013-09-26 15:12:42
Autor: Raffaello
Zestaw do oceny
user@domain.invalid wrote:

Chcę dokonać małej modernizacji sprzętu na długi lata. Komputer do
głównie do deweloperki, potrzebna wirtualizacja, VM, odpalone bazy
danych MySQL, MSSQL, Postgres i kilka narzędzi. Obecny Core 2 Duo 3GHz +
4GB Ramu dajÄ… radÄ™, ale... wymagania rosnÄ… ;)
- Pamięć Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 Intel XMP X2
Grey Series

Mało pamięci. Tylko 8 GB? Na wirtualizację?
Do tego chcesz majkro$$$ofta, więc na sam sprawnie działający system będziesz potrzebował z 4 GB...

Data: 2013-09-26 17:52:34
Autor: user
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-26 15:12, Raffaello pisze:
user@domain.invalid wrote:

[...]

Hmm... mam teraz 4GB na Windows 7 i mi "prawie" wystarcza... maszyna wirtualna zwykle tylko jedna, góra dwie chodzą (serwery Linuksowe). Może dlatego, że mam dysk SSD, więc pomyślałem, że 8GB będzie ok. Ale zastanowię się.

Data: 2013-09-26 18:02:22
Autor: qwerty
Zestaw do oceny
Użytkownik  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:l20m50$tme$1@news.mm.pl...
- Procesor Intel Core i5-4670S (65W - chłodniej = ciszej = lepiej)

Lepiej i7

- Chłodzenie CPU Zalman Chłodzenie CPU CNPS8900 Quiet

Kiepskie

- Płyta główna Gigabyte GA-Q87M-D2H (Q87 - bo wspiera VT-d)

Jak nie będzie O/C to lepiej brać Intela.

- Pamięć Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 Intel XMP X2 Grey Series

Po co? Budżetowe Ci wystarczą, a będzie taniej. Poza tym mało ramu.

Data: 2013-09-26 20:50:39
Autor: user
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-26 18:02, qwerty pisze:
Użytkownik  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
- Procesor Intel Core i5-4670S (65W - chłodniej = ciszej = lepiej)

Lepiej i7

Ten i5 kosztuje jakieś 800zł, najtańsza i7 będzie za 1100 (4770S). Różnica dość spora, pogrzebię, jeśli przekłada się na wydajność, to czemu nie.

- Chłodzenie CPU Zalman Chłodzenie CPU CNPS8900 Quiet

Kiepskie

Ale procek ma przecież tylko 65W, dlaczego ten zalman to za mało? Jaki proponujesz?

- Płyta główna Gigabyte GA-Q87M-D2H (Q87 - bo wspiera VT-d)

Jak nie będzie O/C to lepiej brać Intela.

Bez O/C, oczekuję raczej spokojnej (stabilnej) i wydajnej pracy, ale bez bez przesady. Liczy się też koszt, bo to z prywatnej kieszeni. Ale co do tego zostałem już przekonany ;)

- Pamięć Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 Intel XMP X2
Grey Series

Po co? Budżetowe Ci wystarczą, a będzie taniej. Poza tym mało ramu.

Te będą w cenie budżetowych.

Data: 2013-09-26 21:26:18
Autor: qwerty
Zestaw do oceny
Użytkownik  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:l21vj3$c2n$1@news.mm.pl...
- Chłodzenie CPU Zalman Chłodzenie CPU CNPS8900 Quiet

Kiepskie

Ale procek ma przecież tylko 65W, dlaczego ten zalman to za mało? Jaki proponujesz?

Spójrz na te listki. Wszystkie są bardzo blisko siebie, a więc jedna będzie dogrzewać drugą. Poza tym nikt w środku nie będzie czyścił (jak to w firmie - skoro działa to nie ruszać). Bardzo łatwo kurz się gromadzi w takich miejscach. Dodatkowo dopłacać do miedzi, skoro nie będzie O/C nie ma najmniejszego sensu. Różnica między aluminium będzie minimalna (temperatura), a nie wygnie płyty głównej. Niestety nie doradzę dobrego chłodzenia, bo wychodzę z założenia, że tylko chłodzenie wodne jest ciche i wydajne. ;)
Może coś podobnego do Freezer 13 (chyba "płaty" radiatora są w miarę dużej odległości - ale sprawdź).

Data: 2013-09-27 10:16:56
Autor: Chris
Zestaw do oceny
qwerty nabazgrał(a):

[...]
to w firmie -  skoro dziaÅ‚a to nie ruszać). Bardzo Å‚atwo kurz siÄ™
gromadzi w takich miejscach.  Dodatkowo dopÅ‚acać do miedzi, skoro nie
bÄ™dzie O/C nie ma najmniejszego sensu.  Różnica miÄ™dzy aluminium bÄ™dzie
minimalna (temperatura), a nie wygnie pÅ‚yty  głównej. Niestety nie
doradzÄ™ dobrego chÅ‚odzenia, bo wychodzÄ™ z zaÅ‚ożenia, że  tylko
chłodzenie wodne jest ciche i wydajne. ;) Może coś podobnego do Freezer
13 (chyba "pÅ‚aty" radiatora sÄ… w miarÄ™ dużej  odlegÅ‚oÅ›ci - ale sprawdź).

A może Xeona E3-1230 z pasywnym chÅ‚odzeniem na 1155  Cena miÄ™dzy 800 a 900zÅ‚ ale za to wydajność prawie jak i7 2600, jedyna wada to brak zintegrowanej karty graficznej.

Data: 2013-09-27 05:00:14
Autor: user
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-26 09:03, user@domain.invalid pisze:
[...]

No to zmieniłem nieco, na podstawie waszych opinii i mojego pogrzebania jeszcze w necie. Okazało się, że ten i7 jest dużo wydajniejszy od i5 przy tym samym TDP i warto dopłacić. Płytę wziąłem jednak intela z uwagi na opinie co do serwisu, no i... MB intel + CPU intel wydaje się być lepszym rozwiązaniem a jeszcze 30zł zostaje w kieszeni. Co do obudowy też były wątpliwości, ale tam gdzie chcę zakupić nie było fractal design, a ten Zalman ma dobry ponoć stosunek jakości do ceny.

- Procesor Intel Core i7-4770S 8M Cache, do 3.90 GHz
- Płyta główna Intel BLKDQ87PG
- Chłodzenie CPU Zalman Chłodzenie CPU CNPS8900 Quiet
- Pamięć Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 Intel XMP X2 Grey Series
- Obudowa Zalman Z5

Data: 2013-09-27 12:04:35
Autor: Raffaello
Zestaw do oceny
user@domain.invalid wrote:

[...]

Ciągle mało pamięci RAM. uwierz mi, że od kiedy zmieniłem posiadane 8 GB na 16 - praktycznie nie mam żadnych problemów i jestem w stanie wirtualizować 2 maszyny: Windows 2012 Server i sporego Debiana jednocześnie i chodzą oba jednocześnie bardzo przyzwoicie. Pamiętaj też, że dzisiaj wirtualizujesz sobie prostego Linuksa, ale za moment przyjdzie postawić jakiegoś Tomcata i co wtedy? W robocie miałem taką sytuację, że 4 GB zwirtualizowane nie wystarczało i trzeba było (na szczęście na porządnym sprzęcie, właśnie z 16 GB pamięci) uruchamiać wirtualkę na minimum 6, aby Java miała jak operować.
Wiem, że teraz pamięć jest droższa ze względu na pożar, którego pewnie nie było w fabryce Hynix'a ;), ale pomyśl o tym w niedalekiej przyszłości.

Data: 2013-09-27 18:39:00
Autor: user
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-27 12:04, Raffaello pisze:
user@domain.invalid wrote:
[...]

Przekonałeś mnie, zwiększam do 16-tu. Po prostu nie odczuwałem tego ze względu na dysk SSD. Widzę, że wiesz o czym piszesz.

Data: 2013-09-27 20:06:05
Autor: R.e.m.e.K
Zestaw do oceny
Dnia Fri, 27 Sep 2013 18:39:00 +0200, user@domain.invalid napisał(a):

Przekonałeś mnie, zwiększam do 16-tu. Po prostu nie odczuwałem tego ze względu na dysk SSD. Widzę, że wiesz o czym piszesz.

Ja w tej chwili nie mam odpalonej wirtualki zadnej, a juz system z softem
pozarl 6,5 GB. Zatem 8 GB to naprawde jak na dzis zaczyna byc malo. Przy
zalozeniu, ze sie na kompie robi ciut wiecej niz oglada www i poczte ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-09-27 23:46:22
Autor: Raffaello
Zestaw do oceny
R.e.m.e.K wrote:

[...]

Uptime 15 dni pracy (nie licząc nocy, kiedy komp jest w uśpieniu)
"
# free              total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:      16432976   15716644     716332          0     498928    8937388
-/+ buffers/cache:    6280328   10152648
Swap:      4000148     153132    3847016
"

Jak widać, system sobie zeswapował aż 150 MB, ale po co to nie wiem, chyba tak "kontrolnie" ;) Poza tym - 8 GB = cache danych uruchomionych programów.
Sama Opera w tej chwili zajmuje 4.2 GB i póki co działa stabilnie.

Tu nie chodzi tylko o to, że ten 1 GB RAMu spokojnie wystarczy na odpalenie wirtualki serwera Linuksowego, a 2 GB pewnie na Windows Server 2012. Chodzi jeszcze o to, aby programy/demony/usługi uruchamiane na nich miały gdzie trzymać swoje dane, żeby nie musiały non stop grzebać pazurami po dysku, swapować, czy doczytywać czegoś co często jest przetwarzane.
Gry w tej chwili zajmują po kilka GB, niektóre mają w wymaganiach nawet 6-8 GB pamięci. Ale jeśli chcemy, aby uruchomienie gry nie wiązało się z zeswapowaniem uruchomionych wcześniej programów, przeglądarek, dokumentów - to niestety, ale trzeba mieć tej pamięci więcej.
Wiem, ze cena, że kosztuje - ale takiego kompa do pracy kupuje się raz na trzy lata? Więc lepiej odżalować i zainwestować, bo to oznacza wygodę i komfort pracy. Ta pamięć teraz to kilkaset złotych, ale potem to są sekundy, które przeliczają się ostatecznie na godziny.

Data: 2013-09-28 22:41:01
Autor: Radosław Sokół
Zestaw do oceny
W dniu 27.09.2013 12:04, Raffaello pisze:
Ciągle mało pamięci RAM. uwierz mi, że od kiedy zmieniłem posiadane 8 GB na 16 - praktycznie nie mam żadnych problemów i jestem w stanie wirtualizować 2

8 GiB RAM, trzy maszyny wirtualne i jest OK.

Nie przesadzajcie z tą pamięcią...

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2013-09-29 02:38:56
Autor: Raffaello
Zestaw do oceny
Radosław Sokół wrote:

[...]

Zależy co na nich masz. Ja miałem przypadki, że na jedną maszynę 4 GB RAMu wydzielonego było stanowczo mało.

Data: 2013-11-01 13:12:49
Autor: Radosław Sokół
Zestaw do oceny
W dniu 29.09.2013 02:38, Raffaello pisze:
Zależy co na nich masz. Ja miałem przypadki, że na jedną maszynę 4 GB RAMu wydzielonego było stanowczo mało.

Na jednej środowisko do pisania książki (czyli głównie Word),
na drugiej środowisko opisywane w książce (czyli ostatnio był
to Visual Studio 2012 na przykład), na trzeciej cokolwiek co
zaufane środowisko testowe).

Generalnie staram się unikać pamięciożernego, nieekonomicznie
napisanego oprogramowania po prostu.

Data: 2013-09-27 14:10:37
Autor: Forall
Zestaw do oceny
On 27.09.2013 05:00, user@domain.invalid wrote:
[...]

Witam,

Ja podobnie jak kolega chcę zmienić sprzęt tak zeby mógł uruchomić więcej maszyn wirtualnych no i ten zestaw tutaj mi się podoba ale ta płyta ma tylko max 32GB a jaką byście polecili dobra, która max ma 64GB ?

Data: 2013-09-27 14:26:08
Autor: Chris
Zestaw do oceny
Forall nabazgrał(a):

[...]

Ograniczenie LGA 1155 i 1150 jest do 32GB jeśli chcesz więcej to 2011 chyba do 128GB albo przejście na AMD tylko tam już nie pamiętam co ma jakie wsparcie.

Data: 2013-09-27 14:43:42
Autor: Forall
Zestaw do oceny
On 27.09.2013 14:26, Chris wrote:
[...]

Hm, czyli sama plyta moze obsluzyc 64GB ale LGA 1150 jest ograniczony tylko do max 32GB ? Patrzyłem na morele.net i przy niektórych płyta jest osbługuje do 64GB a na stronie producenta ze tylko 32GB :-)

Data: 2013-09-27 15:22:16
Autor: Chris
Zestaw do oceny
Forall nabazgrał(a):

[...]

Morele może wpisać i 1TB :)  Jak chcesz sprawdzić to czytaj na stronie Intela specyfikacje ukÅ‚adów pod pÅ‚yty :)

Data: 2013-09-27 21:30:50
Autor: maX
Zestaw do oceny

Użytkownik "Forall" <No.SPAM.forall@stalowka.info> napisał w wiadomości news:524575a1$0$1232$65785112news.neostrada.pl...

Ja podobnie jak kolega chcę zmienić sprzęt tak zeby mógł uruchomić więcej maszyn wirtualnych no i ten zestaw tutaj mi się podoba ale ta płyta ma tylko max 32GB a jaką byście polecili dobra, która max ma 64GB ?

Właśnie dlatego Intel ma droższy segment LGA2011 żeby kto potrzebował 64 GB to płacił dodatkowo (żadna płyta LGA 1150 lub 1155 nie ma obsługi więcej niż 32 GB). Z tym że nie jest duży problem. Kto potrzebuje 64 GB zwykle kupuje też i7, a one kosztują od 1000 zł wzwyż, a tu zaczynaja się już procesory na 2011 (też i7). Więc w porównaniu do 1150 lub 1155 to praktycznie tylko koszt dodatkowych 500 zł za płytę 2011 (co przy cenie całego komputera jest akceptowalną kwotą).

Data: 2013-09-30 09:28:59
Autor: Chris
Zestaw do oceny
maX nabazgrał(a):

Użytkownik "Forall" <No.SPAM.forall@stalowka.info> napisał w wiadomości news:524575a1$0$1232$65785112news.neostrada.pl...
Ja podobnie jak kolega chcę zmienić sprzęt tak zeby mógł uruchomić
wiÄ™cej  maszyn wirtualnych no i ten zestaw tutaj mi siÄ™ podoba ale ta
pÅ‚yta ma  tylko max 32GB a jakÄ… byÅ›cie polecili dobra, która max ma
64GB ?
Właśnie dlatego Intel ma droższy segment LGA2011 żeby kto potrzebował 64
GB  to pÅ‚aciÅ‚ dodatkowo (żadna pÅ‚yta LGA 1150 lub 1155 nie ma obsÅ‚ugi
wiÄ™cej niż  32 GB). Z tym że nie jest duży problem. Kto potrzebuje 64 GB
zwykle kupuje  też i7, a one kosztujÄ… od 1000 zÅ‚ wzwyż, a tu zaczynaja
siÄ™ już procesory na  2011 (też i7). WiÄ™c w porównaniu do 1150 lub 1155
to praktycznie tylko koszt  dodatkowych 500 zÅ‚ za pÅ‚ytÄ™ 2011 (co przy
cenie caÅ‚ego komputera jest  akceptowalnÄ… kwotÄ…).

Nie zapomnij o procku bo i3 czy i5 nie kupisz a i7 też low-endu nie ma więc masz zdecydowanie większe koszta niż przy 1155/1150

Data: 2013-10-01 20:46:48
Autor: maX
Zestaw do oceny

Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl> napisał w wiadomości news:l2b97r$c15$1node1.news.atman.pl...
maX nabazgrał(a):

[...]

On tym właśnie pisałem. Jak ktoś potrzebuje 64 GB RAM to znaczy że używa komputera do profesjonalnych zastosowań, a wtedy często potrzebny jest równiez szybki CPU (i7). Ba, są tacy którzy kupują platformę 2011 nie dla większej ilości RAM (bo starcza im mniej niż 32 GB), ale dlatego że na 2011 są procesory 6-rdzeniowe (na 1150/1155 max to 4 rdzenie). No i oczywiście są i tacy którzy kupują i 64 GB RAM i 6-rdzeniowy CPU.

a i7 też low-endu nie ma więc masz zdecydowanie większe koszta niż przy 1155/1150

J/w. Praktycznie to tylko kwestia droższej płyty. A to (prawie) pomijalna sprawa biorąc pod uwagę cenę całego kompa - procesor, dyski, reszta hardware'u, no i profesjonalne oprogramowanie (a taki soft potrafi kosztować więcej niż sprzęt na którym pracuje).

Data: 2013-10-01 22:40:04
Autor: Przemys³aw Ryk
Zestaw do oceny
Dnia Tue, 1 Oct 2013 20:46:48 +0200, maX napisał(a):

[...]

Momentami nie do końca. Osobiście pracuję w DTP. Naprawdę nie potrzebuję
pierdyliarda rdzeni, wystarczą mi 2/4. Za to przy 8GB (obecnie) ramu mi już
ciasno, chciałbym mieć przynajmniej 16 z opcją dokładania/wymiany do 32 lub
64GB. Tak mi wychodzi, że wystarczające są dla moich zastosowań wysoko
taktowane dwa/cztery rdzenie i duuuużo ramu, niż 12 rdzeni.

(ciach…)

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nadzieja to najgorsze skurwysyÅ„stwo jakie wyszÅ‚o z puszki Pandory.       ]

Data: 2013-10-01 23:21:48
Autor: maX
Zestaw do oceny

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:18bv86vz5457p.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Oczywiście, część przypadków to takie jak piszesz, trzeba dużo RAM ale starczy słaby proc. Tym niemniej nie bez przyczyny Intel robi 12-wątkowe CPU i nie bez przyczyny są one niedostępne dla 1150/1155.
Zresztą 64 GB nawet najtańszego RAM i tak kosztują znacznie więcej niż i7 na 2011.

Data: 2013-10-02 11:50:05
Autor: Przemys³aw Ryk
Zestaw do oceny
Dnia Tue, 1 Oct 2013 23:21:48 +0200, maX napisa³(a):

Oczywi¶cie, czê¶æ przypadków to takie jak piszesz, trzeba du¿o RAM ale starczy s³aby proc. Tym niemniej nie bez przyczyny Intel robi 12-w±tkowe CPU i nie bez przyczyny s± one niedostêpne dla 1150/1155.
Zreszt± 64 GB nawet najtañszego RAM i tak kosztuj± znacznie wiêcej ni¿ i7 na 2011.

Ano nie bez przyczyny. Mnie osobi¶cie moje Core 2 Duo E8400 spokojnie
jeszcze by siê wyrobi³o przez dobry rok czy dwa, gdybym tylko móg³ w p³ytê
wstawiæ wiêcej, ni¿ 8GB ram. A tak muszê wymieniæ p³ytê, procesor i pamiêci.
:)

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Dreams have a nasty habit of going bad when you're not looking.          ]

Data: 2013-10-04 21:00:06
Autor: BQB
Zestaw do oceny
W dniu 2013-10-02 11:50, Przemys³aw Ryk pisze:
[...]

Tylko nie kupuj Windows 7 Home (ja niestety nie sprawdzi³em) - ma ograniczenie do 16 GB.

Data: 2013-10-05 22:55:02
Autor: Przemys³aw Ryk
Zestaw do oceny
Dnia Fri, 04 Oct 2013 21:00:06 +0200, BQB napisa³(a):

[...]

To ju¿ te¿ sprawdzi³em - jako¶ do wersji Home nie mam przekonania. ;D

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ The trouble with wanting something is the fear of losing it, or never    ]

Data: 2013-10-06 01:39:01
Autor: maX
Zestaw do oceny

U¿ytkownik "Przemys³aw Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:1a2hyssn85trq.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

No tak, najgorsze s± przypadki gdy kto¶ przek³ada wiekszo¶æ hardware ze starego kompa, a w dodatku wystarcza mu procesor typu E8400. Wtedy jemu koszt upgrade'u do systemu 64 GB rzeczywi¶cie znacz±co podnosi cena i nowej p³yty (500 z³) i nowego CPU (1000 z³ za najs³abszego i7 na LGA2011).

[...]

Ale ciê satysfakcjonuje 32 GB, a do tego wystarczy p³yta za 250 z³ (do dowolnej podstawki - LGA1150, LGA1155, AM3+, FM2) oraz CPU za 200 z³. Wiêc g³ówny koszt to bêdzie tylko pamiêæ (conajmniej 1000 z³ za 4 najtañsze modu³y 8 GB).

Data: 2013-10-16 04:33:29
Autor: Przemys³aw Ryk
Zestaw do oceny
Dnia Sun, 6 Oct 2013 01:39:01 +0200, maX napisał(a):

[...]

Ano nie bez przyczyny. Mnie osobiście moje

No tak, najgorsze są przypadki gdy ktoś przekłada wiekszość hardware ze starego kompa, a w dodatku wystarcza mu procesor typu E8400. Wtedy jemu koszt upgrade'u do systemu 64 GB rzeczywiście znacząco podnosi cena i nowej płyty (500 zł) i nowego CPU (1000 zł za najsłabszego i7 na LGA2011).

Do pracy na co dzień - wystarcza. Naprawdę. Owszem - przy zabawach z użyciem
maszyn wirtualnych rdzeni brakuje, ale najbardziej brakuje możliwości
obsadzenia w płycie więcej niż 8GB ram. :(

Core 2 Duo E8400 spokojnie jeszcze by się wyrobiło przez dobry rok czy
dwa, gdybym tylko mógł w płytę wstawić więcej, niż 8GB ram. A tak muszę
wymienić płytę, procesor i pamięci.
:)

Ale cię satysfakcjonuje 32 GB, a do tego wystarczy płyta za 250 zł (do dowolnej podstawki - LGA1150, LGA1155, AM3+, FM2) oraz CPU za 200 zł. Więc główny koszt to będzie tylko pamięć (conajmniej 1000 zł za 4 najtańsze moduły 8 GB).

32GB satysfakcjonujące są dla mnie na dzień dzisiejszy. Mieć możliwość
rozszerzenia do 64 - chętnie. Pełna obsługa kwestii związanych z
wirtualizacją, możliwość wykorzystania wbudowanej karty graficznej - bardzo
chętnie. A do tego staram się z maszyny wyduszać ile się da - dlatego u mnie
ten E8400 pod obciążeniem ma zegar 3,9 GHz, a nie 3,0. :) --
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie jestem wojujÄ…cym ateistÄ…, mój ateizm jest Å‚agodny i współczujÄ…cy;    ]
[ To mój antyklerykalizm jest wÅ›ciekÅ‚y jak sk…        (znalezione w necie) ]

Zestaw do oceny