Zestaw do oceny

Data: 2013-09-26 09:22:42
Autor: Chris
Zestaw do oceny
user@domain.invalid nabazgrał(a):

Chcę dokonać małej modernizacji sprzętu na długi lata. Komputer do głównie do deweloperki, potrzebna wirtualizacja, VM, odpalone bazy danych MySQL, MSSQL, Postgres i kilka narzędzi. Obecny Core 2 Duo 3GHz + 4GB Ramu dają radę, ale... wymagania rosną ;)
Zestaw jest niekompletny, bo resztÄ™ (HDD, zasilacz itp. ) mam.
- Procesor Intel Core i5-4670S (65W - chłodniej = ciszej = lepiej)
- Chłodzenie CPU Zalman Chłodzenie CPU CNPS8900 Quiet
- Płyta główna Gigabyte GA-Q87M-D2H (Q87 - bo wspiera VT-d)

Mało stabilne płyty ale twój wybór :)
Ja bym brał jeśłi już:
INTEL BLKDQ87PG LGA 1150 Q87 (VGA/DZ/LAN) uATX  cena powinna być podobna jeÅ›li nie taniej a Intel to Intel.

- Pamięć Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 Intel XMP X2 Grey Series

Najbardziej stabilna seria: KINGSTON HyperX DDR3 2x4GB 1600MHz KHX1600C9D3X2K2/8GX

- Obudowa Cooler Master Silencio 550

Zobacz ofertÄ™ Fraktala np.
OBUDOWA FRACTAL DESIGN CORE 3000
sÄ… lepiej wykonane i lepiej wyciszone.

Całość myślę, że się zmieszczę w 2000zł.
Z góry dzięki za pomoc.

Data: 2013-09-26 11:13:32
Autor: user
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-26 09:22, Chris pisze:
user@domain.invalid nabazgrał(a):
Mało stabilne płyty ale twój wybór :)
Ja bym brał jeśłi już:
INTEL BLKDQ87PG LGA 1150 Q87 (VGA/DZ/LAN) uATX  cena powinna być podobna

A widzisz... zastanawiałem się czy wybrać tego Intela, czy też Gigabytea. Jako, że do tej pory bezawaryjnie u mnie chodził "G" a do tego jest tam więcej "bajerów" to postawiłem na niego. Ale... faktycznie, skoro może być problem ze stabilnością to może lepiej wybrać duet CPU Intel + MB Intel.

Data: 2013-09-26 11:44:37
Autor: Chris
Zestaw do oceny
[...]

Z doświadczenie jeśli ma być to stabile zwłaszcza do pracy w firmie to Intel albo Asrock ze względu na dobrą stabilność oraz szybki serwis bez naprawowy no obie firmy rozliczają serwis w max 5 dni do tego nigdy nie naprawiają tylko wymieniają.

Data: 2013-09-26 17:59:54
Autor: qwerty
Zestaw do oceny
Użytkownik "Chris"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:l20vm5$uq6$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Asrock i stabilność? Chyba wersje nie budżetowe płyt.

Data: 2013-09-27 09:41:43
Autor: Chris
Zestaw do oceny
qwerty nabazgrał(a):

Użytkownik "Chris"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:l20vm5$uq6$1@node2.news.atman.pl...
Z doświadczenie jeśli ma być to stabile zwłaszcza do pracy w firmie to
Intel  albo Asrock ze wzglÄ™du na dobrÄ… stabilność oraz szybki serwis
bez naprawowy no  obie firmy rozliczajÄ… serwis w max 5 dni do tego
nigdy nie naprawiajÄ… tylko  wymieniajÄ….
Asrock i stabilność? Chyba wersje nie budżetowe płyt.

Co ciekawe budżetowe też mają mały odsetek zwrotów.

Data: 2013-09-26 11:35:36
Autor: Pawel O'Pajak
Zestaw do oceny

Powitanko,

- Płyta główna Gigabyte GA-Q87M-D2H (Q87 - bo wspiera VT-d)

Mało stabilne płyty ale twój wybór :)

A co z nimi jest nie tak?
Bo wlasnie przymierzam sie do Z87X-UD5H. Ogolnie Gigabyte oferuje jeszcze RS232 i LPT na czym mi akurat zalezy, no i zwykle PCI tez bywaja. Inni producenci nie pomysleli o tym.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-09-26 11:42:21
Autor: Chris
Zestaw do oceny
Pawel O'Pajak nabazgrał(a):

Powitanko,
- Płyta główna Gigabyte GA-Q87M-D2H (Q87 - bo wspiera VT-d)
Mało stabilne płyty ale twój wybór :)
A co z nimi jest nie tak?

Ogólnie chodzi o serwis GB (+Asus) które to firmy prowadzą naprawę"" tego w PL, czyli oddajesz sprzęt do serwisum, czekasz 3tyg, dostajesz naprawioną albo test ok i liczysz że coś zrobili bo bardzo często za chwilę wraca to znowu do serwisu z opisem usterkli KURWA to dalej nie działa !! i tak do usranej śmieci w przypadku GB, Asus po 3-4 razach wymienia ale 2-3 miechy leży to w serwsie. A wraca tego sporo zarówno low-end jak i high-end np Asus serii Matrix za grubą kasę.
Jako ciekawostka 90% ludzi pracujących w dystrybucji nie ma sprzętu GB albo Asusa :) wolą Asrocka/Intela/MSI (które się bardzo poprawiło) a z grafik Vertexy, Saphiry czy Gainwardy ...

Bo wlasnie przymierzam sie do Z87X-UD5H. Ogolnie Gigabyte oferuje jeszcze RS232 i LPT na czym mi akurat zalezy, no i zwykle PCI tez bywaja. Inni producenci nie pomysleli o tym.

Tak to jest zaleta ale ja wolę spokój i jeśli bym potrzebował RS albo LPT to dokupił ka\rtę na PCI za 20zł i miał spokój bo nawet jak podanie to szybko idę do sklepu i wymieniam na nową.

Data: 2013-09-26 19:07:50
Autor: Pawel O'Pajak
Zestaw do oceny

Powitanko,

Jako ciekawostka 90% ludzi pracujących w dystrybucji nie ma sprzętu GB
albo Asusa :) wolą Asrocka/Intela/MSI (które się bardzo poprawiło)

Asrock czesto przewija sie na grupie z jakimis problemami. Wiem, ze to niby Intel, ale jakos tak mi nie pasi, no i zadna nie ma ani LPT, ani RS232.
Intel nie robi na 1150, trudno uwierzyc, ale:
http://www.intel.pl/content/www/pl/pl/motherboards/desktop-motherboards/motherboards.html
MSI tez na Haswella sie nie chwali.

Tak to jest zaleta ale ja wolę spokój i jeśli bym potrzebował RS albo
LPT to dokupił ka\rtę na PCI za 20zł i miał spokój bo nawet jak podanie
to szybko idÄ™ do sklepu i wymieniam na nowÄ….

Tylko teraz czesto plyty nie maja PCI, nowoczesnosc psia mac:-(
O ile 232 calkiem dobrze radzi sobie na przejsciowkach USB, to z pelnym LPT jest problem, musi wiec byc albo LPT, albo PCI. Ceny na PCI Expres LPT mi sie nie podobaja, a kart LPT na PCI pewnie znajde w swoich smieciach pare.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-09-26 20:57:18
Autor: JDX
Zestaw do oceny
On 2013-09-26 19:07, Pawel O'Pajak wrote:
[...]
Tylko teraz czesto plyty nie maja PCI, nowoczesnosc psia mac:-(
Nie żebym był fanem ASRocka, ale AFAIR w sam raz ta marka ma w swojej
odfercie wiele płyt ze starym dobrym PCI, np. pierwsza z brzegu która mi
się nawinęła: http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87M%20Pro4/?cat=Specifications

Data: 2013-09-26 22:10:56
Autor: Wies³aW
Zestaw do oceny
Dnia 26-09-2013 o 20:57 JDX napisa³ na pl.comp.pecet:

On 2013-09-26 19:07, Pawel O'Pajak wrote:
[...]
Tylko teraz czesto plyty nie maja PCI, nowoczesnosc psia mac:-(
Nie ¿ebym by³ fanem ASRocka, ale AFAIR w sam raz ta marka ma w swojej
odfercie wiele p³yt ze starym dobrym PCI, np. pierwsza z brzegu która mi
siê nawinê³a:  http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87M%20Pro4/?cat=Specifications

Nie ¿ebym mia³ co¶ do ASRocka, ale inni producenci maj± podobn± ofertê.

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2013-09-26 22:54:41
Autor: JDX
Zestaw do oceny
On 2013-09-26 22:10, Wies³aW wrote:
[...]
Nie ¿ebym mia³ co¶ do ASRocka, ale inni producenci maj± podobn± ofertê.
Swego czasu studiowa³em ofertê p³yt na Z77 i u Asusa, MSI i Gibabyte
by³o z tym cienko (tzn. ze z³±czami PCI). Zadaje siê, ¿e podobnie jest w
przypadku Z87. Innych chipsetów nie bra³em pod uwagê.

Data: 2013-09-27 00:18:53
Autor: Wies³aW
Zestaw do oceny
Dnia 26-09-2013 o 22:54 JDX napisa³ na pl.comp.pecet:

On 2013-09-26 22:10, Wies³aW wrote:
[...]
[...]

Zdaje siê, ¿e nie jest cienko na ¿adnym z tych chipsetów.

Gigabyte GA-Z87-D3HP 2xPCI
MSI Z87-G43 3xPCI
Gigabyte GA-Z87-HD3 2xPCI
Gigabyte GA-Z87X-OC 2xPCI
Gigabyte GA-Z87X-UD3H 1xPCI
MSI Z87-G41 PC Mate 2xPCI
Gigabyte GA-Z87X-UD4H 1xPCI
Gigabyte GA-Z87X-UD5H 1xPCI
Asus Z87-K 3xPCI
Asus Z87-Plus 2xPCI
Asus Z87-C 3xPCI
Gigabyte GA-Z87M-D3H 1xPCI
Gigabyte GA-Z87P-D3 4 x PCI
Gigabyte GA-Z87M-HD3 1 x PCI
Asus Z87-A 2xPCI
MSI Z87-G43 GAMING 3xPCI
Intel BOXDZ87KLT75K 1xPCI

Na Z77 nie chce mi siê ju¿ nawet szukaæ.

http://www.skapiec.pl/site/cat/13/filtr/_0_64499_105306_0_0_0_117797_0_0_0

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2013-09-26 18:54:40
Autor: Wies³aW
Zestaw do oceny
Dnia 26-09-2013 o 11:35 Pawel O'Pajak napisa³ na pl.comp.pecet:

Powitanko,

- P³yta g³ówna Gigabyte GA-Q87M-D2H (Q87 - bo wspiera VT-d)

Ma³o stabilne p³yty ale twój wybór :)

A co z nimi jest nie tak?

Zapewniam Was, ¿e wszystko z nimi jest w porz±dku. Takie teksty o
niestabilno¶ci p³yt g³ównych konkretnego producenta to s± jakie¶
fantazje Chrisa (jak ja nie cierpiê takich dwuznacznych
komentarzy).

Je¿eli to nieprawda, poproszê Chrisa o podanie argumentów, testów,
danych lub cokolwiek innego na poparcie tej daleko posuniêtej
teorii o rzekomej niestabilno¶ci p³yt g³ównych Gigabyte.

Jak do tej pory argument w stylu "Ogólnie chodzi o serwis GB" lub
"90% ludzi pracuj±cych w dystrybucji nie ma sprzêtu GB albo Asusa"
nie za bardzo mnie przekonuje, a raczej w ogóle. Pierwszy jest od
rzeczy (nie negujê tego aby wybieraæ pod k±tem dobrego serwisu), a
drugi? Je¿eli wiêkszo¶æ firmowych komputerów to autorskie Delle, to
ju¿ mamy zapomnieæ o sk³adakach?

No bo niby sk±d ta niestabilno¶æ mo¿e siê wzi±æ? Ano przede
wszystkim zale¿y od sekcji zasilania na p³ycie(w pierwszej
kolejno¶ci od zasilacza), co siê mo¿e objawiæ (niestabilno¶æ) przy
próbie podkrêcania, albo ostrego podkrêcania tych z literk± "Z",
poniewa¿ te z kolei najnormalniej w ¶wiecie maj± dystrybucjê i
sekcjê zasilania lepsz±. A mo¿e chodzi o wysychaj±ce kondensatory
aluminiowo-polimerowe? A mo¿e nie da siê jej dobrze przymocowaæ i
siê trzêsie?

Bo wlasnie przymierzam sie do Z87X-UD5H. Ogolnie Gigabyte oferuje  jeszcze RS232 i LPT na czym mi akurat zalezy, no i zwykle PCI tez  bywaja. Inni producenci nie pomysleli o tym.

Bardzo fajna p³yta (mam w±tpliwo¶ci czy warta swojej ceny), ale
poczytaj jeszcze recenzjê :)
http://twojepc.pl/artykuly.php?id=przeglad_plyt_gigabyte_z87x&strona=2

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2013-09-26 19:05:10
Autor: qwerty
Zestaw do oceny
U¿ytkownik "Wies³aW"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.w302leqe35rodc@naw-pc.home...
[...]

Dzi¶ Asus w pracy odmówi³ wspó³pracy. Nie uruchamia³ (czarne monitory). Dopiero czyszczenie CMOS pomog³o.

Data: 2013-09-26 20:47:09
Autor: Wies³aW
Zestaw do oceny
Dnia 26-09-2013 o 19:05 qwerty napisa³ na pl.comp.pecet:

[...]

Daleko mi od prowadzenia krucjaty na temat niezawodno¶ci p³yt g³ównych.
Wszyscy producenci notuj± wpadki. Dobrze jest podaæ model p³yty z któr±
jest problem i wtedy mo¿emy mieæ orientacjê czego nale¿y siê wystrzegaæ.
Swoj± drog± ja równie¿ kilka razy zawiod³em siê na Asusie. Znaj±c jednak
postêp w tej dziedzinie i zmiany na rynku nie mogê stwierdziæ, ¿e to ju¿
na zawsze.

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2013-09-26 20:50:48
Autor: qwerty
Zestaw do oceny
U¿ytkownik "Wies³aW"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.w307svp735rodc@naw-pc.home...
[...]

Tylko, gdyby pad³a. A to z dnia na dzieñ nie w³±cza siê. Tak jak napisa³em - pomog³o czyszczenie CMOS.
To nie by³ problem, bo usiad³em na innym i skopiowa³em pliki z serwera (akurat dzwoni³ klient i chce nanie¶æ zmiany i otrzymaæ natychmiast). ;)

Data: 2013-09-27 10:06:10
Autor: Chris
Zestaw do oceny
qwerty nabazgra³(a):

[...]

I my¶lisz ¿e sekretarka czy ksiêgowa zrobi to sama :)

Przy okazji p³yt Asusa bo ju¿ nie chce mi siê pisaæ nowego posta, jak macie problem ze stabilno¶ci± czêsto wystarczy podnie¶æ napiêcie dla pamiêci ponad wskazane przez producenta.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2013-09-27 23:07:14
Autor: qwerty
Zestaw do oceny
U¿ytkownik "Chris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:l23e9j$g57$1@node1.news.atman.pl...
I my¶lisz ¿e sekretarka czy ksiêgowa zrobi to sama :)

A pisa³em, ¿e polecam asusa? Raczej narzekam na gigabyte.

Przy okazji p³yt Asusa bo ju¿ nie chce mi siê pisaæ nowego posta, jak macie problem ze stabilno¶ci± czêsto wystarczy podnie¶æ napiêcie dla pamiêci ponad wskazane przez producenta.

By³o podniesione (ze wzglêdu na O/C). Testowany prime95 przez kilkana¶cie godzin, komputer u¿ywany przez kilkana¶cie godz. w stressie (autocad) i z dnia na dzieñ postanowi³ siê nie uruchomiæ.

Data: 2013-09-30 09:20:56
Autor: Chris
Zestaw do oceny
qwerty nabazgra³(a):

U¿ytkownik "Chris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:l23e9j$g57$1@node1.news.atman.pl...
I my¶lisz ¿e sekretarka czy ksiêgowa zrobi to sama :)
A pisa³em, ¿e polecam asusa? Raczej narzekam na gigabyte.

Chodzi³o mi o zwyk³± czynno¶æ clear cmos gdzie ty sobie poradzisz ale zwyk³y ¶miertelnik typu sekretatrka roz³o¿y rêce i bêdzie to nie dzia³± .. i do serwisu przyniesie klawiaturê .. :)

[...]

Porada by³y ¿e nawet bez OC czasami pomaga podniesienie napiêcia dla ramu.
Ciesz siê ¿e pad³a na zero bo jak siê wywala to serwis robi test ok, odmowa zalana, albo update bioss :)

Data: 2013-09-30 12:04:29
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zestaw do oceny
Dnia 2013-09-30, o godz. 09:20:56
"Chris" <chris@spam.pl> napisa³(a):

Porada by³y ¿e nawet bez OC czasami pomaga podniesienie napiêcia dla
ramu.

Tak ma wiele p³yt. W po³owie miesi±ca temu sk³ada³em dla kolegi który
uleg³ wypadkowi i le¿y czê¶ciowo sparali¿owany kompa w miejsce jego
PentiumIII. Za³o¿enie by³o takie ¿e zbieram co siê poniewiera po
znajomych i mo¿e co¶ w tego wyjdzie. Najgorzej by³o z procesorem
i p³yt± g³ówn±. W pewnym momencie sobie przypomnia³em, ¿e mam w szafie
ju¿ ze 2 lata p³ytê Asrock H55LE, która nigdy nie chcia³a pracowaæ
stabilnie i dlatego tam wyl±dowa³a. Dosta³em j± od kogo¶ w³a¶nie ze
wzglêdu na niestabilno¶æ pracy. Zacz±³em d³ubaæ i okaza³o siê ze na
referencyjnych pamiêciach komp jest tak niestabilny ¿e wywala siê
podczas startu instalacji systemu z p³yty. Zmiana proca, pamiêci etc.
nie dawa³ nic. Wystarczy³o jednak o 0,05V podnie¶æ napiêcie dla pamiêci
i nagle komp sta³ siê stabilny. W ka¿dym razie pod 2 tygodni pracuje
non-stop bez najmniejszego problemu.

Zdrówko

Data: 2013-09-27 00:07:56
Autor: Michal
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-26 18:54, WiesłaW pisze:
Mało stabilne płyty ale twój wybór :)
A co z nimi jest nie tak?

Zapewniam Was, że wszystko z nimi jest w porządku. Takie teksty o
niestabilności płyt głównych konkretnego producenta to są jakieś
fantazje Chrisa (jak ja nie cierpiÄ™ takich dwuznacznych
komentarzy).

O Gigabyte nie wypowiadam siÄ™ bo ich nie kupujÄ™ od dawna(kart
graficznych ani mobo, ale po reakcji znajomych na słowo "serwis
Gigabyte" którzy się w to wpakowali sam nie będę próbował odmrozić sobie
uszu by się na własnej skórze przekonać) ale po doświadczeniach z PL
serwisem Asusa wiem jedno - nigdy więcej mobo tej firmy!
Płyta ma jakieś dziwne narowy z obsługą USB - części urządzeń nie
rozpoznaje albo znikają po pewnym czasie (błąd/odłączone urządzenie).
Samo urzÄ…dzenia USB na 100% sprawne, bo sprawdzone na paru innych
komputerach i zero problemów. Dziwne o tyle, że to raczej bardzo mało
wymagajÄ…ce elektrycznie urzÄ…dzenia (typu jeden z wielu pendrive - zawsze
ten sam, dongle BT, czytnik kart a zewnętrzne dyski 2,5" zasilane z USB
i nawet lekko przekraczajÄ…ce specyfikacjÄ™ USB (>500 mA z 5V przy
rozpędzaniu działają w najlepsze na tej płycie i zero problemów). Płyta
ma solidną sercję zasilania 9+1, zasilacz też raczej porządny Tagan U33
II 600W nie obciążony więcej niż w 40 do max 50%, ale dla pewności
sprawdzane też z pożyczonym Corsair HX620 - to samo.
Drugi "feature" Asusa to raz na parę miesięcy na starcie (wcześniej
żadnych resetów, bsodów itp - zwykłe prawidłowe zamknięcie do sof-off
ATX) jest tylko czarny ekran i restartowanie w kółko. Pomaga albo
czyszczenie CMOS, albo pewniej wyjęcie grafiki i CPU z gniazda,
by BIOS rozpoznał go jako "new CPU" i go sobie ustawił. To samo na
Asusach jest u mnie i 2 kumpli na innych płytach Asusa na AMD770,785 i
970. Płyta toretycznie sprawna, ale takie coś potrafi się przydarzyć
zgodnie z prawem Murphego właśnie wtedy gdy coś musisz zrobić "na
wczoraj" a takie rozbebeszenie konfigu to zawsze ze 30-40 min roboty.
Ewidentnie Asus coÅ› spie*Å‚ w kodzie diagnostycznym BIOS (safe boot dla
ludzi robiących OC, ale tak się dzieje w konfiguracji bez żadnego OC).
Na grupie ktoś przed chwilą pisał o tym samym. Ja machnąłem ręką, ale
kumpel wysyłał płytę 2 razy, był przez prawie 2 miesiące bez mobo
(komputer bez płyty głównej raczej kiepsko działa :>
i zawsze wracało z serwisu "nie stwierdzono usterek". Ja już Asusowi
dziękuję - następna mobo pod AM3+ to będzie albo ASRock 990FX EXTREME4
(dość już trudno dostępny) albo któraś z MSI 970A-G4x jako wariant
bardziej ekonomiczny. Choćby z tego względu aby nie użerać się z takim
wałowatym serwisem jak Asus czy Gigabyte.

--
/MB

Data: 2013-09-27 11:28:31
Autor: R.e.m.e.K
Zestaw do oceny
Dnia Fri, 27 Sep 2013 00:07:56 +0200, Michal napisał(a):

[...]

Miewam to samo na plycie z niby wyzszej polki Asusa, strasznie wkurzajaca
rzecz.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-09-27 18:50:56
Autor: Michal
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-27 11:28, R.e.m.e.K pisze:

[...]

Czyli niestety kolejna osoba, która to potwierdza i nie ma to związku z
segmentem rynkowym płyty Asusa na który jest kierowana - od najniższych
budżetówek, do płyt dla entuzjastów.
Nie wiem czy coś nie jest na rzeczy w dystrybucji napięcie +5V w
projektach mobo Asusa - nie wiem czy pamiętasz że w czasach schyłkowych
płyt pod AthlonaXP albo już początkowych Pod Athlona64 płyty Asusa
niezależnie od segmentu docelowego (cenowego) paliły się bardzo często
po zainstalowaniu popularnych wtedy tunerów analogowych TV lub DVB-S,
biorących ze złącza PCI sporo prądu z 5V, ale nadal w zakresie
przewidzianym przez specyfikację PCI 2.2 - ewidentnie płyty Asusa miały
xa słabą część odpowiedzialną za dostarczenie 5V. USB zasilane jest
takim samym napięciem i może tu jest problem. Co ciekawe - przy tych
palących się Asusach z 5V na PCI nie było z tym najmniejszych problemów
na płytach powiązanego Asrocka, nawet tych najtańszych za trochę ponad
100 zł, a wtedy Asrock był znacznie gorszym producentem niż obecnie.

--
/MB

Data: 2013-09-27 10:00:45
Autor: Chris
Zestaw do oceny
Wies³aW nabazgra³(a):

[...]

Jeste¶my dystrybutorem na Polskê takich marek jak GB, ASUS, MSI, Astock i wiem jakie s± problemy, jakie s± % zwrotów serwisowych tak wiêc mam du¿o wiêksze pojêcie o bran¿y IT ni¿ 99% pismaków na forach czy w gazetkach gdzie dostaj± sprawdzone wyselekcjonowene modele + prezenty od producentów.

[...]

Widaæ nie znasz rynku ... sorry ale margines w rynku to nie jest wyk³adnia.
Dziesi±tki tysiêcy komputerów id±cych do takich marek jak ZUS, MSZ, Policja, MSWiA, CERN, inne instytucje pañstwowe to nie s± komutery Dell czy HP tylko w³asne marki czo³owych polskich dystrybutorów.

[...]

W dzisiejszych czasach temat kondensatorów mo¿na pomin±æ bo jest to margines tak jak ma³y fiat.

Ile da³ GB za t± recenzjê :)

Data: 2013-09-27 13:21:48
Autor: Pawel O'Pajak
Zestaw do oceny

Powitanko,

Jeste¶my dystrybutorem na Polskê takich marek jak GB, ASUS, MSI, Astock
i wiem jakie s± problemy, jakie s± % zwrotów serwisowych

No to podziel sie wiedza jak to procentowo wyglada i czy dotyczy marki ogolnie, czy konkretnej plyty. Kazdej firmie zdarzaj± sie wtopy. Dotychczas np. mialem zawsze Asusy i problemy z nimi sa mi NIEznane, teraz czytam, ze sa.
To ma byc komp do pracy, ostatni raz w gry gralem na ZX Spectrum, moze jak dozyje i bede mial czas, to jakiegos Flight Symulatora odpale, ale narazie ma to byc mozliwie najbardziej niezawodny komp do codziennej pracy. Jesli mozesz wiec powiedziec, ze plyt X sprzedaliscie ilestam i bylo (daj Boze) zero zwrotow, to biegne kupic;-). Ale musi miec LPT lub PCI i najchetniej jeszcze COM.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2013-09-27 13:36:17
Autor: Chris
Zestaw do oceny
Pawel O'Pajak nabazgra³(a):

Powitanko,
[...]

To nie takie proste jak siê wydaje .. mo¿na zrobiæ statystyki ogólne typu proucent/okres sprzeda¿y ale dotyczy to ca³ego asortymentu np. p³yt i zrobiæ takie samo porównanie co do ilo¶ci zwrotów albo konkretny model i ilo¶æ zwrotów bo ka¿dy produkt ma swój unikalny kod towaru. Ale tak ¿eby daæ statystyki np. model XX z jednym PCI + 2 banki pamiêci to ju¿ siê nie da tak ³atwo a nie p³ac± mi ¿ebym siedzia³ tydzieñ i robi³ tak± jedn± statystykê. Jak masz model, mo¿e byc parê to daj konkretny model a ja zobaczê statystki sprzeda¿y i ilo¶æ zwrotów. Dodam ¿e te same produkty do sprzeda¿y detalicznej i na przetargi mog± siê znacznie ró¿niæ od podanych danych oficjalnych, na przetargi czêsto s± robione modyfikacje zarówno sprzêtowe jak i od strony biosu.

Data: 2013-09-27 14:24:55
Autor: Pawel O'Pajak
Zestaw do oceny
Powitanko,

Jak masz model, mo¿e byc parê to daj konkretny model a ja zobaczê
statystki sprzeda¿y i ilo¶æ zwrotów.

Upatrzylem sobie Z87X-UD5H od Gigabyte.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-09-27 14:37:34
Autor: Chris
Zestaw do oceny
Pawel O'Pajak nabazgra³(a):

Powitanko,
Jak masz model, mo¿e byc parê to daj konkretny model a ja zobaczê
statystki sprzeda¿y i ilo¶æ zwrotów.
Upatrzylem sobie Z87X-UD5H od Gigabyte.

Problem jest taki co do statystyk, to nowy model i ciê¿ko oceniæ awaryjno¶æ i ogóln± ocenê. Potrzeba min pó³ roku na rynku ¿eby zrobiæ jakie¶ porównanie. Obecnie sprzeda³y siê tylko 24 szt. i oczywi¶cie zwroty zero. To jest do¶æ droga p³yta do tego na nowym sockecie wiêc ciê¿ko na razie siê sprzedaje bo ludzie wol± to co tanie i co ju¿ sprawdzone.

Jako ciekawostka INTEL BLKDQ87PG LGA 1150 Q87 (VGA/DZ/LAN) uATX dalej ma LPT i RS232 i kosztuje prawie po³owê tego co GB :)

Data: 2013-09-27 18:33:47
Autor: Pawel O'Pajak
Zestaw do oceny

Powitanko,

Obecnie sprzeda³y siê tylko 24 szt. i oczywi¶cie zwroty zero.

Dzieki, zawsze to jakis punkt zaczepienia. Ludzie pisza, ze niektore wersje Beta BIOSu nie dzialaja wlasciwie, ale kto kaze bete testowac na wlasnej skorze;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-09-30 09:25:40
Autor: Chris
Zestaw do oceny
Pawel O'Pajak nabazgra³(a):

Powitanko,
[...]

Nie wiem, ja do firmy zawsze bra³em sprawdzone sprzêty bo firma nie mo¿e staæ (studio graficzne) Do g³ównego kompa na którym siê pracujê sz³a p³yta Asrocka (jaki¶ wypas zale¿y od roku) a w render farmie swego czasu by³y same Intele bo tam tylko siedzia³y procki, ram i dysk startowy z systemem a tak to wszystko zdalnie. Raz mia³em jaja bo by³o ba blue, jakie¶ jazdy z zegarem i na pierszy ogieñ pamiêci bo to 5 min roboty, potem p³yta ale co ciekawe jedno i drugie sprawne za to dysk SSD Intela okaza³ siê wadliwy co jest ¿adko¶ci±, wymiana SSD i ¶miga do dzi¶.

Data: 2013-09-27 14:57:15
Autor: JDX
Zestaw do oceny
On 2013-09-27 13:36, Chris wrote:
[...]
Jak masz model, mo¿e byc parê to daj konkretny model a ja zobaczê
statystki sprzeda¿y i ilo¶æ zwrotów.
A masz jakie¶ dane na temat ASRock Fatal1ty Z87 Professional? Czy ta
p³yta jest w ogóle w Polsce dostêpna w oficjalnym kanale dystrybucyjnym?

Data: 2013-09-27 15:21:18
Autor: Chris
Zestaw do oceny
JDX nabazgra³(a):

On 2013-09-27 13:36, Chris wrote:
[...]
[...]

Nie ma w ofercie, ju¿ kiedy¶ siê pyta³em o fatality i podobno jest za ma³y zbyt dla tego nie s± ¶ci±gane a po ¿eby le¿a³y na magazynie to siê nie op³aca.

Data: 2013-09-27 15:18:45
Autor: Wies³aW
Zestaw do oceny
Dnia 27-09-2013 o 10:00 Chris napisa³ na pl.comp.pecet:

Jeste¶my dystrybutorem na Polskê [...]

Tak tak, wiem kim jeste¶cie. Jakie wiêc, oprócz sprzeda¿y i zwrotów
jakich¶ tam ilo¶ci produktów tych marek macie pojêcie o bran¿y IT? Nie ma
to jak popa¶æ w samozachwyt i siê z tym obnosiæ. Napisz wiêc, sk±d masz
wiedzê na temat "wiem jakie s± problemy" i od kogo i jakiego typu macie te
zwroty?
Rozumiem, ¿e macie sta³y kontakt ze wszystkimi zewnêtrznymi serwisami
(ilo¶æ napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych, problemy ze stabilno¶ci±,
jednym s³owem wiecie wszystko) i prowadzicie bardzo rzetelne testy sprzêtu
w odró¿nieniu od pismaków. Mo¿na gdzie¶ poczytaæ? Napisz wreszcie, na czym
opiera siê ta Twoja rzetelna wiedza!

Dziesi±tki tysiêcy komputerów id±cych do takich marek jak ZUS, MSZ,  Policja, MSWiA, CERN, inne instytucje pañstwowe to nie s± komutery Dell  czy HP tylko w³asne marki czo³owych polskich dystrybutorów.

Nie poj±³e¶ s³owa "przyk³ad", wiêc zmieniê kontekst: Je¿eli dziesi±tki
tysiêcy komputerów id±cych do takich marek jak ZUS, MSZ,  Policja, MSWiA,
CERN, inne instytucje pañstwowe u¿ywaj± w³asnych marek czo³owych polskich
dystrybutorów, to ju¿ mamy zapomnieæ o samodzielnym z³o¿eniu komputera?

Sk±d niby mam znaæ (lub Ty) kryteria jakimi siê kieruj± przy zakupie i
dlaczego g³ównym mia³aby byæ stabilno¶æ p³yty g³ównej i na jakiej
podstawie? Sam równie¿ twierdzisz, ¿e te same produkty do sprzeda¿y
detalicznej i na przetargi mog± siê znacznie ró¿niæ od danych oficjalnych.
Sam równie¿ twierdzisz, ¿e nowe modele ciê¿ko sklasyfikowaæ. To sk±d do
jasnej anielki wiesz, ¿e s± niestabilne?!

A mo¿e chodzi o wysychaj±ce kondensatory aluminiowo-polimerowe?

W dzisiejszych czasach temat kondensatorów mo¿na pomin±æ bo jest to  margines tak jak ma³y fiat.

Sarkazmu te¿ nie poj±³e¶, ale widzê, ¿e przynajmniej znasz temat.

poczytaj jeszcze recenzjê :)

Ile da³ GB za t± recenzjê :)

Nie wiem ile, ale s± zdjêcia (fotomonta¿?) i dane (sfa³szowane?), których
normalnie w Twoim sklepie nie znajdziesz. To i tak o wiele wiêcej od
komentarzy kogo¶, kto p³yty g³ównej o której siê wypowiada na oczy nie
widzia³, a twierdzi, ¿e jest najwiêkszym znawc± bran¿y IT.

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2013-09-27 21:08:57
Autor: Santana
Zestaw do oceny

U¿ytkownik "Chris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:l23dve$fql$1@node1.news.atman.pl...

Wies³aW nabazgra³(a):

[...]

Jeste¶my, jeste¶my, tzn. kto? Ty i szwagier? Napisz jasno kogo reprezentujesz albo doskonale wpiszesz siê w powy¿sze 99% :P

Data: 2013-09-28 02:17:17
Autor: Chris
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-27 21:08, Santana pisze:

Jeste¶my, jeste¶my, tzn. kto? Ty i szwagier? Napisz jasno kogo
reprezentujesz albo doskonale wpiszesz siê w powy¿sze 99% :P

Mo¿e jeszcze rozmiar buta ci podaæ, jak by¶ zna³ rynek IT to by¶ wiedzia³.

Data: 2013-09-28 02:37:46
Autor: Santana
Zestaw do oceny

U¿ytkownik "Chris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5246200b$0$2221$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Nie chce numeru buta tylko konkretnej informacji. Kogo reprezentujesz "miszczu"? Ogólniki którymi karmisz leszczy to sobie mo¿esz w³o¿yæ. Tam gdzie chcesz. Jak ja robi³em z kompami to ty chodzi³e¶ na borówki z drabin±.

Data: 2013-10-02 14:59:30
Autor: Dawid
Zestaw do oceny
W dniu 2013-09-28 02:37, Santana pisze:

[...]

To bajkopisarz, a orty wali w co drugim zdaniu, gdy przychodzi do konkretów to odpowiada ogólnikowo lub nie na temat.
Jak go przycisn±æ to zaczyna siê obra¿anie i bluzgi.
Wielka firma i tysi±ce sztuk sprzeda¿y,to jego konik ;-)

Zestaw do oceny