Zestaw do półprofesjonalnej wideokonferencji

Data: 2010-11-22 14:30:30
Autor: Marcin N
Zestaw do półprofesjonalnej wideokonferencji
Witam,

Szukam dobrego i taniego rozwiązania, które pozwoliłoby na przeprowadzanie wideokonferencji przy pomocy laptopa / desktopa.

Chodzi o łączenie się 1 na 1 więc nic niezwykłego.

Czy najwygodniejszy będzie Skype?

Jaki polecicie stołowy mikrofon, który dobrze będzie zbierał dźwięki od rozmówców siedzących w odległości około 2m od niego?

Jaka kamera? 640x480? A może jakaś z automatycznym zoomem nakierowująca się na rozmówcę? Choć przypuszczam, że to byłoby zbyt drogie rozwiązanie.

Data: 2010-11-22 14:47:32
Autor: =Marcos=
Zestaw do półprofesjonalnej wideokonferencji
Jaka kamera? 640x480?

Żeby uzyskać rozsądnej jakości obraz w rozdzielczości 640x480 potrzeba mniej więcej 150kBps plus dźwięk czyli mniej więcej 1,5Mbit łącze upload po każdej stronie. Ta informacja tak gwoli przypomnienia - obraz i dźwięk w telekonferencjach jest denny zazwyczaj dlatego, że obie strony mają słabe łącza, szczególnie upload. A nie z powodu kamerki.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2010-11-22 15:12:15
Autor: W.P.
Użytkownik =Marcos= napisał:
[...]

Czekaj, czekaj, były (są?) PROFESJONALNE zestawy wideokonferencyjne
które "zadowalały" sie 3x BRI (384 kbps) wypadła mi z głowy firma.
Nie Plaintronics.
I mieli też dedykowane mikrofony do tego - co powinno się OP zmieścić w
budżecie.

W.P.

Data: 2010-11-22 16:34:11
Autor: kamil

"W.P." <laurentp@wp.pl> wrote in message news:icdto0$flk$1news.onet.pl...
Użytkownik =Marcos= napisał:
[...]

Tandbergi zadowola sie nawet jedna linia ISDN od biedy. 1x384kbps tez dziala, ale z plynnoscia juz gorzej.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-22 18:33:08
Autor: NoRek
On 2010-11-22 15:12, W.P. wrote:
Użytkownik =Marcos= napisał:
[...]

Polycom, ostanio zamawialem dla jednego z klientow.
Panowie ktorzy to prezentowali pozniej montowali zarzyczli sobie lacze UP/DOWN 1Mb/s.

--
NoRek

Data: 2010-11-22 16:05:59
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zestaw do półprofesjonalnej wideokonferencji
Dnia 2010-11-22, o godz. 14:47:32
"=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał(a):

> [...]

- obraz i dźwięk w telekonferencjach jest denny zazwyczaj dlatego, że
obie strony mają słabe łącza, szczególnie upload. A nie z powodu

Tylko że Ty zakładasz że przesyła się obraz i dźwięk nieskompresowany.
A to się kompresuje i to dość mocno. ZTCP to zestaw dla którego ze 2
lata temu ustawiałem port i pasmo wymagał 256kbps a działał przy
128kbps. Nie pomnę teraz producenta i modelu (mogę sprawdzić pod koniec
tygodnia) ale sprzęt jako minimalne łącze miał podany 2 kanały ISDN
czyli 2x64kbps. Tylko że to było rozwiązanie sprzętowe a nie kamer ai
mikrofon do kompa - właśnie z kierunkowym mikrofonem itp. Dedykowane do
przesyłania wykładów dla oglądających to kilka tysięcy kilometrów
dalej. Połączenia Polska-Brazylia wychodziły OK.

Zdrówko

Data: 2010-11-22 16:24:58
Autor: =Marcos=
[...]

Zakładam dość mocno skompresowany.
Nieskompresowane wideo 640x480 przy 25 klatkach na sekundę to mniej więcej 130Mbit/s bez dźwięku wszak.
256kbps może dać w miarę dobry obraz raczej przy 320x240, a to rozdzielczość 4 razy mniejsza.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-11-24 17:41:24
Autor: Marcin N

Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:icds6n$5r2$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Na stronie skype'a podają, że pełne HD uzyskują przy łączu rzędu 1Mbit/s.

Pytanie: czy wszystkie kamery HD są obsługiwane przez skype'a? Słyszałem kiedyś, że jeden z producentów zarezerwował sobie wyłączność na to. Nie wiem, ile jest w tym prawdy.

Data: 2010-11-22 16:34:16
Autor: omega_fan
On 11/22/2010 02:30 PM, Marcin N wrote:
Witam,

Szukam dobrego i taniego rozwiązania, które pozwoliłoby na
przeprowadzanie wideokonferencji przy pomocy laptopa / desktopa.

[...]

[...]

Uzywam kamery Logitech Quickcam 9000 Pro i Skype.
Dziala fajnie w tej "podwyzszonej" rozdzielczosci Skype, obraz super,
nie wiem jaka wtedy jest rozdzialka, sama kamera wyciaga 720p.

Mikrofon w niej tez jest bardzo dobry, do Twoich celow taka kamera w
zupelnosci by starczyla. Ten model chyba juz nie jest produkowany,
ale sa nastepcy, przypuszczalnie nie gorsi.

Aha, upload mojego lacza to 1 MBit/s.

Zestaw do półprofesjonalnej wideokonferencji