Zestaw klawiatura+mysz

Data: 2014-10-23 22:43:58
Autor: Tom
Zestaw klawiatura+mysz
Witam

Mam dwa pytania, jedno dotyczące dziwnego zachowania się myszki od zestawu Logitecha S520
https://support.logitech.com/pl_pl/product/4678

Mianowicie po naciśnięciu lewego przycisku myszy tak jakby przycisk dobrze nie kontaktował i czasem wychodzi dwu lub kilkukrotne przyciśnięcie. Jest to szczególnie upierdliwie jak zaznaczam czy przenoszę tekst, bo w trakcie wychodzą z tego dziwne rzeczy. Także przy nawigacji w przeglądarce internetowej czasem trudno przyciskiem coś wybrać lub też wybiera się coś przypadkowo.

Pytanie jest czy to mysz dokonuje żywota? Komputer sprawdzony pod względem wirusów i innego syfu, zainstalowany najnowszy sterownik do myszy. Zastanawiałem się czy ewentualnie nie pomogłaby wymiana microswitcha w myszy, chociaż nie wiem czy chce mi się w to bawić.

Drugie pytanie to jaki zestaw w tej chwili kupić (gdyby się okazało, że mysz pada). Wymagania następujące:
- nie gram w żadne gry
- użytek głównie teksty, grafika, internet
- zestaw bezprzewodowy
- klawiatura prosta, nie żaden łamaniec
- klawisze o małym skoku, bez kliku tzn. podobne do obecnego S520
- mysz laserowa, wiadomo wygodna, obecna bardzo mi odpowiada
- długa praca na bateriach (w tej chwili w myszy wystarczają mi na około 3-6 miesięcy, a w klawiaturze 6-12 miesięcy).

Czy warto w tej chwili kupować logitecha np. taki zestaw
http://www.logitech.com/pl-pl/product/wireless-combo-mk520?crid=27
czy może jakiś zestaw microsofta
http://www.microsoft.com/hardware/pl-pl/p/wireless-desktop-3000/MFC-00021
lub podobny, a może jeszcze innej firmy?

dzięki za wszystkie pomocne rady.
T.

Data: 2014-10-23 23:28:11
Autor: PiteR
Zestaw klawiatura+mysz
Tom pisze tak:

Mianowicie po naciniciu lewego przycisku myszy tak jakby przycisk dobrze nie kontaktowa i czasem wychodzi dwu lub kilkukrotne przycinicie.

a jak zamienisz miejscami przyciski w windowsie na leworczny to?

--
Piter

Data: 2014-10-23 23:35:13
Autor: Tom
Zestaw klawiatura+mysz
W dniu 2014-10-23 o 23:28, PiteR pisze:
Tom pisze tak:

[...]

To jest to jakie rozwizanie :) Przycisk chodzi dobrze, ale jestem praworczny. Czyli jednak switch?

T.

Data: 2014-10-23 23:50:44
Autor: PiteR
Zestaw klawiatura+mysz
Tom pisze tak:

a jak zamienisz miejscami przyciski w windowsie na leworczny to?

To jest to jakie rozwizanie :) Przycisk chodzi dobrze, ale jestem praworczny. Czyli jednak switch?

tego czy tylko switch to ju sie dowiesz po uyciu lutownicy :)

--
Piter

Data: 2014-10-23 23:59:21
Autor: Tom
Zestaw klawiatura+mysz
W dniu 2014-10-23 o 23:50, PiteR pisze:
Tom pisze tak:

[...]

w tak zwanym "miedzyczasie" znalazem film, w ktrym facet naprawia switch poprzez podgicie jakie blaszki. Nie wiem czy w tym modelu jest on tak samo rozbieralny, ale w sumie skoro mam wyrzuci to nic nie ryzykuje i mog sprbowa :)
http://www.youtube.com/watch?v=V66Cd2Y4IPs
Znalazem te rozwizanie przez podklejenie na plastiku dociskajcym switch kawaek papieru tak aby zmniejszy odlego i przez to styk by bardziej pewny. Moe wyprbuje ktr z tych metod.
Lutowanie to ostateczno, bo nawet nie mam takiego switcha na wymian.

T.

Data: 2014-10-24 00:45:33
Autor: JoteR
Zestaw klawiatura+mysz
"Tom" napisa:

Lutowanie to ostateczno, bo nawet nie mam takiego switcha na wymian.

Mona zamieni lewy z prawym, zazwyczaj mniej zuytym.
Czasami jednak jest to kwestia bardziej zabrudzenia stykw w mikroprzeaczniku, ni ich odksztacenia. Mona zatem sprbowa nakapa obficie spirytusu lub (lepiej) izopropanolu na ten cycek mikroprzecznika, poczeka minut lub dwie a przesiknie do rodka i kilkadziesit razy wcisn cycka, poruszajc nim rwnoczenie na boki. Czasem przyniesie efekt pozytywny, a czasem taki, jak plucie przez lewe rami ;->
Ja (od kiedy zostaem abstynentem) po prostu zanurzam ca pytk razem ze switchami i tym cholernym pokrtem od rolki w miseczce ze spirytusem i tam mcz te cycki ;->
Uprzedzajc pytania - tak, oblizuj paluszki ;->
Dlatego tak lubi te Microsoftowe myszki (serii 3500), bo tak operacj trzeba na nich wykonywa rednio raz w miesicu, gwnie za wzgldu na te parszywe pokrto od rolki.

JoteR

Data: 2014-10-26 13:23:54
Autor: ApostatA
Zestaw klawiatura+mysz
W dniu 2014-10-24 o 00:45, JoteR pisze:
[...]

zastanawia mnie, czy ktos juz wyprodukowa mysz z optycznymi przyciskami (tzn zamiast mikrostycznika byby czujnik) ? Taka mysz miaaby same zalety: koniec z dzwiekiem klikania i chyba byaby wieczna.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-10-26 13:46:14
Autor: PiteR
Zestaw klawiatura+mysz
ApostatA pisze tak:

[...]

No jasne e wyprodukowa, tylko niewielu ludzi lubi tak bezgon mysz. Akcja palca musi mie reakcj. Nienawidz dotykowych ekranw
o ile nie plumkaj. Kiedy plumkaj te nienawidz ale mniej :)

--
Piter

Data: 2014-10-26 13:53:45
Autor: ApostatA
Zestaw klawiatura+mysz
W dniu 2014-10-26 o 13:46, PiteR pisze:
ApostatA pisze tak:

[...]

masz jakis link, bo ja jedynie znalazem myszy na wyciszonych stycznikach
http://www.nxstek.com/nexus_silent_mouse.htm
nie wiadomo, czy te styczniki jeszcze szybciej nie padaj
Gdybym mia konstruowa tak mysz, to na paku pod przycskiem myszy umiescibym diod ktra po obnieniu przez przycisnicie oswietla czujnik i wtedy jest kliknicie. Wad tego rozwiazania jest podniesienie poboru energii ze wzgledu ze dioda na przyciskach bedzie musiala swiecic non stop. Choc znaczenioa ma to oczywiscie wylacznie przy bezprzewodowej myszy. Spokojnie mozna dac tryb oszczedny ktry przed kliknieciem wymaga lekkiego ruchu myszy.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-10-26 16:11:24
Autor: JoteR
Zestaw klawiatura+mysz
"ApostatA" napisa:

[...]

Zbyt skomplikowany sposb (co musiaoby wszak zacza t diod - kolejny microswitch?), skoro istniej przeczniki kontaktronowe czy hallotronowe. Ja ostatnio miaem styczno z mysz dotykow (producenta nie pomn) i tak jak napisa kolega PiteR - to si nie nadaje do uytku. Mysza (i klawiatura) musi klika i ju ;->

JoteR

Data: 2014-10-26 17:22:10
Autor: ApostatA
Zestaw klawiatura+mysz
W dniu 2014-10-26 o 16:11, JoteR pisze:
Zbyt skomplikowany sposb (co musiaoby wszak zacza t diod -
kolejny microswitch?)

przecie pisaem, ze ruch myszk, ewentualnie dziaay by non-stop

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-10-26 17:51:33
Autor: PiteR
Zestaw klawiatura+mysz
ApostatA pisze tak:

masz jakis link

no moe dokadnie optyczne transoptory to nie ale bezgone pojemnociowe wersje guzikw s ju w pralkach, odkurzaczach i monitorach.

--
Piter

Data: 2014-10-24 00:04:14
Autor: GLaF
Zestaw klawiatura+mysz
Dnia Thu, 23 Oct 2014 22:43:58 +0200, Tom napisa(a):

Mianowicie po naciniciu lewego przycisku myszy tak jakby przycisk dobrze nie kontaktowa i czasem wychodzi dwu lub kilkukrotne przycinicie. Jest to szczeglnie upierdliwie jak zaznaczam czy przenosz tekst, bo w trakcie wychodz z tego dziwne rzeczy. Take przy nawigacji w przegldarce internetowej czasem trudno przyciskiem co wybra lub te wybiera si co przypadkowo.

Pytanie jest czy to mysz dokonuje ywota? Komputer sprawdzony pod wzgldem wirusw i innego syfu, zainstalowany najnowszy sterownik do myszy. Zastanawiaem si czy ewentualnie nie pomogaby wymiana microswitcha w myszy, chocia nie wiem czy chce mi si w to bawi.

Typowy objaw zuytego mikroswitcha. Wymieni na nowy i tak w kko co ok. 2
lata.

--
GLaF

Data: 2014-10-24 00:26:38
Autor: \(c\)RaSz
Zestaw klawiatura+mysz
Użytkownik "Tom" <labeo7_USUN_@poczta.onet.pl> napisał w
:  (...)
: Mianowicie po naciśnięciu lewego przycisku myszy tak jakby przycisk
: dobrze nie kontaktował i czasem wychodzi dwu lub kilkukrotne
: przyciśnięcie.
: (...)

Zdawać by się mogło, że wciśnięcie przycisku na klawiaturze, albo myszy —
jest bezpośrednim sygnałem do odczytu przez komputer. Ale onegdaj
doczytałem, że jest to sprawa nieco bardziej złożona. Bowiem styki robi się
tak, aby były jak najtańsze — oczywiście w granicach rozsądku. Jednak rzeczą
nieuniknioną jest to, że klawisze, czy "gryzoń" produkują zakłócenia, które
mogą zostać błędnie zinterpretowane jako "styknięcie" switcha — albo przerwa
(rozwarcie). Aby to zminimalizować stosuje się "układ całkujący", który
sprawdza, jaki jest stosunek stanów 0 / 1 — czyli "zwarty" / rozwarty. I gdy
Ty tupniesz myszą raz jeden (jak mniemasz), to powstające w urządzeniu szumy
mogą zmylić układ, i błędnie wykryje przerwę w stanie "zwarte". Dodam
jednak, że ową informację czytałem w baaardzo starym źródle, więc może być
już nieaktualna. Jednak myślę, że jeżeli jeden układ scalony, kosztujący
tyle co kot napłakał, pozwoli oszczędzić na jakości części mechanicznych
keyboard'a czy myszki — to jest powód wystarczający, aby się tego trzymać.

Onegdaj miałem identyczny problem u siebie: tupałem raz, a PC-t
często-gęsto reagował tak, jakbym zrobił 2-click , co było wielce
upierdliwe. No i też miałem nadzieję, że pomoże nowszy driver, nie pomógł.
Jakoś na zamianę prawy / lewy — nie wpadłem. Ale gdy przeniosłem tę samą
mysz do laptopa, to działać zaczęła normalnie! Co wskazuje, że być może coś
z owym, wspomnianym powyżej układem całkującym — było nie halo...

--
____________________________

Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
"porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy
znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek  -  jest transparentny, uczciwy,
bezstronny i nieprzekupny!

Data: 2014-10-24 03:28:37
Autor: BQB
Zestaw klawiatura+mysz
W dniu 2014-10-24 o 00:26, (c)RaSz pisze:

[...]

Coś czytałeś, ale tak nie do końca. To są stany nieustalone. I nie ważne jaki byś przełącznik nie zastosował, to podczas przełączania znajdzie się w stanie np. już nie załączonym ale jeszcze nie wyłączonym przez jakiś krótki okres czasu.

[...]

http://oporek.republika.pl/wykl_el/03_st_nieust.pdf
https://pl.scribd.com/doc/21334646/78/Obliczanie-stanu-nieustalonego-w-obwodzie-metod-zmiennych-stanu
Ten układ jest bardzo potrzebny nie ze względu na taniość przełącznika, ale ze względu na to, że nic w przyrodzie nie jest 0,1. Np włącznik na ścianie do światła podczas wyłączania iskrzy,a że żarówka ma dużą bezwładność, to tego nie widzisz. Natomiast komputer zarejestrowałby pokaźną ilość kliknięć w tym czasie.

Data: 2014-10-25 21:58:13
Autor: \(c\)RaSz
Zestaw klawiatura+mysz
:
[...]

Ładnie z Twojej strony, że uzupełniłeś moją wiedzę ( i wszystkich
grupowiczów) co do "stanów nieustalonych", ale opitalasz mnie bez większej
racji! Pisałem że "powstające w urządzeniu SZUMY mogą zmylić układ" — i (jak
sądzę) nie pomyślałeś o tym, że znaczenie tego terminu, jest bardzo
szerokie! I że Twoje ukochane "stany nieustalone" mogą być jedną z ich
przyczyn. Otóż, jak to stoi w Wiki:

"Szum elektryczny - każdy niepożądany sygnał, który występuje na wyjściu lub
w jakiejś części układu elektronicznego" — i w tym aspekcie po prostu nie
wnika się w mechanizm jego powstawania.

Co do samych problemów wątkotwórcy, to zalecałem mu wypróbowanie felernej
myszy na innym komputerze, ale chyba nie okaże się to skuteczne. U mnie
podziałało, ale to dotyczyło myszy ogoniastej, a on próbuje ujeździć
radiową. A tam, za przetwarzanie sygnału, w tym eliminację wpływu szumów
(bez względu na ich genezę) odpowiada w całości producent danego modelu.
Newralgiczny filtr mieści się zapewne albo w gryzoniu, albo w
nano-odbiorniku, więc jakieś roszady wiele tu nie zmienią. Jeśli kol. Tom
sprawdził ową możliwość, to niech skrobnie o efektach!

Hm, a może znajdzie u jakiegoś znajomego podobny model, i wypróbuje zamianę
nano?

--