Zestaw kluczy do roweru

Data: 2018-05-25 17:15:32
Autor: Borneq
Zestaw kluczy do roweru
Data: 2018-05-25 17:29:39
Autor: Borneq
Zestaw kluczy do roweru
W dniu 25.05.2018 o 17:15, Borneq pisze:
pod jakim hasłem szukać
https://allegro.pl/kategoria/rowery-i-akcesoria-akcesoria-16415?order=m
nie widzę
https://allegro.pl/kategoria/narzedzia-i-smary-narzedzia-45627?order=m
czy
ZESTAW KLUCZY ROWEROWYCH ROWERU IMBUS KLUCZ 16w1
bedzie dobry?

Data: 2018-05-25 18:01:50
Autor: Jawi
Zestaw kluczy do roweru
W dniu 2018-05-25 o 17:29, Borneq pisze:
ZESTAW KLUCZY ROWEROWYCH ROWERU IMBUS KLUCZ 16w1
bedzie dobry?
Moim zdaniem nie będzie dobry. Chyba, że ma służyć jako niezbędnik rowerowy na wycieczki, bo się coś przypadkiem odkręci. Do porządnego serwisowania roweru w domu się kompletnie nie nadaje.

Data: 2018-05-25 18:38:36
Autor: ń
Zestaw kluczy do roweru
Do kieszeni? Np. w Lidlu jak akurat mają (ostatnio były w kompletach z torebkami podsiodłowymi)..

Data: 2018-05-25 18:44:52
Autor: Borneq
Zestaw kluczy do roweru
W dniu 25.05.2018 o 18:38, ń pisze:
Do kieszeni? Np. w Lidlu jak akurat mają (ostatnio były w kompletach z torebkami podsiodłowymi)..

Raczej takie aby w domu przykręcać kierownicę czy koło.
Jak patrzyłem na wszystkie oferty rowerów to przywożone są w rozebrane, trzeba je złożyć a kluczy nie wysyłają.
Tylko natrafiłem na jedną firmę, która wysyła rowery w pełni złożone i gotowe do jazdy.

Data: 2018-05-25 19:30:20
Autor: ń
Zestaw kluczy do roweru
A to generalnie płaski 14-15 plus oczkowy 15 mm z dowolnego marketu (po kilka złotych).
Pedały itp. łap kluczem płaskim przez jakąś szmatkę, żeby nie rysować oksydowania.
Do tego komplet "imbusów" (Hex) z marketu (pęk kluczy w plastikowym holderze kilkanaście złotych) lub rozmiary co najmniej (3)+4+5+6 mm.
Czasem do kierownicy (tradycyjnej, nie ahead) potrzebny jest jeszcze inny rozmiar klucza, najlepiej nasadowego lub oczkowego (śruba od góry).
Do różnych duperszwanców (dzwonki, światełka) potrzebne będą wkrętaki płaski np. 4-5 mm i krzyżowy (Philips i/lub Pozidrive np. nr 2).
Koła są zwykle na szybkozłączki, a jeśli na nakrętki to koledzy podpowiedzą jaki rozmiar klucza (13 mm? do 14-15 dokup wtedy 12-13 i oczkowy 13 mm).

-- -- -
Raczej takie aby w domu przykręcać kierownicę czy koło.

Data: 2018-06-09 15:19:40
Autor: rmikke
Zestaw kluczy do roweru
On Friday, 25 May 2018 19:29:44 UTC+2, ń  wrote:
[...]

+1, tylko te imbusy to bym raczej w markecie budowlanym kupił
i trochę lepsze niż najpowszechniej dostępny zestaw czarnych kluczy na sprężynkach ;)

Data: 2018-06-09 15:23:40
Autor: rmikke
Zestaw kluczy do roweru
On Sunday, 10 June 2018 00:19:42 UTC+2, rmikke  wrote:
> [...]

i trochę lepsze niż najpowszechniej dostępny zestaw czarnych kluczy na sprężynkach ;)

A, i nakrętki na osie kół to też zwykle 14-15.
To narzędzie znajduję bardzo poręcznym: https://is.gd/B51qTl

Data: 2018-06-10 08:27:06
Autor: ń
Zestaw kluczy do roweru
Ale działają, to po co przepłacać ;-)

-- -- -
i trochę lepsze niż najpowszechniej dostępny zestaw czarnych kluczy na sprężynkach

Data: 2018-06-10 18:27:24
Autor: rmikke
Zestaw kluczy do roweru
On Sunday, 10 June 2018 08:27:03 UTC+2, ń  wrote:
Ale działają, to po co przepłacać ;-)

Te czarne na sprężynkach? Nopenopenope. Udało mi sie je bardzo szybko zaokrąglić.
Działają do pierwszej opornej śruby.

Data: 2018-06-11 07:46:33
Autor: ń
Zestaw kluczy do roweru
Trzeba pilnować, żeby łeb klucza wkładać do końca do oporu w główkę śruby.

-- -- -

Data: 2018-06-09 15:16:00
Autor: rmikke
Zestaw kluczy do roweru
On Friday, 25 May 2018 18:38:09 UTC+2, ń  wrote:
Do kieszeni? Np. w Lidlu jak akurat mają (ostatnio były w kompletach z torebkami podsiodłowymi)..

Tm lidlowy zestaw ma część kluczy oczkowych w zupełnie zbędnych rozmiarach, za to brakuje któregoś z popularnych w rowerach rozmiarów imbusa.
IMHO nie jest wart nawet tych małych pieniędzy, które Lidl za to chce.

Data: 2018-06-10 08:26:06
Autor: ń
Zestaw kluczy do roweru
No właśnie lidlowy ma duże oczka, których nie wiedzieć czemu nie ma ParkTool, a które były mi potrzebne w rowerku biegowym do ustawiania siodełka.
Inna sprawa, że żaden z tych moich dwóch zestawów nie ma płaskiej 15-tki do odkręcenia/dokręcenia pedałów :-((
Co do imbusów w rowerze potrzebujesz 4-5-6 mm i jeszcze 3 mm do regulacji zacisków hamulcowych (w Shimano).
Zauważyłem, że imbusy to potrzebuję albo bardzo krótkie (bo ograniczony dostęp np. pod siodełkiem) albo bardzo długie (bo dostęp przez koło / szprychy / ramę np. do zacisków lub korb) i generalnie te uniwersalne kluczyki to taka straż pożarna w torbie i to może damskiej, a nie do precyzyjnej roboty.

-- -- -

Data: 2018-06-10 18:32:06
Autor: rmikke
Zestaw kluczy do roweru
On Sunday, 10 June 2018 08:26:03 UTC+2, ń  wrote:
[...]

Ale że poważnie chcesz odkręcać i dokręcać siodło i kółka
krótkim kluczykiem ze składanego zestawu, z przyzerową dźwignią?

Co do imbusów w rowerze potrzebujesz 4-5-6 mm i jeszcze 3 mm do regulacji zacisków hamulcowych (w Shimano).

8mm do pedałów dokręcanych wyłącznie imbusem.
Ale mi brakowało któregoś z tych małych, nie sprawdzę już, którego.

Data: 2018-06-11 07:44:53
Autor: ń
Zestaw kluczy do roweru
A to zależy, bo mam chyba na 6 mm.