Zestaw kluczy do roweru

Data: 2018-05-25 18:38:36
Autor: ń
Zestaw kluczy do roweru
Do kieszeni? Np. w Lidlu jak akurat mają (ostatnio były w kompletach z torebkami podsiodłowymi)..

Data: 2018-05-25 18:44:52
Autor: Borneq
Zestaw kluczy do roweru
W dniu 25.05.2018 o 18:38, ń pisze:
Do kieszeni? Np. w Lidlu jak akurat mają (ostatnio były w kompletach z torebkami podsiodłowymi)..

Raczej takie aby w domu przykręcać kierownicę czy koło.
Jak patrzyłem na wszystkie oferty rowerów to przywożone są w rozebrane, trzeba je złożyć a kluczy nie wysyłają.
Tylko natrafiłem na jedną firmę, która wysyła rowery w pełni złożone i gotowe do jazdy.

Data: 2018-05-25 19:30:20
Autor: ń
Zestaw kluczy do roweru
A to generalnie płaski 14-15 plus oczkowy 15 mm z dowolnego marketu (po kilka złotych).
Pedały itp. łap kluczem płaskim przez jakąś szmatkę, żeby nie rysować oksydowania.
Do tego komplet "imbusów" (Hex) z marketu (pęk kluczy w plastikowym holderze kilkanaście złotych) lub rozmiary co najmniej (3)+4+5+6 mm.
Czasem do kierownicy (tradycyjnej, nie ahead) potrzebny jest jeszcze inny rozmiar klucza, najlepiej nasadowego lub oczkowego (śruba od góry).
Do różnych duperszwanców (dzwonki, światełka) potrzebne będą wkrętaki płaski np. 4-5 mm i krzyżowy (Philips i/lub Pozidrive np. nr 2).
Koła są zwykle na szybkozłączki, a jeśli na nakrętki to koledzy podpowiedzą jaki rozmiar klucza (13 mm? do 14-15 dokup wtedy 12-13 i oczkowy 13 mm).

-- -- -
Raczej takie aby w domu przykręcać kierownicę czy koło.

Data: 2018-06-09 15:19:40
Autor: rmikke
Zestaw kluczy do roweru
On Friday, 25 May 2018 19:29:44 UTC+2, ń  wrote:
[...]

+1, tylko te imbusy to bym raczej w markecie budowlanym kupił
i trochę lepsze niż najpowszechniej dostępny zestaw czarnych kluczy na sprężynkach ;)

Data: 2018-06-09 15:23:40
Autor: rmikke
Zestaw kluczy do roweru
On Sunday, 10 June 2018 00:19:42 UTC+2, rmikke  wrote:
> [...]

i trochę lepsze niż najpowszechniej dostępny zestaw czarnych kluczy na sprężynkach ;)

A, i nakrętki na osie kół to też zwykle 14-15.
To narzędzie znajduję bardzo poręcznym: https://is.gd/B51qTl

Data: 2018-06-10 08:27:06
Autor: ń
Zestaw kluczy do roweru
Ale działają, to po co przepłacać ;-)

-- -- -
i trochę lepsze niż najpowszechniej dostępny zestaw czarnych kluczy na sprężynkach

Data: 2018-06-10 18:27:24
Autor: rmikke
Zestaw kluczy do roweru
On Sunday, 10 June 2018 08:27:03 UTC+2, ń  wrote:
Ale działają, to po co przepłacać ;-)

Te czarne na sprężynkach? Nopenopenope. Udało mi sie je bardzo szybko zaokrąglić.
Działają do pierwszej opornej śruby.

Data: 2018-06-11 07:46:33
Autor: ń
Zestaw kluczy do roweru
Trzeba pilnować, żeby łeb klucza wkładać do końca do oporu w główkę śruby.

-- -- -

Data: 2018-06-09 15:16:00
Autor: rmikke
Zestaw kluczy do roweru
On Friday, 25 May 2018 18:38:09 UTC+2, ń  wrote:
Do kieszeni? Np. w Lidlu jak akurat mają (ostatnio były w kompletach z torebkami podsiodłowymi)..

Tm lidlowy zestaw ma część kluczy oczkowych w zupełnie zbędnych rozmiarach, za to brakuje któregoś z popularnych w rowerach rozmiarów imbusa.
IMHO nie jest wart nawet tych małych pieniędzy, które Lidl za to chce.

Data: 2018-06-10 08:26:06
Autor: ń
Zestaw kluczy do roweru
No właśnie lidlowy ma duże oczka, których nie wiedzieć czemu nie ma ParkTool, a które były mi potrzebne w rowerku biegowym do ustawiania siodełka.
Inna sprawa, że żaden z tych moich dwóch zestawów nie ma płaskiej 15-tki do odkręcenia/dokręcenia pedałów :-((
Co do imbusów w rowerze potrzebujesz 4-5-6 mm i jeszcze 3 mm do regulacji zacisków hamulcowych (w Shimano).
Zauważyłem, że imbusy to potrzebuję albo bardzo krótkie (bo ograniczony dostęp np. pod siodełkiem) albo bardzo długie (bo dostęp przez koło / szprychy / ramę np. do zacisków lub korb) i generalnie te uniwersalne kluczyki to taka straż pożarna w torbie i to może damskiej, a nie do precyzyjnej roboty.

-- -- -

Data: 2018-06-10 18:32:06
Autor: rmikke
Zestaw kluczy do roweru
On Sunday, 10 June 2018 08:26:03 UTC+2, ń  wrote:
[...]

Ale że poważnie chcesz odkręcać i dokręcać siodło i kółka
krótkim kluczykiem ze składanego zestawu, z przyzerową dźwignią?

Co do imbusów w rowerze potrzebujesz 4-5-6 mm i jeszcze 3 mm do regulacji zacisków hamulcowych (w Shimano).

8mm do pedałów dokręcanych wyłącznie imbusem.
Ale mi brakowało któregoś z tych małych, nie sprawdzę już, którego.

Data: 2018-06-11 07:44:53
Autor: ń
Zestaw kluczy do roweru
A to zależy, bo mam chyba na 6 mm.