Zestaw komputerowy

Data: 2009-08-19 00:33:45
Autor: Andrzej Kuća
Zestaw komputerowy
Witam, mam pytanie odnośnie zestawu komputerowego. Kiedyś były Optimusy,
Adaksy itp., teraz z zestawów widzę jakieś parodie Vobisa. A może są inne,
firmowe zestawy komputerowe? Szukam zestawu w cenie ok. 3000zł, procesor Intel
(może quad), pamięć 3-4GB w dualu (system 32bitowy, więc nie wiem, czy jest
sens ładować 4GB?), dysk wystarczy 500GB, grafika cicha (fajnie jakby była
statycznie chłodzona), zasilacz min. 400W, bez monitora. No i dobra płyta
(Intel, może Asus albo MSI). Możecie coś polecić? I już tłumaczę, dlaczego
zestaw - zależy mi na gwarancji i niezawodności. Wiem, że za takie pieniądze
mogę złożyć wszystko po kolei, ale nie zamierzam biegać z częściami po
serwisach co kilka tygodni. Z góry dziękuję za sugestie, pozdrawiam.

Data: 2009-08-19 04:20:12
Autor: astro
Zestaw komputerowy
On Wed, 19 Aug 2009 00:33:45 +0000 (UTC), Andrzej Kuća wrote:
 Kiedyś były Optimusy,
Adaksy itp., teraz z zestawów widzę jakieś parodie Vobisa. A może są inne,
firmowe zestawy komputerowe? [..] Wiem, że za takie pieniądze
mogę złożyć wszystko po kolei, ale nie zamierzam biegać z częściami po
serwisach co kilka tygodni

Skad przeswiadczenie o niezwyklej niezawodnosci komputerow "markowych"?
Gwarancja na poszczegolne "skladniki" komputera nie powinna w niczym
ustepowac tej na caly zestaw (no moze oprocz koniecznesci samodzielnego
demontazu uszkodzonej czesci, po uprzednim zdiagnozowaniu zrodla problemu).
A komputery psuja sie raczej rzadko - nie trzeba z tego powodu panikowac.
Marka Adax nadal istnieje, zmienl sie tylko producent posiadajacy prawa do
nazwy: www.adax.pl
www.ntt.pl
www.actina.pl
www.ptr.pl
www.komputronik.pl
Z serwisem firmy www.arno.pl mam niezbyt mile skojarzenia (choc od tego
czasu moglo sie wiele zmienic:
http://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/browse_thread/thread/2be45408d07ba983
).
W sklepach znajdziesz rowniez urzadzenia takich gigantow, jak Lenovo, HP,
Dell, Fujitsu, Packard Bell.
Jedyna zaleta jaka przychodzi mi do glowy sa ciekawe konstrukcje maszyn
zachodnich koncernow umozliwiajace serwis bez uzycia srubokreta, czasami
zapewniajace lepszy obieg powietrza. Niestety niestandardowe "puszki" oraz
plyty glowne dopasowane do nich bardzo utrudniaja dostep do czesci
zamiennych.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-08-19 08:04:40
Autor: PC
Zestaw komputerowy

[...]

Potwierdzam - mam Lenovo. Wszystko jest niestandardowe i upgrade komputera jest praktycznie niemożliwy. Dodatkowo wydajność z powodu optymalizacji jest niższa niż składaka.

PC

Data: 2009-08-19 10:53:55
Autor: Michał
Zestaw komputerowy
Wiem, że za takie pieniądze
mogę złożyć wszystko po kolei, ale nie zamierzam biegać z częściami po
serwisach co kilka tygodni. Z góry dziękuję za sugestie, pozdrawiam.

Jeśli w składaku padnie np napęd optyczny, to jesteś jakiś czas bez napędu optycznego. Jeśli to samo zdarzy się w komputerze "firmowym" - jesteś pozbawiony całego komputera.

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-08-19 11:33:23
Autor: BQB
Zestaw komputerowy
Michał pisze:
[...]

Właśnie Dell ma najlepsze warunki gwarancyjne możliwe do zapewnienia - NBD czyli następny dzień roboczy. Technik przyjeżdża po zgłoszeniu i robi na miejscu.

Ps. Jeśli w składaku padnie płyta, to jesteś bez płyty przez okres naprawy gwarancyjnej trwającej średnio 14 dni roboczych w stosunku do np Della gdzie trwa to 1 dzień.

Data: 2009-08-19 09:35:21
Autor: januszek
Zestaw komputerowy
BQB napisał(a):

Właśnie Dell ma najlepsze warunki gwarancyjne możliwe do zapewnienia - NBD czyli następny dzień roboczy. Technik przyjeżdża po zgłoszeniu i robi na miejscu.

Owszem ma ale płaci sie za to tyle, że taniej wyszloby kupic i trzymac pod reka zapasowy komputer. j.

Data: 2009-08-19 12:00:12
Autor: RadoslawF
Zestaw komputerowy
Dnia 2009-08-19 11:35, Użytkownik januszek napisał:

[...]

Jeśli masz w firmie 10 takich komputerów to owszem, opłaci się,
jeśli tylko jeden to nagle przy tej metodzie zaczyna om kosztować
dwa razy więcej a to już nie jest opłacalne.

Pozdrawiam

Data: 2009-08-19 10:59:21
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Zestaw komputerowy
<protumba.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

[...]

Ja mam kilkanaście sztuk nettopów Adaxa do celów biurowych,
kilkanaście maszyn HP Compaq, kilkadziesiąt Delli, kilkanaście
składaków różnej maści. Wszystkie psują sie podobnie. Róznia się
główwnie warunkami gwarancji i tym że "firmówki" mają bardzij
przemyślaną konstrukcję obudów/elementów pozwalającą na dostanie się
do wnętrza bez wkrętaka. Zerknij sobiue np. na http://www.dell.pl i na
ich konfigurator. Wybierz co chcesz i poszukaj firmy która ma w
ofercie Della - będzie taniej niż na ich stronie ;-)

Zdrówko

Data: 2009-08-26 12:11:10
Autor: Bartek Wiecek
Zestaw komputerowy

"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:9dfn85t23lhu3qk7np1n0ao9l6629jdb0v4ax.com...
. Zerknij sobiue np. na http://www.dell.pl i na
ich konfigurator. Wybierz co chcesz

do tego punktu wszystko zgodnie z prawdą...

i poszukaj firmy która ma w
ofercie Della - będzie taniej niż na ich stronie ;-)

a tutaj juz nie do końca bo powinno brzmieć: "i poproś Della o ofertę na tak skonfigurowany komputer"
Jak myślisz: skąd biorą komputery te firmy mające w ofercie Della??? z ZENEX-computers????
pzdr
b.

Data: 2009-08-26 15:51:24
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Zestaw komputerowy
On Wed, 26 Aug 2009 12:11:10 +0200, "Bartek Wiecek"
<dante@ciach.eranet.pl> wrote:

a tutaj juz nie do końca bo powinno brzmieć: "i poproś Della o ofertę na tak skonfigurowany komputer"

I dostaniesz ofertę która niewile rózni się od oferty z ich WWW.

Jak myślisz: skąd biorą komputery te firmy mające w ofercie Della??? z ZENEX-computers????

Nie masz racji. Mnóstwo firm współpracuje z Dellem i jako pośrednik
mają znaczne upusty których użytkownik końcowy nie dostanie. nawet gdy
doliczą swój zysk jest taneij niż bezpośrednio od Della. Żeby nie być
gołosłownym: dwa kupione w zeszłym roku serwery Dell PE860 kupione
przez pośredniak który mi dpostarcza część sprzętu kosztowłąy około
15% taniej niż to co zaoferował mi bezpośrednio DELL Sp. z o.o.

Koejna rzecz to ceny w róznych państwach. Porównaj sobie np. serwer PE
R200 w ofercie w USA i w Polsce. Oferta podstawowej konfiguracji: tam
masz 619$ brutto z gratisowym drugim dyski i transportem a w PL masz
2031PLN netto. Za transport doliczą też dodatkowo. czyli masz
przelicznik na poziomie ponad 4 zeta za dolara mimo ze sprzęt niby
produkowany w UE więc cła i podatki odpadają.

Zdrówko

Data: 2009-08-26 16:40:19
Autor: Bartek Wiecek
Zestaw komputerowy

"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:1kea955hdfi1ogqqsk65ebh08jmsutur4q4ax.com...
I dostaniesz ofertę która niewile rózni się od oferty z ich WWW.

no widzisz... a podstawowa różnica między nami polega pewnie na tym, ze ja mam juz 3 Delle (laptopy) w domu kupione przez ichni sklep a Ty.... niech zgadne.. zero????
Cenę dostałem mocno odbiegajacą od tego co pokazuje sklep i była na tyle ciekawa, ze nie chciało mi się nawet szukać pośredników ;-)

<cut o serwerach ;-)) >

po pierwsze.. ilu uzytkowników domowych potrzebuje serwera??? (tu odpowiedz znam wiec pytanie mozna uznać za retoryczne ;-) )

po drugie.. czy pośrednicy oferują takie wsparcie jakie daje bezpośrednio Dell??? (3letni NBD on site) Tutaj to naprawde nie wiem jak jest więc chętnie się dowiem bo akurat działąjący sprawnie serwis jest dla mnie jednym z podstawowych parametrów przy wyborze..  Della sprawdziłem - działa tak jak deklarują (no prawie - jeden z kupionych kompów miał nietypową usterkę i nie było części w magazynie na miejscu - przyjechała za 3 dni :-)) )
Ja po prostu wychodze z załozenia, ze nie ma sprzętów bezawaryjnych - po prostu usterki w niektórych nie przyprawiają o palpitację serca ;-)))

pzdr
Bartek

Data: 2009-08-26 17:14:07
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Zestaw komputerowy
On Wed, 26 Aug 2009 16:40:19 +0200, "Bartek Wiecek"
<dante@ciach.eranet.pl> wrote:

no widzisz... a podstawowa różnica między nami polega pewnie na tym, ze ja mam juz 3 Delle (laptopy) w domu kupione przez ichni sklep a Ty.... niech zgadne.. zero????

Widzisz - w domu to ja mam z laptopów 2HP, Toshibę, 2 Acery, 2 eee
Asusa. Della akurat nie. Za to w pracy mam ponad 70 sztuk Delli. Plus
drugie tyle po placówkach w cąłej Polsce. Róznych. Od laptopów po
serwery. Ciekawe podejście że jak nie mam Della w domu to znaczy ze
nie wiem jak jest ich oferta. Wiem. I to z ciut wieszej ilości niż 3
laptopy do uzytku domowego.
po pierwsze.. ilu uzytkowników domowych potrzebuje serwera??? (tu odpowiedz znam wiec pytanie mozna uznać za retoryczne ;-) )

Więc jak to odpowiedź? Jeśli znów zgadujesz to mogę ci podesłać fotkę
mojej prywatnej serwerowni. Z 2 serwerami Della w racku. Zdziwiony?
:-P A sam opis dotyczył procesu a nei konkretnego produktu akurat.

[...]

Widzisz - mało wiesz. Zdradzę Ci sekret: partnerzy Della oferują te
same warunki gwarancyjne co Dell tylko taniej. I to co piszesz (3 lata
BND on-site) dostajesz często bez dopłaty przy ciut więszych
zamówieniach. Pomijając już to że dla mnie akurat BND to czas
stanowczo za długi w wielu zastosowaniach.

Zdrówko

Data: 2009-08-27 11:38:17
Autor: Bartek Wiecek
Zestaw komputerowy

"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:3mja95lh4ajb9vbn3qatdgk00u3bjs93p04ax.com...
[...]

no dobra.. nie będziemy sie licytować ile kto ma delli w pracy bo.... ;-))

Więc jak to odpowiedź? Jeśli znów zgadujesz to mogę ci podesłać fotkę
mojej prywatnej serwerowni. Z 2 serwerami Della w racku. Zdziwiony?

czemu mam być zdziwiony?? ot po prostu stanowisz promil promila uzytkowników domowych komputerów - taką statystyczną anomalię ;-)

Widzisz - mało wiesz. Zdradzę Ci sekret: partnerzy Della oferują te
same warunki gwarancyjne co Dell tylko taniej.

tzn za ile??? bo ja za moje lapki zapłaciłem tyle ile pi razy oko na rynku zapłaciłbym za porównywalnego laptopa (parametrami) z 2-3 ligi producentów i 3y nbd on site dostałem w tej cenie a i nie zamawiałem 3 na raz. :-))

I to co piszesz (3 lata
BND on-site) dostajesz często bez dopłaty przy ciut więszych
zamówieniach.

oczywiście... tylko, ze ilu uzytkowników DOMOWYCH robi wystarczajaco duże zamowienia by załapać się na to FoC???
Jako, ze kiedys zajmowałem się akurat tym wycinkiem rzeczywistości to wiem, ze ceny i serwis przy naprawdę duzych zamówieniach mają się nijak do tych oferowanych detalistom...
Robiąc moje zakupy 2 pierwsze razy przegoogle'ałem sieć w poszukiwaniu najlepszej oferty na taki sam komputer. Efekty był takie, ze przy jednostkowych zamówieniach nie udało mi się znaleźć lepszej oferty niz ta którą otrzymałem bezposrednio od Della. Nie ukrywam, ze były tańsze bo były. Ale prawda jest też taka, ze te tańsze nie miały NBD w cenie a różnica jaka była pomiędzy najtańszą ofertą pośrednika a tą Dellową (ok 300 pln) nie uzasadniały dla mnie rezygnacji z tej opcji. I zeby nie było - zdarzyło mi się 2 razy z tego skorzystać wiec Delle nie są tak fantastycznie bezawaryjne, jak to krążą o nich legendy... wszystko się psuje. Natomiast dla domowego uzytkownika jakim jestem po godzinach to te usterki są naprawdę mało uciązliwe własnie dzięki serwisowi który oferuje Dell...

A własnie.. jeszcze dodatkowe pytanie - czy do Delli z pakietem 3y nbd onsite kupionych od pośredników przyjeżdza serwis Della czy przedstawiciela???

Pomijając już to że dla mnie akurat BND to czas
stanowczo za długi w wielu zastosowaniach.

dla Ciebie w pracy tak oczywiście moze być... natomiast nie wydaje mi się by dla 99,999999999% uzytkowników domowych kwestia czy serwis przyjedzie dzis za godzinę, czy jutro było kwestią krytyczną..

Zdrówko

rowniez :-)
pzdr
b.

Data: 2009-08-27 12:34:25
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Zestaw komputerowy
On Thu, 27 Aug 2009 11:38:17 +0200, "Bartek Wiecek"
<dante@ciach.eranet.pl> wrote:

[...]

Już Ci napisałem - dostałem sprzęt ~15% taniej niż przy zamówieniu w
Dellu.

oczywiście... tylko, ze ilu uzytkowników DOMOWYCH robi wystarczajaco duże zamowienia by załapać się na to FoC???

ja to dostaje przy każdym zamówieniu - nawet pojedynczej sztuki dla
kogoś innego. Ot taki upust "za wierność".
Jako, ze kiedys zajmowałem się akurat tym wycinkiem rzeczywistości to wiem, ze ceny i serwis przy naprawdę duzych zamówieniach mają się nijak do tych oferowanych detalistom...

Dlatego napisałem - poszukaj znajomej firmy. Nie napisałem - każdej
frimy handlującej Dellami. Wtedy masz szansę załapać się na ich
zniżki.

[...]

Oferta na WWW ma się najczęsciej nijak do tego co możesz wynegocjować
w zaprzyjaźnionej firmie.

[...]

Zależy co robi domowy użytkownik. Ja np. muszę mieć w domu łacze
internetowe non-stop. I to bynajmniej nie wymóg mojej pracy tylko
biznesu żony. Stąd nadmiaroa ilość sprzętu i oprócz podstawowegfo
łącza także 2 rozwiązania awaryjne od 2 operatorów komórkowych.

A własnie.. jeszcze dodatkowe pytanie - czy do Delli z pakietem 3y nbd onsite kupionych od pośredników przyjeżdza serwis Della czy przedstawiciela???

Serwis Della. Nei wyobrażam sobie by pośrednik miał na stanie pełny
zapas częsci do każdego sprzętu który sprzedaje.

dla Ciebie w pracy tak oczywiście moze być... natomiast nie wydaje mi się by dla 99,999999999% uzytkowników domowych kwestia czy serwis przyjedzie dzis za godzinę, czy jutro było kwestią krytyczną..

Oj jest. Bo okazuje się ze nie mozna zrobić przelewu w banku albo
odpisać na maila do włsnego biznesu. Albo nawet nie można via VoIP
pogadać z synem na zmywaku w Anglii. ;-) Zdrówko

Data: 2009-08-27 12:58:26
Autor: Bartek Wiecek
Zestaw komputerowy

"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:vpnc955g1m867amqqfgrtqe3coup4rjbf74ax.com...
Już Ci napisałem - dostałem sprzęt ~15% taniej niż przy zamówieniu w
Dellu.

a ile to było poniżej ceny z WWW della??? (o ile to nie tajemnica oczywiscie :-) )

[...]

to ja chyba tez sie na to łapie :-)

Dlatego napisałem - poszukaj znajomej firmy. Nie napisałem - każdej
frimy handlującej Dellami. Wtedy masz szansę załapać się na ich
zniżki.

mhmm... te które dostają absolutnie mnie satysfakcjonują :-))

Oferta na WWW ma się najczęsciej nijak do tego co możesz wynegocjować
w zaprzyjaźnionej firmie.

no dobra... a jak sie nie ma zaprzyjaznionej firmy - dystrybutora Dell'a??? to płaci sie cenę z WWW??

Bo u Della... prawie jak na arabskim targu - ceny na www są pierwszym stanowiskiem negocjacyjnym ;-)))

[...]

to Ty jestes SOHO i to dosyć specyficzne a nie home user ;-)))
Mój przyjaciel ma w domu fortepian a drugi mini studio nagraniowe ale żaden z nich nie uważa, ze to jest norma ;))))

Serwis Della. Nei wyobrażam sobie by pośrednik miał na stanie pełny
zapas częsci do każdego sprzętu który sprzedaje.

no własnie tez tak mi sie wydawało :-))
a Dell się nie dąsa na sprzęty sciągniete z USA?? w sumie to jedna firma wiec nie powinni ale .....

Oj jest. Bo okazuje się ze nie mozna zrobić przelewu w banku

oj.. to sie robi awaryjnie przez komórkę ;-)

albo
odpisać na maila do włsnego biznesu.

a to juz soho a nie home user ;-)

Albo nawet nie można via VoIP
pogadać z synem na zmywaku w Anglii. ;-)

no tak... tutaj brak mi pomysłu.. ale zaraz zaraz są przeciez VoIP'y na smartphone'y - tez sie da awaryjnie pogadac ;-))))

pzdr
b.

Data: 2009-08-27 15:17:41
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Zestaw komputerowy
On Thu, 27 Aug 2009 12:58:26 +0200, "Bartek Wiecek"
<dante@ciach.eranet.pl> wrote:

a ile to było poniżej ceny z WWW della??? (o ile to nie tajemnica oczywiscie :-) )

15% poniżej ceny jaką mi Dell zaproponowął po mailowym pytaniu.

[...]

A jak mozn ataniej to zostaje np. na myszkę na BT ;-)

no dobra... a jak sie nie ma zaprzyjaznionej firmy - dystrybutora Dell'a??? to płaci sie cenę z WWW??
Bo u Della... prawie jak na arabskim targu - ceny na www są pierwszym stanowiskiem negocjacyjnym ;-)))

Wtedy nei masz szans na dodatek. Dlatego w pierwszym pości enapisałem
żeby poszukać zaprzyjaźnionej firmy.

to Ty jestes SOHO i to dosyć specyficzne a nie home user ;-)))
Mój przyjaciel ma w domu fortepian a drugi mini studio nagraniowe ale żaden z nich nie uważa, ze to jest norma ;))))

Dla informatyka to norma. Choć rozglądam sie za 3 maszyną. ;-)

no własnie tez tak mi sie wydawało :-))
a Dell się nie dąsa na sprzęty sciągniete z USA?? w sumie to jedna firma wiec nie powinni ale .....

Dell sie dąsa na sprzęty prywatnei ściągnięte z USA. Miałem problemy z
seriswoaneim Delli XPS przywiezionych z USA z gwarancją "globalną".
jak sie okazało "globalnie" nie opejmowało Dell Sp. z o.o.. Dell GmbH
już obejmowało. ;-) A te sprzedawane przez zaprzyjaźniona firmę sa
made in EU.

oj.. to sie robi awaryjnie przez komórkę ;-)

Spróbuj zrobić przez komórkę awaryjnie przelewy z wypłata dla
kilkunastu pracowników.

a to juz soho a nie home user ;-)

SOHO to takze home office. Czyli home usera też zawiera.

no tak... tutaj brak mi pomysłu.. ale zaraz zaraz są przeciez VoIP'y na smartphone'y - tez sie da awaryjnie pogadac ;-))))

Jak masz zasięg 3G

Zdrówko

Data: 2009-08-27 16:28:05
Autor: Bartek Wiecek
Zestaw komputerowy

"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:rf1d9599jp75mv2jpovre69kjve7210orv4ax.com...
15% poniżej ceny jaką mi Dell zaproponowął po mailowym pytaniu.

to moze nie lubią Ciebie tak jak mnie w Dell'u ;-))

A jak mozn ataniej to zostaje np. na myszkę na BT ;-)

oj tam... dla głupiej myszki tyle zachodu... ;-))))

Wtedy nei masz szans na dodatek. Dlatego w pierwszym pości enapisałem
żeby poszukać zaprzyjaźnionej firmy.

ale zeby zasłuzyć na ten rabat to chyba troche trzeba u nich zakupić...
bo tak z ludzikami z ulicy to sie raczej nie zaprzyjaźniają tak od razu :-)

Dla informatyka to norma. Choć rozglądam sie za 3 maszyną. ;-)

dla pianisty fortepian w domu to tez prawie norma... ale ile tych pianistów których do tego stać na własny fortepian :-))

[...]

no własnie tego sie troche obawiałem....

Spróbuj zrobić przez komórkę awaryjnie przelewy z wypłata dla
kilkunastu pracowników.

eee.. bez problemu... przelewy zdefiniowane załatwiaja sprawę :-)))

a to juz soho a nie home user ;-)

SOHO to takze home office. Czyli home usera też zawiera.

mhmmm.. no zawiera jesli prowadzi na komputerze "office" :-)

no tak... tutaj brak mi pomysłu.. ale zaraz zaraz są przeciez VoIP'y na
smartphone'y - tez sie da awaryjnie pogadac ;-))))

Jak masz zasięg 3G

eee.. na moim chodzi tez po w-lanie ;-))

pzdr

Data: 2009-08-27 16:52:00
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Zestaw komputerowy
On Thu, 27 Aug 2009 16:28:05 +0200, "Bartek Wiecek"
<dante@ciach.eranet.pl> wrote:

oj tam... dla głupiej myszki tyle zachodu... ;-))))

Zobacz co możesz dopupić za pieniądze z ranbatu na np. 6 serwerów i
jakiś storage :-P

ale zeby zasłuzyć na ten rabat to chyba troche trzeba u nich zakupić...
bo tak z ludzikami z ulicy to sie raczej nie zaprzyjaźniają tak od razu :-)

Wyatsrczyło pogadać po 2-3 zamówieniach. Małe firmy sa po prostu
elastyczniejsze w podejściu do klienta.

dla pianisty fortepian w domu to tez prawie norma... ale ile tych pianistów których do tego stać na własny fortepian :-))

Hmmmmmm.... Dwie takie pianistki znam ;-)

[...]

Te XPS to prywatny import nei związany z moimi zakupami. Ot znajoma
poprosiła o pomoc.

eee.. bez problemu... przelewy zdefiniowane załatwiaja sprawę :-)))

Pod warunkiem ze nie masz rotacji pracowników. Niestety gastronomia ma
to do siebie że jest dość duż ruch w personelu.

eee.. na moim chodzi tez po w-lanie ;-))

Jak nie masz sprawnego łącza? :-P

Zdrówko

Data: 2009-08-27 21:36:13
Autor: Bartek
Zestaw komputerowy

"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:337d95toujabrpjileq23igflb2sil21kf4ax.com...
Zobacz co możesz dopupić za pieniądze z ranbatu na np. 6 serwerów i
jakiś storage :-P

tja..... do domu to rzeczywiscie potrzebne :-p
parafrazując klasyka "6 servers and 1 storage ought to be enough for anybody" ;-)))
a wiesz co mozna kupic za rabat ktory dostaje sie kupujac serwer za circa 2 mln pln??? ;-)))

Wyatsrczyło pogadać po 2-3 zamówieniach.

a przez te 2-3 zamowienia nie majac zadnej pewnosci, ze beda kolejne, oraz ze dostane jakis ekstra rabat mialem placic wiecej u posrednika niz bezposrednio u zrodelka??? no c'mon ;-))

Małe firmy sa po prostu
elastyczniejsze w podejściu do klienta.

duze firmy z właściwym podejsciem do klienta po prostu stac na wlasciwe podejscie do klienta :-)))

Hmmmmmm.... Dwie takie pianistki znam ;-)

zaraz zaraz.. mamy tych samych znajomych??? ;-))

Te XPS to prywatny import nei związany z moimi zakupami. Ot znajoma
poprosiła o pomoc.

ot i pomogles. I ciagle prosi Cie o pomoc w zakupie sprzetu?? ;-))))

Jak nie masz sprawnego łącza? :-P

to po co Ci sprawny komputer??? :->

pzdr
b.

Data: 2009-08-28 09:06:33
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Zestaw komputerowy
On Thu, 27 Aug 2009 21:36:13 +0200, "Bartek" <dante@ciach.eranet.pl>
wrote:

tja..... do domu to rzeczywiscie potrzebne :-p

Do domu może nie ale ja także dbam o finanse w firmie. A to się potem
przekłada taże na rabaty w prywatnych zakupach. Ota takei
korupcjogenne: damy mu duży rabat na prywtnego laptopa to będzie przy
koeljnym zakupie lobbowął za nami. ;-)

parafrazując klasyka "6 servers and 1 storage ought to be enough for anybody" ;-)))
a wiesz co mozna kupic za rabat ktory dostaje sie kupujac serwer za circa 2 mln pln??? ;-)))

Takie serwery to kupuje zwykle jakaś komisja. I wtedy rabat do ich
kieszeni inazywa sie łapówka ;-)

a przez te 2-3 zamowienia nie majac zadnej pewnosci, ze beda kolejne, oraz ze dostane jakis ekstra rabat mialem placic wiecej u posrednika niz bezposrednio u zrodelka??? no c'mon ;-))

Początkowo zapłaciłem circa about tyle co w Dellu po ich propozycji
mailowej.

duze firmy z właściwym podejsciem do klienta po prostu stac na wlasciwe podejscie do klienta :-)))

Dużym firmom często sie nie chce i walą to co mają w magazynie bez
dopasowania do klienta.
zaraz zaraz.. mamy tych samych znajomych??? ;-))

Jak w Legionowie i w Serocku to możliwe ;-)

ot i pomogles. I ciagle prosi Cie o pomoc w zakupie sprzetu?? ;-))))

Kolejnego XPS kupiła z moja pomocą. Fakt że drożej niż w USA ale z
gwarancją w Polsce ;-)

Jak nie masz sprawnego łącza? :-P

to po co Ci sprawny komputer??? :->

Żeby łącze awaryjne wykorzystać?

Zdrówko

Data: 2009-08-28 13:37:28
Autor: Bartek Wiecek
Zestaw komputerowy

"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:u50f95lbvg6qmteltvdj3b1pdi5906d5ih4ax.com...
Takie serwery to kupuje zwykle jakaś komisja. I wtedy rabat do ich
kieszeni inazywa sie łapówka ;-)

tak to jest tylko w małych firmach... :-)

Początkowo zapłaciłem circa about tyle co w Dellu po ich propozycji
mailowej.

ano widzisz.. więc nie mając pewności czy będziesz robił u nich kolejne zakupy, nie znając firmy-pośrednika co byś wybrał - kupienie bezpośrednio u producenta czy przez pośrednika??

Dużym firmom często sie nie chce i walą to co mają w magazynie bez
dopasowania do klienta.

oj... to nie Dell.... komputery konfigurowałem przez ich stronę i dostawałem dokładnie tak skonfigurowany komputer jak chciałem...

Jak w Legionowie i w Serocku to możliwe ;-)

e nie... to nie ci... moi fortepiany w Konstancinie trzymają :-))

Kolejnego XPS kupiła z moja pomocą. Fakt że drożej niż w USA ale z
gwarancją w Polsce ;-)

ano widzisz.. tez doszła do słusznego wniosku, ze za dobry serwis warto zapłacić :-)))

Żeby łącze awaryjne wykorzystać?

eee.. to tak samo mozesz je wykorzystać ze smartphone'a.. jak jest carrier to skorzysta z niego wszysto co moze sie do tego przypiąć :-)
pzdr
b.

Data: 2009-08-19 11:12:30
Autor: Heraklit
Zestaw komputerowy
Był 19 sierpień (środa), gdy o godzinie 2:33 *Andrzej Kuća* w pocie
czoła naskrobał(a):

[...]

Komputronik sprzedaję ze swoją nazwą komputery, Proline też sprzedaje
komputery z jakąś nazwą itd...

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-08-19 11:09:35

Data: 2009-08-19 14:30:19
Autor: Wiesław
Zestaw komputerowy
Dnia 19-08-2009 o 02:33 Andrzej Kuća napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Nie ma żadnych podstaw do kupowania firmowych komputerów. Tak jak pisali
koledzy, psują się podobnie, mają niestandardowe części i o wiele większą
cenę. Do tego "bezkonfliktowość" jest okupiona niższą wydajnością.

Niekoniecznie trzeba samemu składać komputer. Na stronach sklepów są
konfiguratory zestawów, można sobie dopasować, złożą nam i mamy cały
komputer na gwarancji. Można również wybrać sobie już gotowe, takie
pseudofirmowe, sklepowe zestawy.
Nie polecam statycznie chłodzonej grafiki. Kupiłem dwie i powiedziałem -
nigdy więcej.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-19 12:41:57
Autor: Andrzej Kuća
Zestaw komputerowy
[..ciach..]
Nie polecam statycznie chłodzonej grafiki. Kupiłem dwie i powiedziałem -
nigdy więcej.
Wiem, ale szukam możliwie cichej karty. Obecnie mam 8800GT, bardzo wydajna,
ale jeśli chodzi o głośność to prawie suszarka.
Dziękuję Wam za opinie, a jeśli możecie, pomóżcie mi skonfigurować sprzęt. Być
może jednak zdecyduję się złożyć sam komputer. Chodzi mi o Intel quad, płyta
Asus albo MSI, pamięć to wiadomo, dysk mniej ważny, grafika... no spróbuję
jakąś z wiatrakiem, karta nie musi być mocna, grać nie będę, ale programy
graficzne itd. będą używane. A, i jaki zasilacz, chodzi mi o firmę, bo moc to
chyba 450 - 500W powinna wystarczyć. Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam.

Data: 2009-08-19 17:06:50
Autor: tg
Zestaw komputerowy
"Andrzej Kuća" <protumba.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h6grul$qlp$1inews.gazeta.pl...
Wiem, ale szukam możliwie cichej karty. Obecnie mam 8800GT, bardzo wydajna,
ale jeśli chodzi o głośność to prawie suszarka.

w 2d? znaczy zle chlodzenie budy lub dupiate chlodzenie karty - mozna wymienic

http://forum.pclab.pl/t478278.html

kupowanie firmowego pc ma sens tylko jezeli kupujesz go z gwarancja onsite

jezeli nie zamierzasz brac onsite to kupujac skladaka za 2500 i zostawiajac
sobie 500 pod reka na dowolny element ktory moze ci pasc (padniety mozesz
po naprawie odsprzedac na allegro) masz kompa ktory na bank jest wydajniejszy
niz firmowka z onsite w tej samej cenie

fakt kosztuje to troszke wiecej zaangazowania a czas to pieniadz, ale uzyskana
wiedza zazwyczaj sie przydaje ;)

Data: 2009-08-20 16:26:52
Autor: Wiesław
Zestaw komputerowy
Dnia 19-08-2009 o 14:41 Andrzej Kuća napisał na pl.comp.pecet:

Wiem, ale szukam możliwie cichej karty. Obecnie mam 8800GT, bardzo  wydajna, ale jeśli chodzi o głośność to prawie suszarka.

Może dało by się po prostu zmienić wentylator na tej karcie?
Z nowych polecam Asus Radeon HD4870 512MB DDR5 /256bit z Glaciatorem
Glaciator to cichy i bardzo wydajny wentylator.
http://www.esc.pl/product_info.php?cPath=71_86&products_id=15049

[...]

Jest dużo dobrych zasilaczy np.
BeQuiet, Tagan, Corsair, Seasonic, OCZ, Fortron, Chieftec, Antec,
Thermaltake. A konkretniej:
BEQUIET SYSTEMPOWER S6-450W 432W na linii 12V 80+ ok 250zł
OCZ modXstream PRO 500W 432W na linii 12V 80+ modularny ok 280zł
Corsair 450W CMPSU-450VX 396W na linii 12V 80+ ok 250zł

Jeszcze dwa pytania. Dlaczego Intel? Dlaczego Asus, MSI?

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-20 21:00:38
Autor: Andrzej Kuća
Zestaw komputerowy
Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a): [..ciach..]

Jeszcze dwa pytania. Dlaczego Intel? Dlaczego Asus, MSI?

Zdecydowanie wolę Intela od AMD, bo... już tak mam :) Wiem, że droższy, ale
zostaję przy Intelu. Nie zamierzam wywoływać dyskusji nt. który jest lepszy,
który gorszy. A Asus czy MSI? Bo to chyba obecnie najlepsze płyty na rynku,
przynajmniej tak mi się wydaje. Do niedawna miałem płytę MSI pod PIV na
sockecie 478, powiem krótko, byłem z niej bardzo zadowolony. Acha, nie bawię
się w podkręcanie czy inne podrasowawania kompa, szukam po prostu dobrego i
niezawodnego sprzętu. Dziękuję i pozdrawiam.

Data: 2009-08-21 12:31:22
Autor: Wiesław
Zestaw komputerowy
Dnia 20-08-2009 o 23:00 Andrzej Kuća napisał na pl.comp.pecet:

Zdecydowanie wolę Intela od AMD, bo... już tak mam :) Wiem, że droższy,  ale zostaję przy Intelu. Nie zamierzam wywoływać dyskusji nt. który jest  lepszy, który gorszy.
Nie chodzi o dyskusję. Trzeba tylko zdawać sobie sprawę z pewnych wad
takiego rozwiązania. Jeżeli człowiek świadomie się z tym pogodzi,
to później nie ma rozczarowań, a na uprzedzeniach można czasem stracić.

Optymalnym wyborem wydaje się być Quad Core Q9400 2.66GHz ok 700zł.
Pamiętaj jednak, że podstawka LGA775 umiera, a platforma core i7
jest koszmarnie droga.
Zasada jest taka: procesor na przyszłość może być wielordzeniowy,
a procesor na teraz powinien mieć jak najwyższe taktowanie, ponieważ
jest kiepsko z aplikacjami na wiele rdzeni.
"Niestety", tych wad pozbawiony jest Phenom, dlatego pytałem.

Jest duży wybór płyt pod LGA775. Proponuję coś na Intel P45, ceny Agito.
MSI P45 Neo2-FR MOA Edition 334,00 zł
MSI P45 Neo3-FR 338,00 zł
Asus P5Q Turbo 393,00 zł
lub z podwójną obsługą pamięci: ASUS P5QC 391,00 zł

Trochę lektury:
http://forum.purepc.pl/kupic-f59/Plyty-Glowne-Pod-S775-t300507.html

Pamięci DDR2 800 4-4-4 do wyboru. Ja mam 4GB i 32bitowy system
i wcale mi to nie przeszkadza :)

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-23 13:32:13
Autor: Wiesław
Zestaw komputerowy
Dnia 20-08-2009 o 23:00 Andrzej Kuća napisał na pl.comp.pecet:

zostaję przy Intelu.

Proponuję jeszcze wziąć pod uwagę inną opcję.
We wrześniu, a dokładnie 6-ego odbędzie się oficjalna premiera
Intel core i5. Nowy procesor, nowa podstawka LGA 1156 i chipset
P55. Platforma dość droga (jeszcze) ale tańsza od i7. Być może,
gdyby dobrze policzyć to zmieściłbyś się w 3k.
Już w tej chwili sklepy zaczynają oferować nowe płyty:
http://www.proline.pl/sklep.php?p=GIGABYTE+P55-UD3
http://www.mccomp.info/product_info.php?products_id=23646
i procesory:
http://www.gral.pl/preview/Intel/Intel_Core_i5_750_4x2_66_GHz_BOX_LGA1156_8MB_66.html
http://www.proline.pl/sklep.php?p=CORE+I5-750+2%2C66

Pojawiają się również gotowe zestawy np z Vobisu:
http://www.vobis.pl/produktinfo.aspx?symbol=702493
Brak rzetelnej specyfikacji, drogo (nie polecam), lub tu:
http://www.allegro.pl/item721286103_nowosc_core_i5_750_4gb_ddr3_gtx275_1tb.html
Całkiem mocny zestaw.

Nie wiadomo nic o wydajności nowych procesorów, a zamieszanie
z podstawkami i chipsetami to już inny temat.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-26 06:20:31
Autor: Andrzej Kuća
Zestaw komputerowy
Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a): O, dzięki wielkie za informacje. I7 faktycznie drogie. Zaraz zobaczę, co piszą
o tej I5.
Pozdrawiam.

Data: 2009-08-27 11:55:48
Autor: grafi
Zestaw komputerowy
Andrzej Kuća wrote:
[..ciach..]
[...]

pewnie trafiles na model z chlodzeniem zalmana (sic!). Nie ma nic gorszego, znana przypadlosc. Trzeba samemu wymienic.

grafi

Data: 2009-08-19 14:44:16
Autor: Mich@l
Zestaw komputerowy
W dniu 2009-08-19 14:30, Wiesław pisze:

Nie ma żadnych podstaw do kupowania firmowych komputerów. Tak jak pisali
koledzy, psują się podobnie, mają niestandardowe części i o wiele większą
cenę. Do tego "bezkonfliktowość" jest okupiona niższą wydajnością.

Odważna teza.
Empiria dowodzi jednak czegoś wręcz przeciwnego. Przykład ode mnie z pracy: serwer Compaq (zabytek z drugiej połowy ostatniej dekady ubiegłego wieku) sprawuje się znakomicie. Kilkanaście Compaqów desktopów kupionych w 2001 roku również (odchodzą właśnie na emeryturę, technicznie w pełni sprawne,bo soft który wdrażamy nie działa pod Win98). Z kilkunastu zaś składaków, kupowanych 3 - 4 lata temu w jednej z renomowanych stołecznych firm połowa odeszła do krainy wiecznej hibernacji; reszta dogorywa. Wymieniam je tanim kosztem na poleasingowe szroty od Della i HP - bo wiem że one bezproblemowo będą mi służyć jeszcze dobrych kilka latek.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2009-08-19 15:23:15
Autor: Wiesław
Zestaw komputerowy
Dnia 19-08-2009 o 14:44 Mich@l napisał na pl.comp.pecet:

Odważna teza.
Empiria dowodzi jednak czegoś wręcz przeciwnego. Przykład ode mnie z  pracy:

Nie pisałem o komputerach do firm. Takie mają inne priorytety.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-19 16:02:30
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Zestaw komputerowy
On Wed, 19 Aug 2009 14:44:16 +0200, "Mich@l"
<kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> wrote:

hibernacji; reszta dogorywa. Wymieniam je tanim kosztem na poleasingowe szroty od Della i HP - bo wiem że one bezproblemowo będą mi służyć jeszcze dobrych kilka latek.

Też odważna opinia - przez moje ręce przeszło 3 lata temu ~120 sztuk
identycznych poleasingowych Delli z ~2003 roku. Gdyby nie to że
dostałem je w prezencie to sam bym tyle nie kupił jako używki. Tak na
oko ~1/4 posłuzyła jako zapas i źródło częsi do napraw pozostałych.
pady dysków, płyt głownych, zasilaczy, napędów DVD. Wszytko zależy w
jakich warunkach te kompy pracowały.

Zdrówko

Data: 2009-08-20 09:46:45
Autor: Mich@l
Zestaw komputerowy
W dniu 2009-08-19 16:02, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

pady dysków, płyt głownych, zasilaczy, napędów DVD. Wszytko zależy w
jakich warunkach te kompy pracowały.

Wiesz, to tak jak i z używanym samochodem :)

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2009-08-20 11:03:36
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Zestaw komputerowy
On Thu, 20 Aug 2009 09:46:45 +0200, "Mich@l"
[...]

Kompy ogólnie z centrali banku. W róznym stanie - łacznie z takimi
które na luminoforze monitorów CRT miały wypaloną ramkę z zachętą do
logowania dla Windows2000 widoczną nawet bez prądu. ;-) A kupując poleasingowe komputery nie wiesz w jakich warunkach i jak
intensywnie pracowały - na to chciałem zwrócic uwagę.

Zdrówko

Data: 2009-08-19 16:57:54
Autor: tg
Zestaw komputerowy
"Mich@l" <kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> wrote in message news:h6gs34$rjr$1inews.gazeta.pl...
Z kilkunastu zaś składaków, kupowanych 3 - 4 lata temu w jednej z renomowanych stołecznych firm połowa odeszła do krainy wiecznej hibernacji; reszta dogorywa.

znaczy skladacz do dupy i oszczedzil na tym na czym nie powinien

nie widze mozliwosci zeby sredniej klasy podzespoly do skladaka
byly gorsze niz dowolny sprzet firmowany przez znanego producenta

oczywiscie musza byc zlozone z glowa

Data: 2009-08-20 10:02:56
Autor: Mich@l
Zestaw komputerowy
W dniu 2009-08-19 17:57, tg pisze:

znaczy skladacz do dupy i oszczedzil na tym na czym nie powinien

Sęk w tym że składane były według specyfikacji dostarczonej przez nas. A zapewniam że chłamu nie zamówiliśmy.

nie widze mozliwosci zeby sredniej klasy podzespoly do skladaka
byly gorsze niz dowolny sprzet firmowany przez znanego producenta

Stoi sobie u mnie na biurku bynajmniej nie high-endowy HP Compaq dx7300. Procesor Pentium D - uchodzący za grzałkę, wyjca itepe. No a tu patrz pan - chłodno i cicho (jedyny dźwięk to cichuteńki, kojący szum wiatraka w zasilaczu).

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2009-08-20 17:00:02
Autor: tg
Zestaw komputerowy
"Mich@l" <kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> wrote in message news:h6ivvn$qq7$1inews.gazeta.pl...
znaczy skladacz do dupy i oszczedzil na tym na czym nie powinien
Sęk w tym że składane były według specyfikacji dostarczonej przez nas. A zapewniam że chłamu nie zamówiliśmy.

czyli albo specyfikacja albo wykonanie obsysala ;)

[...]

i?
nic poza wiedza i doswiadczeniem nie stoi na przeszkodzie zeby sobie
zlozyc z ogolnie dostepnych elementow taki sam komputer taniej
(wtedy, nie teraz) roznica jest taka ze technik z walizeczka i vanem
czesci zamiennych nie przyjedzie bo mozesz sie sam pobawic ;)

tylko trzeba wydac zblizona kase a nie robic oszczednosci typu 50 zlotych
na chlodzeniu i 100 na zasilaczu - gratis wtedy dostajemy mozliwosci
rozbudowy, satysfakcje i zazwyczaj istotnie wydajniejszy sprzet

powtarzam - to tylko podejscie do kompow prywatnych, o jaki pytal autor
watku, jak sie kupuje dziesiatki czy setki pc z gwarancja nbd, to
priorytety sa nieco inne niz wydajnosc, mozliwosci rozbudowy itp.

Data: 2009-08-19 15:58:24
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Zestaw komputerowy
On Wed, 19 Aug 2009 14:30:19 +0200, Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl>
wrote:

Nie ma żadnych podstaw do kupowania firmowych komputerów. Tak jak pisali
koledzy, psują się podobnie, mają niestandardowe części i o wiele większą
cenę. Do tego "bezkonfliktowość" jest okupiona niższą wydajnością.

A tu nie masz racji. Zależy od modelu i  producenta. Dell zwykle
stosuej własne rozwiżania ale mam np. obok siebie jeden z kilkunastu
desktopów HP kupionych kilka miesiecy temu do prac biurowych. Wszystko
jak najbardziej standartowe czyli bezkonfliktowe do bólu - testuje na
nim rózne rzeczy software i hardware. Wygrał właśnie tym że był tańszy
niż składaki a miał lepsze warunki gwarancji. Za to ma wszytko
solidnei przymocowane, kable pospinane we wiązki i puszczone z głową. Zdrówko

Data: 2009-10-11 15:41:06
Autor: Radosław Sokół
Zestaw komputerowy
Andrzej Kuća pisze:
[...]

Wszystkich poważniejszych firm zachodnich, w stylu HP czy
Della.

Polscy producenci (może na szczęście) uświadomili sobie już
nieco, że w Polsce zestawy "źle" idą i cieszą się generalnie
marną opinią.

[...]

Jeżeli poskładasz z *dobrych* części, to uzyskasz niezawod-
ność *wyższą* niż w przypadku nawet dobrej marki zestawów.

Powód jest prosty: zestawy wcale nie są poskładane z super
jakości części. Lepiej jest zrobić tańszy zestaw i sprzedać
z zyskiem za projekt i montaż, niż mieć marżę na poziomie
kilku złotych.

Jedyną zaletą zestawów jest to, że często warunki gwarancji
obejmują szybką naprawę lub wymianę i nie musisz się sam
babrać z wyszukiwaniem usterek. To jest istotne, gdy maszyn
jest 100, a pracownik techniczny jeden. Nie należy jednak
liczyć na to, że kupione zestawy np. HP będą działały nie-
zawodnie przez sześć lat. Samo dzwonienie po serwis (i przy-
wracanie danych na nowej maszynie) potrafi być czasem też
mocno obciążające.

Data: 2009-10-15 00:39:04
Autor: ąćęłńóśźż
Zestaw komputerowy
I wszystko jasne.

Stąd posty "Grafa ..xxx.. nie chce mi działać z płytą .yyy. gdy wstawię napęd ..zzz.. i zasilacz ..xyz.." ;-))
JaC

Zestaw komputerowy