Data: 2009-08-19 10:59:21 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Zestaw komputerowy | |
On Wed, 19 Aug 2009 00:33:45 +0000 (UTC), "Andrzej Kuća"
<protumba.SKASUJ@gazeta.pl> wrote: Witam, mam pytanie odnośnie zestawu komputerowego. Kiedyś były Optimusy, Ja mam kilkanaście sztuk nettopów Adaxa do celów biurowych, kilkanaście maszyn HP Compaq, kilkadziesiąt Delli, kilkanaście składaków różnej maści. Wszystkie psują sie podobnie. Róznia się główwnie warunkami gwarancji i tym że "firmówki" mają bardzij przemyślaną konstrukcję obudów/elementów pozwalającą na dostanie się do wnętrza bez wkrętaka. Zerknij sobiue np. na http://www.dell.pl i na ich konfigurator. Wybierz co chcesz i poszukaj firmy która ma w ofercie Della - będzie taniej niż na ich stronie ;-) Zdrówko |
|
Data: 2009-08-26 12:11:10 | |
Autor: Bartek Wiecek | |
Zestaw komputerowy | |
"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:9dfn85t23lhu3qk7np1n0ao9l6629jdb0v4ax.com... . Zerknij sobiue np. na http://www.dell.pl i na do tego punktu wszystko zgodnie z prawdą... i poszukaj firmy która ma w a tutaj juz nie do końca bo powinno brzmieć: "i poproś Della o ofertę na tak skonfigurowany komputer" Jak myślisz: skąd biorą komputery te firmy mające w ofercie Della??? z ZENEX-computers???? pzdr b. |
|
Data: 2009-08-26 15:51:24 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Zestaw komputerowy | |
On Wed, 26 Aug 2009 12:11:10 +0200, "Bartek Wiecek"
<dante@ciach.eranet.pl> wrote: a tutaj juz nie do końca bo powinno brzmieć: "i poproś Della o ofertę na tak skonfigurowany komputer" I dostaniesz ofertę która niewile rózni się od oferty z ich WWW. Jak myślisz: skąd biorą komputery te firmy mające w ofercie Della??? z ZENEX-computers???? Nie masz racji. Mnóstwo firm współpracuje z Dellem i jako pośrednik mają znaczne upusty których użytkownik końcowy nie dostanie. nawet gdy doliczą swój zysk jest taneij niż bezpośrednio od Della. Żeby nie być gołosłownym: dwa kupione w zeszłym roku serwery Dell PE860 kupione przez pośredniak który mi dpostarcza część sprzętu kosztowłąy około 15% taniej niż to co zaoferował mi bezpośrednio DELL Sp. z o.o. Koejna rzecz to ceny w róznych państwach. Porównaj sobie np. serwer PE R200 w ofercie w USA i w Polsce. Oferta podstawowej konfiguracji: tam masz 619$ brutto z gratisowym drugim dyski i transportem a w PL masz 2031PLN netto. Za transport doliczą też dodatkowo. czyli masz przelicznik na poziomie ponad 4 zeta za dolara mimo ze sprzęt niby produkowany w UE więc cła i podatki odpadają. Zdrówko |
|
Data: 2009-08-26 16:40:19 | |
Autor: Bartek Wiecek | |
Zestaw komputerowy | |
"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:1kea955hdfi1ogqqsk65ebh08jmsutur4q4ax.com... I dostaniesz ofertę która niewile rózni się od oferty z ich WWW. no widzisz... a podstawowa różnica między nami polega pewnie na tym, ze ja mam juz 3 Delle (laptopy) w domu kupione przez ichni sklep a Ty.... niech zgadne.. zero???? Cenę dostałem mocno odbiegajacą od tego co pokazuje sklep i była na tyle ciekawa, ze nie chciało mi się nawet szukać pośredników ;-) <cut o serwerach ;-)) > po pierwsze.. ilu uzytkowników domowych potrzebuje serwera??? (tu odpowiedz znam wiec pytanie mozna uznać za retoryczne ;-) ) po drugie.. czy pośrednicy oferują takie wsparcie jakie daje bezpośrednio Dell??? (3letni NBD on site) Tutaj to naprawde nie wiem jak jest więc chętnie się dowiem bo akurat działąjący sprawnie serwis jest dla mnie jednym z podstawowych parametrów przy wyborze.. Della sprawdziłem - działa tak jak deklarują (no prawie - jeden z kupionych kompów miał nietypową usterkę i nie było części w magazynie na miejscu - przyjechała za 3 dni :-)) ) Ja po prostu wychodze z załozenia, ze nie ma sprzętów bezawaryjnych - po prostu usterki w niektórych nie przyprawiają o palpitację serca ;-))) pzdr Bartek |
|
Data: 2009-08-26 17:14:07 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Zestaw komputerowy | |
On Wed, 26 Aug 2009 16:40:19 +0200, "Bartek Wiecek"
<dante@ciach.eranet.pl> wrote: no widzisz... a podstawowa różnica między nami polega pewnie na tym, ze ja mam juz 3 Delle (laptopy) w domu kupione przez ichni sklep a Ty.... niech zgadne.. zero???? Widzisz - w domu to ja mam z laptopów 2HP, Toshibę, 2 Acery, 2 eee Asusa. Della akurat nie. Za to w pracy mam ponad 70 sztuk Delli. Plus drugie tyle po placówkach w cąłej Polsce. Róznych. Od laptopów po serwery. Ciekawe podejście że jak nie mam Della w domu to znaczy ze nie wiem jak jest ich oferta. Wiem. I to z ciut wieszej ilości niż 3 laptopy do uzytku domowego. po pierwsze.. ilu uzytkowników domowych potrzebuje serwera??? (tu odpowiedz znam wiec pytanie mozna uznać za retoryczne ;-) ) Więc jak to odpowiedź? Jeśli znów zgadujesz to mogę ci podesłać fotkę mojej prywatnej serwerowni. Z 2 serwerami Della w racku. Zdziwiony? :-P A sam opis dotyczył procesu a nei konkretnego produktu akurat. po drugie.. czy pośrednicy oferują takie wsparcie jakie daje bezpośrednio Dell??? (3letni NBD on site) Tutaj to naprawde nie wiem jak jest więc chętnie się dowiem bo akurat działąjący sprawnie serwis jest dla mnie jednym z podstawowych parametrów przy wyborze.. Della sprawdziłem - działa tak jak deklarują (no prawie - jeden z kupionych kompów miał nietypową usterkę i nie było części w magazynie na miejscu - przyjechała za 3 dni :-)) ) Widzisz - mało wiesz. Zdradzę Ci sekret: partnerzy Della oferują te same warunki gwarancyjne co Dell tylko taniej. I to co piszesz (3 lata BND on-site) dostajesz często bez dopłaty przy ciut więszych zamówieniach. Pomijając już to że dla mnie akurat BND to czas stanowczo za długi w wielu zastosowaniach. Zdrówko |
|
Data: 2009-08-27 11:38:17 | |
Autor: Bartek Wiecek | |
Zestaw komputerowy | |
"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:3mja95lh4ajb9vbn3qatdgk00u3bjs93p04ax.com... Widzisz - w domu to ja mam z laptopów 2HP, Toshibę, 2 Acery, 2 eee no dobra.. nie będziemy sie licytować ile kto ma delli w pracy bo.... ;-)) Więc jak to odpowiedź? Jeśli znów zgadujesz to mogę ci podesłać fotkę czemu mam być zdziwiony?? ot po prostu stanowisz promil promila uzytkowników domowych komputerów - taką statystyczną anomalię ;-) Widzisz - mało wiesz. Zdradzę Ci sekret: partnerzy Della oferują te tzn za ile??? bo ja za moje lapki zapłaciłem tyle ile pi razy oko na rynku zapłaciłbym za porównywalnego laptopa (parametrami) z 2-3 ligi producentów i 3y nbd on site dostałem w tej cenie a i nie zamawiałem 3 na raz. :-)) I to co piszesz (3 lata oczywiście... tylko, ze ilu uzytkowników DOMOWYCH robi wystarczajaco duże zamowienia by załapać się na to FoC??? Jako, ze kiedys zajmowałem się akurat tym wycinkiem rzeczywistości to wiem, ze ceny i serwis przy naprawdę duzych zamówieniach mają się nijak do tych oferowanych detalistom... Robiąc moje zakupy 2 pierwsze razy przegoogle'ałem sieć w poszukiwaniu najlepszej oferty na taki sam komputer. Efekty był takie, ze przy jednostkowych zamówieniach nie udało mi się znaleźć lepszej oferty niz ta którą otrzymałem bezposrednio od Della. Nie ukrywam, ze były tańsze bo były. Ale prawda jest też taka, ze te tańsze nie miały NBD w cenie a różnica jaka była pomiędzy najtańszą ofertą pośrednika a tą Dellową (ok 300 pln) nie uzasadniały dla mnie rezygnacji z tej opcji. I zeby nie było - zdarzyło mi się 2 razy z tego skorzystać wiec Delle nie są tak fantastycznie bezawaryjne, jak to krążą o nich legendy... wszystko się psuje. Natomiast dla domowego uzytkownika jakim jestem po godzinach to te usterki są naprawdę mało uciązliwe własnie dzięki serwisowi który oferuje Dell... A własnie.. jeszcze dodatkowe pytanie - czy do Delli z pakietem 3y nbd onsite kupionych od pośredników przyjeżdza serwis Della czy przedstawiciela??? Pomijając już to że dla mnie akurat BND to czas dla Ciebie w pracy tak oczywiście moze być... natomiast nie wydaje mi się by dla 99,999999999% uzytkowników domowych kwestia czy serwis przyjedzie dzis za godzinę, czy jutro było kwestią krytyczną..
rowniez :-) pzdr b. |
|
Data: 2009-08-27 12:34:25 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Zestaw komputerowy | |
On Thu, 27 Aug 2009 11:38:17 +0200, "Bartek Wiecek"
<dante@ciach.eranet.pl> wrote: tzn za ile??? bo ja za moje lapki zapłaciłem tyle ile pi razy oko na rynku zapłaciłbym za porównywalnego laptopa (parametrami) z 2-3 ligi producentów i 3y nbd on site dostałem w tej cenie a i nie zamawiałem 3 na raz. :-)) Już Ci napisałem - dostałem sprzęt ~15% taniej niż przy zamówieniu w Dellu. oczywiście... tylko, ze ilu uzytkowników DOMOWYCH robi wystarczajaco duże zamowienia by załapać się na to FoC??? ja to dostaje przy każdym zamówieniu - nawet pojedynczej sztuki dla kogoś innego. Ot taki upust "za wierność". Jako, ze kiedys zajmowałem się akurat tym wycinkiem rzeczywistości to wiem, ze ceny i serwis przy naprawdę duzych zamówieniach mają się nijak do tych oferowanych detalistom... Dlatego napisałem - poszukaj znajomej firmy. Nie napisałem - każdej frimy handlującej Dellami. Wtedy masz szansę załapać się na ich zniżki. Robiąc moje zakupy 2 pierwsze razy przegoogle'ałem sieć w poszukiwaniu najlepszej oferty na taki sam komputer. Efekty był takie, ze przy jednostkowych zamówieniach nie udało mi się znaleźć lepszej oferty niz ta którą otrzymałem bezposrednio od Della. Nie ukrywam, ze były tańsze bo były. Oferta na WWW ma się najczęsciej nijak do tego co możesz wynegocjować w zaprzyjaźnionej firmie. Ale prawda jest też taka, ze te tańsze nie miały NBD w cenie a różnica jaka była pomiędzy najtańszą ofertą pośrednika a tą Dellową (ok 300 pln) nie uzasadniały dla mnie rezygnacji z tej opcji. I zeby nie było - zdarzyło mi się 2 razy z tego skorzystać wiec Delle nie są tak fantastycznie bezawaryjne, jak to krążą o nich legendy... wszystko się psuje. Natomiast dla domowego uzytkownika jakim jestem po godzinach to te usterki są naprawdę mało uciązliwe własnie dzięki serwisowi który oferuje Dell... Zależy co robi domowy użytkownik. Ja np. muszę mieć w domu łacze internetowe non-stop. I to bynajmniej nie wymóg mojej pracy tylko biznesu żony. Stąd nadmiaroa ilość sprzętu i oprócz podstawowegfo łącza także 2 rozwiązania awaryjne od 2 operatorów komórkowych. A własnie.. jeszcze dodatkowe pytanie - czy do Delli z pakietem 3y nbd onsite kupionych od pośredników przyjeżdza serwis Della czy przedstawiciela??? Serwis Della. Nei wyobrażam sobie by pośrednik miał na stanie pełny zapas częsci do każdego sprzętu który sprzedaje. dla Ciebie w pracy tak oczywiście moze być... natomiast nie wydaje mi się by dla 99,999999999% uzytkowników domowych kwestia czy serwis przyjedzie dzis za godzinę, czy jutro było kwestią krytyczną.. Oj jest. Bo okazuje się ze nie mozna zrobić przelewu w banku albo odpisać na maila do włsnego biznesu. Albo nawet nie można via VoIP pogadać z synem na zmywaku w Anglii. ;-) Zdrówko |
|
Data: 2009-08-27 12:58:26 | |
Autor: Bartek Wiecek | |
Zestaw komputerowy | |
"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:vpnc955g1m867amqqfgrtqe3coup4rjbf74ax.com... Już Ci napisałem - dostałem sprzęt ~15% taniej niż przy zamówieniu w a ile to było poniżej ceny z WWW della??? (o ile to nie tajemnica oczywiscie :-) )
to ja chyba tez sie na to łapie :-) Dlatego napisałem - poszukaj znajomej firmy. Nie napisałem - każdej mhmm... te które dostają absolutnie mnie satysfakcjonują :-)) Oferta na WWW ma się najczęsciej nijak do tego co możesz wynegocjować no dobra... a jak sie nie ma zaprzyjaznionej firmy - dystrybutora Dell'a??? to płaci sie cenę z WWW?? Bo u Della... prawie jak na arabskim targu - ceny na www są pierwszym stanowiskiem negocjacyjnym ;-))) Zależy co robi domowy użytkownik. Ja np. muszę mieć w domu łacze to Ty jestes SOHO i to dosyć specyficzne a nie home user ;-))) Mój przyjaciel ma w domu fortepian a drugi mini studio nagraniowe ale żaden z nich nie uważa, ze to jest norma ;)))) Serwis Della. Nei wyobrażam sobie by pośrednik miał na stanie pełny no własnie tez tak mi sie wydawało :-)) a Dell się nie dąsa na sprzęty sciągniete z USA?? w sumie to jedna firma wiec nie powinni ale ..... Oj jest. Bo okazuje się ze nie mozna zrobić przelewu w banku oj.. to sie robi awaryjnie przez komórkę ;-) albo a to juz soho a nie home user ;-) Albo nawet nie można via VoIP no tak... tutaj brak mi pomysłu.. ale zaraz zaraz są przeciez VoIP'y na smartphone'y - tez sie da awaryjnie pogadac ;-)))) pzdr b. |
|
Data: 2009-08-27 15:17:41 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Zestaw komputerowy | |
On Thu, 27 Aug 2009 12:58:26 +0200, "Bartek Wiecek"
<dante@ciach.eranet.pl> wrote: a ile to było poniżej ceny z WWW della??? (o ile to nie tajemnica oczywiscie :-) ) 15% poniżej ceny jaką mi Dell zaproponowął po mailowym pytaniu. Dlatego napisałem - poszukaj znajomej firmy. Nie napisałem - każdej A jak mozn ataniej to zostaje np. na myszkę na BT ;-) no dobra... a jak sie nie ma zaprzyjaznionej firmy - dystrybutora Dell'a??? to płaci sie cenę z WWW?? Wtedy nei masz szans na dodatek. Dlatego w pierwszym pości enapisałem żeby poszukać zaprzyjaźnionej firmy. to Ty jestes SOHO i to dosyć specyficzne a nie home user ;-))) Dla informatyka to norma. Choć rozglądam sie za 3 maszyną. ;-) no własnie tez tak mi sie wydawało :-)) Dell sie dąsa na sprzęty prywatnei ściągnięte z USA. Miałem problemy z seriswoaneim Delli XPS przywiezionych z USA z gwarancją "globalną". jak sie okazało "globalnie" nie opejmowało Dell Sp. z o.o.. Dell GmbH już obejmowało. ;-) A te sprzedawane przez zaprzyjaźniona firmę sa made in EU. oj.. to sie robi awaryjnie przez komórkę ;-) Spróbuj zrobić przez komórkę awaryjnie przelewy z wypłata dla kilkunastu pracowników. a to juz soho a nie home user ;-) SOHO to takze home office. Czyli home usera też zawiera. no tak... tutaj brak mi pomysłu.. ale zaraz zaraz są przeciez VoIP'y na smartphone'y - tez sie da awaryjnie pogadac ;-)))) Jak masz zasięg 3G Zdrówko |
|
Data: 2009-08-27 16:28:05 | |
Autor: Bartek Wiecek | |
Zestaw komputerowy | |
"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:rf1d9599jp75mv2jpovre69kjve7210orv4ax.com... 15% poniżej ceny jaką mi Dell zaproponowął po mailowym pytaniu. to moze nie lubią Ciebie tak jak mnie w Dell'u ;-))
oj tam... dla głupiej myszki tyle zachodu... ;-))))
ale zeby zasłuzyć na ten rabat to chyba troche trzeba u nich zakupić... bo tak z ludzikami z ulicy to sie raczej nie zaprzyjaźniają tak od razu :-) Dla informatyka to norma. Choć rozglądam sie za 3 maszyną. ;-) dla pianisty fortepian w domu to tez prawie norma... ale ile tych pianistów których do tego stać na własny fortepian :-)) Dell sie dąsa na sprzęty prywatnei ściągnięte z USA. Miałem problemy z no własnie tego sie troche obawiałem.... Spróbuj zrobić przez komórkę awaryjnie przelewy z wypłata dla eee.. bez problemu... przelewy zdefiniowane załatwiaja sprawę :-))) a to juz soho a nie home user ;-) mhmmm.. no zawiera jesli prowadzi na komputerze "office" :-)
eee.. na moim chodzi tez po w-lanie ;-)) pzdr b |
|
Data: 2009-08-27 16:52:00 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Zestaw komputerowy | |
On Thu, 27 Aug 2009 16:28:05 +0200, "Bartek Wiecek"
<dante@ciach.eranet.pl> wrote: oj tam... dla głupiej myszki tyle zachodu... ;-)))) Zobacz co możesz dopupić za pieniądze z ranbatu na np. 6 serwerów i jakiś storage :-P ale zeby zasłuzyć na ten rabat to chyba troche trzeba u nich zakupić... Wyatsrczyło pogadać po 2-3 zamówieniach. Małe firmy sa po prostu elastyczniejsze w podejściu do klienta. dla pianisty fortepian w domu to tez prawie norma... ale ile tych pianistów których do tego stać na własny fortepian :-)) Hmmmmmm.... Dwie takie pianistki znam ;-) Dell sie dąsa na sprzęty prywatnei ściągnięte z USA. Miałem problemy z Te XPS to prywatny import nei związany z moimi zakupami. Ot znajoma poprosiła o pomoc. eee.. bez problemu... przelewy zdefiniowane załatwiaja sprawę :-))) Pod warunkiem ze nie masz rotacji pracowników. Niestety gastronomia ma to do siebie że jest dość duż ruch w personelu. eee.. na moim chodzi tez po w-lanie ;-)) Jak nie masz sprawnego łącza? :-P Zdrówko |
|
Data: 2009-08-27 21:36:13 | |
Autor: Bartek | |
Zestaw komputerowy | |
"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:337d95toujabrpjileq23igflb2sil21kf4ax.com... Zobacz co możesz dopupić za pieniądze z ranbatu na np. 6 serwerów i tja..... do domu to rzeczywiscie potrzebne :-p parafrazując klasyka "6 servers and 1 storage ought to be enough for anybody" ;-))) a wiesz co mozna kupic za rabat ktory dostaje sie kupujac serwer za circa 2 mln pln??? ;-))) Wyatsrczyło pogadać po 2-3 zamówieniach. a przez te 2-3 zamowienia nie majac zadnej pewnosci, ze beda kolejne, oraz ze dostane jakis ekstra rabat mialem placic wiecej u posrednika niz bezposrednio u zrodelka??? no c'mon ;-)) Małe firmy sa po prostu duze firmy z właściwym podejsciem do klienta po prostu stac na wlasciwe podejscie do klienta :-))) Hmmmmmm.... Dwie takie pianistki znam ;-) zaraz zaraz.. mamy tych samych znajomych??? ;-)) Te XPS to prywatny import nei związany z moimi zakupami. Ot znajoma ot i pomogles. I ciagle prosi Cie o pomoc w zakupie sprzetu?? ;-)))) Jak nie masz sprawnego łącza? :-P to po co Ci sprawny komputer??? :-> pzdr b. |
|
Data: 2009-08-28 09:06:33 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
Zestaw komputerowy | |
On Thu, 27 Aug 2009 21:36:13 +0200, "Bartek" <dante@ciach.eranet.pl>
wrote: tja..... do domu to rzeczywiscie potrzebne :-p Do domu może nie ale ja także dbam o finanse w firmie. A to się potem przekłada taże na rabaty w prywatnych zakupach. Ota takei korupcjogenne: damy mu duży rabat na prywtnego laptopa to będzie przy koeljnym zakupie lobbowął za nami. ;-) parafrazując klasyka "6 servers and 1 storage ought to be enough for anybody" ;-))) Takie serwery to kupuje zwykle jakaś komisja. I wtedy rabat do ich kieszeni inazywa sie łapówka ;-) a przez te 2-3 zamowienia nie majac zadnej pewnosci, ze beda kolejne, oraz ze dostane jakis ekstra rabat mialem placic wiecej u posrednika niz bezposrednio u zrodelka??? no c'mon ;-)) Początkowo zapłaciłem circa about tyle co w Dellu po ich propozycji mailowej. duze firmy z właściwym podejsciem do klienta po prostu stac na wlasciwe podejscie do klienta :-))) Dużym firmom często sie nie chce i walą to co mają w magazynie bez dopasowania do klienta. zaraz zaraz.. mamy tych samych znajomych??? ;-)) Jak w Legionowie i w Serocku to możliwe ;-) ot i pomogles. I ciagle prosi Cie o pomoc w zakupie sprzetu?? ;-)))) Kolejnego XPS kupiła z moja pomocą. Fakt że drożej niż w USA ale z gwarancją w Polsce ;-) Jak nie masz sprawnego łącza? :-P Żeby łącze awaryjne wykorzystać? Zdrówko |
|
Data: 2009-08-28 13:37:28 | |
Autor: Bartek Wiecek | |
Zestaw komputerowy | |
"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:u50f95lbvg6qmteltvdj3b1pdi5906d5ih4ax.com... Takie serwery to kupuje zwykle jakaś komisja. I wtedy rabat do ich tak to jest tylko w małych firmach... :-) Początkowo zapłaciłem circa about tyle co w Dellu po ich propozycji ano widzisz.. więc nie mając pewności czy będziesz robił u nich kolejne zakupy, nie znając firmy-pośrednika co byś wybrał - kupienie bezpośrednio u producenta czy przez pośrednika?? Dużym firmom często sie nie chce i walą to co mają w magazynie bez oj... to nie Dell.... komputery konfigurowałem przez ich stronę i dostawałem dokładnie tak skonfigurowany komputer jak chciałem... Jak w Legionowie i w Serocku to możliwe ;-) e nie... to nie ci... moi fortepiany w Konstancinie trzymają :-)) Kolejnego XPS kupiła z moja pomocą. Fakt że drożej niż w USA ale z ano widzisz.. tez doszła do słusznego wniosku, ze za dobry serwis warto zapłacić :-))) Żeby łącze awaryjne wykorzystać? eee.. to tak samo mozesz je wykorzystać ze smartphone'a.. jak jest carrier to skorzysta z niego wszysto co moze sie do tego przypiąć :-) pzdr b. |
|