Zestaw komputerowy do photoshop

Data: 2009-10-18 14:57:34
Autor: vDon
Zestaw komputerowy do photoshop
Lukasz wrote:

Glowne wymagania to Photoshop/Flash i pozostale produkty Adobe.

<cut>

Tutaj konfiguracja jaka zpelnia moje zalozenia. Jakie uwagi? sugestie?

Samsung 500GB 16MB HD503HI sATA-2 165,00

Hmm.. niskoobrotowy "magazynowy" dysk 5400 RPM użyty jako systemowy, i to w czymś mającym pracować jako odpowiednik stacji graficznej? Ten dla kogo składasz zestaw może przestać Cię lubić po takim wyborze.

ASUS EN9500GT 512MB DDR2 HTDI PCI-E Magic 179,00
LG DVD Recorder GH-22NS50 Sata Black Oem 99,00
Kingston HyperX 2x2GB DDR2-1066 Tall HS Dual Chanel Kit CL5 Non-ECC KHX8500D2T1K2/4G 329,00
Intel Core 2 Quad Q9400 2,66 GHz 6MB cache s. 775 Box 665,00
be quiet! Pure Power L7-430W 219,00
Asmax karta bezprzewodowa PCI 711G 59,00

Nie jestem uprzedzony do Realteka zabudowanego w tym Asmaksie, ale w zbliżonej cenie da się pewnie dorwać coś na czipsecie Atheros (np. z oferty TP-Link)? No chyba że ma to docelowo pracować w homogenicznej sieci "Realtek only" i korzystać z ichniejszego wielokanałowego trybu "Turbo".

pozdrawiam
Lukasz

Pozdr.

Data: 2009-10-18 19:23:30
Autor: Lukasz
On Sun, 18 Oct 2009 14:57:34 +0200, vDon wrote:

[...]

dzieki za zwrocenie uwagi, nie sadzilem ze sa dyski sata2 z 5400. oczywiscie rozejrze sie za czyms z 7200, docelowo raptor, ssd badz zwykle w raid

[...]

to nie musi miec specjalnych osiagow. jesli standardowe g bedzie na tym dzialac to w zupelnosci wystarczy

pozdrawiam
Lukasz

Data: 2009-10-19 03:16:52
Autor: nb
at Sun 18 of Oct 2009 14:57, vDon wrote:

Lukasz wrote:

[...]

A co takiego strasznego robi dysk 5400 RPM? Czy coÅ› gorszego
niż spowolnienie transferów proporcjonalne do obrotów?

Niedawno zauważyłem, że jedyne spośród parunastu dysków,
z którymi w ogóle nie było problemów, to oba dyski 5400 RPM.
I nawet jeśli miałyby chodzić na 3/4 gwizdka (w porównamiu
z 7200 RPM) to chyba nie jest tak źle. Przy okazji są cichsze
(to zauważyłem) i żrą mniej prądu, mniej się grzeją (tak przypuszczam).

--
nb

Data: 2009-10-19 07:10:53
Autor: PSYLO
nb pisze:
A co takiego strasznego robi dysk 5400 RPM? Czy coÅ› gorszego
niż spowolnienie transferów proporcjonalne do obrotów?

To już wystarczy, bo właśnie dysk będzie w tym zestawie "wąskim gardłem", na którym dodatkowe 25% mniej wydajności będzie szczególnie odczuwalne. Wszystko co piszesz to prawda, jednak tutaj szybkość stanowi najwyższy priorytet.

--
PSYLO

Data: 2009-10-19 07:36:59
Autor: Lukasz
Zestaw komputerowy do photoshop

A co takiego strasznego robi dysk 5400 RPM? Czy coś gorszego niż
spowolnienie transferów proporcjonalne do obrotów?

Jesli moge miec 7200 w tej samej cenie to wybor jest prosty :) "darmowy" przyrost wydajnosci jest ok

Data: 2009-10-19 16:03:46
Autor: nb
at Mon 19 of Oct 2009 09:36, Lukasz wrote:

A co takiego strasznego robi dysk 5400 RPM? Czy coś gorszego niż
spowolnienie transferów proporcjonalne do obrotów?

Jesli moge miec 7200 w tej samej cenie to wybor jest prosty :)
"darmowy" przyrost wydajnosci jest ok

Jeśli. 7200 obrotowe są droższe od 5400 grubo więcej niż 25%.

--
nb

Data: 2009-10-19 14:19:28
Autor: Lukasz
On Mon, 19 Oct 2009 16:03:46 +0200, nb wrote:

Jesli moge miec 7200 w tej samej cenie to wybor jest prosty :)
"darmowy" przyrost wydajnosci jest ok

Jeśli. 7200 obrotowe są droższe od 5400 grubo więcej niż 25%.

widze w tej samej cenie dyski 7200 w proline wiec pojde w taki

Data: 2009-10-19 16:12:05
Autor: nb
at Mon 19 of Oct 2009 16:03, nb wrote:

[...]

Na wszelki wypadek sprawdziłem. Jednak ceny takie same
(albo jeszcze dziwniej mój 5400RPM=175zÅ‚ a ten sam ale 7200 kosztuje  172)

--
nb

Data: 2009-10-19 16:56:13
Autor: Rados³aw Sokó³
Zestaw komputerowy do photoshop
nb pisze:
Je¶li. 7200 obrotowe s± dro¿sze od 5400 grubo wiêcej ni¿ 25%.

Bez przesady. Dyski s± ¶miesznie tanie. Zastanawiaæ to siê
mo¿na nad kupnem Raptora za ponad 1000 z³, a nie nad tym,
czy dysk ma kosztowaæ 160 z³, czy 210 z³.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-10-19 16:16:24
Autor: vDon
nb wrote:

A co takiego strasznego robi dysk 5400 RPM? Czy coÅ› gorszego
niż spowolnienie transferów proporcjonalne do obrotów?

Przeczytaj jeszcze raz uważnie pytanie założyciela wątku, ze szczególnym uwzględnieniem do czego ma służyć komputer.

[...]

Jest to jak najbardziej zgodne z prawdą. Nowe serie "eko-dysków" 5400 RPM to świetne rozwiązanie tam, gdzie od osiągów ważniejsze są takie cechy jak cisza, energooszczędność i chłód. Sam używam takowych (produkcji Samsunga) w roli magazynów danych oraz montowanych w przenośnych obudowach 3.5". Moim zdaniem sprawdzają się tam idealnie. Jednak ze względu na ich ogólnie nieco słabsze osiągi (bynajmniej nie chodzi tylko o maksymalne transfery) nie poleciłbym ich nikomu do komputerów mających służyć głównie do obróbki grafiki. Po prostu nie ten komfort pracy.

Zestaw komputerowy do photoshop