Zestaw pod i5-750 do ok 3 tys :)

Data: 2010-01-13 11:36:41
Autor: Lukasz
Zestaw pod i5-750 do ok 3 tys :)
Witam czas wymienic starego zloma z 2004 roku :P, niestety nie wiem co
jest teraz na czasie wiec prosze was o pomoc w skonfigurowaniu kompa,
moge przeznaczyc na niego ok 3 tys + monitor juz mam LG W2353V.

Od kompa wymagam ciszy, chce zakupic tansza karte graficzna ale
cicha.. by za rok ja zmienic na te ktore teraz sa top.. prosze
powiedziec czy zasilacz w zestawie wystraczy gdy bede zmienial
grafike..

Procka bede podkrecal na 50-70 % jego mozliwosci, co do ramow tez bede
chcial podkrecic bo czytam ze na i5-750 chodza default na 1333 i
napiecie w ramach nie moze byc wieksze niz 1,65 V   czy sa jakies ramy
ktore maja nizsze napiecie niz 1,65 V i pojda elegancko na 1600 mhz ?
( czy oplaca sie kupywac ramy 2000 mhz? czy one wogule pojda na tym
procku, plycie ? ) Prosze napisac odnosnie tych ramow jak z nimi

Troszke poczytalem recenzji i testow i wybralem:

Procesor: i5-750

Chlodzenie: Scythe Mugen II Rev.B

Plyta glowna : MSI P55-GD65

Dysk twardy:
Samsung 500GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F3   ( w niedlugim czasie
zakup 2 takiego dysku i podlaczenie w raid, prosze to uwzglednic do
zasilacza czy wystarczy )

Karta graficzna: NIE WIEM :) narazie tania i cicha nie musi miec duzej
mocy w przyszlosci ja wymienie..

Pamięć RAM: nie wiem ale 4 gb

Zasilacz:
bequiet! PurePower L7 530W    Ponoc bardzo cichy czy starczy taka moc
na przyszlosc?

Obudowa: nie przegladalem wszystkich ale spodobala mi sie Antec Gamer
Three Hundred Case tylko pytanko czy mozna w niej wymienic
wentylatory ? bo te zamontowane w niej sa glosne.. co myslicie o tej
budzie?

Czy to chlodzenie bedzie dobrze pracowac w tej obudownie? bo jest dosc
duze..

Dzieki za pomoc pozdrawiam Łukasz

Data: 2010-01-13 20:51:27
Autor: Grzegorz Prędki
Zestaw pod i5-750 do ok 3 tys :)

Procesor: i5-750

Chlodzenie: Scythe Mugen II Rev.B

Plyta glowna : MSI P55-GD65

Wszytsko wyzej ok.

Dysk twardy:
Samsung 500GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F3   ( w niedlugim czasie
zakup 2 takiego dysku i podlaczenie w raid, prosze to uwzglednic do
zasilacza czy wystarczy )

Ja bym wzial 2 dysk juz teraz. Po dodaniu w pozniejszym czasie czeka Cie reinstalacja wszytskiego.

Karta graficzna: NIE WIEM :) narazie tania i cicha nie musi miec duzej
mocy w przyszlosci ja wymienie..

A w co grasz?

Pamięć RAM: nie wiem ale 4 gb

Jak ddr3 to wez 6GB.

Zasilacz:
bequiet! PurePower L7 530W    Ponoc bardzo cichy czy starczy taka moc
na przyszlosc?

Starczy spokojnie, chyba, ze planujesz jakas pradazerna karte graficzna w przyszlosci.

[...]

Musisz zmierzyc, nie mialem z ta obudowa do czynienia.

Data: 2010-01-13 12:06:06
Autor: Lukasz
Zestaw pod i5-750 do ok 3 tys :)

moze narazie ta grafike zostawmy na bok, zobaczymy ile wyjdzie caly
koszt bez grafiki,

> Pami RAM: nie wiem ale 4 gb

Jak ddr3 to wez 6GB.

nie pomylilo ci sie cos ? i5-750 jest dwukanalowy i taki ram, a mozesz
odpowiedz to co na poczatku pytalem z ramem bo nie wiem w jaki sie
zaopatrzyc

a nowe grafiki z readeona i nvidi pojda na tym zasilaczu ? jesli tak
to taki kupie i za jakis czas zmienie graffe..

Data: 2010-01-13 21:52:07
Autor: Grzegorz Prędki
Zestaw pod i5-750 do ok 3 tys :)
Lukasz pisze:
[...]

No tak, pomylilo mi sie. Co do ramow - 2000 to sie raczej nie oplaca. Ja bym wzial 1600. DLaczego szukasz pamieci ktore beda dzialaly z mniejszym napieciem niz 1,65 ?
Nowe karty ida w energooszczednosc (patrz Radeony z serii 5xxx) i Twoj zasilacz spokojnie wystraczy.

Data: 2010-01-14 21:51:37
Autor: ggs
Zestaw pod i5-750 do ok 3 tys :)

"Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message news:hilceh$o97$2nemesis.news.neostrada.pl...

Nowe karty ida w energooszczednosc (patrz Radeony z serii 5xxx)

w 2D to owszem. Podczas pełnej pracy juz nie ma tak różowo.

--
ggs

Data: 2010-01-14 17:26:47
Autor: Wiesław
Zestaw pod i5-750 do ok 3 tys :)
Dnia 13-01-2010 o 20:36 Lukasz napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Co do podkręcania procka to powinno być proste, szczególnie, że płyta
MSI posiada taki fajny bajer. Z pamięciami trochę gorzej.
Nie znam problemów na tej platformie po zastosowaniu pamięci
o nap. wyższym niż 1,65V. Niemniej wynika to z zaleceń Intela
i należałoby się profilaktycznie do tego stosować. Ważniejsze jest
chyba nie przekraczanie różnicy napięć między kontrolerem i pamięciami.
Intel zaleca max 0,4- 0,5V.

Można kupić pamięci, które s± dedykowane pod tę platformę czyli
o niższym napięciu 1,6 - 1,65V, najlepiej z XMP.
OCZ Intel Extreme Edition Low Voltage XMP
Patriot DDR3 2x2048MB Viper II Sector5 XMP Ready
G.Skill z serii Rijapaws, Trident lub ECO (o nap. 1,35V) z gwarancj±
poprawnej pracy na tej płycie nawet powyżej 2000 MHz.

Ogólnie, należy kupować pamięci najlepsze na jakie nas stać z jak
najmniejszymi timingami. Takie jest moje zdanie.
Jeżeli jednak będziesz chciał podkręcać, może przyda Ci się ten link:
http://pclab.pl/art34282-20.html

--
Wiesław
Opera Mail