Zestaw - proszę o opinie

Data: 2009-09-04 16:27:19
Autor: Andrzej Kuća
Zestaw - proszę o opinie
Witam, myślę nad zestawem: płyta Intel DX58SO (Intel X58) BOX
http://www.komputronik.pl/index.php/search/pl/run/showProducts/1/searchString/aW50ZWwlMjBpNw==/category/1/
, Procesor: i7 920
http://www.komputronik.pl/index.php/product/62905/Podzespoly-PC/Procesory/Intel_Core_i7_920_2,66_GHz_BOX.html
do tego 4GB RAM DDR3, zasilacz Corsair 520W i jakaś karta graficzna
(niekoniecznie mocna). Dysk może być 500GB SATA II.
Proszę o Wasze opinie.

Data: 2009-09-04 20:47:39
Autor: qwerty
Zestaw - proszę o opinie
Użytkownik "Andrzej Kuća" <protumba@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h7rf57$778$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Lepiej 6GB

(niekoniecznie mocna). Dysk może być 500GB SATA II.

Może 1 TB?

Data: 2009-09-04 19:25:09
Autor: Andrzej Kuća
Zestaw - proszę o opinie
qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):
Lepiej 6GB
Przy systemie 32bitowym?

> (niekoniecznie mocna). Dysk może być 500GB SATA II.

Może 1 TB?
Nie przeszkadza, może być i 500.

Data: 2009-09-04 21:57:19
Autor: qwerty
Zestaw - proszę o opinie
Użytkownik "Andrzej Kuća" <protumba.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h7rpil$7va$1@inews.gazeta.pl...
Lepiej 6GB
Przy systemie 32bitowym?

To po co pakujesz 4 GB? Też ich nie wykorzystasz. W core i7 triple channel.

Data: 2009-09-05 00:04:25
Autor: de Fresz
Zestaw - proszę o opinie
On 2009-09-04 21:25:09 +0200, "Andrzej Kuća" <protumba.SKASUJ@gazeta.pl> said:

Lepiej 6GB
Przy systemie 32bitowym?

No to lepiej wsadź 3x1 GB. I oszczędzisz ze 2 dychy ;-)

de Fresz

Data: 2009-09-05 00:27:54
Autor: marfi
Zestaw - proszę o opinie
Użytkownik "Andrzej Kuća" <protumba.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7rpil$7va$1inews.gazeta.pl...
qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):

Lepiej 6GB
Przy systemie 32bitowym?

  Szczerze mówiąc to szkoda by mi było na takiej maszynie instalować system 32-bitowy.
Piszę to jako użytkownik Q6600 z 8GB RAM, który zastępuje mi trzy komputery (Vista 64 + wirtualnie w2k server i XP Home + 1GB RAMDysk).

--
marfi

Data: 2009-09-05 09:48:16
Autor: qwerty
Zestaw - proszę o opinie
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h7s4st$d4k$1@nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Pewnie będzie to XP, bo przecież vista jest "zła". Nie rozumiem dlaczego, microsoft wypuścił Windows 7 x86. Przecież to stanie w miejscu. 64 bitowe procesory u intela są od ponad 3 lat, a amd od 5.

Data: 2009-09-05 08:35:27
Autor: Andrzej Kuća
Zestaw - proszę o opinie
qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):
Pewnie będzie to XP, bo przecież vista jest "zła".
Nie, jak najbardziej Vista a docelowo pewnie siódemka. Zresztą obecnie pracuję
na Vista Home Premium.
Nie rozumiem dlaczego, microsoft wypuścił Windows 7 x86. Przecież to stanie
w miejscu. 64 bitowe procesory u intela są od ponad 3 lat, a amd od 5.

Wolałbym zdecydowanie system 64bitowy, ale nie jestem do końca pewien, czy
programy z których będę korzystał na tym komputerze będą działać bez problemów
na takim systemie (m.in. Photoshop, Corel, Flash).

Data: 2009-09-05 10:43:06
Autor: qwerty
Zestaw - proszę o opinie
Użytkownik "Andrzej Kuća" <protumba.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h7t7sf$hts$1@inews.gazeta.pl...
Wolałbym zdecydowanie system 64bitowy, ale nie jestem do końca pewien, czy
programy z których będę korzystał na tym komputerze będą działać bez problemów
na takim systemie (m.in. Photoshop, Corel, Flash).

http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495.aspx

Pobierz wersję Windows 7 Enterprise i zobacz.  Na 99,9% będie wszystko chodzić. Wyobrażasz sobie, aby producent olał systemy 64 bit (chyba, że to programy z przed 10 lat). Napisz dokładnie jakie wersje.

Data: 2009-09-05 11:35:29
Autor: Radosław Sokół
Zestaw - proszę o opinie
Andrzej Kuća pisze:
Wolałbym zdecydowanie system 64bitowy, ale nie jestem do końca pewien, czy
programy z których będę korzystał na tym komputerze będą działać bez problemów
na takim systemie (m.in. Photoshop, Corel, Flash).

Myślisz, że Microsoft olewa tak znane programy w czasie testo-
wania? :)

Z Flashem mogą być *drobne* kłopoty, bo chyba producent nie
oferuje jeszcze 64-bitowych wtyczek i trzeba używać 32-bito-
wych odmian przeglądarek. Ale głowy nie dam.

Polecam jednak migrację na system 64-bitowy. Im więcej ludzi
będzie to robić, tym szybciej producenci oprogramowania i
sprzętu zostaną zmuszeni do wypuszczenia nowszych aplikacji
i sterowników w wersjach 64-bitowych.

Data: 2009-09-05 10:15:22
Autor: Andrzej Kuća
Zestaw - proszę o opinie
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):
[...]

No fajnie, tylko, że te programy właśnie będę kupował (zestaw CS4 WebPremium,
koszt ok. 8 tys. zł) i nie chciałbym się "na własnej skórze" przekonać, że
jednak problemy mogą być... Mam nadzieję, że mnie rozumiecie? A poza tym
dziwne, że Adobe do tej pory nie wydało oprogramowania na systemy 64 bitowe
(chociaż coś przebąkiwali o samym Photoshopie).

Data: 2009-09-05 14:13:54
Autor: Radosław Sokół
Zestaw - proszę o opinie
Andrzej Kuća pisze:
[...]

To się *dopytaj* na grupach poświęconych oprogramowaniu, a
nie zakładaj z góry, że będzie źle!

dziwne, że Adobe do tej pory nie wydało oprogramowania na systemy 64 bitowe
(chociaż coś przebąkiwali o samym Photoshopie).

Migracja nie jest taka banalna. Szczególnie, że ciągle istot-
ną platformą dla Adobe jest Macintosh, a tam przejście z 32
na 64 bity to w zasadzie napisanie programu od nowa w innym
języku (w Windows na szczęście *większość* kodu migruje się
bez problemu, ale i tak niektóre fragmenty - szczególnie
"odziedziczone" z początków rozwoju lub wyjątkowo zagmat-
wane - trzeba przerabiać).

Data: 2009-09-06 11:30:35
Autor: Andrzej Kuća
Zestaw - proszę o opinie
Ogólnie chyba jednak się zdecyduję na zestaw z 32 bitowym systemem. Proszę o
opinie nt. płyt Intelowskich? Z tego co wstępnie wybrałem to procesor Core 2
Quad Q9550 albo Q9650 (45 nm z 12MB L2), do tego właśnie myślę o płycie albo
którejś Intelowskiej albo Asusa, 4GB ramu, dysk jak pisałem ok. 500GB,
zasilacz Corsair 520W, grafika NVidia (cicha, bez wodotrysków).

Data: 2009-09-05 16:48:27
Autor: qwerty
Zestaw - proszę o opinie
Użytkownik "Andrzej Kuća" <protumba.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h7tdnq$lot$1@inews.gazeta.pl...
[...]

CS4 WebPremium nie instalowałem, ale Adobe After Effects CS4 uruchamia się bez problemu (za mało znam program, aby coś w nim stworzyć). Zawsze możesz wysłać e-maila, czy program będzie poprawnie działał na 64 bitowym systemie. Zresztą nawet stare gry chodzą bez problemów. Jak ci się nie chce pisać to pobierz demo. Sprawdzisz i nowy system i możliwości oprogramowania.

Zestaw - proszę o opinie